Saulėtą, kaip reta šiltą, panašesnį į vasarą šeštadienį nuleista Lietuvos automobilių „Rally Raid“ čempionato ir taurės varžybų, kurias rengia VšĮ „Bekelės fiesta“, vėliava. Paskutiniojo etapo lenktynės startavo ir finišavo Švenčionių rajone, Sariuose.
Visureigių čempionatas finišavo Sariuose ir Pabradės poligone
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma organizatorių pranešime, neilgu greičio ruožu sezono uždarymo batalijas pradėję „Extreme“ grupės bekelės entuziastai kartu su besivaržančiaisiais „Tourism“ klasėje laimės ieškojo orientaciniuose ruožuose, daugiau nei 350 kilometrų nusidriekusiuose palei Švenčionių rajono perimetrą smėlio, žvyro, molio ir asfalto dangą turinčiais keliukais, bekele ir miškais.

„Sport“ klasės dalyvių laukė tas pats greičio ruožas Sariuose, o pagrindinė kova vyko dviejuose kiek daugėliau nei po 50 km ilgio greičio ruožuose Pabradės poligone.

Ankstyvą rytą į techninę komisiją susirinkę per dvi dešimtis bekelės entuziastų iš Lietuvos ir Latvijos bene labiau nei varžybų starto laukė pasirodančio lenktynių sportininko – ne vieno Dakaro maratono, „Africa Eco Race“ ir kitų prestižinių varžybų dalyvio Ginto Petraus, kuriam šįkart talkino Povilas Valaitis. Jiedu atvairavo specialiai maratoninėms lenktynėms paruoštą „Rally Raid UK“ automobilį.

Tačiau jau pirmasis Sarių greičio ruožas parodė, jog prestižinės „Sport“ klasės dalyviai – ne pėsti, o jų pripažinti autoritetai negąsdina. Daugelio nuostabai G. Petrus prologe liko tik šeštas, o čia ir vėl madas diktavo sezono lyderis Vaidotas Paškevičius, šįkart su nauju šturmanu Domu Gužausku vairavę „Isuzu Vehi Cross“ visureigį. Jie 19,26 km ilgio trasą įveikė per 15 min. 51 sek.

Atsilikę mažiau nei pusantros minutės antri finišavo gerą spartą diktavę Merkys Saukevičius su Mindaugu Vasiliausku („Toyota Tacoma“), o treti – Ramūnas Baltramonaitis su Rimvydu Rimša („Land Rover Range Rover“), kurie M. Saukevičiui pralaimėjo tik 8 sek.

Tai rodė, jog sezono finiše niekas nėra linkęs taupyti nei jėgų, nei technikos. Šią nuostatą su kaupu patvirtino įvykiai Pabradės poligono trasoje, kur visureigiai ir skraidė ore, ir virto, kur varžybų įtampą atlaikė sportininkai, tai jų vairuojamų visureigių agregatai – ne visada.

Bene didžiausias netikėtumas – antrajame greičio ruože pabiręs čempionato lyderio V. Paškevičiaus, kuriam, pasiekti sezono finišą be menkiausių nuostolių, regis, jau niekas negalėjo sutrukdyti, „Isuzu Vehi Cross“ variklis.

M. Saukevičius ir vėl buvo priverstas atidėti viltis apie sėkmingą finišą dėl subyrėjusios pavarų dėžės, o uteniškių Virginijaus Narausko ir Gyčio Jackūno vairuojamas „Toyota Hilux“ apvirto, tačiau sulaukęs pagalbos ekipažas tęsė kovas ir vien už tai verti pagyrimo.

Problemos lydėjo ir veržliai lenktynes pradėjusį R. Baltramonaitį.

Nepasisekė ir G. Petrui, kuris keletą metrų nuklydo nuo trasos, o ten laukė pelkė. Tad ekipažui teko įdėti daug pastangų besivaduojant iš jos spąstų, o, svarbiausia, prarasti marias taip brangaus lenktynėse laiko.

