aA
Prie kulminacijos priartėjusiose šiųmetinėse Europos automobilių kroso pirmenybėse svarbiausiu ginklu tampa mokėjimas suvaldyti emocijas. Šeštajame čempionato etape Čekijoje su šiuo uždaviniu sunkiai susidoroti sekėsi tiek varžybų šeimininkams, tiek vieninteliam Lietuvos sportininkui Pauliui Pleskovui.
Europos autokroso čempionatas
© Organizatorių archyvas

Automobilių krosas Čekijoje nepatenka į populiariausių sporto šakų penketuką. Tokia statistika sunkoka patikėti žinant, jog keletą pastarųjų metų būtent šios šalies lenktynininkai yra vieni pagrindinių pretendentų užimti Europos autokroso čempiono sostą.

Antai praėjusį savaitgalį netoli Olomouco esančioje „Prerovski rokle“ trasoje vykusiose 6-ojo etapo varžybose kėbulinių mašinų klasėje tarp 13 finalo dalyvių tik trys automobiliai buvo papuošti ne čekiškomis vėliavomis: Grit Hennersdrof su „Citroen DS3“ čia atkeliavo iš Vokietijos, Ashot Ervandian su „VW Polo“ iš Rusijos ir P. Pleskovas su „Ford Focus“ iš Lietuvos.

Tačiau išskirtinio dėmesio Paulius sulaukė dėl kitų dalykų: šį sezoną itin stabiliai ir greitai važiuojantis klaipėdietis yra čempionato lyderis. Lietuvio persvaros neįmanoma panaikinti per vieną etapą, tačiau jei taškų sausra užsitęstų visose trejose likusiose varžybose, padėtis pasikeistų kardinaliai. Kitaip tariant, jei čia egzistuoja erdvė „strateginiams“ žaidimams, tai „Prerovski rokle“ trasoje ji neabejotinai prasidėjo.

„Tai, kad įtampa pasiekė maksimumą, liudija net du finalinio važiavimo klaidingi startai. Be to, visada agresyviai važiuojantys čekai šįkart vėlėsi į tokias aršias kontaktines grumtynes, kad kartais kildavo abejonių, ar čia krosas, ar „bulių kautynės“. Kol prasibroviau į finalą mano automobilis tapo panašus į suspardytą obuolį.

Vis dėlto, dėl prasto galutinio rezultato šįkart esu kaltas pats: po starto pirmame posūkyje gavęs stiproką smūgį į galą, pabandžiau nuo persekiotojų truputį atitrūkti ir pernelyg dideliu greičiu šokau nuo tramplino (1000 m ilgio „Prerovski rokle“ trasa įrengta itin kalvotoje vietoje – aukščio skirtumas tarp žemiausio ir aukščiausio tašką čia siekia net 42 metrus).

Tai buvo grubi klaida, nes mašina nusileido tiesiai ant nosies ir stipriai nukentėjo. Nuo smūgio nutrūko vairo stiprintuvo žarnelė, „mirė“ tarpinis oro aušintuvas, likau be turbinos, todėl tapau visiškai nekonkurencingas.

Važiavau tik tam, kad pasiekčiau finišą“, – po varžybų atviravo P. Pleskovas.

Šį etapą laimėjęs Martin Samohyl su „Škoda Fabia“ pakilo iš 9 į 6 poziciją, o antras likęs Miroslav Neumann bendroje įskaitoje visiškai priartėjo prie 2-osios vietos. 8 finišo liniją kirtęs klaipėdietis uždirbo 13 taškų ir dar 9 už pusfinalyje iškovotą antrąją vietą. Bendra 22 taškų injekcija leido Pauliui išsaugoti lyderio poziciją, tačiau intrigą – kas taps 2015-ųjų Europos čempionu ir kas kokias prizines vietas užims – gerokai padidino. Atotrūkis tarp pirmos ir antros vietos (čia vis dar yra čekas Otakar Vyborny) sumažėjo nuo 34 iki 27 taškų.

