aA
„Tiesiog didelio noro ir užsispyrimo“, – sako jau kitą šeštadienį, rugpjūčio 10 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“ vyksiančių „Ring Challenge“ lenktynių organizatoriai, suteikiantys progą pradedantiesiems sėsti kad ir į kasdienį automobilį ir jau kitą šeštadienį pasinerti į profesionalių lenktynių katilą. Tiesa, prieš startą Lietuvos „Time Attack“ čempionate patyrę sportininkai siūlo bent porą valandų praleisti garaže, kad po dienos nuotykio namo būtų galima grįžti tik su geriausiomis emocijomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Rugpjūčio 10 dieną „Nemuno žiede“ vyks trečiasis „Ring Challenge“ etapas, skirtas kylančioms žvaigždėms. Čia dėl pozicijų sprinto lenktynėse kovos „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato dalyviai, dėl Lietuvos „Time Attack“ čempiono titulo kovojantys lenktynininkai bandys įsukti greičiausią trasos ratą. Dėl rekordų aukščiausioje PRO kategorijoje tradiciškai kausis tokie kovinius monstrus pilotuojantys lenktynių mochikanai kaip Ramūnas Čapkauskas, Mantas Matukaitis, Edivas Einikis, Aurimas Mištautas. Tačiau čia yra ir dar viena, šiam sezonui išgryninta STC įskaita standartiniams automobiliams ir pradedantiesiems sportininkams, leidžianti pigiai patekti į aukščiausio lygio lenktynių sūkurį tarp profesionalų, kurie kylant karjeros laiptais padės pasirinkti teisingą kryptį olimpo link.

Pirmas kartas tarp profesionalų

Lietuvos „Time Attack“ čempionato STC įskaita, išskirstyta į dar keturias klases pagal variklio darbo tūrį skirta lenktyniaujantiems standartiniais automobiliais. Organizatoriai ją pozicionuoja kaip pirmąją pakopą į žiedines lenktynes, leidžiančią susipažinti su važiavimu profesionaliai lenktynėms pritaikytoje trasoje.

Čia nereikia specialiai paruošto automobilio, galima važiuoti kad ir su kasdiene mašina. Saugumui, gana pavojingoje „Nemuno žiedo“ trasoje, užtikrinti – trys greičio mažinimo zonos prieš pat pavojingiausias vietas. Dalyviams skiriama daugiau nei valanda gryno važiavimo trasoje, dalyvių grupės suskirstytos pagal automobilių paruošimą ir pajėgumą, kad dalyviai kuo mažiau trukdytų vienas kitam. „Time Attack“ tikslas – parodyti kuo geresnį vieno rato įveikimo laiką.

Mokymuisi superautomobilio nereikia

„Ko reikia norint pradėti lenktyniauti šiose lenktynėse? Pirmiausia tai noro, aistros automobilių sportui ir užsidegimo tobulėti. Žinoma, pageidautina turėti techniškai tvarkingą automobilį, tačiau tai jau antras punktas“, – labai paprastai reikalavimus pirmajam startui nupiešė jau ne pirmus metus „Time Attack“ varžybose daugmaž standartiniu BMW E36 lenktyniaujantis Laurynas Zopelis.

„Pradžioje labai sportiškas automobilis nebūtinas. Reikia susipažinti su sportišku važiavimu, išsiaiškinti ar tau tai patinka ir sugebėti susitaikyti, kad esi toli gražu ne toks greitas, kaip galvoji važiuodamas gatvėje“, – Laurynui besišypsodamas antrino dyzeliniu „Volkswagen Golf“ antrąjį sezoną lenktyniaujantis Marius Luckus.

Pašnekovai sakė, kad pirmasis startas turėtų būti skirtas susipažinti su greitu važiavimu trasoje. Automobilio pajėgumas šiam reikalui ne toks svarbus. Vis vien didžiausią reikšmę rezultatui turi vairuotojo gebėjimai, o ne technika, ir technika turi tobulėti paskui vairuotoją, o ne atvirkščiai.

