aA
Automobilių sporto gerbėjai Lietuvoje tikrai yra pasiilgę lenktynių. Dėl nepalankios žiemos neįvyko lenktynės Utenos apylinkėse, antras etapas, turėjęs vykti Estijoje, irgi buvo atšauktas. Tad užsitęsusi žiemos pertrauka jau kaitina kraują, o ekipažai ruošiasi svarbiausiems metų startams.
Vytautas Švedas
© Komandos nuotr.

Akivaizdu, kad klysti likusiuose etapuose nebebus galima, nes galimybių pataisyti padėtį čempionato rikiuotėje kaskart liks vis mažiau.

Todėl nieko stebėtino, kad šį šeštadienį netoli Kelmės esančiame Užventyje pamatysime beveik visus pajėgiausius Lietuvos ralio lenktynininkus. Tai bus Lietuvos ralio sprinto čempionato antrasis etapas. Pirmosios „sprinterių“ lenktynės sausio mėnesį Latvijoje įvyko – žiema dar nebuvo pasitraukusi, tad Alūksnės apylinkėse lenktynininkai galėjo išbandyti ir save, ir techniką, rašoma organizatorių pranešime.

Startuos beveik visi pajėgiausieji

Tačiau dabar beveik viskas prasideda nuo nulio.

„Jeigu man anksčiau kas nors būtų pasakęs, kad į ralio sprintą Užventyje susirinks beveik visi pajėgiausi Lietuvos ralio meistrai, vargu ar būčiau patikėjęs. Tačiau dabar jau aišku, kad žvyro trasose pamatysime ir Vytauto Švedo, ir Vaidoto Žalos, ir Martyno Samuičio, ir Deivido Jociaus ekipažus, – pasakoja lenktynes organizuojančio Kelmės ASK prezidentas Tomas Savickas. – Vakar paraišką atsiuntė ir Benediktas Vanagas. Tad bus turbūt pirmas atvejis Lietuvos automobilių sporto istorijoje, kad ralio sprinto lenktynėse startuos ir WRC technika“.

Bus ir naujų greičio ruožų

Pasak T. Savicko, pajėgiausiems sportininkams šios varžybos bus ne tik gera galimybė išmėginti techniką, bet ir repeticija prieš birželį vyksiantį ralį „Žemaitija 2016“. Dalis ralio sprinto „Užventis 2016“ ir po mėnesio vyksiančio ketvirto Lietuvos čempionato etapo trasų bus tokios pat.

„Bet bus ir visai naujų atkarpų. Mūsų kraštuose lenktynėms tinkamų keliukų tikrai yra daug. Tad radome ir dar niekada varžybose nenaudotą ilgesnę nei 4 km atkarpą – tai bus trumpiausias ralio sprinto greičio ruožas, tačiau jis turėtų patikti sportininkams – techniškas, įdomus, tikrai „darbinis“, – pasakoja organizatorius.

Šiaip ralis sprintas bus itin kompaktiškas – 8 greičio ruožų ilgis 54,80 km, o iš viso sportininkams reikės nuvažiuoti kiek daugiau nei 100 km.

„Žiūrovai tikrai galės pamatyti visus greičio ruožus, keturias atkarpas dalyviai važiuos po du sykius. O iš vieno ruožo į kitą be vargo bus galima suspėti, pavyzdžiui, dviračiu. Renginys – nemokamas, tad tikimės, kad žiūrovų bus daug, nes jie turės galimybę pamatyti visus pajėgiausius mūsų šalies lenktynininkus“, – teigia T. Savickas.

Šeštadienį nuo ryto dalyviai susipažins su trasa, o 14 valandą 10 minučių – prasidės pirmasis lenktynių greičio ruožas.

Dėmesio pakaks visiems

Nors ralio sprinto „Užventis 2016“ įskaitoje turbūt aukščiausias vietas užims minėti galingiausią techniką pasirinkę pripažinti šalies automobilių sporto lyderiai, vis dėlto šios lenktynės svarbiausios bus ekipažams, kovojantiems dėl taškų būtent Lietuvos ralio sprinto čempionato įskaitoje.

Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komitetas nusprendė, kad ralio ir ralio sprinto renginius būtina atskirti, tačiau logiška, jog „menkesnio kalibro“ renginiai sulaukia ir mažiau dėmesio. T. Savickas geru pavyzdžiu vadina kaimyninę Latviją, kur ir „sprinteriams“, ir kitiems lenktynininkams pakanka vietos ir dėmesio viename renginyje, o iš sprinto į didįjį ralį bando ateiti jauni ar mažesnius biudžetus turintys sportininkai.