„Jei čempionato organizatoriai iš tiesų visiems sportininkams anuliuotų vieno prasčiausio etapo rezultatus, dabar atrodanti „saugi“ mano persvara ištirptų iki 7 taškų. Visgi stengiamės tokiais dalykais neužgriozdinti galvų ir per artimiausiais dvi savaites susitvarkyti stipriai „nukraujavusį“ automobilį. Bet faktas, kad intriga auga“, – pasakojo P. Pleskovas.

Septintasis Europos autokroso čempionato etapas vyks rugsėjo 12-13 dienomis Prancūzijoje, o sezonas finišuos dar po savaitės Italijoje. Abi šias trasas P. Pleskovas teigia pakankamai gerai pažįstantis ir galintis jose važiuoti maksimaliai greitai.

Europos automobilių kroso čempionato turnyrinė lentelė po 6 etapų:

1. Paulius Pleskovas LTU „Ford Focus“ – 166 (taškai)
2. Otakar Vyborny CZE „Mitsubishi Colt“ – 139
3. Miroslav Neumann CZE „Mitsubishi Lancer“ – 136
4. Aleš Fučik CZE „Škoda Fabia“ – 119
5. Jan Brožek CZE „Škoda Fabia“ – 116
6. Martin Samohyl CZE „Škoda Fabia“ – 116
7. Ladislav Brožek CZE „Ford Focus“ – 106
8. Ashot Ervandian RUS „VW Polo“ – 103
9. Vaclav Fejfar CZE „Škoda Fabia“ – 99
10. Michele Ottoboni ITA „Škoda Fabia“ – 55

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Dakaro bolido bandymuose Vaidotas Žala prisipažino: galiu save vadinti „fūristu“ (15)

Penktadienį Pagirių karjere, netoli Vilniaus, Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos pilotas,...

Vaidotas Žala apie gautą startinį numerį Dakare: dykuma plati, o mums lenkti patinka (13)

Lietuvos lenktynininkai, besiruošiantys sausį vyksiančiam Dakaro ralio maratonui, jau žino, kokiu...

Top naujienos

„Norfa“ atsitraukia: pirkėjai privertė keisti prekybos tinklo planus (1)

Prieš metus pirmąją parduotuvę be tradicinių kasų atidaręs mažmeninės prekybos tinklas...

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (625)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Nausėda: Lietuvos rezervai krizei amortizuoti nėra pakankami (26)

Seime prabilus apie artėjančią krizę skubama pabrėžti, kad ji nebūtų tokia, kaip 1998 metais...

Formalumus tvarkysiančios rinktinės sąraše – du „žali“ naujokai, penki „Ryto“ atstovai (1)

Lietuva jau turi kišenėje kelialapį į kitų metų pasaulio krepšinio pirmenybes, bet rinktinės...

Atskleidė schemą, kaip laimimi viešieji pirkimai ligoninėse: nustatė įdomią tendenciją (4)

STT analitinės antikorupcinės žvalgybos pareigūnai atliko tyrimą, kuriuo nustatė atvejus, kai...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (235)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

Apokaliptinės užuominos: Maskva turi planų prie pat JAV sienų? (266)

Panašu, kad Vladimiras Putinas ketina atkurti sovietmečio laikų radioelektroninės žvalgybos...

Juozas Statkevičius: jei pradėčiau kalbėti, veikiausiai vėl likčiau atpirkimo ožiu (29)

„Apmaudu, kad tiek kelių pramyniau, iš esmės koja atidariau Paryžiaus duris, tačiau niekas tuo...

Pokalbių šou „Kitokie pasikalbėjimai“ tiesioginės transliacijos nuo šiol – tik per DELFI TV (3)

Populiariojo gyvų pokalbių šou „ Kitokie pasikalbėjimai “ tiesioginės transliacijos kraustosi...

Karbauskis: jei opozicijos kaltinimai būtų teisingi, mane turėtų suimti (54)

Tikriausiai turėčiau būti suimtas ir ilgus metus kalėti, jeigu opozicijos kaltinimai Tėvynės...