aA
Latvijoje, Liepojos mieste įvyko antrasis Europos ralio čempionato etapas. Lietuvą čempionate atstovavę „WELLMAN Rally Team“, sėkmingai įveikė antras pagal pajėgumą pasaulio ralio rungtynes. Užimdami 9 poziciją bendroje įskaitoje ir 4 vietą savo grupėje „Production Cup“, lietuviai šiame čempionato etape pateko į pajėgiausių Europos ralio lenktynininkų dešimtuką. Ekipažas rungtynes važiavo taupymo režimu, tad parodytas rezultatas sportininkams yra aukso vertės.
Martyno Samuičio ir Ramūno Šaučikovo komanda
© Organizatorių nuotr.

Į aršiausią dvikovą dėl trečios vietos savo grupėje, mūsiškiai įsitraukė su rusų ekipažu, kurį pilotuoja S. Travnikovas. Į paskutinį, 12, greičio ruožą „WELLMAN Rally Team“ išvažiavo nuo ruso atsilikdami 2 s, tačiau toks skirtumas jokios įtakos nepadarė – visas keturias naujas padangas užsidėjęs S. Travnikovas laimėjo kovą ilgajame greičio ruože 4 s, palikdamas M. Samuičio ekipažą ketvirtoje „Production Cup“ grupės vietoje.

„Paskutinis greičio ruožas buvo 25 km. Tokio ilgio atkarpoje viskas ir išsisprendė – kas laimi tokio ilgio ruožą, tas ir laimi iš viso, tad prieš tai buvęs skirtumas mažai ką reiškė. Važiavome čempionatą visišku taupymo režimu, ypač saugojom padangas ir apskritai automobilį. Padangų sunaudojome tik 14 iš galimų 20. Labai skaudžiai jų trūkumą pajautėme paskutiniame važiavime – automobilio galą vis nešė į griovius. Trečios vietos pergalės kaina – šeši tūkstančiai litų. Tiek ir pritrūko, kad būtume užsidėję dar vieną naują komplektą. Jaučiuosi toks, kaip žemę pardavęs. Spaudžiau kiek galėjau, bet trečios vietos nepasiekėme. Nors vertinant bendrai, tai tikrai gerai pasirodėm“, – kalbėjo komandos pilotas.

„WELLMAN Rally Team“ debiutas Europos ralio čempionate buvo sėkmingas nuo pat pirmos rungtynių dienos, nors jiems šios trasos buvo visiškai nepažįstamos. Ekipažas pasirinko važiuoti protingai, saugodamas techniką, tad pavyko išsaugoti automobilį sveiką, atvažiuoti be jokių nuostolių.

Nepaisant to, problemų netrūko – pirmąją dieną pažymėjo stabdžių užkaitimas, bei netikslus stenogramos surašymas. Tai neleido lenktynininkams važiuoti dar greičiau. Antrąją dieną šias problemas išspręsti pavyko, komandos šturmanas ypač džiaugiasi, kad šios dienos važiavime stenograma jau tiko, tačiau pastebi, kad Martynas pirmuosius šios dienos ruožus važiavo itin atsargiai.

„Pirmoje dienos pusėje buvo labai slidu, Martynui teko koją daugiau laikyti ant stabdžių, turėjome protingai balansuoti – ir pakankamai greitai važiuoti, ir saugoti automobilį. Bet kuriuo atveju, viskas buvo puikiai. Dabar esu visiškoje euforijoje, norėčiau lenktyniauti dar mažiausiai dvi dienas iš eilės. Labai gerai vertiname debiutą tarptautiniuose vandenyse, labai brangus šis finišas mums“, – sakė R. Šaučikovas.

Antrąją Europos ralio čempionato dieną visi lenktynininkai važiavo kur kas drąsiau, pavojingiau. Raliui einant į pabaigą, Latvijoje pradėjo lyti, tad suprastėjo matomumas. Anot R. Šaučikovo, priešpaskutiniame greičio ruože buvo toks įspūdis, kad važiuojama tanku.

Antros čempionato dienos pirmuose greičio ruožuose įnirtingai rungėsi suomis E.Lappi, kuris važiuoja su Škoda Fabia S2000 ir latvis V. Gryazin su Ford Fiesta. Antrąją dieną E.Lappi pradėjo su 2.6 s persvara prieš V.Gryazin, tačiau po 7 greičio ruožo, V.Gryazin pirmavo 0.8s. Kitame važiavime E.Lappi vėl atsikovojo pirmąją poziciją ir prieš V. Gryaziną laimėjo 3.3 s.
Kova tarp šių dviejų pilotų išliko arši iki pat finišo, po kiekvieno važiavimo, keitėsi lyderiai. Trečioje vietoje buvo airis C.Breen su Peugeot 207, kuris į pirmąją vietą jau nepretendavo, atsilikdamas nuo lyderių daugiau nei minute, o ketvirtoje vietoje važiavęs lenkas, K.Kajetanowicz su Ford Fiesta, daugiau nei 30 s. Penktas šiandien važiavo vokietis S.Wiegand su Škoda Fabia S2000, kuris nuo ketvirtos vietos atsiliko daugiau, nei minute. Devintame greičio ruože E.Lappi dar padidino persvarą prieš V. Gryaziną 15 s. Dešimtasis ir priešpaskutinis greičio ruožas lyderių tarpe didesnių pokyčių neatnešė, tad Europos ralio čempionato finišas buvo nuspėjamas jau įpusėjus lenktynėms.

Antrojo Europos ralio čempionato etapo nugalėtoju tapo E. Lappi/J. Ferm su Škoda Fabia S2000, Suomija (2:13:11.5), antri atvažiavo V. Gryazin/D. Chumak su Ford Fiesta, Latvija (2:13:46.2), treti ant podiumo žengė C. Breen/A. Scott Martin su Peugeot 207, Airija (2:14:48.3), ketvirtoje pozicijoje – K. Kajetanowicz/J. Baran su Ford Fiesta, Lenkija (2:15:47.0), penkti – S. Wiegand/Fchristian su Škoda Fabia S2000, Vokietija (2:16:27.6).

Viso Europos ralio čempionato dalyviai važiavo 12 greičio ruožų, po šešis šeštadienį ir sekmadienį. Viso lenktynininkai įveikė 240 km greičio ruožų, 883,15 km, įskaitant pervažiavimo zonas.

„WELLMAN Rally Team“ yra pirmasis lietuvių ekipažas po 18 metų, kuris varžosi oficialiame FIA regioniniame ralio čempionate, siekdamas ilgalaikių tikslų, o ne pavieniuose startuose. Artimiausiu metu komanda spręs, kuriame kitame čempionato etape pasirodys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (18)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1487)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (37)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (490)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (25)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (32)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (27)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (208)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (30)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...