„Pirmąjį kartą važiuojant į trasą reikia susitvarkyti su sportinio vairavimo niuansais: tai nusistatyti patogią sėdėseną, kad neapsikrautum pašalinėmis mintimis apie tai, kad nepatogu ar kažko nesimato, reikia išlavinti savo periferinį matymo lauką, nes trasoje važiuoji ne vienas, būna čia ir greitesnių, ir lėtesnių varžovų. Ir svarbiausia – nepasiduoti emocijoms ir nepradėti lenktyniauti su kitais, kas gali privesti prie didelių klaidų. Ir pirmą kartą trasoje nereikia lėkti it akis išdegus ir ieškoti ribų. Reikia susirasti sau komfortišką tempą ir tada jau šlifuoti trajektorijas, karpyti sekundes nuo savo laiko. Ribų ieškojimas brangiai kainuoja taisant automobilį po avarijos“, – patarimais pirmajam kartui pasidalino L. Zopelis.

"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Svarbiausia saugumas ir techniškai tvarkinga mašina

Praėjusiais metais pradedančiųjų važiavimus įterpti į profesionalių lenktynių sūkurį pradėję „Ring Challenge“ organizatoriai tai padarė toli gražu ne šiaip sau: tarp profesionalų patekę pradedantieji, matydami, kaip dirba patyrę lenktynių vilkai patys tobulės greičiau. O juk ir profesionalai Lietuvoje toli gražu ne aukštai danguje sklandančios žvaigždės, o noriai bendraujantys ir patirtimi besidalijantys žmonės.

Vienas iš tokių, prieš kelis metus skynęs pergales aukščiausios lygos varžybose, dabar kasdien konstruojantis greičiausius automobilius Lietuvoje, o savaitgaliais savo „Porsche Boxster“ trasose lakstantis Vytas Bilinskas kone kiekvieną „Ring Challenge“ savaitgalį savanoriškai dirba konsultantu: laisvo laiko neturi, mat sukiodamasis į kairę ir dešinę vis atsakinėja tiek į techninius, tiek į su vairavimu susijusius smalsuolių klausimus ir yra visada pasiruošęs patarti. Pradedantiesiems jis patarė pasirūpinti automobilio saugumu ir nepagailėti bent poros valandų laiko garaže prieš startą.

„Automobilių sporte svarbiausia yra saugumas. Prieš lenktynes būtina savo automobiliui patikrinti stabdžių diskų būklę, stabdžių žarnelių ir vamzdelių būkle, pasikeisti stabdžių skystį į aukštesnės virimo temperatūros, pageidautina įsidėti gero gamintojo naujas stabdžių kaladėles. Jų turėtų pakakti visai dienai važiuojant po porą greitų ratų ir porą aušinantis. Pirmąjį kartą į trasą lėkti galima su bet kokiomis padangomis, kad tik jos būtų geros, pageidautina naujos. Vairuotojo saugumui reikia gero gamintojo šalmo. Ir galiausiai kad automobilis nežūtų pirmuose ratuose, į trasą reikia atvažiuoti su naujai pakeista alyva. Jos lygis turi būti maksimalus, dar geriau, jei bus keli milimetrai virš maksimalaus lygio. Automobilis turi būti tvarkingas, negali būti jokio skysčių nuotėkio“, – savo patirtį startuosiantiems pirmuosius kartus išbėrė Vytas Bilinskas ir dar papildė daiktų, privalomų pasiimti į lenktynes atmintine: tai domkratas, raktas ratams atsukti, manometras, pirštinės, plastikinės juostelės, lipni sandarinimo juosta, stabdžių sistemos ploviklis, servetėlės ir purškalas stiklams nuo ištiškusių vabzdžių nuvalyti.

"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Kiek kainuoja lenktynių savaitgalis?

Vieša paslaptis, kad automobilių sportas yra brangiausias iš visų sportų? Tad ar reikia startui „Ring Challenge“ „Time Attack“ važiavimuose taupyti visus metus ir paaukoti atostogas? Bent jau lenktynininko karjeros aušroje – toli gražu ne. Startinis mokestis – 70 eurų. Už tuos 70 eurų kiekvienas STC įskaitos dalyvis gauna daugiau nei valandą laiko važiavimo profesionaliai įrengtoje lenktynių trasoje su visa saugumo infrastruktūra, budinčiais medikais, automobilius evakuojančiais tralais.

„Neskaičiuojant kiek ir kokių išlaidų būna iki lenktynių, tai pati lenktynių diena kainuoja nei daug nei mažai: 70 eurų startinis mokestis, panašią sumą išleidžiu ir degalams. Jos, žinoma, priklauso nuo automobilio. Vieni suvartoja daugiau, kiti - mažiau. Dar 10-15 eurų išleidžiu maistui“, - savo lenktynių savaitgalio biudžetą atskleidė L. Zopelis.