„Nedaug kuo ši organizatorių parinkta trasa skiriasi nuo Dakaro, – finišavęs lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ kalbėjo G. Petrus. – O kai kuriais sudėtingais komponentais – netgi pranoksta. Pavyzdžiui, Dakaro maratonuose suradęs teisingą kryptį gali spausti 2-5 km nesidairydamas į šalis, o čia posūkis veja posūkį. Prasnaudei vieną – laukia neprognozuojamos kliūtys, kaip mūsų atveju.“

Didžiulę ilgų nuotolių lenktynių patirtį turintis sportininkas gyrė šalies „Rally Raid“ čempionato ir taurės varžybų organizatorius ir, jo nuomone, tikrai aukšto meistriškumo dalyvius.

„Mums, ypač naujajam šturmanui P. Valaičiui, besiruošiantiems gruodį vyksiančioms „Africa Eco Race“, tai buvo labai gera pamoka“, – sakė G.Petrus, kartu atskleidusi dar tobulintinus momentus reguliuojant automobilį.

Pabradės poligono smėlynuose debiutavo ir bekelės automobiliu tituluojamo „Nissan Navara“ pikapo naujoji modifikacija – daugelį apdovanojimų jau pelniusio pikapo „Nissan Navara Trek-1°“ versija, kurios pavadinimas „Trek-1°“ siejamas su „Navarre“ dykuma Ispanijos šiaurėje – -1° ilgumos.

„Simboliška, kad naująjį „Nissan Navara Trek-1°“, skirtą žemdirbiams, miškininkams, medžiotojams ar žvejams, pirmieji išbandė bekelės entuziastai, – džiaugėsi „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys. – Jei jis tenkina jų lūkesčius, neabejoju, kad šis ribotos laidos pikapas, kurio ratus suka 2.3 litro, 190 AG, 450 Nm dyzelinis variklis su dviem turbinomis, derinamas su septynių laipsnių automatine pavarų dėže, patiks ir pranoks lūkesčius visų tų, kurių poreikiams jis sukurtas.“

Poligono smėlynuose išbandyta „Nissan Navara Trek-1“ įrodė, jog ne veltui šios versijos vardas kildinamas iš dykumos. Būtent smėlynuose visureigis puikiai demonstravo nepriekaištingą pravažumą.

Teisėjams susumavus rezultatus, didžiausia šventė įsivyravo uteniškių Nerijaus ir Manto Kutkų, vairavusių „Mitsubishi Pajero“, stovykloje. Jie laimėjo paskutiniojo etapo lenktynes ir kartu gerokai pakėlė savo akcijų kainą galutinėje čempionato „Sport“ klasės įskaitoje.

„Sezoną pradėjome labai nesėkmingai, – dar nežinodamas galutinių rezultatų iškart po finišo kalbėjo N. Kutka. – Prieš savaitę „DHL Rally Elektėnai“ „stogą“ pasigavo mano sūnus Mantas. Tad gi negali amžinai mums nesisekti, ir į mūsų kiemą kažkada turi ateiti šventė!“.

Bekelės batalijų užgrūdintas Nerijus gyrė lenktynių organizatorius už itin gerai parinktą trasą, reikalaujančią ir patirties, ir atidos, nes klaidos joje skaudžiai baudžia.

„Ši trasa man labiau patiko nei garsieji, kietos dangos, akmenuoti ir ant prarajos krašto vinguriuojantys Naujosios Akmenės karjerų keliai, kur vyko antrojo etapo lenktynės – sakė N. Kutka. – Poligone gali savo ir žiūrovų džiaugsmui pašokinėti nuo tramplynų, nes nusileidimas ant minkšto smėlio – mažiau pavojingas automobiliui.“

Antri po uteniškių liko vilniečių Andriaus Narkevičiaus ir Alvydo Valaškevičiaus ekipažas, vairavęs „Nissan Terano“, o trečiąją vietą iškovojo dar vienas uteniškių – Mindaugo Vijeikio ir Dariaus Vaišnoro ekipažas, vairavęs „Toyota Land Cruiser“ visureigį.

