Lietuvių dvikovą nutraukė kanadietis

Praėjusiais metais pergales prestižinėse kartingo lenktynėse rinkęs S. Juodviršis – jau ir planetos čempionas.

Savaitgalį Naujajame Orleane (JAV) vykusiose „Rotax Max Challenge Grand Finals“ varžybose, dar vadinamose kartingo pasaulio taure, lietuvis aplenkė 73 konkurentus galingiausių kartų DD2 klasėje.

„Prieš finalinį startą labai jaudinausi, bet viskas lenktynėse klostėsi mano naudai tarsi tai būtų mano diena“, – įspūdžiais grįžęs į tėvynę dalinosi S. Juodviršis.

Likimas jam šįkart išties buvo dėkingas. Lenktynėse, kurių dalyviai varžėsi identiškais kartais, lyderio poziciją S. Juodviršis užėmė antrame rate po to, kai trasa nepasidalino du rimčiausi jo varžovai: Kazimieras Vasiliauskas ir Benas Cooperis.

Pusfinalio važiavimus laimėjęs ir iš pirmos vietos finale startavęs lietuvis bei tituluotas kanadietis susidūrė ir pasitraukė iš kovos, o S. Juodviršis, pats per plauką išvengęs incidento, išsiveržė į priekį bei finišavo „Formulės 1“ čempiono Sebastiano Vettelio stiliumi – tvirtai laikydamas vadžias savo rankose.

„Man pačiam ši pergalė atrodė pasiekta per lengvai turint omenyje tai, kad tapau pasaulio čempionu. Tik po dviejų dienų supratau, ką laimėjau. Gal dabar ir amerikiečiai supras, kas yra Lietuva, nes mus ten kažkodėl laikė ispanais ar dar velniai žino kuo“, – šypsojosi lenktynininkas.

„Formulės 2“ lenktynių serijoje praeityje dalyvavęs K. Vasiliauskas buvo klasifikuotas 33 vietoje. Dar vienas Lietuvos atstovas, 15-metis Laurynas Razas „125 Junior“ klasėje liko 20-as, o „Masters“ klasėje konkuravęs Saulius Pocevičius į finalą nepateko. Iš viso varžybose Naujajame Orleane dalyvavo beveik keturi šimtai sportininkų.

Išlaiko artimieji

Praėjusiais metais S. Juodviršis tapo ir Europos čempionu, o laimėti pasaulio taurės varžybas Panevėžyje gimusiam sportininkui pavyko trečiuoju bandymu. Taip kartingo meistras išpildė savo paties vaikystės pranašystę.

„Kartą mokykloje visai klasei netyčia susimaišęs pasigyriau, kad esu pasaulio čempionas, nors buvau tik čempionas Lietuvoje. Ką gi, dabar klaida ištaisyta“, – kvatojosi pilotas.

Šio „teisybės triumfo“ S. Juodviršis laukė 12 metų. Į kartą jis pirmąsyk sėdo būdamas devynerių.

Pastaraisiais metais lietuvis dažniau suka ratus nebe tėvynės kartodromuose, o greta Bergamo Šiaurės Italijoje įsikūrusioje trasoje.

Talentingą pilotą į savo gretas pakvietė kartus gaminančios Italijos kompanijos „Energy Corse“ komanda. Tuo tarpu tėvynėje S. Juodviršis atstovauja Vitalijaus Gudzenko įkurtai „RKV Racing“ ekipai.

Partneriai padeda finansuoti tik dalį lenktynininko išlaidų, o pagrindinė našta tenka giliai šaknis į automobilių sportą suleidusiai piloto šeimai. Vaikinas neslepia: jei ne kartingo entuziastai tėtis Aurelijus ir dėdė Rimvydas Juodviršis, kuris yra bendrovės „Panevėžio statybos trestas“ valdybos pirmininkas, apie sportines aukštumas jis galėtų tik pasvajoti.

Anot S. Juodviršio, vien šiemet jo lenktynių biudžetas sudarė 1 mln. litų. Kartingo meistro skaičiavimu, visai jo karjerai šeima ir rėmėjai jau yra paskyrę maždaug penkis kartus didesnę sumą.

„Tai yra labai dideli pinigai ir jie niekada neatsipirks. Uždirbti iš šio sporto labai sunku, gal tik vienetams pasaulyje tai pavyksta. Metuose vyksta tik vienos lenktynės Las Vegase, kuriose gali laimėti 10 tūkst. dolerių premiją. O daugiau viskas priklauso nuo rėmėjų“, – aiškino S. Juodviršis.

Būtent finansinė realybė lietuviui, net ir tapusiam pasaulio čempionu, neleidžia pakilti į padebesius ir svajoti apie tolesnę karjerą prestižinėse žiedinių lenktynių serijose. Savo karto S. Juodviršis neatsižada, tiesa, kiek padvejojęs prisipažįsta puoselėjantis viltį ateityje išmėginti jėgas kėbulinių automobilių varžybose.

„Jaučiu, kad turiu talento, kad man reikia progresuoti, pabandyti kitas lenktynių klases. Bet tai remiasi į pinigus, ir šokti aukščiau bambos būtų rizikinga“, – blaiviai savo šansus vertino planetos čempionas.

Ūgis ir trukdo, ir padeda

Tuo tarpu sėdėti prie formulės bolido vairo S. Juodviršiui dar nėra tekę. Ne tik dėl milžiniškų resursų, kurių reikalauja ši automobilių sporto šaka.

„Formulės? Nežinau, ar į jas sutilpčiau“, – nusijuokė sportininkas.

Lietuvis išsiskiria iš visų kartingo varžybų dalyvių tiesiogine žodžio prasme, kadangi yra pats aukščiausias pilotas. 197 cm ūgio panevėžiečiui susirangyti į kartą nėra lengva, tačiau ūgis jam suteikia kozirį, dėl kurio S. Juodviršis buvo pramintas „lietaus žmogumi“.

„Lijant man važiuoti būna lengviau, kadangi karto svorio centras yra aukščiau nei kitų. Tai pagerina ratų sukibimą, neslidinėju kaip mažiukai“, – paaiškino lenktynininkas, vaikystėje lankęs ir krepšinio treniruotes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)