„Juk mažesnis dalyvių būrys, mažiau ralio žvaigždžių – tai ir mažiau dėmesio pačiam renginiui. Organizatorių kaštai juk nesikeičia – pasiruošimas, teisėjų paslaugos, užtverta trasa 30-čiai, ar 50-čiai ekipažų, medikai, gaisrininkai, techninė pagalba kainuoja tiek pat.

O dėmesys, kurį gali pasiūlyti ralio partneriams ir rėmėjams, yra mažesnis. Bet dabar jaučiu, kad ralis sprintas Užventyje bus maloni išimtis – susidomėjimas didelis, nes ralio bendruomenė dėl šiltos žiemos yra labai išsiilgusi lenktynių. Tikiuosi, kad tie, kurie šiemet kovos tik ralio sprinto čempionato įskaitoje, neliks nusivylę, kad juos greičiu aplenks pripažinti ralio meistrai. Norime ir sieksime šventę padaryti visiems“, – sako Kelmės ASK vadovas.

Jo teigimu, kol kas vienas iš rūpesčių, kuris neramina, dulkės. Sušilus orams, išdžiuvo keliai, tad sportininkai gali gauti nemenką dozę dulkių. Nors organizatoriai tikisi, kad prieš pat lenktynes palynos, tad dulkės negadins nuotaikos nei dalyviams, nei žiūrovams.

Trečias Lietuvos ralio sprinto čempionato etapas vyks birželio 11 dieną Alytaus apylinkėse. O gegužės 21-22 dienomis Latvijos Talsi mieste bus surengtas ralis, kuris įtrauktas į Lietuvos ralio čempionato kalendorių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (1)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Automobilių slalomo mėgėjų finalinė kova laukia Plungėje

2018 metų pavasarį startavusi penkių etapų slalomo varžybų serija „Eolto slalomo taurė“,...

Tauragėje – Lietuvos bekelės lenktynių čempionato finalas

Artėjantį savaitgalį Tauragėje vyks Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato...

Čapkauskas su TCR „Fast Lap“ nedalyvaus: lenktynės neturėtų būti tokios (8)

„Blogas tas lenktynininkas, kuris nenori laimėti“, – šyptelėjo Ramūnas Čapkauskas ,...

Paaiškino, kuo skiriasi sportiniai ir kasdienai skirti visureigiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate visureigiai skirstomi į tris klases: „Tourism“,...

Top naujienos

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje patikslinta  (128)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...

Milijonus kainavusioje sistemoje – skylė po skylės: ar duomenys apie mūsų asmeninę sveikatą saugūs? (121)

Elektroninės sveikatos sistema jau kainavo daugiau nei 30 milijonų eurų, tačiau spragos ir...

Rusija spaudžia Europą priešintis Trumpui ir padėti atstatyti Siriją (10)

Rusija ragina Vokietiją ir Prancūziją nutraukti draugystę su amerikiečių sąjungininku ir...

Išaiškino, kaip sukčiauja brokeriai: mokate didžiulį mokestį, nors to daryti neprivalote

Ieškant būsto nuomai daugeliui neretai tenka susidurti su papildomu reikalavimu – vienkartiniu...

Vilniaus centre į atvirą kanalizacijos šulinį įkrito mažametė mergaitė (50)

Sekmadienį, spalio 14-ąją, policijos pareigūnai gavo pranešimą apie į lietaus nuotekų šulinį...

Lietuvos futbolo rinktinės vargai: blogiausias čia – ne Jankauskas (43)

733 dienų be pergalių oficialiuose turnyruose, 18 pralaimėjimų per paskutines 26 rungtynes bei 14...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

50-metį švenčiančio Juozo Statkevičiaus interviu – apie sąžinę, „auksinę ranką“, ir deficitą nedeficito laikais (41)

Kvailas dalykas, kurį turiu – sąžinė. Nemoku apgaudinėti žmonių. Geriau sąžiningai dirbti...

Turite sulūžusį skėtį? Tik neskubėkite jo išmesti

Nors šių metų ruduo mus dar džiugina pakankamai saulėtais ir šiltais orais, tačiau ne vienuose...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (70)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...