Debiutavusi Europos Le Mano serijos lenktynėse lietuvių komanda nuo nugalėtojų atsiliko beveik šimtu kilometrų. Mechanikams ne kartą susipainiojo kojos keičiant ratus, o galingesni varžovų automobiliai juos lenkdavo tik pasitaikius menkiausiai galimybei. Visgi, „SVK by Speed Factory Racing“ komanda padarė tai, į ką prieš kelias dienas net komandos nariai žiūrėjo skeptiškai — atsilaikė keturių valandų lenktynėse.
Europos Le Mano serijos lenktynėse lietuviai mokėsi iš stipriausių
© A.Venskaus nuotr.

Per keturias valandas Dainius Matijošaitis, ispanas Jesus Fuster ir latvis Konstantins Calko su „Ginetta-Nissan LMP3“ automobiliu įveikė 102 ratus ir 600 kilometrų Silverstouno trasoje Anglijoje.

Pirmosiose sezono lenktynėse kova buvo nuožmi nuo pat starto. Pirmasis automobilis iš lenktynių pasitraukė neįveikęs nė pirmojo rato, o likus penkioms minutėms iki lenktynių pabaigos susidūrę lyderiai suteikė galimybę pakovoti kitiems. Nugalėtojai „Greaves Motorsport“ finišo liniją kirto tik 0,37 sekundės greičiau už persekiotojų „Jota“ komandą.

Kol daugumos žiūrovų akys krypo į milijonus kainuojančius LMP2 automobilius, buvo į ką paganyti akis ir LMP3 klasėje. Joje triumfavo dviračių sporto legendos, daugkartinio olimpinio čempiono Chriso Hoyaus ir Charlio Robertsono duetas.

Debiutas ELMS lenktynėse didelis žingsnis į priekį daug kam. Iš „Radical“ automobilių serijos išėjusiai „Speed Racing Factory“ komandai, lenktynininkams ir geografiją plečiančiam Lietuvos automobilių sportui.

Neseniai sustabdęs dalyvavimą ralio varžybose D. Matijošaitis yra įsitikinęs, kad norėdamas būti geriausiu, turi būti tarp geriausių.

„Ar darbe, ar gyvenime stengiuosi išeiti iš tos komforto zonos. Kol tave talžo geresni už tave, tai nėra nieko blogo. Dar niekada gyvenime manęs nebuvo tiek kartų aplenkę. Pačioje pradžioje atrodė baisu lenktyniauti ir su „emkėmis“. Taip, jos greitos ir yra ten ką veikti, bet po šių lenktynių tik juokas ima pagalvojus apie tai“, — sakė lenktynininkas.

Artėjant lenktynių dienai D. Matijošaitis ir kiti lenktynininkai juokavo vis mažiau. Jaudulys prieš startą kartais peraugdavo ir į kitokius jausmus.

„Bijojome visi, bet ne greičio. Užsidega ir daugybę metų tokiose varžybose dalyvaujantys „Aston Martin“, o čia visiškai naujas ir nebandytas automobilis“, — sakė D. Matijošaitis.

Iki galo neišbandyta mašina lenktynininkams ne tik kėlė nerimą. Tik pusantros valandos pabandyto automobilio nebuvo įmanoma visiškai suderinti, nuolat išlįsdavo techninės problemos — nulinkę veidrodėliai, per „minkšti“ stabdžiai ir panašiai.

Lietuvių „Ginetta“ buvo lėčiausia iš visų šios klasės automobilių. Trasos tiesiosiose už visus kitus tiesioginius konkurentus šis automobilis buvo lėtesnis net 20-čia km per valandą.

Be oro padavimo ribotuvų LMP3 klasės automobiliai greičiu nenusileidžia LMP2 automobiliams, tad jei organizatoriai nuspręs jų atsisakyti — įdomiau bus visiems.

Kitos lenktynės D. Matijošaičio, K. Calko ir J. Fusterio laukia jau gegužės 16-17 dienomis. Tada sportininkai su „Lamborgini“ ir „Ferrari“ automobiliais kovos jų gimtinėje — Italijoje, Imolos trasoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Press ralyje“ – amžinųjų varžovų akistata

Automobilių su varikliais iki 1600 kub. cm klasė „Press ralyje“ tradiciškai yra pati...

Ralis „Kaunas 2018“ mėgėjus perkels į aukštesnį lygį (2)

Šeštadienį Kaune vyks antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas „ Kaunas 2018“. Ralio...

Lietuvos motokroso čempionas Jasikonis: vien talento nepakanka (11)

Greičiausias Lietuvos motokroso lenktynininkas, daugkartinis šalies čempionas 20-metis Arminas...

Dėl šonaslydžio „atleido“ savo vadovą (2)

Automobilių sportas yra brangi veikla. Dogma, kurią, pasiekus tam tikrą šio sporto lygį, apeiti...

Dėl ko skauda galvas autokroso trasų šeimininkams?

Patarlę – „namuose ir sienos padeda“ – žino ne tik krepšininkai, teisę atkrintamųjų...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (361)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1043)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (29)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (148)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (85)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (39)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (57)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (50)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (6)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (242)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...