Per dvi dienas – 400 kilometrų

Dar prieš ralį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje Lietuvos žurnalistų autoklubo, kurio bei renginio rėmėjų pastangomis organizuojami nemenką populiarumą šalyje įgiję tarptautiniai žurnalistų raliai, prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei varžybų vyriausiasis komisaras ir jų vadovas Gintautas Šlėderis tvirtino, jog ralio dalyvių laukia įtempta kova.

Kad pažadai buvo ne tušti, liudijo stora ralio maršrutinė knyga, kurią renginio dalyviai gavo ankstyvą penktadienio rytą tik atvykę į ralio štabą, įsikūrusį Kaune, “Eolto” firmoje. Per dvi dienas renginio dalyviams teko įveikti net 442,69 kilometro maršrutą, iš kurio 44,3 kilometro sudarė greičio ruožai bei specialios rungtys, kurių iš viso ralio programoje buvo 15.

Žurnalistai varžėsi ne tik savo automobilių klasėse, bet ir dėl daugelio specialių bei vertingų prizų, kuriuos įsteigė šio renginio rėmėjai. Tai specialūs, žiūrovams skirti slalomo ir greičio rungčių etapai, kuriuose ne tik lenktyniavo greičiausi rašantys, filmuojantys bei kalbantys žurnalistai, bet ir klubo bei rėmėjų pastangomis žiūrovams surengti koncertai bei kitokios pramogos.

Greičio bei meistriškumo lydinys

Visgi daugiausia emocijų kėlė lenktynės. Pirmąją varžybų dieną žurnalistų ralio dalyviams teko įveikti devynis specialius etapus. Itin atkakli kova užvirė jau pirmajame greičio ruože, kurio trasa driekėsi buvusiame Gaižiūnų oro uoste.

Ilga, 10,5 kilometrų ilgio trasa, leido ralio dalyviams, vairuojantiems galingiausius automobilius, tiesiosiose išvystyti net 200 kilometrų per valandą greitį. Tačiau trasoje nestigo ir pavojingų posūkių, prieš kuriuos galima buvo pajusti kaip efektyviai dirba stabdžiai. Ko gero ne mažiau nei patiems lenktynininkams teko pasijaudinti varžybų organizatoriams, tačiau pirmasis sunkus egzaminas praėjo sklandžiai, be avarijų.

O pirmuoju specialiu prizu, “Eolto” taure, kurią ralio pabaigtuvių vakare nugalėtojams įteikė firmos generalinis direktorius Alvydas Tomas Skėrys, džiaugėsi renginio informacinio rėmėjo - “Kauno dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas ir jam talkinęs šturmanas Gintautas Firantas. Šis duetas vairavo galingą, specialiai lenktynėms parengtą “Volkswagen Golf”, kurį pernai 1003 kilometrų lenktynėse kartu su kitais komandos nariais vairavo ir dainininkė Violeta Riaubiškytė.

Pirmasis laimėtas greičio ruožas šiam ekipažui tapo geru dopingu ir tolesnėse rungtyse. Tačiau jau po kito greičio ruožo rimtą iššūkį lyderiams metė “Mazdą MPS” vairavę Linas Butkus su Sauliumi Okunevičiumi.

L.Butkus su S.Okunevičiumi, nors ir laimėję šią greičio rungtį, dėl automobilio gedimo varžybų finišo nepasiekė.

Jei pirmuosiuose greičio ruožuose pranašumą galėjo įgyti vairuojantys greitesnius, o tuo pačiu ir galingesnius automobilius, tai slalomo lenktynės Marijampolėje tapo puikia revanšo vieta mažesnių automobilių savininkams. Anksčiau lenktynininkai neretai burnodavę dėl daugelio trasoje esančių kūgelių, šįkart gerokai nustebo jų teišvydę vos du. Tačiau trasa buvo tokia paini, kad kaip dera be klaidų ją įveikti varžybų dalyviai geriau suprato tik pravažiavus pirmiesiems penkiems automobiliams.

O trasą greičiausiai “įkando” ir joje laiko mažiausiai sugaišo TV laidos “Ekipažas” vienas vedėjų Dainius Leonavičius ir jam talkinęs Adomas Šablevičius, vairavę “Nissan Almera GTI” ir iškovoję IKI taurę.

Beje šiam “Ekipažo” ekipažui atiteko dar du specialūs prizai – “SEB VB Lizingo” ir “Ventus” taurės.

“Mažeikių naftos” taurę AB “Ventus” generalinis direktorius Laimonas Lukočius įteikė svečių iš Lenkijos, nuolatinių Lietuvoje vykstančių tarptautinių žurnalistų ralių dalyviams Jacekui Jureckiui ir šturmanui Arkadiušui Raszewskiui.

Nakties lenktynių žavesys

Didžiausią, net kelių tūkstančių žiūrovų minią sutraukė naktį, trasą nušviečiant liepsnojantiems fakelams, vykusios “drag” lenktynės, kurių dalyviai varžėsi dėl renginio rėmėjo DHL taurės.

Iš pradžių visi lenktynių dalyviai po vieną kartą įveikė trumpą ketvirčio mylios distanciją tiesioje lyg styga Druskininkų Veisiejų gatvėje. Po to aštuoni greičiausi lenktynininkai varžėsi ketvirtfinalyje, po jų likę keturi – pusfinalyje, o du greičiausi – finale.

