aA
Birželio 5-ąją prasidėsiantis Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas tradicinis, tarptautinis „Press ralis 2015“ bus išskirtinis, jau 20-asis niekad nenutrūkusioje renginio istorijoje. Jos puslapiuose atsispindi ir atkakli, nekompromisinė kova, ir naujos svečių pažintys su Lietuvos žmonėmis, šalies istorija, ir po dienos batalijų ilgai besitęsiančios ne tik profesinės diskusijos tarp kolegų.
Pirmasis žurnalistų ralių laimėtojas L. Butkus po iškovotos pergalės 1996 m.
© Organizatorių archyvas

Minint ralio dvidešimtmetį – ypatingas dėmesys stovėjusiems prie renginio ištakų, padėjusių jam gimti ir nenumirti, nepaisant krizių ir kitokių negandų, pirmiesiems čempionams ir prizininkams, įrašiusiems pirmuosius puslapius į renginio metraštį.

Pirmąjį tarptautinį žurnalistų ralį „Lietuva 1996“ laimėjo Linas Butkus su Almantu Jacevičiumi.

Prisimindamas savo pirmąją pergalę ir ją liudijančius iškovotus trofėjus, kurie jau ištisą 20-etį užima garbingą vietą žurnalisto kolekcijoje, Linas negali nesišypsoti.

„Visi, susirinkę į pirmųjų savojo ralio lenktynių startą, turėjome gana miglotą supratimą apie tai, kas mūsų laukia. Žinojome, kad visam savaitgaliui tapsime lenktynininkais, – prisimena L. Butkus. – Na, išimtimis nebent galėjome laikyti į pirmąjį ralį atvykusius kolegas iš Rusijos – „Avto Reviu“ žurnalo ekipažą, ir buvusį Latvijos ralio čempioną (šturmano kėdėje) Atį Jansoną. Mano sėkmės receptas buvo, visų pirma, neįtikėtinai gerai savo reikalą išmanančio šturmano vietoje atsiskleidęs universalus lenktynininkas A. Jacevičius. Antrasis sėkmės elementas – specialiai tuo metu vykusioms „Auredi–Golf“ taurės lenktynėms paruoštas Almanto automobilis – pirmosios kartos „Volkswagen Golf“.

Pirmojo ralio laimėtojas ir šiandien itin pagarbiai atsiliepia apie pergalę jam atnešusį automobilį, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio karbiuratorinis variklis, mašinoje buvo įrengta sportiška pakaba, saugos lankai ir universalios padangos.

Linas abejoja, ar dabar su tokio galingumo mašina jos vairuotojas turėtų vilčių prasibrauti į pirmąjį lyderių dešimtuką, tačiau 1996-aisiais viskas buvę kitaip.

„Tuomet bendrojoje ralio įskaitoje itin aršiai konkuravau su dviem kolegomis Mindaugais – Griniumi ir Žilioniu. Kaip ir reikėjo tikėtis, lenktynes laimėjo mažiausiai klaidų padaręs ekipažas. Taip nutiko, kad į pergalę tada mus su Almantu „atvežė“ mūsų ištikimasis „golfukas“, - jau dvidešimties metų istoriją pasakoja L. Butkus, iš šių dienų pozicijų labai kukliai vertinantis tą savo laimėjimą.

„Mano važiavimas tose pirmosiose tikrose lenktynėse buvo gana panašus į „aklos vištos“ žaidimą. Nemokėjau nieko, net tinkamai startuoti sprinte. Almantas man šaukė, kada stabdyti, kada jungti pavarą. Kai KačerginėsNemuno žiede“ bandžiau prieš posūkį prisistabdyti kaire koja (juk tikri sportininkai taip daro!), mano šturmanas rėkė, jog pririš kairę koją prie saugos lanko... Kad daugiau nebandyčiau. Tik tada sužinojau, kad tokią stabdymo techniką galima naudoti tik esant mažesniam sukibimui, bet ne žiedinėje trasoje“, – prisimena laimėjęs ir antrąjį žurnalistų ralį, o vėliau dar visą eilę pergalių šiose lenktynėse iškovojęs žurnalistas.

Pasak L. Butkaus, šis ralis padėjo pačia sveikiausia prasme realizuoti savo potraukį lenktynėms, pajausti skirtingų automobilių galimybių ir savo gebėjimų ribas, išmokstant jų neperžengti. O A. Jacevičių, su kuriuo dalyvavo dar daugybėje tarptautinių „Press ralio“ lenktynių, jis vadina savo svarbiausiu vairavimo meno mokytoju.

„Visiems kolegoms, norintiems išbandyti valios stiprumą, rankos tikslumą, koordinaciją ir orientaciją laike, erdvėje ar paprasčiausioje stovėjimo aikštelėje, labai rekomenduoju pirmąjį birželio savaitgalį praleisti kartu su mumis. Tai – tikrai nuostabus nuotykis pačioje geriausioje atmosferoje“, – tvirtina L. Butkus.

Kaip prisipažįsta pats pirmojo ralio laimėtojas, pirmoji sėkmė jį padarė, gerąja to žodžio prasme, ne tik šio ralio vergu. Linas – vienas iš nedaugelio belikusių mohikanų, kurie nepraleido nė vieno tarptautinio „Press ralio“, nepasiekė tik vienintelių lenktynių finišo, kai lūžo jo vairuojamos greitos „Mazda 6 MPS“ centrinis diferencialas. Linas sako žemiausios jam atitekusios vietos jau nebeprisimena, tačiau tikina tikrai nebuvo nukritęs žemiau pirmojo dvidešimtuko.

Pirmojo ralio laimėtojas rengiasi ir jubiliejiniam, dvidešimtajam „Press raliui“. Tik pergalė jame būtų tinkamiausia proga dar kartą pasidžiaugti pirmąja sėkme, iškovota prieš 20 metų.

Taigi, laikykitės varžovai!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Demaskavo purvinas prabangių viešbučių paslaptis: tomis pačiomis kempinėmis šveičia ir puodelius, ir tualetus vaizdo įrašas (5)

„Hilton“, „ Marriott “ ir keletas kitų prabangių Kinijos viešbučių tinklų atsiprašė...

Petrauskienė: mokytojai sako, kad atlyginimai – ne pagrindinė streiko priežastis (114)

Net ir įvedus etatinį mokytojų apmokėjimą maždaug penktadalio mokytojų atlyginimai mažėjo,...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (205)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Masinės avarijos kelyje Vilnius-Kaunas: susidūrė apie 10 automobilių, yra sužeistų žmonių formuojasi spūstys

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Kauno r., kelyje Vilnius–Kaunas 92k m, susidūrė penki...

Keistoji Lietuvos darbo statistika: augant darbo vietoms, daugėja ir bedarbių (3)

Nedarbo lygis lapkričio pradžioje Lietuvoje siekė 7,9 proc. Per spalio mėnesį jis sumažėjo 0,4...

Ieškojo darbo valstybės tarnyboje – kilo daug nepatogių klausimų

Galvojau, kad Lietuvoje nėra žodžio laisvės, bet ji tikrai yra. Mano straipsnis gavo tam tikrą...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (325)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (36)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Nusprendę perplanuoti savo būstą, būkite atidūs: neapgalvoti nuostoliai gali siekti ir penkiaženkles sumas

Vienas iš pagrindinių kriterijų renkantis būstą – patogiai išdėstytos erdvės. Jei naujos...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (142)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...