19 kartą vykstančios lenktynės laikosi vienos tradicijos: smalsuoliams leidžia susipažinti su bolidais bei 38 komandomis. Jų tikslas – pirmiems įveikti 1000 kilometrų lenktynes.
© DELFI / Lukas Bartkus

Trečiadienį Palangoje dirbusios „Aurum 1006 km lenktynių“ administracinė ir techninė komisijos suteikė galimybę liepos 21 dieną lenktynes pradėti 38 komandoms.

Varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raul Koov iš Estijos buvo reiklus, tačiau neturėjo didelių priekaištų ekipų parengčiai prieš atsakingą egzaminą. Tad jie visų iš anksto užsiregistravusių komandų vadovus pakvietė prie „Aurum 1006 km lenktynių“ starto linijos užimti savo vietas.

Iš kokių pozicijų startuos kiekviena ekipa, paaiškės tik penktadienio pavakarę pasibaigus kvalifikacinėms lenktynėms ir jas vainikuosiančiai greičiausiųjų „Super Pole“ fiestai – TOP 10 atrankos varžyboms.

DELFI kviečia iš arčiau pasižiūrėti į kiekvieną iš kovos bolidų.

Kaip rašoma pranešime spaudai, dar gerokai iki jų pradžios centrinę Vytauto gatvę užpildė margaspalvė atostogautojų ir kurorto svečių minia, neabejinga automobiliams ir greičių pasauliui. Įdėmiai stebėjusi lenktynininkų paradą ji dar labiau džiaugėsi atsiradusia galimybe pabendrauti su pačiais lenktynių dalyviais ir iš labai arti apžiūrėti jų kovinę techniką.

Žiūrovai spėliojo ir net mėgino lažintis, kuris iš čia stovinčių ir net menkiausio garso neišleidžiančių automobilių šeštadienio vakarą pirmas kirs maratoninių lenktynių finišo liniją? Ir kuris iš čia besišnekučiuojančių sportininkų pirmas atvairuos jį į pergalingą finišą?

Tai bene pagrindinis klausimas, kasmet jaudinantis į Vytauto gatvę susirinkusius prisiekusius ilgų nuotolių lenktynių gerbėjus. Šiemet renginio atidarymo išvakarėse dirbusi techninė komisija suteikė teisę „Aurum 1006 km lenktynėse“ varžytis 38 komandoms, iš kurių septynios kovos ir atskiroje „TCR Baltic Trophy“ įskaitoje.

Tai palyginti dar nauja Baltijos šalyse, tačiau sparčiai besivystanti ir su kiekvienomis varžybomis vis daugiau dėmesio susilaukianti lenktynių serija. Todėl tikimasi, kad TCR bolidus vairuojančios ekipos sėkmingai varžysis ne tik savo klasėje, bet ir sudarys nemenką konkurenciją bendrosios lenktynių įskaitos lyderiams.

To leidžia tikėtis pajėgios, savo gretose turinčios ne vieną autoritetingą lenktynininką, komandos, vairuojančios naujausią techniką. Todėl nieko nestebina, jog ir ne specialisto akiai patrauklūs TCR bolidai, išrikiuoti Vytauto gatvėje, susilaukė išskirtinio dėmesio.

Naujausias ginklas šiose eilėse – „Hegelmann transporte by Algirdai racing“ komandos „Hyundai i30 N TCR“. Jį pilotuos Deividas Jocius, pernykštis lenktynių laimėtojas Egidijus Valeiša, Mindaugas Liatukas ir vienas talentingiausių bei perspektyviausių Europos jaunų lenktynininkų Kevinas Abbringas iš Olandijos, dirbantis oficialiu „Huyndai Motorsport“ kuriamų automobilių testuotoju.

Mesti pirštinę favoritams kupinas ryžto ir daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas, kartu su „DHL Racing Team“ ekipos nariais Kasparu Vaškeliu, Audriumi Stasiulevičiumi ir Sauliumi Girdausku vairuosiantis irgi ką tik įsigytą „Seat Leon Cupra TCR“.
Ne statistų vaidmeniu tenkintis į Palangą estai atsiuntė „ALM Motorsport“ lenktynininkus estą Robiną Vaksą ir latvį Reinį Nitinšą, su kuriais kartu startuos ir jaunas Lietuvos sportininkas, 16-metis Justas Jonušis. „ALM Motorsport“ ekipos atstovai pilotuos gamykloje ruoštą, 350 AG motorą turintį TCR klasės „Seat Leon Cup Racer TCR“.

Tai anaiptol ne visi pretendentai į laurus „TCR Baltic Trophy“, o galbūt ir bendroje varžybų įskaitoje.

Iš jau įvykusių aštuoniolikos ilgų nuotolių lenktynių Palangoje daugiau nei pusę jų – vienuolika - laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo įvairių modifikacijų „Porsche“ automobilius. Šiemet lenktynių trasoje matysime keturis šios markės bolidus, kuriuos vairuosiantys lenktynininkai Vytauto gatvėje susilaukė irgi išskirtinio dėmesio.

