aA
Šį savaitgalį „Circuit de Barcelona–Catalunya“ trasoje startuoja 2018-ųjų Pasaulio („World RX“) ir Europos („Euro RX“) ralio kroso čempionatai. Pastarajame jėgas išbandys vieną didžiausių praėjusių metų siurprizų pateikęs tauragiškis Rokas Baciuška, jau antrose varžybose sugebėjęs užkopti ant prizininkų garbės pakylos bei klaipėdietis Paulius Pleskovas.
Pauliaus Pleskovo bolidas
© Komandos archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, jei su Roku daugiau mažiau viskas aišku – vaikinukas pilotuos tą patį „Škoda Fabia“ automobilį, paruoštą pagal „Super 1600“ techninius reikalavimus, tai Pauliaus startas „Supercar ERX“ klasėje kelia milijoną klausimų, susijusių su „Baltijos Sportas“ komandos vyrų visą tarpsezonį atlikinėtų inžinierių eksperimentų rezultatais. Keletą metų itin sėkmingai kovęsi dėl Europos automobilių kroso čempionato trofėjų, jie buvo stipriai nustebinti, kad ralio kroso trasoje senieji sprendimai visiškai neveža.

„Nors iš šalies žiūrint gali pasirodyti, kad kroso ir ralio kroso trasos panašios – antruoju atveju prisideda keletas šimtų metrų asfaltuotos dangos – tačiau iš tiesų skirtumai dideli tarsi rankinyje ir futbole. Geroje ralio kroso trasoje mašinos pakabos ir transmisijos nustatymai artimesni žiedinėms lenktynėms. Jei krose bemaž visus posūkius greičiausiai įveikti galima privertus automobilį slysti šonu, tai ant asfalto toks vairavimo stilius tinka nebent norint sulaukti ovacijų žiūrovų tribūnose, bet ne siekiant laimėti lenktynes.

Tarkim jei krose automobilio transmisijos blokiruotės gali būti pakankamai „kietos“, tai su panašiais techniniais sprendimais ralio kroso trasoje atsiduri aklavietėje – asfaltas tokių nustatymų visiškai netoleruoja. Praėjusiais metais mums taip ir nutiko. Automobilis elgėsi kaip laukinis, todėl kovojom ne su varžovais, o su „geležim“, – atvirauja P. Pleskovas.

Po konsultacijų maratono su ralio kroso senbuviais, „Baltijos Sportas“ komandos inžinieriai ryžosi radikaliai perdaryti „Ford Fiesta“ važiuoklę bei iš švedų kompanijos „Unic“ įsigyti naują 5 laipsnių transmisiją – tokią pačią, kokią naudojo Peteris Solbergas, lenktyniaudamas su „Citroen“ du kartus iškovojęs Pasaulio čempiono titulą.

Pakabos konstrukcija buvo pakeista iš naujo perskaičiavus automobilio ilgio, pločio, aukščio ir svorio centrų santykį. Pirmieji testai, surengti Kačerginės „Nemuno žiede“ nuteikė pakankamai optimistiškai, nes dabar dideliu greičiu įveikiant aštrius posūkius bolidas lekia į kelią įsikibęs visais keturiais ratais.

Be to, šiek tiek modifikavus „Ford Fiesta“ variklį ir pradėjus naudoti vadinamąjį „sausą karterį“, pavyko daugiau nei 50 kg sumažinti Pauliaus automobilio svorį. Daugiau motoro detalių ir charakteristikų nuo praėjusių metų nesikeitė – 580 AG ir 860 Nm sukimo momentas leidžia 100 km/val. greitį pasiekti tik šiek tiek lėčiau nei per 2 sekundes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

Nobelio premijos laureatas: jau dabar pajutome skonį to, kas mūsų laukia. Gali tapti gerokai blogiau „kyla pavojus JAV demokratijai“ (2)

Garsusis ekonomistas Josephas Stiglitzas atkreipia dėmesį į tris realiausią grėsmę keliančius...

Lemiamos „Žalgirio“ atakos rebusas: kodėl viskas baigėsi plyta, o ne laisvutėlio Milaknio šūviu? pažymiai žaidėjams (58)

„Mes esame tikrai toli nuo savo potencialo, bet žaidžiame dėl pergalių su „Barcelona“,...

Profesorius Lukoševičius: druska gali žudyti, bet jos visiškai atsisakius – tragiškos pasekmės

Koks valgomosios druskos vaidmuo žmogaus mityboje ir jos sąsajos su kraujospūdžiu? Aiškinama, kad...

Jauni Lietuvos gyventojai trykšta optimizmu – atlyginimus tikisi augsiant keleriopai (2)

Lietuvos jaunimas savo ateitį vertina optimistiškai: SEB banko atliktas 18–25 metų gyventojų...

Dėl sulaužyto gyvenimo dabar nebežino, kur kreiptis: gailiuosi, kad nuvedusi dukterį pas gydytojus, paklausiau jų patarimo (212)

Prieš daugelį metų globėjų į užsienį kartu su seserimi išvežta lietuvaitė po dešimties ten...

Garsiausių menininkų našlė: vieni vadino mūza, kiti – vyrus gniuždančiu monstru

Ją vadino kūrėjų mūza. Ji įsimylėdavo talentingiausius to meto vyrus, jie atsakydavo tokiais...

Kalėdinės mugės pasaulyje – kur geriausia ieškoti šventinės nuotaikos?

Rankas šildantis karšto gėrimo puodelis magiškomis švieselėmis blyksinčioje...

Prieš 23 metus duotam interviu Samas papasakojo apie išbyrėjusius dantis, o savo ateitį „numatė“ Rusijoje (24)

Internete pasirodė prie 23 metus kurta laida „X klanas“ (aut.Ligita Juknevičiūtė ir Remigijus...

Gabrielius Landsbergis: siūlome stabdyti mokesčių pertvarką (72)

Šiandien vykstančiame Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) Tarybos...