Nors finalinį važiavimą laimėjo rėmėjų grupėje varžęsi labai greitą ir galingą “Mitsubishi Lancer Evo VIII” vairavę Remigijus Bilinskas su Linu Gataučiu, kuriems ir atiteko taurė, daugiausia žiūrovų simpatijų susilaukė nugalėtojų varžovės – “Laimos” žurnalo atstovės Gitanos Bukauskienė ir Rimšaitė.

Jau vien jų patekimas į finalą – puikus šio dueto, irgi ne pirmą kartą dalyvaujančio tokiuose raliuose, laimėjimas. Galingą bei greitą “Audi A3” vairavusios moterys nepadarė nė vienos klaidos, o finalo baigtį lėmė ne dailiosios lyties atstovių meistriškumo stygius, o arklio galių pranašumas, kuriomis pasižymėjo laimėtojų technika.

Jaudulys pakišo koją vieniems šios rungties favoritų laikytiems svečiams iš Latvijos Paulsui Timrotsui ir Gunčiui Krivmsui, vairavusiems ir bet kokiam profesionalui raliui gėdos nedarantį galingą “Volkswagen Golf R32”. Tačiau falšstartas pusfinalyje niekais pavertė jų pastangas.

Visgi P.Timrotsas ir G.Krivmsas neliko be specialių apdovanojimų. Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas Dainius Radzevičius jiems įteikė tradicinį savo prizą – puikią taurę ir audiomagnetolą kaip geriausiai pasirodžiusiam užsieniečių ekipažui.

O dar vieną taurę – Druskininkų mero – iškovojo puikiai lenktynes pradėjęs ir tokiu pat skambiu akordu jas baigęs “Kauno dienos” R.Gabarto ir G.Firanto ekipažas.

Nugalėtojų garbės pakyla

Nuotaikingame, iki paryčių užsitęsusiame ralio baigiamajame vakare, vykusiame Druskininkuose, išdalyti visi prizai nugalėtojams ir prizininkams.

Atsižvelgdami į pasiteisinusią pernykščio, jubiliejinio, dešimtojo žurnalistų ralio praktiką, šiemetinių varžybų organizatoriai irgi nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus.

Iki 1,6 litro variklių darbo tūrį turinčių automobilių klasėje žurnalistų ralį laimėjo “Lietuvos ryto” žurnalistas Mindaugas Grinius, kuriam talkino patyręs šturmanas Bronius Samuolis. Šis mažu, tačiau greitu “Suzuki Swift” automobiliu važiavęs duetas 1 min. 09,72 sekundės pranoko antroje vietoje likusius svečius iš Lenkijos Konradą Kwiatkovskį ir Marciną Baką, vairavusius “Peugeot 106”.

Trečioji vieta atiteko “Keturių ratų” atstovui Mindaugui Žilioniui ir Aldui Dailidėnui, pamėgusiems to paties žurnalistų autoklubo rengiamuose “Metų automobilio’2006” rinkimuose “Tautos automobilio” titulą pelniusį “Huyndai Getz”.

Iki 2,0 litro variklių darbo tūrį turinčių automobilių klasėje nugalėjo “Formulės-1” lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius su Žilvinu Žeromsku, vairavę sportinį “Renault Clio”.

Jie labai trapia, vos 3,68 sek. persvara aplenkė net tris specialiuosius prizus susižėrusius D.Leonavičių su A.Šablevičiumi, o treti liko Lietuvos televizijos laidų “Kultūra” vedėjas Žilvinas Pekarskas su Dariumi Saulevičiumi, važiavę su “Subaru Impreza”.

Galingiausių, per 2,0 litro variklių darbo tūrį turinčių automobilių klasėje nugalėtojų laurai atiteko jau minėtam “Kauno dienos” R.Gabarto ir G.Firanto ekipažui, 1 min. 26,24 sek. pranokusiam latvius P.Timrotsą ir G.Krivmsą.

Treti liko dyzelinį “Seat Leon” vairavęs TV laidos “Autopilotas” Ramūno Fetingio ir Lauros Sondeckytės ekipažas, nuo nugalėtojų atsilikęs 2 min. 02,38 sek ir tik paskutinėje rungtyje pranokęs Donatą Stanionį su Grita Stanioniene, vairavusius “Mitsubishi Colt CZT”.

Septyni ekipažai varžėsi specialioje ralio rėmėjų įskaitoje, kur ryškia persvara nugalėjo V.Bilinskas su L.Gataučiu. Antri liko tėvo ir sūnaus Rimanto ir Rapolo Zapalskių ekipažas, pranokęs Kęstutį Taškūną su Juliumi Bernotu.

Komandų įskaitoje 11-ąjį tarptautinį žurnalistų ralį “Lietuva’2006” laimėjo “Kurshis Racing” ekipa, kurią sudarė dviejų įskaitų laimėtojų R.Gabarto ir M.Griniaus ekipažai, aplenkusi “BTA-RAY BAN-Groundzero” ir “PR United” komandas, sakoma "Visus Bonus" pranešime žiniasklaidai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją