aA
„Tiesiog didelio noro ir užsispyrimo“, – sako jau kitą šeštadienį, rugpjūčio 10 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“ vyksiančių „Ring Challenge“ lenktynių organizatoriai, suteikiantys progą pradedantiesiems sėsti kad ir į kasdienį automobilį ir jau kitą šeštadienį pasinerti į profesionalių lenktynių katilą. Tiesa, prieš startą Lietuvos „Time Attack“ čempionate patyrę sportininkai siūlo bent porą valandų praleisti garaže, kad po dienos nuotykio namo būtų galima grįžti tik su geriausiomis emocijomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Rugpjūčio 10 dieną „Nemuno žiede“ vyks trečiasis „Ring Challenge“ etapas, skirtas kylančioms žvaigždėms. Čia dėl pozicijų sprinto lenktynėse kovos „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato dalyviai, dėl Lietuvos „Time Attack“ čempiono titulo kovojantys lenktynininkai bandys įsukti greičiausią trasos ratą. Dėl rekordų aukščiausioje PRO kategorijoje tradiciškai kausis tokie kovinius monstrus pilotuojantys lenktynių mochikanai kaip Ramūnas Čapkauskas, Mantas Matukaitis, Edivas Einikis, Aurimas Mištautas. Tačiau čia yra ir dar viena, šiam sezonui išgryninta STC įskaita standartiniams automobiliams ir pradedantiesiems sportininkams, leidžianti pigiai patekti į aukščiausio lygio lenktynių sūkurį tarp profesionalų, kurie kylant karjeros laiptais padės pasirinkti teisingą kryptį olimpo link.

Pirmas kartas tarp profesionalų

Lietuvos „Time Attack“ čempionato STC įskaita, išskirstyta į dar keturias klases pagal variklio darbo tūrį skirta lenktyniaujantiems standartiniais automobiliais. Organizatoriai ją pozicionuoja kaip pirmąją pakopą į žiedines lenktynes, leidžiančią susipažinti su važiavimu profesionaliai lenktynėms pritaikytoje trasoje.

Čia nereikia specialiai paruošto automobilio, galima važiuoti kad ir su kasdiene mašina. Saugumui, gana pavojingoje „Nemuno žiedo“ trasoje, užtikrinti – trys greičio mažinimo zonos prieš pat pavojingiausias vietas. Dalyviams skiriama daugiau nei valanda gryno važiavimo trasoje, dalyvių grupės suskirstytos pagal automobilių paruošimą ir pajėgumą, kad dalyviai kuo mažiau trukdytų vienas kitam. „Time Attack“ tikslas – parodyti kuo geresnį vieno rato įveikimo laiką.

Mokymuisi superautomobilio nereikia

„Ko reikia norint pradėti lenktyniauti šiose lenktynėse? Pirmiausia tai noro, aistros automobilių sportui ir užsidegimo tobulėti. Žinoma, pageidautina turėti techniškai tvarkingą automobilį, tačiau tai jau antras punktas“, – labai paprastai reikalavimus pirmajam startui nupiešė jau ne pirmus metus „Time Attack“ varžybose daugmaž standartiniu BMW E36 lenktyniaujantis Laurynas Zopelis.

„Pradžioje labai sportiškas automobilis nebūtinas. Reikia susipažinti su sportišku važiavimu, išsiaiškinti ar tau tai patinka ir sugebėti susitaikyti, kad esi toli gražu ne toks greitas, kaip galvoji važiuodamas gatvėje“, – Laurynui besišypsodamas antrino dyzeliniu „Volkswagen Golf“ antrąjį sezoną lenktyniaujantis Marius Luckus.

Pašnekovai sakė, kad pirmasis startas turėtų būti skirtas susipažinti su greitu važiavimu trasoje. Automobilio pajėgumas šiam reikalui ne toks svarbus. Vis vien didžiausią reikšmę rezultatui turi vairuotojo gebėjimai, o ne technika, ir technika turi tobulėti paskui vairuotoją, o ne atvirkščiai.

„Pirmąjį kartą važiuojant į trasą reikia susitvarkyti su sportinio vairavimo niuansais: tai nusistatyti patogią sėdėseną, kad neapsikrautum pašalinėmis mintimis apie tai, kad nepatogu ar kažko nesimato, reikia išlavinti savo periferinį matymo lauką, nes trasoje važiuoji ne vienas, būna čia ir greitesnių, ir lėtesnių varžovų. Ir svarbiausia – nepasiduoti emocijoms ir nepradėti lenktyniauti su kitais, kas gali privesti prie didelių klaidų. Ir pirmą kartą trasoje nereikia lėkti it akis išdegus ir ieškoti ribų. Reikia susirasti sau komfortišką tempą ir tada jau šlifuoti trajektorijas, karpyti sekundes nuo savo laiko. Ribų ieškojimas brangiai kainuoja taisant automobilį po avarijos“, – patarimais pirmajam kartui pasidalino L. Zopelis.

