Rudeninis lietus ir sunkiai nuspėjamos sąlygos 8-ame pasaulio ir 4-ame Europos ralio kroso čempionatų etape Prancūzijos vakaruose įsikūrusioje „Loheac-Bretagne“ trasoje neišgąsdino lietuvio Kasparo Navicko. Jaunasis lenktynininkas net ir kamuojamas akseleratoriaus problemų pateko į finalą, o jame užėmė 6-ą vietą. Šis rezultatas leido K. Navickui bendrojoje įskaitoje šoktelti net per penkias pozicijas – į 9-ą čempionato vietą.
E. Staponkus Prancūzijos etape
© Komandos nuotr.

Visai kitokios nuotaikos po etapo buvo kitas Lietuvos atstovas Ernestas Staponkus. Po virtinės įvairiausių nesėkmių šeštoje Europos čempionato vietoje iki Prancūzijos etapo rikiavęsis lietuvis kvalifikacijoje liko 14-as ir nepateko į pusfinalį, o bendroje įskaitoje smuktelėjo į 8-ą poziciją.

Pirmuosius du kvalifikacinius važiavimus šeštadienį lenktynininkai važiavo itin geromis oro sąlygomis – švietė saulė, trasoje buvo sausa. Pirmą kartą „Loheac-Bretagne“ lenktyniavęs lietuvis K. Navickas pasinaudojo aukšta trasos asfalto temperatūra ir pirmame važiavime pademonstravo geriausią laiką iš 27-ių sportininkų, o antrajame išlaikė aukštą tempą ir finišavo ketvirtas.

Tuo metu E. Staponkus prieš varžybas buvo kupinas vilčių pakovoti dėl podiumo. Per pertrauką tarp varžybų komanda suplanavo nemažai testų, tačiau planus teko koreguoti – vėlavo tiekėjai su atsarginėmis detalėmis.

Dėl to į Prancūzijos etapą lietuvis išvažiavo visai nesitreniravęs. Ir tai, deja, lėmė gerokai prastesnį rezultatą negu tikėtasi.

Per pirmas treniruotes ir du kvalifikacinius važiavimus E. Staponkui teko vėl priprasti prie praktiškai nebandyto automobilio, todėl pirmi du rezultatai buvo prastesni.

„To ir reikėjo tikėtis, juk perrinktas automobilis nebuvo tinkamai sureguliuotas, reguliavimų teko ieškoti jau trasoje ir tai mums kainavo nemažai pozicijų kvalifikacijoje,“ – pasakojo E. Staponkus.

Pirmos kvalifikacijos rezultatas – vos 14-a vieta. Antrojoje viską dar labiau komplikavo vieno iš varžovų smūgis į automobilio galą. Rezultatas – išmuštas Ernesto „Volkswagen Polo Super 1600“ galinis ratas ir vos 19-a vieta kvalifikacijoje.

„Neprisimenu tokios prastos lenktynių pradžios. Per pastaruosius kelerius sezonus taip niekada nebuvo“, – neslėpė nusivylimo lietuvis. Tačiau rankų nenuleido, o su nauja diena išaušo ir naujos viltys bei ryžtas patekti į pusfinalį. Į jį patenka tik 12 geriausių sportininkų.

Antrą dieną sportininkus pasitiko lietus ir tai Ernestui tapo gera proga atsilošti. Jau pirmoje antros dienos kvalifikacijoje jis parodė 5-ą laiką ir pakilo bendroje rikiuotėje. Iki trokštamo pusfinalio liko vos pora pozicijų.

„Po pirmos dienos analizavome kodėl mums trūksta greičio ir pasirodė, kad inžinierius iš Čekijos turėdamas pastarųjų dvejų metų duomenis iš lenktynių šioje trasoje į automobilį sumontavo ilgesnius perdavimus turinčią pavarų dėžę. Dėl to pralaimėjau visus startus, nes karštu oru puikų sukibimą turinčioje trasoje automobilis starte tiesiog uždusdavo“, – pasakoja E. Staponkus.

Liko paskutinis kvalifikacinis važiavimas, kuriame lietuviui reikėjo atkovoti dar bent vieną poziciją. Tačiau čia jau neišlaikė Ernesto nervai. Jis padarė falšstartą... Toks veiksmas teisėjų baudžiamas papildomu, taip vadinamu „Joker“ ratu ir papildomomis prarastomis sekundėmis.

