aA
Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ organizatoriai kiekvienais metais sprendžia uždavinį, kas yra „geras vairuotojas“? Tas, kuris moka greitai važiuoti lenktynių trasoje? O gal geriausiai išmanantis eismo taisykles? Mokantis gesinti automobilį, suteikti pirmąją pagalbą? Tiesa slypi kažkur per viduriuką – geriausias vairuotojas yra tas, kuris puikiai išmano ir taisykles, ir automobilių techniką, ir vairavimo subtilybes. Tą viduriuką kiekvienais metais surasti – ne tokia jau paprasta užduotis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Geriausio Lietuvos vairuotojo konkursas
© Organizatorių nuotr.

„Pagrindinė tokių konkursų misija – didinti eismo saugumą, todėl mes siekiame patikrinti įvairius vairuotojo gebėjimus. Gero eismo dalyvio įgūdžių spektras yra labai platus, jis turi išmanyti eismo taisykles, gerai vairuoti, jausti automobilį, greitai adaptuotis prie naujovių. Mums svarbu, kad galėtume dažnai keisti užduotis, jas tobulinti, todėl konkursui renkamės universalius, įvairioms disciplinoms pritaikomus automobilius. Taip užtikriname, kad vairuotojai pasiruošti iš anksto negalėtų, ir todėl ant nugalėtojų pakylos kasmet matome skirtingus žmones“, – teigė konkurso organizatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Būtinybė greitai adaptuotis

Vis dėlto svarbiausia konkurso dalis yra užduotys, tiesiogiai susijusios su automobiliais ir esančios vairavimo esmė. Todėl atrankiniuose etapuose visada jos būna bent dvi, o finale tenka bent 3–4 vairavimo užduotys.

Pavyzdžiui, 2019 m. konkurso dalyviai įvairiose slalomo trasose varžosi „Suzuki Swift Sport“ hečbeku ir „Suzuki Vitara“ krosoveriu. Pirmuoju reikia įveikti ant slidžių, vandeniu nuolat laistomų dangų sudėliotą trasą, antruoju – slalomą važiuojant atbulomis.

Nors tai visiškai skirtingi automobiliai, jie leidžia maksimaliai įgyvendinti organizatorių tikslą – patikrinti, kaip greitai vairuotojai sugeba adaptuotis prie naujovių.

Laiko prisitaikyti konkurso dalyviai turi nedaug. Slalomo trasas jie praeina pėsti ir tik iš šalies pamato, kaip jas automobiliu įveikia teisėjas, o patys jau pirmo bandymo metu turi parodyti geriausią rezultatą.

„Dalyvaujant tokiame konkurse reikia būti labai atsargiam, negali važiuoti maksimaliai greitai, kai esi nesusipažinęs su automobiliu. Tačiau rungtys ant slidžių paviršių – puikus būdas patikrinti, kaip žmogus jaučia automobilį“, – sakė konkurso atrankos etapo Kaune nugalėtojas Miroslavas Račkovski.

Jo teigimu, prie bet kokio automobilio vairo atsisėdęs geras vairuotojas turi sugebėti jį suvaldyti. Žinoma, kai automobilis iš prigimties yra gerai subalansuotas, užduotis tampa gerokai lengvesnė ir įveikti ją – paprasčiau.

Geriausio Lietuvos vairuotojo konkursas
Geriausio Lietuvos vairuotojo konkursas
© Organizatorių nuotr.

Reikalingi universalūs automobiliai

Praktika rodo, jog priprasti prie daugelio anksčiau nevairuotų automobilių konkurso dalyviams pavyksta puikiai, tam įtakos turi ir organizatorių pasirenkami modeliai. Kelerius metus slalomo trasose būdavo naudojami „Toyota“ automobiliai – C-HR krosoveris, „Auris“, „Yaris“ hečbekai, bekelėje – „Land Cruiser“ visureigis ar „Hilux“ pikapas.

Praėjusiais metais organizatorių žvilgsnis nukrypo į kito Japonijos automobilių gamintojo – „Suzuki“ – pusę. Pagrindinis tokio pasirinkimo kriterijus – tai vienas iš gamintojų, kurio gamoje yra universalių ir įvairioms užduotims pritaikomų modelių, tad jau antrus metus atrankiniuose etapuose žmonės varžosi prie šių automobilių vairo.

„Swift Sport“ yra lengvas bei puikiai valdomas hečbekas, jau iškovojęs „Sportiškiausio automobilio“ titulą „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose. Šis modelis dažniausiai naudojamas slalomo rungtims, kuriose svarbus automobilio manevringumas, greitis, – vairuotojai mokosi valdyti sportišką modelį.

Geriausio Lietuvos vairuotojo konkursas
Geriausio Lietuvos vairuotojo konkursas
© Organizatorių nuotr.

„Vitara“ yra erdvus krosoveris, tad organizatoriai jam parengia kitokio tipo užduotis. Įprastai joms reikia specifinių įgūdžių, pavyzdžiui, šiemet atrankos etapuose šiuo modeliu reikia visą slalomo trasą įveikti atbulomis ir pastatyti į itin siaurą vietą. Tačiau manevravimą ankštose vietose gerokai palengvina statymo jutikliai bei atbulinės eigos vaizdo kamera – bene visi „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso dalyviai automobilį sugebėjo įbrukti į tokias siauras vietas, kurių atitikmens mieste surasti būtų neįmanoma.

Dar vienas „Vitara“ modelis naudojamas specialiai rungčiai – detalės keitimui. Kauno etape tai buvo salono filtras ir daugelis konkurso dalyvių sugebėjo ją pakeisti per kelias minutes. Geriausias laikas – mažiau nei pusantros minutės. Klaipėdoje reikėjo keisti oro filtrą, čia geriausiai pasirodęs vairuotojas užtruko vos daugiau nei dvi minutes.

Konkurso finale, kuris vyks Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome, automobilių bus dar daugiau. Vairuotojai varžysis ne tik slalomo trasose su „Suzuki“ hečbekais bei krosoveriais, bet ir tikru visureigiu „Jimny“ bekelės rungtyje. Tačiau tikslių užduočių organizatoriai neatskleidžia, kaip visada, jas dalyviai sužinos tik rugsėjo 29 d. vyksiančio finalo metu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasaulinėse „FIA Motorsport Games“ varžybose Lietuvai atstovaus net 5 sportininkai

Pirmąjį lapkričio savaitgalį Italijoje, Vallelunga trasoje šalia Romos įvyks dar niekada...

Gargždų autokroso lenktynininkai šalies garbę gins lenktynėse Moldavijoje (1)

Lietuvos automobilių kroso sezonas jau baigėsi, o ir kaimyninių valstybių trasos jau tuoj...

Tokio įtempto Pasaulio ralio kroso čempionato dar nėra buvę – laukia finalas Pietų Afrikoje

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionatas balandžio mėnesį startavo Abu Dabyje , o finalinis,...

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (5)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (53)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (144)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (43)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (88)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (20)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (101)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Paaiškėjo pirmoji iš projekto „Šok su žvaigžde“ iškritusi pora ir favoritai

LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams šis vakaras tapo rimtu išbandymu. Laidos pabaigoje...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (58)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertai pateikė labiausiai pasiteisinančius patarimus sekso klausimais (8)

Sakote, kad intymus bendravimas jums nekelia jokių problemų? Net atvirkščiai – jis ypač vykęs...