Pirmąją pergalę Palangoje Aurelijus Rusteika kartu su Giedriumi Tomu Jarmalavičiumi, Arūnu Bartusevičiumi ir Jonu Gelžiniu iškovojo lygiai prieš 12 metų, 2006-aisiais. Šiemet A. Rusteika su „Porsche Baltic“ komandos nariais Mantu Janavičiumi, Mariumi Bartkumi ir Arūnu Tuma vairuos „Porsche Cayman GT4 Clubsport“, o ir ekipos tikslai, ko gero, nesunkiai nuspėjami.

Vienodas „Porsche 911“ vairuos ir dvi Belgijos komandos, kurių pilotų – 2010 m. laimėjusio lenktynes Palangoje Steve Vanbellingen, Wim Meulders, Thomas Piessens ir Johan Vanloo - vardai neblogai pažįstami ir mūsų šalies greičio mėgėjams.

Belgams padės ir lietuvis Nemunas Dagilis, du kartus po maratoninių lenktynių Palangoje kopęs ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.

Dar vieną – „Porsche 911 GT3 Cup“ – pilotuos tituluočiausias „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvis Jonas Gelžinis, Palangoje laimėjęs net septynias pergales, iš kurių keturias – paeiliui. Toje pačioje ekipoje Jonui talkins brolis Ignas, čia iškovojęs tris pergales, vilnietis Jonas Karklys, kurio didžiausias laimėjimas – antroji vieta A3000 klasėje, bei kylanti Estijos žiedinių lenktynių žvaigždė Ralfas Aronas.

Tačiau ilgos, bemaž 10 valandų trunkančios varžybos, kasmet kupinos siurprizų ir jose gali „iššauti“ bet kas, nebūtinai vairuojantys greičiausius automobilius. Būtent tuo ir įdomios šios ilgų nuotolių, ne tik didžiausiąjį mūsų šalies vasaros kurortą garsinančios lenktynės.

Šventės atidarymo šurmulį pertraukė oficialiu lenktynių himnu tapusi daina 1006, kurią sukūrė ir atliko IronVytas ir Ingrida Kazlauskaitė.

Lenktynių senbuvius, vėl susirinkusius į Palangą, ir debiutantus, kurių laukia pirmasis toks išbandymo egzaminas, linkėdamas sėkmės, negendančios technikos bei komandų lūkesčius pateisinančio finišo, ekipų vadovus ir trenerius, teisėjus ir visus susirinkusius sveikino ilgametis maratoninių lenktynių partnerio – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, Palangos miesto ir Kretingos rajono merai Šarūnas Vaitkus ir Juozas Mažeika, lenktynes rengiančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis, pakvietęs į šių metų lenktynių programoje esančius renginius žiūrėti kaip į generalinę kitąmet vyksiančių jubiliejinių, 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“, generalinę repeticiją.

Aprimus sveikinimo kalboms ir Palangos orkestro muzikantų vario dūdoms Vytauto gatvę užtvindė galingų motorų gausmas. Čia vykusias pirmąsias „Aurum 1006 km lenktynių“ programoje dinamiškas „Dynami:t Super sprint“ varžytuves laimėjo „Porsche Baltic“ komandos narys Arūnas Tuma, su „Porsche Cayman GT4 Clubsport“ maždaug 60 metrų distanciją įveikęs per 4,75 sek.

Nugalėtojas džiaugėsi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įsteigta specialiąja taure, kurią pirmosios sportinės rungties laimėtojui įteikė uosto generalinis direktorius A. Vaitkus.

Antras liko „Kauno automobilininkų sporto klubo“ lenktynininkas Dovilas Čiutelė, tą patį nuotolį su „Lada 2104“ įveikęs per 4,99 sek. Beje, Dovilas šiemet palypėjo laipteliu aukštyn, nes pernai analogiškose varžybose finišavo trečias.

Su trečiąja prizine vieta lenktynių organizatoriai, komandos draugai ir susirinkusieji Vytauto gatvėje sveikino „Kautra-Subaru Racing Team“ ekipos sportininką Mindaugą Platūkį, su „Subaru BRZ“ trasoje sugaišusį 5,53 sek.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rygos trasoje laukia vasaros lenktynių festivalis

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje rinksis patys greičiausi dalyviai ne tik iš Baltijos...

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Po šonaslydžio fiestos „Nemuno žiede“ vėžiu sergantiems mažyliams teks apvali suma

Padangas dėl kilnaus tikslo svilinę šonaslydininkai pasiekė savo – pavyko surinkti nemenką...

Gyvai / Geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų (6)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Top naujienos

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (93)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (172)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Juodieji karų su banditais puslapiai: „Vilniaus brigados“ garsenybės buvo laužomos sostinės požemiuose (334)

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1990 m. šalis paveldėjo sovietinę miliciją, kitos operatyvinės...

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (105)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (203)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (18)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....

Profesorius Lukoševičius apie visuotinę problemą: niekas nemoka sveikai maitintis (49)

Palangoje kiekvieną vasarą leidžiantis prof. habil. dr. Leonardas Lukoševičius – puikus...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio? (132)

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Nėštumas: kūno pokyčiai, kurie išlieka net ir pagimdžius (19)

Sakoma, kad motina tapusi moteris pasikeičia, ir tai nėra pokštas. Jokiu kitu gyvenimo periodu...

Pagimdžiau dukrą: vyras tai atšventė namie su prostitutėmis... (38)

Mūsų šeimos nebeliko po 24 bendro gyvenimo metų, jei galima sakyti, kad tas gyvenimas buvo...