aA
„Tai tikras gyvulys“, – vos išlipęs iš smarkiai atsinaujinusios „Chevrolet Corvette“ po pirmųjų testų stačiomis akimis stebėjosi Mantas Matukaitis. Praėjusiais metais lenktynėms pritaikytu, tačiau nedaug nuo standarto besiskiriančiu, automobiliu lenktynininkas pagerino Kačerginės „Nemuno žiedo“ rato įveikimo rekordą tarp viena ašimi varomų automobilių. Ar šiemet jam pavyks jį pagerinti ir galbūt įsukti absoliutų rekordą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Dynami:t Energy Racing“ standartinė „Corvette“ tapo lenktyniniu „gyvuliu“: ar sulauksime naujų rekordų?
© Egidijus Babelis

Nusisukimas nuo stereotipų pasiteisino?

Lietuvos lenktynių pasaulyje amerikietiški automobiliai nėra populiarūs dėl juos gaubiančių stereotipų: galios daug, tačiau vingiuotose trasose jie niekam tikę. Prieš 3 metus „Dynami:t Energy Racing“ komandos veidas Mantas Matukaitis spjovė į šias nuostatas ir įsigijo amerikietišką „Chevrolet Corvette Z06“ su 7 litrų varikliu, sumontavo būtinąją saugumo įrangą lenktynėms ir išdūmė į trasą.

Per porą metų komanda su amerikietišku sportiniu automobiliu turėjo ir nuotykių, ir pergalių. Galiausiai pernai paskutiniame „Ring Challenge“ etape M. Matukaitis 3,35 km ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos ratą apsuko per 1:12.5 min, o tai – dabar naudojamos trasos konfigūracijos rekordas su viena ašimi varomu automobiliu. Ir jis važiavo nedaug nuo standartinės besiskiriančia mašina su nepatogiu vairo ratu ir mechanine pavarų dėže, kurios itin ilgi perdavimai neleido išnaudoti viso galios potencialo: nors greitis tiesiosiose viršydavo 200 km/val, Mantas visą trasą lėkė tik 3-4 pavaromis.

Šiemet „Dynami:t“ komandos „Corvette“ į trasą išvažiavo smarkiai atsinaujinusi. Visą žiemą praleidusi „GSR Motorsport“ dirbtuvėse ji pragydo nauju balsu ir nauju charakteriu.

Sportinis automobilis tapo lenktyniniu

Nors iš išorės tai vis dar puikiai atpažįstamas amerikietiškas sportinis modelis, viduje jis nei kiek nepanašus į standartinį: tai tikras lenktyninis bolidas. Originalus salonas buvo išluptas lauk, jį pakeitė minimalistinio dizaino panelė, atsirado atskiras valdiklių blokas ir sportinis vairas. Nebeliko ir pavarų dėžės svirties. Galia ratams bus perduodama per „Samsonas Motorsport“ sekvencinę greičių dėžę, valdomą mentelėmis už vairo.

Vis tik didžiausias pokytis – po variklio gaubtu. Ten pasislėpė brutalus, „GSR Motorsport“ meistrų perrinktas LS427 agregatas. Tai automobilių sportui modifikuota legendinio LS7 motoro versija, kurios darbinis tūris viršija 7 litrus. Šiemet jis gavo „Katech“ vožtuvų įvores, našesnį tepalo siurblį, sauso karterio pertvaras, pilnai programuojamą „Emtron“ kompiuterį, kurį sustygavo „Xtra Motorsport“ specialistas Andrius Kontrimas. Šiuo metu agregatas į galinius ratus tiekia 542 AG, tačiau Mantas Matukaitis šypsosi, kad potencialo iš jo išspausti daugiau tikrai yra.

Originalų išmetimą pakeitė tiesus, o išmetimo vamzdžiai išvesti šonuose. Automobilis skleidžia tokį brutalaus riaumojimo triukšmą, kad „Nemuno žiede“ ratus sukantį automobilį matę žiūrovai jį praminė „drakonu“, nes perjungiant į žemesnę pavarę per abejuose šonuose išvestus išmetimo vamzdžius jis dar ir spjaudėsi ugnimi.

Automobilis rodo potencialą

„Pirmojoje treniruotėje nesiekiau jokių rekordų, mat šis automobilis man dar visai naujas, o ir po užsitęsusios žiemos fizinė forma šiek tiek apsamanojusi. Tačiau jau po pirmųjų ratų pajutau, kad tai tikras gyvulys, kuris turi potencialo gerinti rekordus“, - sakė M. Matukaitis.

Automobilis pirmųjų bandymų metu buvo sunkiai pažabojamas: vairo greitintuvas nedraugavo kartu su stiprintuvu, kad vairo mechanizmas buvo itin sunkus ir neinformatyvus. Vis dar kaito reduktorius ir išlindo kelios smulkmenos. Nepaisant to, lenktynininkas susipažinimo su automobiliu metu ramiai štampavo 1:15 min rato įveikimo laikus ir tiesiosiose išvystė didesnį nei 220 km/val greitį.

