Šiųmetinio „Žemaitijos ralio“ išvakarėse bemaž visiems Lietuvos ralio bendruomenės lyderiams organizatoriai uždavė klausimą: kas iš mūsiškių jaunųjų talentų galėtų mesti iššūkį Suomijos ralio vunderkindui Kalle Rovanpera? Visi gauti atsakymai buvo panašūs, kaip ant tos pačios šakos prinokę obuoliai – „niekas“, „kol kas niekas“, „gaila, bet mūsų jaunimas neturi galimybių“ ir t.t.
Rokas Misiūnas
© N40 vyrų autoklubas

Daugelis pasvarstymų „ką reiktų daryti?“ įžvalgų gilumu taip pat nepribloškė: seno ralio vilkai vardijo prielaidas, kurioms esant gali užaugti naujas WRC (Pasaulio ralio čempionatas) čempionas – anksti gauti teisingas automobilio valdymo pamokas, turėti stiprų finansinį užnugarį, būti dosniai dievulio apdovanotu talentais, suburti stiprią vadybininkų – mechanikų komandą ir t. t.

Tačiau nuo ko pradėti, kur ir kaip žengti pirmą žingsnį, ko konkrečiai griebtis? Ieškodami atsakymų į šiuos klausimus „N40-Egzotika“ ralio komandos strategai ryžosi ambicingam projektui, kurio finiše – jei tik viskas klostysis sklandžiai – bus galima kalbėti apie sėkmingą kartų kaitą lietuviškoje ralio mokykloje ir lygiavertę kovą su geriausiais užsienio pilotais.

„Pasidomėjus įspūdingiausių laimėjimų pasiekusių lenktynininkų biografijomis, akivaizdu, kad norint užauginti čempioną dirbti reikia pradėti su 5-6 metų vaiku nuo treniruočių kartodrome, paskui – kai pasieks pedalus – važiuoti į slalomo varžybas, vėliau į mėgėjiškas ralio sprinto lenktynes. Formuojant įgūdžius dar būtina „paragauti“ automobilių kroso ir žiedinių lenktynių.

Jei įveikus visus šiuos etapus entuziazmas nebus dingęs, o finansiniai resursai nebus visiškai išeikvoti – išmuš starto klasikiniame ralyje valanda. Deja, Lietuvoje tokia sklandžiai ir sparčiai aukštyn kylančia karjeros kreive galinčius pasigirti sportininkus galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Dažniausiai net ir patys perspektyviausi nepajėgia „pavežti“ beprotiškai sunkaus komandos išlaikymo krūvio, todėl traukiasi iš ralio pasaulio ar sugrįžta į jį tik sulaukę tokio amžiaus, kai norint tapt N40 vyrų autoklubo nariu nebereikia tėvų sutikimo.

Žinoma, tuomet kalbėti apie aukštus sportinius rezultatus net teoriškai nėra kaip – važiuojama tik dėl malonumo. Mes tą ir darome, tačiau antraisiais komandos gyvavimo metais supratome, kad iki visiškos pilnatvės kai ko trūksta“, – dėsto N40 vyrų autoklubo įkūrėjas, „N40-Egzotika“ ralio komandos pilotas Algirdas Kazlauskas.

Konkrečiai šiuo atveju tas „kai kas“ buvo dėl ralio lengvai išprotėjęs 16-metis Rokas Misiūnas. Kadangi dėl amžiaus cenzo pilnateisiu vyrų klubo nariu jis pats negali būti, N40 garaže pradėjo lankytis drauge su tėvu Sigitu. Čia prieglobstį ir techninę pagalbą rado „kovinis“ Roko automobilis – 1992-ųjų laidos „Opel Kadett GSI“, o neseniai klubo trofėjų sieną papuošė ralio sprinto lenktynėse „Mažeikiai-Viekšniai 2016“ iškovota pirmoji Roko taurė.

