aA
Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus. Pirmasis iš Dakaro sugrįžo Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ pilotas, užėmęs aukščiausią, 15-ąją, vietą šiemet lenktynėse. „Atsiprašome, kad nepateisinome lūkesčių, tačiau Dakaras niekada nebūna lengvas ir šis, pagal pojūtį, nebuvo“, – sakė sugrįžęs pilotas.
Benedikto Vanago sutiktuvės oro uoste
Benedikto Vanago sutiktuvės oro uoste
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasitikti sugrįžusių lenktynininkų, važiavusių šių metų Dakaro ralyje itin stabiliai, atkeliavo gausi minia gerbėjų, o iš Lietuvos varžybas stebėjusi B. Vanago komanda nusprendė saviškius pasitikti su daugybe juodos spalvos balionų.

„Mums šis Dakaras buvo ramiausias per aštuonerius metus. Gali būti, kad per tiek metų atsirado kažkokia branda. Žinoma, ta klaida padarė savo, bet kai pagalvoji, ta 15-a vieta nėra labai blogai“, – kalbėjo B. Vanagas.

Grįžęs B. Vanagas pasakojo, kad kol skrido turėjo labai daug laiko apmąstyti viską, kas nutiko per Dakaro ralį. Pasak jo, šis Dakaro ralis buvo kitoks nei buvę ir, svarstydamas, ar norėtų antrą kartą tokį važiuoti, atsakytų neigiamai. Nepaisant to, pasak piloto, greičiausiai organizatoriai visų kortų dar neatskleidė.

„Didžiausias pavyzdys yra gamyklinės komandos. Ir pas mane seilėtekis visą laiką. Nežinau, gal su Lietuvos valstybe reikės pradėti kalbėti, kad galbūt gana mums patiems žaisti žaidimus ir pradėti rimčiau kažką daryti, – svarstė B. Vanagas. – Mes kalbėjomės su Filipe Palmeiro, šturmanu, kaip mes vertiname vienas kitą. Ir jo manymu mūsų komanda visai nebloga. Tačiau reikia nušlifuoti keletą smulkmenų, tokių, kaip, pavyzdžiui, lūžęs šarnyras, kuris, kodėl lūžo, nežinome iki šiol.“

Visgi panašu, jog važiavimas su profesionaliu šturmanu iš Portugalijos komandai buvo vienkartinis projektas. Pasak B. Vanago, šturmanas atidirbo kiekvieną centą, kuris buvo jam sumokėtas, tačiau dar vieno Dakaro ralio su juo nebus.

„F. Palmeiro buvo mums šių metų projektas ir mes kaip komanda iš tiesų labai daug išmokome. Kas bus ateityje, nežino, dar niekas ir Filipe dar nėra tikras dėl savo kontrakto. Bet žinote, kas atsitinka kartą, greičiausiai nepasikartos, kas atsitinka dukart, bus ir trečią“, – samprotavo lenktynininkas.

Jis neslėpė, kad norėtų ir naujos technikos, apie tai žino ir „Toyota Gazoo Racing“ padalinys. Tačiau didžiausias klaustukas – dėl finansų.

„Komandos valia yra užduota „Gazoo Racing“, tačiau didžiausias klausimas dėl finansų. Su pinigais šįkart yra taip striuka, kaip niekada“, – šypsojosi B. Vanagas.

Anot piloto, grįžus laukia nemažai darbų, mat komanda norėtų kaip ir pernai dalyvauti pasaulio „Baja“ taurėje. Logistiškai, sakė B. Vanagas, nepavyko susidėlioti darbų taip, kad būtų įmanoma startuoti jau Rusijoje vykstančiame etape, tačiau vasarį, kai grįš technika, komanda neabejotinai dėliosis tolimesnius dalyvavimo šioje varžybų serijoje planus.

Filipe Palmeiro ir Benediktas Vanagas
Filipe Palmeiro ir Benediktas Vanagas
© DELFI / Tomas Vinickas

Tobulėjo sulig kiekviena diena

Filipe Palmeiro, šturmanas iš Portugalijos, prisijungęs prie „Inbank team Pitlane“ 2020-ųjų Dakarui, tikino, kad yra patenkintas neblogu komandos rezultatu ir jam labai gaila, kad nepavyko išlaikyti turėtos 10-osios pozicijos absoliučioje įskaitoje.

„Manau, kad Benediktas yra puikus vairuotojas, jam reikėtų pasitobulinti kelias smulkmenas, mat šiose vietose lenktynėse svarbiausia yra balansas. Tačiau jis tobulėjo sulig kiekviena ralio diena“, – kalbėjo F. Palmeiro, paklaustas, kaip vertina darbą drauge su B. Vanagu.

Pasak jo, jis pats dar negali pasakyti, ar galėtų prisijungti prie B. Vanago komandos dar kartą, mat pirmiausia turi grįžti į namus ir susidėlioti planus ir tuomet priimti sprendimus.

