aA
Lietuvos vardas šiemet skambės viename svarbiausių Europos automobilių sporto renginių. Lietuvis Dainius Matijošaitis jau šį šeštadienį startuos Europos Le Mano serijos (ELMS) varžybose. Jam, latvių lenktynininkui Konstatinui Calko, ispanui Jesus Fusteriui ir Lietuvių vadovaujamai „Speed Factory racing“ (SFR) komandai tai bus ne tik debiuto, bet ir išgyvenimo varžybos.
© A.Venskaus nuotr.

4 valandų trukmės varžybos „Formulės-1“ trasoje Silverstone bus vienas pirmųjų tokio kalibro renginių šį sezoną Didžiojoje Britanijoje ir būriai žiūrovų jų laukia su nekantrumu. Lietuvių gretose šalia nekantrumo yra ir nerimas.

Likus kelioms dienoms iki starto komandos naujasis „Ginetta Nissan LMP3“ primena išardytą „Lego“ konstruktorių, o ne 420 arklio galių ir idealių aerodinaminių savybių ištvermės lenktynėms pritaikytą bolidą.

„Kiekviena prarasta valanda treniruotėse mums kainuoja prarastą valandą varžybose“, – nuogąstavo SFR komandos vadovas Dalius Steponavičius.

„Ginetta“ lenktyninius automobilius gamina jau daugiau nei pusšimtį metų, bet vėluojantis pristatyti gaminys nedaug ką stebina. Tai naujausias šios kompanijos kūrinys, o ir varžybų organizatoriai kas keletą dienų pateikia naujų reikalavimų, kurie turi būti įgyvendinti, kitaip nė vienas iš penkių „Ginetta“ automobilių negalės startuoti.

„Tai yra suprantama. Automobilis atstovauja visai naujai klasei, atsiranda daugybė naujų reikalavimų iš organizatorių, bet mes įsitikinę, kad jį dar gausime laiku“, – sakė D. Steponavičius

ELMS yra preliudija į vienas garsiausių pasaulyje Le Mano 24 valandų lenktynes. Neskaičiuojant neįkainojamos patirties ir žinių, kurias ten gauna dalyviai, LMP3 klasės nugalėtojas greičiausiai laimės ir bilietą į legendines 24 valandų lenktynes.

ELMS formatas paprastas — daugiau nei trisdešimt automobilių 4 valandas lenktyniauja garsiausiose trasose Europoje — Imoloje, Paul Ricard, Silverstone.

„Mums Le Mano serija šiandien yra nežinoma žemė, bet tikiu, kad po poros metų su šiuo automobiliu galėsime startuoti ir Le Mano lenktynėse. Ši klasė turi geras perspektyvas atsidurti ten“, — pasakojo komandos vadovas.

Komandos šiemet laukia pekios varžybos Anglijoje, Italijoje, Austrijoje, Portugalijoje ir Prancūzijoje. Pirmosios – šį šeštadienį 4 valandų lenktynės Silverstono trasoje. Lenktynininkai važiuos Grand Prix konfiguracijos trasoje, kaip ir „Formulės 1” lenktynininkai.

Lietuvių komandoje bus jaunas latvis K. Calko, kuris praėjusiais metais Palangos 1000 km lenktynėse pagerino trasos rato įveikimo rekordą.

Būtent šios serijos lenktynės ir yra viena iš priežasčių, kodėl D. Matijošaitis baigė karjerą ralio trasose. Pasiruošimui joms jam reikėjo išlieti nemažai prakaito treniruotėse ar lenktynių simuliatoriaus kabinose.

„Dalius liepė padaryti namų darbus. Tokį automobilį vairuoti – ne juokas. Neįsivaizduoju, koks fiziškai stiprus turi būti, kad galėtum atlaikyti visas tas perkrovas po valandą iš eilės. Po treniruočių sunku ir galvą nulaikyti ant kaklo dėl perkrovų. Su tuo nei ralyje, nei kėbulinių automobilių varžybose nesusidursi“, — pasakojo jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (1)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Automobilių slalomo mėgėjų finalinė kova laukia Plungėje

2018 metų pavasarį startavusi penkių etapų slalomo varžybų serija „Eolto slalomo taurė“,...

Tauragėje – Lietuvos bekelės lenktynių čempionato finalas

Artėjantį savaitgalį Tauragėje vyks Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato...

Čapkauskas su TCR „Fast Lap“ nedalyvaus: lenktynės neturėtų būti tokios (8)

„Blogas tas lenktynininkas, kuris nenori laimėti“, – šyptelėjo Ramūnas Čapkauskas ,...

Paaiškino, kuo skiriasi sportiniai ir kasdienai skirti visureigiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate visureigiai skirstomi į tris klases: „Tourism“,...

Top naujienos

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (203)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (3)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Gyvai / DELFI Diena. Minint pasaulinę rankų plovimo dieną: ar žinote, kiek ir kokių bakterijų slypi ant jūsų delnų? (8)

„DELFI Diena“ domisi dideliais pokyčiais, kuriais valstybės tarnybos sistemoje žadėjo vidaus...

Palygino, kaip vaikus augina Lietuvoje ir Ukrainoje: prie tokių sąlygų lietuviai nepratę (20)

Eva Bakienė su trimete dukrele Elze į Lietuvą grįžo trumpam – iki spalio 21 dienos, kol tęsis...

Vokietijoje ir Europos Sąjungoje rusena konfliktas: prieita net iki ciniškų raginimų (53)

Nors nuo Vokietijos susivienijimo praėjo jau 28-eri, o nuo pirmojo Europos Sąjungos išsiplėtimo į...

„Iš viršaus“: keista Valančiūno situacija Toronte – ir geresnė nei iki šiol, ir apgaubta gausybės klaustukų (2)

NBA gerbėjus Lietuvoje 2018-19 metų reguliariojo sezono starto išvakarėse pasiekia dviprasmiški...

Keturių darbo dienų savaitė – realybė, kuria Lietuva galėtų džiaugtis jau dabar

Keturių darbo dienų savaitė – tikriausiai apie ją svajoja kiekvienas šeimą ar pomėgių...

Liudvikas Andriulis. Lietuvai reikia spekuliantų (127)

Sako, lietuvių finansinis raštingumas žemas. Blogai uždirba, blogai taupo, nemoka investuoti.

Kelno traukinių stotis apsupta, policija vykdo specialiąją operaciją (10)

Pagrindinėje Kelno stotyje policija vykdo specialiąją operaciją, per kurią mėginama išlaisvinti...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (4)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...