Šį savaitgalį vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia“ startavę du ekipažai iš Lietuvos trasoje įrodė esantys ne vien atkaklūs varžovai, bet ir broliški kolegos. Septintajame greičio ruože lietuvių ekipažai, kaip ir nemažai kitų, nulėkė nuo kelio, tačiau pasekmės buvo skirtingos: „General Financing team Pitlane“ tandemas grįžo į trasą ir tęsė varžybas, o Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža buvo priversti sudėti ginklus anksčiau laiko.
© Rytis Šeškaitis

Apgaulingame posūkyje apsivertęs E. Valeiša po avarijos nebegalėjo tęsti varžybų, tačiau iš greičio ruožo grįžo ne tuščiomis, o su „trofėjumi“ – juodu bamperiu nuo Benedikto Vanago pilotuojamo „Škoda Fabia R5“, rašoma pranešime spaudai.

Prieš kelias akimirkas čia pat nuo kelio buvo nulėkęs ir B. Vanagas, bet vadinamojo „stogo“ išvengė.

„Tas posūkis daugeliui pakišo koją. Atvažiavome į jį per greitai. Supratau, kad nieko gero nebus, todėl skirtingai nuo kitų kolegų, paskutinę akimirką ištiesinau automobilį ir nuvažiavau tiesiai. Jei tokioje situacijoje mėginčiau vis tiek įveikinėti posūkį, galiniam ratui kliudžius pakelės griovį, automobilis tą pačią akimirką būtų virtęs „kūlverstuku“. Šiuo atveju technikos iš esmės neapgadinome, didžiausias nuostolis – sugaištas laikas ir grįžtant į trasą pakelėje nuplėštas bamperis“, – apie sėkmingai pasibaigusį incidentą pasakojo B. Vanagas.

Netrukus į tą patį posūkį atlėkęs E. Valeiša apmaudžios baigties neišvengė – lietuvio „Ford Fiesta R5“ šonu atliko dvigubą „kūlverstį“ ir nusileido ant ratų. Gerokai apgadintu automobiliu toliau tęsti lenktynių ekipažas nebegalėjo.

„Galiu pajuokauti, kad atvažiuodami pamatėme pakelėje gulintį Benedikto bamperį ir nusprendėme pagelbėti kolegoms – sustojome jo paimti. Pakėlėm, įsidėjom į bagažinę ir dabar vežamės į Vilnių, prašysim išpirkos, – po pirmos šiame sezone patirtos avarijos geros nuotaikos stengėsi neprarasti E. Valeiša, jau kitą savaitgalį ralį iškeisiantis į žiedines 1006 km lenktynes Palangoje. – Viskas gerai. Tai buvo tikrai nepigi pamoka, bet šiais laikais visi mokslai kainuoja brangiai. Kada viskas sekasi, imi per daug savimi pasitikėti.“

Pirmą sezoną R5 klasės techniką vairuojantis lenktynininkas antrino B. Vanagui sakydamas, jog į posūkį irgi atvažiavo per dideliu greičiu. Automobilis vertėsi galiniam ratui kliudžius pakelės griovyje sukrautus akmenis. Iki tol E. Valeiša tarp visų dalyvių laikėsi aukštoje 16 pozicijoje.

Tuo metu „General Financing team Pitlane“ ekipažas – B. Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu – pirmą varžybų dieną baigė aštuoniolikti bendroje rikiuotėje ir savo rezultatus vertino gana kritiškai.

„Kelios padarytos klaidos trasoje kainavo nemažai brangaus laiko, todėl itin geru rezultatu pasidžiaugti kol kas negalime. Konkurencija čia tiesiog milžiniška. Neturėjome šansų šiam raliui kokybiškai pasiruošti, todėl visą dieną negalėjau pilnai susikoncentruoti, perėjome į treniruočių režimą. Nepaisant to, technika veikia puikiai, tarpinis pirmos dienos finišas pasiektas sėkmingai, todėl žiūrime į priekį ir ruošiamės antrajai ralio daliai“, – kalbėjo B. Vanagas.