„Deja Rokas neturėjo galimybių pradėti nuo kartingo ir logiškai „lipti“ aukštyn, tačiau, nežiūrint į tai, mūsų komandą globojantis ralio profesorius Jonas Dereškevičius atlikęs keletą testų patikino, kad Rokas, kuriam ką tik sukako 17, turi visus duomenis, leidžiančius jam prognozuoti sėkmingą ralio lenktynininko karjerą. Todėl šiek tiek pasukę galvas nutarėme bendromis jėgomis padėti Rokui siekti svajonės“, – teigia A. Kazlauskas.

Pats Rokas, gerą dešimtmetį nepraleidžiantis nė vienų ralio varžybų, porą pastarųjų metų dalyvavo įvairiuose slalomo serialuose, o šį sezoną pradėjo talkinti lenktynių organizatoriams važiuodamas „nuliniu“ ekipažu. Ralis sprintas „Mažeikiai-Viekšniai 2016“ – pirmosios tikros varžybos, kuriose vaikinukas išbandė jėgas su kitais „B“ lygos pilotais. Ir nors finišo liniją pasiekė 26 tarp 39 startavusių, dievaži neatrodė beviltiškai.

„Mūsų automobilis nuo standartinio skiriasi tik tuo, kad čia sumontuoti saugos lankai. Kitų dalykų, kurie paprastai suteikia tam tikrą pranašumą – sportinių amortizatorių, blokiruotės, perdirbtos transmisijos – kol kas neturim, bet tai netrukdo mokytis“, – pasakoja R. Misiūnas.

Pagalbą Rokui žadantis A. Kazlauskas atkreipia dėmesį į tai, kad kol kas jauniausiais N40 klubo narys neturi jokių žalingų „gatvinio“ vairavimo įgūdžių, kurie dažniausiai atsiranda stebint ne pačius teisingiausius pavyzdžius. T. y. R. Misiūnas yra toks pat „balto lapo“ projektas, kokiu kažkada buvo Dominykas Butvilas. Todėl teisingai treniruojantis galima tikėtis itin spartaus progreso.

„Kaip žinia, norint tinkamai ir pakankamai treniruotis reikia laiko, trenerio ir finansinių resursų. Galbūt mes naivūs, o gal ir ne, bet tikrai tikime, kad atsiras kas norės ir galės prisidėti prie mūsų klubo iniciatyvos išauginti žmogų, kuris galbūt ne taip tolimoje ateityje galėtų garsinti Lietuvos vardą pasaulinio lygio ralio varžybose.

Rokas pasižadėjo skirti laiko tiek, kiek reikės. Trenerio vaidmenį pasiryžę atlikti tiek J. Dereškevičius, tiek mūsų ralio komandos legionierius Janis Vorobjovas, šiuo metu Roko tėčio nupirktą sportinį automobilį klubo mechanikai pasirengę tinkamai modernizuoti, progresuojant, klubas pasirengęs suteikti Rokui kitą, kokybiškesnį ir patvaresnį sportinį automobilį, belieka smulkmena – finansinis palaikymas“, – projekto „Rokas“ įgyvendinimo realijomis dalinosi A. Kazlauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius: šiame sporte būtina išsiskirti

Jau beveik 20 metų Antano Juknevičiaus gyvenimas sukasi aplink automobilių sportą ir Dakaro...

„Agrorodeo“ komanda į Dakarą pasiims penkias tonas mantos

2018 metų Dakaro raliui besiruošianti „ Agrorodeo “ komanda baigė komplektuoti automobilį „...

Ralyje Portugalijoje – sėkmingas Pipiro ir Paliukėno pasirodymas

Praėjusį savaitgalį, lapkričio 17-19 dienomis, Portugalijoje įvyko nacionalinis ralio etapas...

„Moterų ralis“ jau ruošiasi startui: kviečia formuoti komandas (1)

Kiekvieną pavasarį vykstantis nuotaikingas sporto renginys „ Moterų ralis “ kviečia aktyvias...

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų (2)

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (1)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (66)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (47)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (18)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (110)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (166)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (40)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...