„Tai naujai sukonstruotas monstras, tiesą sakant vis dar yra gamybos procese. Jis nepateikė jokių staigmenų, o išlindę niuansai – planuoti. Mes dar jį tobulinsime ir manau, kad šiemet su šiuo automobiliu galėsime nustebinti ne tik lenktynių mėgėjus, bet ir patys save,“ – po sėkmingų pirmųjų testų kalbėjo M. Matukaitis.

„Dynami:t Enery Racing“ ekipos bolidui bus sumontuotas greičių dėžės ir reduktoriaus aušinimas, papildomi davikliai stebėti mechanizmų darbui ir galiausiai – lenktyniniai „Samsonas Motorsport“ amortizatoriai, mat senieji biudžetiniai nedirba taip, kaip turėtų ir neleidžia išnaudoti automobilio potencialo.

Kokius rekordus galima pagerinti?

„Time Attack“ disciplinoje M. Matukaičio tikslas – pagerinti jam priklausantį „Nemuno žiedo“ rato įveikimo rekordą su viena ašimi varomu automobiliu, kuris siekia 1:12.5 min. Sportininkas labai nedrąsiai, tačiau pripažįsta, kad norėtų „pakutenti“ ir absoliutų vienintelės Lietuvoje žiedinių lenktynių trasos rekordą, kurį pernai pagerino Arūnas Gečiausias su „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu, ratą apskriedamas per 1:09.943.

Mantas Matukaitis džiaugiasi, kad po daugelio metų pasikeitus LASF valdžiai Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa pradėjo tobulėti. Mažais žingsneliais, mažomis trinkelėmis trajektorijoje, keliomis sulopytomis duobėmis, tačiau ji pradėjo gerėti, o tai reiškia, kad galima važiuoti greičiau.

Lenktynininkas šiuo automobiliu bandys išsikovoti ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą, o gale sumontuotas 120 litrų sportinis bakas „Baltic Petroeum Efekt“ degalams leidžia suprasti, kad „Dynami:t Energy Racing“ komanda šiuo gyvuliu žada lenktyniauti ir „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Istorinių automobilių vairuotojų „Press ralyje“ laukia staigmenos: prireiks ir įgūdžių ir tikslumo (1)

Paskutinį gegužės penktadienį Vilniuje startuos vienas laukiamiausių benzingalvių renginių –...

Renaldo Šeinausko sugrįžimas į ralį: į naują automobilį sės su nauju šturmanu

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas po pertraukos karjeroje vėl grįžta į ralio trasas. Dėl...

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (4)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Šeštadienį – kartingo „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ pirmasis etapas

Jau šį šeštadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome, startuoja „ Rotax Max Lithuania Challenge...

Top naujienos

Bumelis pristatė savo planą vakcinų gamybai: Lietuva kuria, latviai pilsto į buteliukus

Lietuva turi puikiai išvystytas biotechnologines kompanijas, ir yra pasiruošusi vystyti įvairius...

Koronavirusas nusinešė jaunos moters gyvybę iš Ukmergės: neturėjo nė trisdešimties (155)

Antradienio rytą pranešta, kad praėjusią parą dėl COVID-19 ligos mirė 20-29 metų asmuo.

Medikės netektis Šiauliuose: artimieji pareigūnams perdavė atsisveikinimo laišką su konkrečiomis pavardėmis (412)

Vėl sprogo pūlinys medikų bendruomenėje. Iš gyvenimo savo noru pasitraukė jauna Šiaulių...

Šimonytė: apie karantino režimo pakeitimus nėra net diskusijos (111)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį žurnalistams Seime teigė, kad trečiadienį...

Rusijos mokykloje – šaudynės: aukų skaičius išaugo iki 11, sužeisti 32 žmonės pranešama apie du užpuolikus (181)

Mažiausiai 11 žmonių žuvo per šaudynes Rusijos Kazanės mokykloje, skelbia RIA. TASS praneša,...

Poilsiautojams Palangoje teks plačiau atverti pinigines: brangsta automobilių stovėjimas (47)

Jau pernai Palanga už automobilių stovėjimą surinko itin daug – per 660 tūkst. eurų....

Delfi tema. Ar Lietuva pasiruošusi tikrai branduolinei nelaimei? (10)

Saulėto trečiadienio popietę Lietuvoje kauks sirenos – tai bus ne šiaip eilinis gyventojų...

Atsidarę sporto klubai: Vyriausybė mus apgavo (12)

LR Vyriausybei nuo balandžio 26 d. formaliai leidus atsidaryti sveikatingumo ir sporto klubams,...

Kokios galimybės Lietuvoje pradėti vakcinos nuo COVID-19 gamybą (8)

11 val. numatomi ministrės A. Armonaitės ir prof. V. A. Bumelio pasisakymai spaudai. Ekonomikos ir...

Koronaviruso statistika Lietuvoje: nustatyti 1226 nauji atvejai, mirė 5 žmonės vienas miręs asmuo priklausė 20-29 metų amžiaus grupei (142)

Pirmadienį Lietuvoje buvo nustatyti 1226 nauji koronaviruso atvejai, 5 žmonės mirė, skelbia...