Penktadienį pačiame Elektrėnų centre rikiuosis sportiniai automobiliai – šeštadienį šiame mieste vyks šeštasis, priešpaskutinis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, kuris įtrauktas ir į „FIA Baltic Rally Trophy“ kalendorių. Kaip skelbiama organizatorių pranešime, ralyje „DHL Rally Elektrėnai“ aštuonis greičio ruožus pasiruošę įveikti beveik pusšimtis ekipažų iš įvairių šalių.
Elektrėnų ralis
© Organizatorių archyvas

FIA dėmesys – papildomi įsipareigojimai

„Gavę „FIA Baltic Rally Trophy“ statusą šioms lenktynėms, jaučiame ir daugiau atsakomybės. Lietuvoje tik dvejos ralio lenktynės sulaukė tokio įvertinimo, todėl norime, kad iš užsienio atvykę ekipažai ir FIA stebėtojai išsivežtų tik pačius geriausius įspūdžius.

Stengėmės visus „namų darbus“ atlikti laiku, kad varžybų dieną toks didelis ir dinamiškas renginys vyktų sklandžiai“, – pasakoja pagrindinis lenktynių organizatorius Ramūnas Čapkauskas.

Jam pritaria 2015 m. ralį „DHL Elektrėnai“ laimėjęs Vaidotas Žala: „Lenktynes Elektrėnų apylinkėse visi sportininkai mėgsta dėl kelių priežasčių. Pirma, tai vienos dienos formatas, leidžiantis sportininkams racionaliai planuoti savo laiką ir sąnaudas. Kai nereikia rūpintis papildoma visos komandos nakvyne, kai gali susikoncentruoti tik į greičio ruožus – tada lenktynininkai gali pademonstruoti tikrai gerus rezultatus.

Antra, šiame ralyje labai mažai „tuščių“ kilometrų. Tai reiškia, kad greičio ruožų išdėstymas labai kompaktiškas, pervažiavimai trumpi, o tos atkarpos, kurias šiemet įveiksime po du kartus – bene smagiausios Lietuvoje. Greičio ruožus vienais metais galima važiuoti į vieną pusę, kitais – į kitą, bet šitie Elektrėnų apylinkių keliai tikrai niekada nenusibosta.

Trečia, Elektrėnai yra beveik pačiame Lietuvos viduryje, tad sportininkams iš visų regionų tikrai yra patogu atvažiuoti ir dalyvauti lenktynėse“, – komplimentų ralio organizatoriams negaili V. Žala.

Žilvinas Juršys, dar vienas organizatorių komandos narys, akcentuoja sportinę ralio pusę: „Mes, lenktynininkai, sutinkame, jog Lietuvoje reikia didelių ralio švenčių. Tačiau tuos ralio festivalių vardus bene geriausiai pateisina žiemą vykstantis ralis greta Utenos ir „300 ežerų“ ralis. Mes pasirinkome kiek kitokią strategiją – kadangi su Ramūnu patys esame sportininkai, mums labiausiai ir rūpi sportinė dalis.

Elektrėnų ralis
Elektrėnų ralis
© Organizatorių archyvas

Su Ramūnu daug metų dalyvaujame lenktynėse ir žinome, kas aktualiausia ekipažų nariams. Siekiame labai aukšto lygio sportinio renginio – kad sportininkams lenktynės paliktų tik geriausius įspūdžius. O žiūrovų irgi laukiame nemažai, nes esame vienas iš retų automobilių sporto renginių, kuris yra visiškai nemokamas.

Su Elektrėnų savivaldybės vadovais esame sutarę, jog vienas mūsų prioritetų – šventė miesto gyventojams, todėl bilietų pirkti nei į greičio ruožus, nei į koncertus nereikės. Tikimės, kad sportas ir linksma pramoginė programa šį savaitgalį Elektrėnuose puikiai derės“.

Greičio ruožus važiuos po du kartus

Lenktynės prasidės šeštadienį, 9.20 val. Pirmo greičio ruožo ilgis – 14,36 km. Sportininkai jį važiuos du kartus. Ta pati tvarka, kad kiekvienas greičio ruožas važiuojamas du sykius, galios visame ralyje.

„Rinkome ruožus, kurių danga yra pakankamai tvirta: tikrai nenorime sulaukti vietos gyventojų nemalonės, kad po ralio keliai bus sunkiai išvažiuojami. Be to, su kelius prižiūrinčiomis įmonėmis esame sutarę, kad kelių tvarkymo technika į greičio ruožus išvažiuos iš karto po varžybų“, – žada R. Čapkauskas.

Varžybų organizatoriai pasistengė parinkti panašiai vienodo ilgio greičio ruožus. Antras ir ketvirtas greičio ruožas – 16,82 km, būtent po ketvirto ruožo sportininkai grįš į serviso zoną, kur galės kiek atsipūsti, mechanikai paruoš techniką vėlesniems greičio ruožams, o teisėjai perrikiuos sportininkus pagal realius rezultatus – vadinamasis „regrupingas“ numatytas būtent po 4-o greičio ruožo.

Antroje lenktynių pusėje ekipažams po du kartus reikės įveikti dar du greičio ruožus – 13,3 ir 17,69 km.

„Būtent dėl „FIA Baltic Rally Trophy“ varžybų statuso mums reikėjo šiek tiek pailginti bendrą greičio ruožų ilgį. Tačiau manome, kad 124 kilometrai įdomiais Elektrėnų apylinkių keliais sportininkams neprailgs“, – teigia R. Čapkauskas, kuris ir pats lenktyniaus šiame ralyje.

Užsiminęs apie tai, jog žada trauktis iš Lietuvos automobilių ralio ir dėmesį sutelkti kitokioms lenktynėms, daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių čempionas sako norįs gražiai baigti ralio karjerą: šis sezonas yra dešimtas iš eilės, kai Ramūnas dalyvavo visuose Lietuvos čempionatų etapuose.

„Iš principo noriu pravažiuoti ir abu likusius šio sezono ralius, kad mano ralio karjera baigtųsi simboliškai. Tada būsiu dalyvavęs absoliučiai visuose Lietuvos ralio čempionato etapuose per pastaruosius dešimt metų“, – sako R. Čapkauskas.

Daugiau informacijos apie „DHL Elektrėnai“ ralį, greičio ruožų žemėlapius ir patogiausias vietas stebėti varžybas rasite internete: www.rallyelektrenai.lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskutiniame Lietuvos šonaslydžio čempionato etape nugalėjo B. Čirba (2)

Praėjusį šeštadienį, spalio 14 dieną, Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis,...

G. Grinbergas – geriausių pasaulio „Rok Junior“ lenktynininkų septintuke

Pasaulio „ROK Junior“ kartingo kategorijos čempionate Italijoje šį savaitgalį paaiškėjo...

A. Juknevičius – apie lietuvišką biudžetą ir pasaulines ambicijas (4)

Sausį prasidės Dakaro ralis , Lietuva vėl išprotės. Skaičiuosime sekundes, kas, ką ir kaip...

Būna ir taip: šlapia trasa – tik vienam lenktynininkui

„ROK Junior“ kartingo kategorijos pasaulio čempionate Italijoje šią savaitę dalyvaujantis...

Prieš paskutinį Lenkijos ralio čempionato etapą – pokyčiai D. Butvilo ekipaže

Šį savaitgalį, spalio 13-15 dienomis, vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų Dominykas...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (656)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (95)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...