aA
Antradienio vakarą Vilniuje „Flameris Racing“ komandos ekipažas – lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas – buvo palydėti į istorinį „Monte-Carlo“ ralį. Jau kitą savaitę jie startuos ryškiausiose klasikinių automobilių lenktynėse pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
K. Raišys ir V. Černiauskas
© Ryčio Petrausko nuotr.

Į palydėtuvių renginį „Comfort Hotel LT“ viešbutyje įsikūrusiame „Time“ restorane lenktynininkas K. Raišys ir šturmanas V. Černiauskas atvyko „MGB Roadster Works“ rodsteriu tiesiai iš komandos dirbtuvių Šiauliuose. Po kelis tūkstančius valandų pareikalavusios restauracijos, šis automobilis dabar yra praktiškai toks, koks nuriedėjo nuo konvejerio linijos Didžiojoje Britanijoje 1965 metais.

„Tiesą sakant, mašina gal ir kiek geresnė nei iš gamyklos, nes pakeitėm apie 500 įvairių originalių detalių, apmovėme naujomis „Michelin“ padangomis. Važiuodamas į Vilnių jaučiausi kaip Darius ir Girėnas skrisdamas lėktuvu per Atlantą – tiek įtampos ir išgyvenimo. Tiesa, vandenyną šis automobilis jau yra perplaukęs prieš pusmetį konteineryje, mat įsigijau jį saulėtoje Kalifornijoje“, – pirmosios kelionės įspūdžiais dalinasi K. Raišys.

Ekipažo jau kitą savaitę laukia įsimintina kelionė. Tai yra lyg ankstesnių ralio legendų pakartojimas. Tuo metu, kai ralyje varžėsi identiško modelio MGB automobiliai, gimė tai, ką šio sporto gerbėjai dabar supranta kaip ralį.

Viena įspūdingiausių pasaulyje kelio atkarpų – Col Turini – pagimdė greitį, staigius posūkius, sporto spektaklį ir, be abejo, legendinius lenktynininkus bei automobilius.

„Šiuo automobiliu važiuosime laukiniai dideliu vidutiniu 50 km/val. greičiu siaurais apledėjusiais kalnų keliais, serpantinais vinguriuojančiais per Alpes. Kol dar Lietuvoje yra sniego, manau, puikiai suprantate, kad tai – rimta užduotis“, – teigia K. Raišys.

Ekipažo šturmanas V. Černiauskas renginio metu pasakojo, kiek darbo ekipažas įdėjo rengdamiesi lenktynėms. Ne tik automobilio restauraciją, bet ir į trasų analizę, treniruotes, projekto logistiką, įvairiausius kitus namų darbus.

„Automobilyje sumontuota speciali tiksli laiko ir greičio matavimo įranga, kuri bus mano pagrindinis įrankis. Treniruočių metu bandėme imituoti tikslaus laiko ralio sąlygas, mokėmės laikytis numatyto vidutinio greičio ir kitais būdais tobulinome komandinį darbą, kad prie starto linijos stotumėm užtikrinti ir pasitikintys savo jėgomis. Šiandien jau skaičiuojame dienas iki starto ir laukiame tos akimirkos, kai treniruotės pradės duoti dividendus“, – sako V. Černiauskas.

Sudėtingas formatas

Rallye Monte-Carlo Historique“ vyksta įdomiu formatu, šiek tiek skirtingai nei įprastinės ralio lenktynės. Mat dalyviai startuos ne Monte Karlo mieste, o įvairiuose Europos miestuose, iš kurių pajudės Monte Karlo link. Ir startų turės, galima sakyti, ne vieną, o du.

Visi 350 dalyvių startuos keliuose Europos miestuose – Kopenhagoje, Stokholme, Glazge, Barselonoje, Porto ir Bad Homburgo kurorte Vokietijoje. Nuo šių miestų iki oficialaus lenktynių starto Monake jie vyks griežtai nustatytais keliais, vykdydami tikslų organizatorių numatytą grafiką.

„Vadinamuosiuose įžangos važiavimuose nustatytos laiko normos, kurių privalome laikytis. Važiuosime daug kilometrų, 1242 km jei tiksliai, ir dieną, ir naktį. Privalome nepavėluoti, laikytis grafiko“, – pasakoja K. Raišys.

Susitikę Monte Karle, dalyviai startuos antrą kartą – jau įskaitiniuose greičio ruožuose, kur bus varžomasi dėl rezultato – kuo tiksliau įveikti visus greičio ruožus. Iš viso jų bus keturiolika. Komanda stebi oro sąlygas ir jau žino, jog šiuose ruožuose bus visko – ir sauso asfalto, ir ledo, ir suplūkto sniego.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (45)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (5)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Nepaklausė medikų ir šiandien džiaugiasi dešimtmečiu sūnumi: nuvykus į klinikas, nėštumą siūlė nutraukti (10)

Ką reiškia rankose laikyti nė kilogramo nesveriantį kūdikį, niekaip nesupras tie, kas to...

Laukiantiems didžiųjų metų švenčių – puikios žinios: galite turėti 11 laisvadienių (5)

Kalėdos ir Naujųjų metų sutikimas šįmet gali tapti itin įsimintinas. Ypač tiems, kurie yra...

Gėrimo, šildžiusio Pirmojo pasaulinio karo karius, paskutinė stotelė – Indijoje (2)

Gerą šimtmetį šeimos savo vaikus Indijoje girdė salyklo skonio pieno gėrimais, kurie, kaip kad...

Reforma iš vidaus: prabilo apie ligoninėse apgyvendinamus paimtus vaikus, dėl kursų metamus darbus ir pareigūnų patyčias (457)

Iš nesaugios aplinkos paimtų vaikų apgyvendinimas ligoninėse, budinčių globotojų trūkumas,...

Buto pirkimas miesto centre: ekspertė išvardijo didžiausius privalumus (18)

Mes gyvename amžiuje, kai informacijos srautai kasdien tik didėja ir tam, kad neatsiliktume, turime...

Ar iš tiesų kaime sunku rasti darbo? (5)

Skurdas, nedarbas, alkoholizmas – tokiais žodžiais dažnai apibūdinamas šiandieninis Lietuvos...

Po 30 metų į Lietuvą grįžusi moteris atvira: nuskurusiame sovietiniame mieste esama šio to nauja (175)

„Iš Lietuvos su meile“. Taip savo straipsnį, publikuotą svetainėje „Roads &Kingdoms“,...

Į Lietuvą veržiasi šaltis ir sniegas – gruodžio mėnuo bus kitoks nei įprasta (54)

Nors ruduo dar nesibaigė, daugeliui smalsu, kokia laukia žiema. Kai kurių klimatologų teigimu,...