aA
Šį savaitgalį, liepos 12-13 dienomis vyksiančiame Elektrėnų ralyje žiūrovai turės galimybę išvysti Lietuviškuose greičio ruožuose dar nematytų moderniausių automobilių: Vytautas Švedas pirmą kartą į trasą išlėks naujuoju „Volkswagen Polo R5“ automobiliu, o sportininkai iš Lenkijos dalyvių parką užpildys taip, kad žiūrovai turės galimybę išvysti visų markių R5 klasės bolidus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Elektrėnų ralyje laukia gausybė R5 technikos
Elektrėnų ralyje laukia gausybė R5 technikos
© Organizatoriai

Gausėja lietuvių, čempionate važiuojančių moderniausia R5 technika gretos. Prie Vaidoto Žalos, Egidijaus Valeišos prieš mėnesį prisijungė naują „Volkswagen Polo R5“ automobilį įsigijęs Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Tiesa, tik iš gamyklos išriedėjusį automobilį reikėjo paruošti, tad paskutinius du Lietuvos ralio čempionato etapus Žemaitijoje ir Lenkijoje Vytautas su Žilvinu įveikė nuomotu „Škoda Fabia R5“ modeliu bandydamas perprasti aukštesnės klasės technikos subtilybes.

Tačiau jau šį savaitgalį į siaurus, greitus ir vingiuotus Elektrėnų apylinkių greičio ruožus jis išriedės savuoju naujuoju „Polo“. Automobilis jau paruoštas lenktynėms, o Vytautas paskutines dvi dienas praleido intensyviai treniruodamasis.

„Per šias dvi dienas pravažiavome apie 180 km, o tai yra daug. Orai keitėsi, tad ir važiavome tiek ant sauso žvyro, tiek ant slidaus ir šlapio, šokinėjome per didelius tramplynus, buvo puiki proga geriau pažinti automobilį, juolab „Polo“ valdymo savybės skiriasi nuo „Fabia“ modelio. Buvo atvažiavęs „Volkswagen Motorsport“ padalinio inžinierius, kuris padėjo sureguliuoti automobilį, taip pat savo patarimais prisidėjo ir Kevinas Abringas. Išbandėme daugybę skirtingų parametrų, amortizatorių, dabar su R5 automobiliu jaučiuosi tvirčiau“, – pasakojo V. Švedas.

Tiesa, jau dvejas lenktynes R5 automobiliu įveikęs lenktynininkas atskleidė, kad Elektrėnuose pademonstruoti visą mašinos pajėgumą nedrįs. Įdirbis prie senovinio „Mitsubishi Lancer“ vairo per daug didelis, kad jis galėtų taip greitai persikalibruoti prie visiškai kitokio daikto valdymo subtilybių.

„14 metų įdirbis prie „Mitsubishi“ vairo negali išgaruoti per porą dienų. R5 – gerokai greitesnis ir kitaip valdomas automobilis, tad reikia susukti nemažai kilometrų, kad vairuojant nebereikėtų galvoti kaip čia ką padaryti ir dirbtų tik instinktai. Pavyzdys – stabdžiai. „Polo R5“ modelio stabdžiai gali sugeneruoti gerokai didesnę jėgą nei „Mitsubishi“, tad stabdymas ir stabdymo trajektorija labai stipriai skiriasi. Mašina sustoja anksčiau nei tikiesi, tad prieš kai kuriuos staigius posūkius dar būna pasitampymų. Dar negalime pasigirti, kad mašiną išnaudojame visu 100 proc. tad rizikuoti nerizikuosime, bet bandysime progresyviai auginti savo tempą“, – sakė Vytautas Švedas.

Elektrėnuose – visa R5 gama

„Volkswagen Polo R5“ – visiškai naujas, mūsų trasose dar nematytas automobilis. „Volkswagen Motorsport“ divizija jį pirmą kartą parodė tik praėjusiais metais, o užsakymus klientams vykdyti pradėjo tik šiemet. Pirmieji tokius automobilius gavo didelių rinkų ralio čempionai, Europoje žinomi lenktynininkai kaip WRC čempiono Peterio Solbergo sūnus Oliveris. Vienas iš trisdešimties pirmų laimingųjų – ir Vytautas Švedas. Gamintojai per metus planuoja surinkti 40 tokių automobilių, o užsakymų jie jau sulaukė daugiau nei 120. Tad bent jau artimiausiu metu Baltijos šalyse pas jokią kitą komandą, išskyrus Latvijos čempionate važiuojantį Oliverį Solbergą, tokios mašinos neišvysite.

Lygiai dėl tokios pat priežasties Baltijos šalyse niekas neturėjo ir „Hyundai i20 R5“ modelių. Gamintojai mašiną pristatė užpernai, praėjusiais metais jomis pradėjo važiuoti tik gamyklinės komandos ekipažai Europos čempionate, o ilgainiui jos atsirado ir pas klientus. Iš Lenkijos „Hyundai i20 R5“ automobiliais į Elektrėnus atvažiuos net trys ekipažai. O Lukašas ir Tomašas Kortabos lėks „Citroen C3 R5“ bolidu. Taigi Elektrėnų ralio dalyvių parkas savo įvairove ir netgi mašinų skaičiumi beveik niekuo nenusileis Europos ralio čempionatui. Žiūrovai galės gyvai palyginti, kaip skiriasi „Ford Fiesta R5“, „Škoda Fabia R5“, „Volkswagen Polo R5“, „Hyundai i20 R5“ ir „Citroen C3 R5“ bolidai trasoje.