V. Paškevičius po nesėkmės paskutiniajame greičio ruože liko ketvirtas, o G. Petrus – penktas.

„Extreme“ klasėje pergalę iškovojo Tytuvėnų sportininkų Egidijaus ir Andriaus Puidokų šeimyninis ekipažas, vairavęs „Toyota Land Cruiser“.

Jie pranoko antroje vietoje likusius kraštiečius iš komandos „Tytuva racing“ Raimondą Greičių su Vitalijumi Trakšeliu („Mitsubishi Pajero“) ir trečiuosius prizininkus iš „Raisto brolių“ Agnių Abraškevičių su Argintu Berlinsku, vairavusius „Mazda 2500“.

159 taškai pergalę „Tourism“ klasėje garantavo panevėžiečiams Modestui Bagdanavičiui su Vytautu Radzevičiumi („Jeep Cherokee“), kurie 9 taškais pralenkė kaimynus iš Panevėžio rajono Žibartonių kaimo Aurimą ir Algį Atkočiūnus („Land Rover Discovery“).

Trečiąją vietą laimėjo svečiai iš Latvijos Aigaras Mizga su Sigita Freimane. Jie vairavo „Toyota 4Runer“ ir pelnė 123 taškus.

Sulig kiekvienu etapu vis drąsiau važiuoja šiemetiniai debiutantai, Kazlų Rūdos atstovai Darius Kasakaitis ir Kęstutis Juškevičius, vairuojantys „Nissan Navara“. Šįkart jie tenkinosi naujokams gėdos nedarančia septintąja vieta.

Sveikindamas su sezono pabaiga paskutiniojo etapo laimėtojus, prizininkus ir visus lenktynių dalyvius Lietuvos automobilių sporto federacijos 4x4 komiteto pirmininkas ir šių varžybų organizatorius Gediminas Grigaitis pažadėjo, jog tai ne paskutinis susitikimas šiais metais. Netrukus bus susumuoti ir patvirtinti viso sezono rezultatai ir ta proga surengtame jo palydų vakare bus apdovanoti visų įskaitų čempionai ir prizininkai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pirmame „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ etape – virš 100 dalyvių (1)

Motociklų krosas Lietuvoje vis populiarėja ir tai akivaizdu matant renginių kokybę, augantį...

Baltijos šalių „endurance“ lenktynių dalyviams – naujovės

Gegužė – bene labiausiai žiedinių lenktynių mėgėjų laukiamas mėnuo. Paprastai šį mėnesį...

Mažasis Dakaras artėja prie kulminacijos: lietuvių komandos tikslas – jau pasiekiamas ranka specialiai DELFI iš Maroko, atnaujinta 15.49 val. (4)

Liko vienas etapas iki taip vadinamo mažojo Dakaro pabaigos – vienintelis Lietuvos atstovas...

„1006 km lenktynės“ keičia pavadinimą (1)

Liepos 18–21 dienomis Palangoje vyksiantis didžiausias Baltijos regione automobilių sporto...

Mažasis Dakaras: lietuvis sėkmingai pradėjo lemiamą išbandymą specialiai DELFI iš Maroko, atnaujinta 21.10 val. (2)

Maroke tęsiasi vienas sunkiausių Merzūgos ralių, kuriame teisės dalyvauti kitų metų Dakare...

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (265)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu (1)

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Gaisras Vilniuje - degė prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (53)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų. Žmonės...

Paskutinėmis PAO ir „Real“ mūšio sekundėmis įsižiebė konfliktas, kurio epicentre – Fernandezas skirta techninė, nesportinė ir diskvalifikacinė (6)

Ketvirtadienio vakarą Atėnuose įvykusioje antroje Eurolygos ketvirtfinalio dvikovoje vietos...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (73)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (51)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (97)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (200)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (32)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...