Ar važiuos – dar svarstys

B. Vanagas neslėpė, kad tikslas gerinti rezultatus Dakaro ralyje išlieka.

„Žinoma, jeigu mes būsime dabar. Suprantu, kad su tuo, ką turime, nelabai yra... Na, yra tikslo važiuoti, bet per metus laiko vėl viskas patobulės. Ir jau šiais metais gaudyti lyderius buvo gerokai sunkiau nei praėjusiais metais, ir tai matėsi rezultate – mūsų rezultatas prastėjo. Tai iš tiesų, ne mūsų rezultatas blogėjo, o tiesiog mūsų techninės galimybės du metus buvo tos pačios, o lyderiai kasmet pagerėja. Tai iš esmės – žiūrėsiu“, – aiškino B. Vanagas.

Benedikto Vanago sutiktuvės oro uoste
Benedikto Vanago sutiktuvės oro uoste
© DELFI / Tomas Vinickas

Jis pastebėjo, jog atrodė, kad šiemet TOP10 pozicija yra pasiekiama lengviau nei buvo iš tiesų, mat komandai užteko vienos klaidos ir pozicija išgaravo kaip dūmas.

„Jeigu iki poilsio dienos esi dešimtoje pozicijoje, tau reikia būti labai ramiam, laikyti savo poziciją, ir visi kiti atlieka darbą už tave – iškrenta ar kažkas kito nutinka. Toks algoritmas ir jis veikia. Bet išlaikyti poziciją irgi yra ką veikti“, – aiškino B. Vanagas.

Pasak jo, lenktynininkas nesilaiko įsikabinęs Dakaro, tiesiog nori būti naudingas.

„Ir jeigu aš matysiu, kad mes galime padaryti ten darbą, mes ten būsime. Jeigu aš matysiu, kad čia yra tik mano paties asmeninis noras ir mes negalėsime normaliai pasiruošti, na, tai... aš jau buvęs aštuonis kartus Dakare, žinau, kas tai yra, ir patikėkit, man labai gera čia stovėti ir žinoti, kad man kokių 11 mėnesių nereikės ten būti. Patikėkit, nieko ten gero“, – kalbėjo B. Vanagas.

DELFI primena, kad B. Vanagas ir F. Palmeiro 2020-ųjų Dakare iškovojo 15-ąją vietą absoliučioje įskaitoje. Komanda buvo pakilusi iki 10-osios vietos, tačiau Dakaro antroje pusėje sutrukdė gedimas: lūžus šarnyrui, dykumoje ekipažas prarado 3 valandas ir vėliau sunkiai kovojo, kad pakiltų aukštyn.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(130 žmonių įvertino)
3.7615

Top naujienos

Iš Baltarusijos į Lietuvą atėjo neįprastas nelegalas su lagaminu: bijojau, kad būsiu sumuštas (187)

Lietuvos pasieniečiams akylai saugant valstybės sieną su Baltarusija , vienas nelegalų teigia,...

Anykštėnas koronavirusu susirgo net tris kartus: medikai paaiškino, kaip tai įmanoma (256)

Praėjusią savaitę portalas anyksta.lt išplatino žinutę, jog Anykščių rajono vicemeras,...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie ginklus: nutrūktgalviškas Jakilaičio eksperimentas su šarvinėmis liemenėmis – kas po galingų šūvių lieka iš apsaugos

Jūs tikrai nenorėtumėte būti užsivilkęs šias šarvines liemenes – šįkart Edmundas...

Kalbino Vytautas Bruveris, parengė Laura Tarandaitė | D+

Vokietijoje ryškėja tik du scenarijai: prabilo apie polinkį į kompromisus su Rusija (4)

Paskutinė rugsėjo savaitė Vokietijoje prasidėjo su intriga: bandoma nuspėti, kas sudarys...

15 įmonių išmokėjo daugiau nei 10 tūkst. eurų: didžiausi atlyginimai siekia beveik 23 tūkst. eurų (174)

Daugiau nei 10 tūkst. eurų siekiančius vidutinius atlyginimu s rugpjūtį išmokėjo 15 Lietuvos...

Tai – mažiausias skraidantis prietaisas pasaulyje: neturi variklio, o nukritęs – suyra (11)

Northwestern universiteto Ilinojuje, JAV, inžinieriai pažvelgė į vėjo nešiojamas sėklas ir...

Mini sijonėlis atidengė išpuoselėtas kunigaikštienės Kate Middleton kojas: trijų vaikų mama nustebino fizine jėga (9)

Atvejai, kai Kate Middleton dėvi kažką, kas neatitinka jos įprasto karališkojo stiliaus...

Kieno didesni? Užstumk automobilį | 3 serija

Intrigų ir adrenalino čia netrūksta! Trečiojoje serijoje „UBR Team“ dalyviams įsteigė prizą...

Ekspertai pasakė, kaip dažnai turėtų mylėtis poros: kada per retai, o kada – jau per dažnai? (58)

Seksas – viena iš fizinio ir emocinio intymumo išraiškų tarp partnerių. Jis turi ir daugiau...

Stereotipus savo pavyzdžiu laužanti Monika: visos moterys čia yra labai laukiamos

Nors kiekvienas mūsų kasdien aplankome daugybę tinklalapių, retai kada susimąstome, kas iš...