Bandys „įkrauti“ lengvaatlečiams

Sunku tarp 12 R5 klasės bolidų bus dviems itin greitiems Lietuviams. Pirmiausia – tai praėjusių metų Lietuvos ralio čempionui Giedriui Notkui su Dalimi Strižanu, kurie startuos iš 5 pozicijos su senutėliu „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu, kurį jo varžovai vadina valtimi. Nors senolės mašinos variklis ir galingesnis už naujųjų „R5“ motorus, „Mitsubishis“ yra gerokai sunkesnis, ne toks vikrus ir kaip sakė Vytautas Švedas, dar ir prastai stabdo. Giedriui Notkui, ginančiam čempiono titulą tokie varžovų duomenys ir skaičiai rodo prastus popierius, tačiau sportininkas iš Panevėžio nenusiteikęs pasiduoti ir bandys kovoti netgi dėl bendros įskaitos podiumo.

„Užduotis ne iš pačių lengviausių, bet smagu, kad nesame sąrašo gale ir mus taip gerai vertina. Mes ryžtingai nusiteikę kovoti ir tas dalyvių sąrašas su tiek daug greitų R5 automobilių mus netgi motyvuoja, kad galime pasiekti aukštų rezultatų net ir su sena mašina. Ko negali automobilis, bandysime išpešti patys iš savęs. Mūsų tikslas – TOP3“, – žodžių į vatą nevyniojo ir kovingą nusiteikimą demonstravo Giedrius Notkus.

Iš 9 starto pozicijos lenktynes pradės ir bene žinomiausias lietuvis automobilių sporto pasaulyje Martynas Samsonas. Jis sės prie ralio „Elektrėnai 2019“ organizatoriaus Ramūno Čapkausko asmeninio „Mitsubishi Lancer EVO IX“ vairo.

Martynas automobilių sporto pasaulyje žinomas e tiek dėl pasiekimų prie automobilio vairo, kiek dėl sportinių pavarų dėžių gamybos. „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžes savo automobiliams naudoja įvairiausias automobilių sporto šakas išpažįstančios komandos, vertinančios Martyno Samsono produktų veikimo greitį ir patikimumą.

Pats M. Samsonas taip pat ne iš kelmo spirtas. Testuodamas savo sukurtą techniką jis yra laimėjęs ne vieną ralį, nustebinti žada ir čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lenktynių mėgėjams – būsimo sezono naujienos

Lapkričio ir gruodžio mėnesiais automobilių sporto federacijose – pats darbymetis: ruošiami...

Laisvydas Kancius: mintys apie Dakarą net pačiam pasirodė per drąsios

Pasaulinė koronaviruso pandemija 2020 metais sujaukė viso pasaulio gyvenimą, atšauktos buvo net...

Gelažninko Dakaro technika pristatyta į Marselį, tačiau tai – ne galutinė stotelė

Ankstų antradienio rytą „ Zigmas Dakar team “ pristatė savo komandos automobilį, kurio viduje...

Į Saudo Arabiją išvyko ir vardinis Vanago „Toyota Hilux“

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ Dakaro ralio organizatoriams plukdyti į Saudo Arabiją...

Žala Dakaro techniką pristatė į Marselio uostą: dėl pandemijos šiemet viskas vyksta kitaip

Šeštajam asmeniniam Dakarui besiruošiantis „ Agrorodeo “ komandos pilotas Vaidotas Žala...

Top naujienos

Peržengta riba: pagal sergamumą koronavirusu esame jau treti Europoje (370)

Lietuva peržengė dar vieną grėsmingą ribą. Jeigu pirmosios pandemijos metu džiaugėmės, kad...

Aukščiausiojo ES teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

Seimas sprendžia dėl valstiečių vicepirmininko parlamente – teikiamas Jarutis stebėkite tiesiogiai (10)

Seimas ketvirtadienį ėmėsi spręsti nuo pat pirmos šio parlamento darbo dienos audras kėlusį...

Gražulis Seime aiškinosi dėl už nugaros pasirodžiusio pusnuogio vyro (99)

Mišrios Seimo narių grupės atstovas Petras Gražulis Seimo posėdyje aiškinosi dėl...

Sergamumo kreivė vėl kyla: blogėja situacija ligoninėse ir globos namuose daugiausia mirčių Kauno ir Šiaulių apskrityse (80)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

Mačiulio valstybės skola nebaimina: paramą reikia koncentruoti į dešimtadalį ekonomikos (34)

Sprendžiant dėl tolesnės pagalbos verslui ir investicijų, Vyriausybė neturėtų baimintis...

Skvernelis: nėra to lūžio, reikės svarstyti kitas priemones (442)

Lietuvoje nemažėjant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, laikinai premjero pareigas einantis...

Aktuali žinia keliaujantiems – keisis traukinių tvarkaraščiai

„ LTG Link“, „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė, turi svarbių žinių...

„Ryto“ kapitonas prieš dvikovą su „Žalgiriu“: parodėme, kad galime kautis

Lietuvos krepšinio lyga („Betsafe-LKL“) pasitinka jau antrąjį šio 2020-2021 m. sezono derbį...

Kritikos periodas tęsiasi: Prezidentūra turėjo priekaištų ir Bilotaitei papildyta kandidatės komentaru (280)

Prezidentui Gitanui Nausėdai po susitikimo su kandidate į vidaus reikalų ministres Agne Bilotaite...

|Maža didelių žinių kaina