Daugiau patirties turintys sportininkai pataria pradedantiesiems neišlaidauti ir per daug neruošti savo automobilių pirmajam startui. Tereikia pasirūpinti tvarkinga automobilio technine būkle, o ko reikės norint greitėti, parodys pirmosios lenktynės.

O lenktynės pavažiavusiems – tarsi narkotikas. Tada jau nori nenori galvoje megsis planas, kaip pagreitinti automobilį. Didžiausią efektą suteikia padangos. Toliau – efektyvūs sportiniai stabdžiai. Greitai lėkti galima ir su ne itin galingu automobiliu.

O įsivažiavus jau galima pradėti galvoti ir apie greitesnį, sportiškesnį automobilį, didesnę galią, papildomas treniruotes. O čia jau pasirinkimui atsiranda daug krypčių, į kurias gali padėti nukreipti profesionalai. Pradedantys lenktyniauti „Ring Challenge“ serijoje nori nenori įsilieja į Lietuvos lenktynininkų bendruomenę, kurios nariai padeda vieni kitiems kopti karjeros laiptais. Antroji pakopa po „Time Attack“ varžybų – startas „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionate. Toliau – „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatas, kuris jau gali vesti į aukščiausio lygio lenktynes užsienio šalyse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tomo Jančio komanda nemato priežasčių, kodėl negalėtų kovoti dėl Top 10

Lapkričio 21 dieną, pirmadienį, Vilniaus centre esančiame „ Courtyard by Marriott “...

Dakaro maršrutais lenktyniavęs Valeišos ir Varžos duetas grįžo su prizininkų trofėjais

Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Šioje varžybų serijoje...

Vaidotas Žala baigė Dakaro dėlionę – papasakojo, kas sėdės šturmano vietoje

Po intriguojančių naujienų apie tai, kad Vaidotas Žala persėda į gamyklines specifikacijas...

Prieš pasidedant žiemai – kvietimas vairuotojams: išmokti vairuoti galima ir varžybose

Varžybos skirtos kiekvienam – tokį šūkį naudoja sprinto ir slalomo čempionatas „ Nemunring...

Lietuvių trijulė grįžta į Dakaro ralio sunkvežimių įskaitą: naujas vardas ir patobulinta „Mamba“

Praėjusiais metais Dakaro ralyje debiutavusi ir aukštą, dvyliktą vietą pasiekusi Vaidoto...

Top naujienos

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (14)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (4)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (46)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...

Lobodos koncertai įvyks: URM teko pripažinti, kad neįsileisti dainininkės negalime (1)

Praėjusią savaitę Užsienio reikalų ministerija ( URM ) pranešė planuojanti į nepageidaujamų...

Perspėjimas: tokio ginklų naudojimo nebuvo nuo II pasaulinio, 20 iš 30 NATO valstybių išnaudojo savo resursus (2)

Dėl nuolatinių Rusijos apšaudymų iš Chersono bėga gyventojai. Jie sako negalintys gyventi šiame...

Leidykla „Kitos knygos“

Prieš šimtmetį meno pasaulį sudrebinusi „Monos Lizos“ vagystė: paveikslas dvejus metus pragulėjo vagies virtuvėje

Vienas dailininkas 1911 m. rugpjūčio 21-osios, antradienio, rytą užsuko į Luvrą nusipiešti...

Dovilė Filmanavičiūtė Vilniuje rengia „Eglių akciją“: metas baigti kasmetinius priekaištus kviečiamos visos moterys, kurių vardas Eglė (1)

„Rusiška, neskoninga, per brangi. Rimtai??? Mums tik dėl kalėdinės eglės tetrūko draskytis ir...

Karas Ukrainoje. Zaporižios AE – rusų pasirengimo trauktis ženklai: tai būtų didelis mūšio lauko pokytis

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Žiauri avarija Kauno r.: susidūrė vilkikas, mikroautobusas ir evakuatorius, žuvo žmogus, 3 sužaloti eismas ribojamas; papildyta

Pirmadienį Kauno rajone įvyko kraupi avarija. Teigiama, kad žuvo vienas žmogus, dar 3 sužaloti.

Roma Macijauskaitė

Vaida Kurpienė komentuoja, kaip pasikeis organizmas, jei visą mėnesį kasdien suvalgysite bent šiek tiek imbiero (1)

Kad vaisiai ir daržovės – žmogui sveiki produktai, kartojama be galo, todėl mažai tikėtina,...