Kalvotose Elektrėnų apylinkėse ralio lenktynės vyksta jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Lenktynininkai vienbalsiai čia esančias žvyrinius greičio ruožus priskiria vieniems geriausių, kokius tik galima rasti visoje Lietuvoje. Čia gausu įvairiausių konfigūracijų aklų posūkių, šokamų tramplinų, o tiesiųjų, kur vairuotojai gali pailsėti – nedaug. Elektrėnuose beveik visus greičio ruožus lenktynininkai vadina „darbiniais“: nėra kada atsipalaiduoti, visada reikia sukti vairą, kaitalioti pavaras, stabdyti, greitėti.

Prieš penkis metus atgaivinti ralį šiose apylinkėse nusprendė du milžinišką patirtį sukaupę lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys. Susikooperavę kartu su labai entuziastingai į lenktynes žvelgiančia Elektrėnų miesto savivaldybe jie jau penktus metus stengsis ralį padaryti ne tik sporto renginiu, bet ir švente tiek dalyviams, tiek žiūrovams.

Ralis turi tapti švente

„Aš pats 10 metų važiavau ralyje, dalyvavau daugelyje varžybų ir susidariau sau viziją, kaip turi atrodyti geras ralis. Šiemet jau penktą kartą stengsiuosi tai įgyvendinti ir sukurti šventę“, – sakė lenktynių organizatorius Ramūnas Čapkauskas.

Jo teigimu ralis neturi apsiriboti sportinėmis kovomis miškų glūdumose. Tai turi būti šventė tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Dalyviams – vertingi prizai ir gera sportinė kova, o žiūrovams – šventė tiek Elektrėnuose, tiek žiūrovų zonose miesto apylinkėse.

Ralis prasidės penktadienio vakarą greičio ruožu Elektrėnų miesto gatvėmis, o šeštadienį persikels į miesto apylinkes, kur žiūrovams bus numatytos trys specialios zonos į įdomiausias žiūrėjimui vietas su visa patogiam stebėjimui reikalinga infrastruktūra. Organizatoriai ties viena iš žiūrovų zonų netgi supylė vieną papildomą trampliną, nuo kurio atsispyrę greičiausieji oru skris ne vieną dešimtį metrų.

Garantuoja artimą kovą

O tokių sportininkų, kurie atsileis nebus daug, nes pernai pasitvirtinęs ralio formatas užtikrins aršią kovą iki pat finišo.

Dalyvių laukia net 16 greičio ruožų. 8 skirtingos kelio atkarpos bus kartojamos po du kartus. Iš viso – apie 100 km trasų, tad greičio ruožai bus gana ilgi.

„Jau praėjusiais metais nusprendėme padaryti daugiau trumpų greičio ruožų ir tai pasiteisino. Lenktynininkai važiuoja trumpesnes distancijas, geriau išlaiko koncentraciją ir nepervargsta, daro mažiau klaidų, didėja jų tempas. Be to, techninės problemos neatima jiems tiek daug laiko, mat, pavyzdžiui, kad ir su pradurta padanga jiems iki finišo tenka važiuoti vos kelis kilometrus, tad jie praranda mažiau svarbių sekundžių ir jas paskui lengviau atsikovoti“, - aiškino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė ir pridėjo, kad kai ši vasara ir nusimato būti tokia karšta, trumpi greičio ruožai lemia mažiau galimybių perkaisti varikliams.

Lietuviams iššūkį mes lenkai

Kartu su pačiais greičiausiais Lietuvos sportininkai dėl pagrindinių Elektrėnų ralio prizų antrą kartą iš eilės kovos ir Lenkijos ralio čempionato dalyviai. Jau praėjusiais metais tose pat trasose jie įrodė, kad puikiai jaučiasi ne tik ant asfalto, kur lenkams tenka važiuoti didžiąją dalį čempionato etapų, bet ir ant lietuviško žvyro.

Vėlgi lietuvišką ralio dalyvių parką nuspalvins lenkiškų gamyklinių aukščiausios prabos R5 ir R2 klasių automobiliai, mat mūsų kaimynai pratę lenktyniauti vienodo pajėgumo tarptautine technika, kuri parodys, kurie vairuotojai prie žvyro gali adaptuotis greičiausiai.

Ralio miesto, Elektrėnų savivaldybė žada, kad finišą ir apdovanojimus nušvies unikalus fejerverkas, kurio Europoje dar niekas nėra matę. Ceremoniją lydės koncertas ir šventė miesto gyventojams bei miesto svečiams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)