Ta proga apie akademijos veiklą bei užsibrėžtus tikslus paklausinėjome vieną jos iniciatorių, Lietuvos automobilių federacijos (LASF) prezidentą Gintarą Furmanavičių.

„Jei Lietuvos kartingo akademijos steigimą reiktų pakartoti, viską darytume taip pat,“ – teigia G. Furmanavičius, paprašytas įvertinti pirmuos akademijos veiklos metus. Sezonui artėjant link pabaigos, LASF sulaukė gerų žinių iš akademijos partnerės Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) – griežtą jaunųjų kartingo lenktynininkų ugdymo projekto kontrolę vykdanti FIA teigiamai įvertino pasiektus tarpinius rezultatus.

LASF kartu su FIA ir Lietuvos kartingo federacija šių metų pradžioje įsteigtoje Lietuvos kartingo akademijoje šiemet sportinio meistriškumo ir saugaus vairavimo mokėsi 20 persperspektyviausių 6-12 metų amžiaus kartingo lenktynininkų.

- Kuo kartingų akademijos projektas yra unikalus?

- Tai pirmas projektas Lietuvos automobilių sporto istorijoje, kuris yra dalinai finansuojamas FIA. Tarptautinė federacija skiria labai daug dėmesio jaunųjų lenktynininkų ugdymui bei saugaus vairavimo įgūdžių formavimui, teikia rekomendacijas ir gaires kaip pasiekti geriausio rezultato, tuo pačiu kontroliuoja kaip projektas įgyvendinamas – malonu, kad tarpinė ataskaita priimta, vadinasi pirmas blynas neprisvilo. Džiaugiuosi ir bendradarbiavimu su Lietuvos kartingo federacija, kas irgi yra šiokia tokia naujiena – juk įprastai federacijos konkuruoja, o ne draugauja. Kartingo akademijos gyvavimas man – vienas svarbiausių pasiekimų vadovaujant LASF.

- Jei akademiją kurtumėt dabar, ar ką nors darytumėt kitaip?

- Tobulinti visada yra ką, bet iš esmės viskas vyksta puikiai. Vaikai patenkinti, visi, parodę gerus rezultatus per atrankas, gavo galimybę dalyvauti projekte, kokio nėra buvę ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse. Nors Lietuvoje ir įprasta, kad kam nors ėmusis iniciatyvos ir pradėjus kažką daryti, kiti sėdi rankas sudėję ir skleidžia gandus, bet man patinka darantys, o ne kalbantys žmonės.

- Ar tarp akademijos auklėtinių bus antras Kazimieras Vasiliauskas ar Jonas Gelžinis?

- Tikrai yra vaikų, kurie taps automobilių sporto lenktynininkais. Akademijos tikslas yra įvertinti jų pajėgumą, ugdyti juos taip, kad jie taptų saugaus eismo ambasadoriais savo mokyklose ir draugų rate. Manau, gerai, kad vaikai jau nuo 6-erių metų gauna teorinių vairavimo žinių – važiuoti mes norime visi, bet iki to dar reikia daugybę dalykų išmokti. Ne visi autosporto lenktynėse dalyvaujantys suaugusieji vėliavų reikšmes žino, o akademijos auklėtiniai to mokomi. Šiandien jiems teoriniai užsiėmimai gal kiek mažiau įdomūs nei praktiniai, bet jie reikalingi, kaip ir fizinis bei psichologinis pasirengimas.

- Ar kartingo akademija veiktų ir be FIA pagalbos?

- Visų pirma, nėra jokių priežasčių ar požymių manyti, kad FIA nutrauktų bendradarbiavimą ir finansinę paramą šiam projektui. Be to, nemaža dalis lėšų akademijos veiklai yra skiriama ir pačios LASF, privačių rėmėjų. Projekto organizatoriai kupini entuziazmo, tad ir jiems, ir dalyviams noriu palinkėti, kad jis nepradingtų. Tai varomoji jėga ir kol jos bus, mes savo ruožtu pasistengsim užtikrinti, kad būtų ir pinigų, ir mokytis būtų įdomu.

Paskutinė, šešta Lietuvos kartingo akademijos sesija vyks prieš pat paskutinį Lietuvos kartingo čempionato etapą Vilniuje, „Plytinės“ kartodrome, rugsėjo 12-14 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)