Pasak jo, visa tai parodo, kokia svarbi ralyje kiekviena dedamoji. Šįkart lemtingu faktoriumi tapo ribotos galimybės surengti kokybiškas treniruotes, mat į Estiją B. Vanagas atvyko tiesiai iš tris savaites trukusių LRT televizijos projekto „Nacionalinė ekspedicija“ filmavimų Ukrainoje.

Kol kas gimtosios šalies ralyje tempą diktuoja Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“, talkinamas šturmano Martino Jarveoja. Pasaulio ralio čempionate (WRC) gamyklinei „Toyota Gazoo Racing WRT“ ekipai užtikrintai atstovaujantis trisdešimtmetis estas jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras.

Vos 20,7 sek. nuo O. Tanako atsilieka kita pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“). Lyderių trejetą užbaigia beveik pusę minutės nuo lyderio atsiliekantis WRC pilotas iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“). Toliau greičiausiųjų penketuką užbaigia R5 kategorijos pilotai iš Skandinavijos – pernykštis Suomijos N grupės čempionas Eerik Pietarinen ir jo tėvynainis Jari Huttunen.

Šeštadienį Estijos ralio dalyviai įveikė 11 iš kelio knygoje sudėliotų 16 greičio ruožų. Iš viso koviniu režimu jau nuvažiuoti 89 kilometrai. Antrąją varžybų dieną laukia dar 57 km sudėtingais pietų Estijos keliais su daugybe posūkių ir tramplinų.

Sekmadienio pavakarę greičiausi Europos šalių lenktynininkai grįš į Tartu miestą, kur bus oficialiai paskelbtas didžiausio ir prestižiškiausio Baltijos šalyse „Rally Estonia“ finišas ir surengta triukšminga apdovanojimų ceremonija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Po šonaslydžio fiestos „Nemuno žiede“ vėžiu sergantiems mažyliams teks apvali suma

Padangas dėl kilnaus tikslo svilinę šonaslydininkai pasiekė savo – pavyko surinkti nemenką...

Gyvai / Geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų (6)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Šlapias plento žiedo čempionatas Poznanėje – nuo motociklų krito netgi lyderiai

Iki starto lieka kelios minutės, o iš dangaus prapliumpa lietus – su tokiu netikėtumu prasidėjo...

Top naujienos

Maksimo Galkino dėmesį Grybauskaitei rekomenduoja praleisti pro ausis (59)

Palangos koncertų salėje pasirodymą surengęs Maksimas Galkinas pokštavo apie Rusiją,...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (35)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Emilis Vėlyvis pasisakė apie incidentą bažnyčioje: dėkoja už nepakartojamą ir nemokamą šou reklamą (294)

Penktadienį naujienų portalo DELFI redakcija sulaukė režisieriaus Emilio Vėlyvio komentaro...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (8)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Vainauskui parūpo naujasis „Ryto“ pavadinimas (7)

Iš pradžių savininkus, o paskui ir pavadinimą pakeitęs Vilniaus „Ryto“ klubas gali įsivelti...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (14)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Kokius dalykus reikia žinoti, jei norite išsirinkti gerą miegamąją sofą?

Niekas nesuabejotų, kad sofa -lova yra vienas funkcionaliausių baldų – ji ypač praverčia...

Po juodų dulkių skandalo Klaipėdoje – skubus pasitarimas (25)

Klaipėdoje tvyrant nepasitenkinimo nuotaikoms dėl taršos sušauktas skubus pasitarimas.

Japonijoje gyvenantį lietuvį nustebino čionykščių požiūris į vaikus: to turėtų pasimokyti visi lietuviai (15)

Apie japonų vaikų auklėjimą sklinda įvairiausi gandai. Vieni šaltiniai teigia, kad jie nekalba...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (32)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...