"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Svarbiausia saugumas ir techniškai tvarkinga mašina

Praėjusiais metais pradedančiųjų važiavimus įterpti į profesionalių lenktynių sūkurį pradėję „Ring Challenge“ organizatoriai tai padarė toli gražu ne šiaip sau: tarp profesionalų patekę pradedantieji, matydami, kaip dirba patyrę lenktynių vilkai patys tobulės greičiau. O juk ir profesionalai Lietuvoje toli gražu ne aukštai danguje sklandančios žvaigždės, o noriai bendraujantys ir patirtimi besidalijantys žmonės.

Vienas iš tokių, prieš kelis metus skynęs pergales aukščiausios lygos varžybose, dabar kasdien konstruojantis greičiausius automobilius Lietuvoje, o savaitgaliais savo „Porsche Boxster“ trasose lakstantis Vytas Bilinskas kone kiekvieną „Ring Challenge“ savaitgalį savanoriškai dirba konsultantu: laisvo laiko neturi, mat sukiodamasis į kairę ir dešinę vis atsakinėja tiek į techninius, tiek į su vairavimu susijusius smalsuolių klausimus ir yra visada pasiruošęs patarti. Pradedantiesiems jis patarė pasirūpinti automobilio saugumu ir nepagailėti bent poros valandų laiko garaže prieš startą.

„Automobilių sporte svarbiausia yra saugumas. Prieš lenktynes būtina savo automobiliui patikrinti stabdžių diskų būklę, stabdžių žarnelių ir vamzdelių būkle, pasikeisti stabdžių skystį į aukštesnės virimo temperatūros, pageidautina įsidėti gero gamintojo naujas stabdžių kaladėles. Jų turėtų pakakti visai dienai važiuojant po porą greitų ratų ir porą aušinantis. Pirmąjį kartą į trasą lėkti galima su bet kokiomis padangomis, kad tik jos būtų geros, pageidautina naujos. Vairuotojo saugumui reikia gero gamintojo šalmo. Ir galiausiai kad automobilis nežūtų pirmuose ratuose, į trasą reikia atvažiuoti su naujai pakeista alyva. Jos lygis turi būti maksimalus, dar geriau, jei bus keli milimetrai virš maksimalaus lygio. Automobilis turi būti tvarkingas, negali būti jokio skysčių nuotėkio“, – savo patirtį startuosiantiems pirmuosius kartus išbėrė Vytas Bilinskas ir dar papildė daiktų, privalomų pasiimti į lenktynes atmintine: tai domkratas, raktas ratams atsukti, manometras, pirštinės, plastikinės juostelės, lipni sandarinimo juosta, stabdžių sistemos ploviklis, servetėlės ir purškalas stiklams nuo ištiškusių vabzdžių nuvalyti.

"Ring Challenge"
"Ring Challenge"
© Egidijus Babelis

Kiek kainuoja lenktynių savaitgalis?

Vieša paslaptis, kad automobilių sportas yra brangiausias iš visų sportų? Tad ar reikia startui „Ring Challenge“ „Time Attack“ važiavimuose taupyti visus metus ir paaukoti atostogas? Bent jau lenktynininko karjeros aušroje – toli gražu ne. Startinis mokestis – 70 eurų. Už tuos 70 eurų kiekvienas STC įskaitos dalyvis gauna daugiau nei valandą laiko važiavimo profesionaliai įrengtoje lenktynių trasoje su visa saugumo infrastruktūra, budinčiais medikais, automobilius evakuojančiais tralais.

„Neskaičiuojant kiek ir kokių išlaidų būna iki lenktynių, tai pati lenktynių diena kainuoja nei daug nei mažai: 70 eurų startinis mokestis, panašią sumą išleidžiu ir degalams. Jos, žinoma, priklauso nuo automobilio. Vieni suvartoja daugiau, kiti - mažiau. Dar 10-15 eurų išleidžiu maistui“, - savo lenktynių savaitgalio biudžetą atskleidė L. Zopelis.

Daugiau patirties turintys sportininkai pataria pradedantiesiems neišlaidauti ir per daug neruošti savo automobilių pirmajam startui. Tereikia pasirūpinti tvarkinga automobilio technine būkle, o ko reikės norint greitėti, parodys pirmosios lenktynės.

O lenktynės pavažiavusiems – tarsi narkotikas. Tada jau nori nenori galvoje megsis planas, kaip pagreitinti automobilį. Didžiausią efektą suteikia padangos. Toliau – efektyvūs sportiniai stabdžiai. Greitai lėkti galima ir su ne itin galingu automobiliu.

O įsivažiavus jau galima pradėti galvoti ir apie greitesnį, sportiškesnį automobilį, didesnę galią, papildomas treniruotes. O čia jau pasirinkimui atsiranda daug krypčių, į kurias gali padėti nukreipti profesionalai. Pradedantys lenktyniauti „Ring Challenge“ serijoje nori nenori įsilieja į Lietuvos lenktynininkų bendruomenę, kurios nariai padeda vieni kitiems kopti karjeros laiptais. Antroji pakopa po „Time Attack“ varžybų – startas „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionate. Toliau – „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatas, kuris jau gali vesti į aukščiausio lygio lenktynes užsienio šalyse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Samsonas Rally Rokiškis“ žiūrovams – „CityBee“ staigmena: siūlo į ralį atvykti kitaip

Jau rugpjūčio 6-7 dienomis Rokiškio ir Zarasų apylinkėse įvyks „ Samsonas Rally Rokiškis “...

Artėja trim jubiliejais paženklintas ralis „Aplink Lietuvą“ (1)

Lygiai mėnuo beliko iki rugpjūčio 27-osios, kai Kaune bus duotas startas tradiciniam raliui...

Savaitgalį į Kačerginės „Nemuno žiedą“ grįžta Lietuvos čempionatas

Sezonui prasidėjus kitaip nei buvo planuota, šį savaitgalį žiedinių lenktynių entuziastai...

„Samsonas Rally Rokiškis“ dalyvių sąraše – jau šimtas ekipažų iš septynių šalių

Jau rugpjūčio 6-7 dienomis Rokiškio ir Zarasų apylinkėse įvyks „ Samsonas Rally Rokiškis “...

Anykščiuose savaitgalį praūžė kartingo varžybos

Šeštadienį Anykščių kartodrome įvyko „Rotax Nordic Challenge 2021“ antrojo ir „ Rotax Max...

Top naujienos

Gerų ženklų nėra: Vilnius pateko į raudoną COVID–19 zoną, visa Lietuva – per žingsnį (38)

Lietuva toliau „raudonuoja“. Kasdien raudonų COVID-19 savivaldybių tik daugėja....

Aistė Žebrauskienė | D+

Vilnietis sužinojo įspūdingą savo buto vertės šuolį: pavyzdžiai, kaip per metus pakito kainos (8)

Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) kainoms išaugus bene labiausiai Europoje, prieš metus butus...

SAM viceministrė: gali keistis Galimybių paso veikimo terminas (30)

Vyriausybė trečiadienį nutarė sieti būsimus ribojimus su 300 užimtų COVID–19 pacientų...

Tomilinas meta pirštinę Karbauskiui: dalyvaus partijos pirmininko rinkimuose (10)

Su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderiu Ramūnu Karbauskiu konfliktavęs...

Mitalas: dabar yra migrantai, ateityje gali būti ir pavojingesni dalykai (310)

Laisvės partijos narys, Seimo vicepirmininkas Vytautas Mitalas sako, kad Lietuva, susidūrusi su...

Stebuklu Tokijuje pasidžiaugęs Valčiukaitės ir Karalienės treneris prakalbo ir apie miglotą galingo dueto ateitį specialiai Delfi iš Tokijo (2)

„O kaip jūs patys vertinate irkluotojų pasirodymą“, – klausimu į klausimą kitą dieną po...

Dončičius sutiko savęs vertą varžovą, tačiau vienas lauke – ne karys: slovėnai pasiekė tarpinį tikslą (16)

Olimpiniame krepšinio turnyre ketvirtadienį C grupės antrame ture šeimininkai japonai 81:116...

Už rekordinę sumą parduodamas Stasio Povilaičio namas Palangoje: jį įsigijusiems dirbti daugiau niekada nebereikės (148)

Vaikštinėjant Palangoje visai netoli Basanavičiaus gatvės, ne vienam poilsiautojui į akis krenta...

Paryčiais prie Antakalnio ligoninės Vilniuje siautėjo neblaivus 17-metis, išniekinęs Lietuvos vėliavą antrą vėliavą apgynė drąsus pilietis (10)

Ketvirtadienį paryčiais, apie 4 val., Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje (Antakalnio g.)...

Prezidentūra paaiškino, kodėl apie Nausėdos vizitą Dieveniškėse nebuvo skelbta (146)

Trečiadienį prezidentas Gitanas Nausėda apsilankė Šalčininkų rajone, Dieveniškėse...