Rezultatas – po kvalifikacinių važiavimų Ernestas liko 14 vietoje ir į pusfinalį nepateko. Tai sugadino ir lietuvio turnyrinę padėtį. Galutinėje rikiuotėje likus dviems etapams iki čempionato pabaigos „ES Motorsport“ komandos lenktynininkas bendroje įskaitoje nukrito iš 6-os į 8-ą poziciją.

„Pasiteisinimų neieškau. Tiesiog šį kartą buvome silpnesni už priešininkus“, – po šių lenktynių nusivylimo neslėpė E. Staponkus. Po šių lenktynių jis negrįžta namo, bet lieka Ispanijoje ruoštis kitam čempionato etapui, kuris vyks po dviejų savaičių Barselonos trasoje.

Sekmadienį kvalifikacinių važiavimų metu su lietaus debesimis problemos atslinko ir į K. Navicko komandos kiemą – ketvirtojo kvalifikacinio važiavimo antrame rate nutrūko Kasparo „Škoda Fabia S1600“ akseleratoriaus pedalo spyruoklė.

„Dvi visiškai skirtingos dienos – pirmąją puikios sąlygos leido parodyti automobilio galimybes, tuo tarpu sekmadienį pirmąjį kvalifikacinį važiavimą jau važiavome lietaus padangomis“, – pasakojo K. Navickas.

„Nors trečiajame važiavime ilgą laiką buvau užstrigęs už prancūzų lenktynininko, pavyko išlaikyti aukštą poziciją etapo įskaitoje. Na o ketvirtasis važiavimas buvo tikras išbandymas – nutrūkus spyruoklei teko daug dirbti stabdžiais ir sankaba, kad saugiai finišuočiau.

Mechanikai padirbėjo ir į pusfinalį jau išvažiavau su nauja spyruokle. Startavęs iš geros pozicijos pusfinalyje palaikiau gerą tempą, bet reikėjo pakovoti su savimi, nes akseleratoriaus pedalo jautrumas kardinaliai skyrėsi nuo to, prie ko jau buvau pripratęs viso sezono metu. Džiaugiamės, jog pavyko patekti į finalą, Ispanijoje tikrai dėsime visas jėgas siekdami pakartoti tokį rezultatą.“

„Super 1600“ klasėje pirmas finišavo vengras Krisztianas Szabo, kuris susigrąžino po Švedijos etapo prarastą pirmąją čempionato poziciją. Tuo tarpu K. Navickas etape iš viso surinko 21-ą tašką ir pakilo iš 14-os į 9-ą vietą.

Desertu žiūrovams, kaip ir kiekviename etape, tapo „SuperCar“ klasės finalas, kuriame netrūko intrigos ir lenktyninių apsistumdymų. Jau pirmame rate į priekį šovęs švedas Johanas Kristofferssonas atitrūko nuo varžovų ir finišavo pirmas, tuo tarpu už jo virusioje dramatiškoje kovoje geriausiai sekėsi antrą vietą užėmusiam Andreasui Bakkerudui ir vietinių gerbėjų gausiai palaikytam Sebastianui Loebui, kuris paskutiniame rate sugebėjo aplenkti dabartinį čempionato lyderį Petterį Solbergą ir pasimėgauti podiumu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius: šiame sporte būtina išsiskirti

Jau beveik 20 metų Antano Juknevičiaus gyvenimas sukasi aplink automobilių sportą ir Dakaro...

„Agrorodeo“ komanda į Dakarą pasiims penkias tonas mantos

2018 metų Dakaro raliui besiruošianti „ Agrorodeo “ komanda baigė komplektuoti automobilį „...

Ralyje Portugalijoje – sėkmingas Pipiro ir Paliukėno pasirodymas

Praėjusį savaitgalį, lapkričio 17-19 dienomis, Portugalijoje įvyko nacionalinis ralio etapas...

„Moterų ralis“ jau ruošiasi startui: kviečia formuoti komandas (1)

Kiekvieną pavasarį vykstantis nuotaikingas sporto renginys „ Moterų ralis “ kviečia aktyvias...

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų (2)

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (26)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (30)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Naktinės BMW gaudynės Vilniuje: surakintam vairuotojui teko pagulėti ant žemės

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus kelių policijos surengto reido metu nubausti...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (70)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (137)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (196)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (166)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...