aA
Subjektyvia ir kiaurai neteisinga mano nuomone – traukos lenktynėse, paprastai vadinamose tiesiog „dragu“, sporto yra tiek pat „daug“, kaip ir šachmatuose. Žiūrint iš šalies, nuvažiuoti 1/4 ar 1/8 mylios (t. y. 400 ar 200 su trupučiu metrų) tiesia kaip styga linija, yra lengvesnė užduotis už tas, kurias vairavimo mokyklų naujokai gauna per pirmuosius užsiėmimus. Tačiau įveikti šį atstumą greičiau nei per 9 ar netgi 7 sekundes – neabejotinai yra dėmesio vertas inžinerinis nuotykis.
Jezomobilis
© LASF

Tai padaryti galima tik mašinomis, kurios nuo kasdienių transporto priemonių skiriasi maždaug tiek pat, kiek Dariaus ir Girėno „Lithuanica“ nuo NASA erdvėlaivio...

Šešerius pastaruosius metus traukos lenktynės Lietuvoje vykdavo Kazlų Rūdos aerodrome. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Drago komiteto vadovų ir šios bendruomenės lyderių teigimu, tai bene vienintelė vieta, kur galima saugiau šturmuoti greičio rekordus netrukdant automobilių eismo automagistralėse ar lėktuvų kilimo takuose.

Todėl kai šiais metais dėl tarptautinių pratybų kariškiai „drago“ čempionato organizatoriams tarė „soriukas“, visiems automobilių sportu besidomintiems žmonėms atsirado unikali proga pamatyti ratuotų monstrų kovas iš arti ir tokiomis komfortiškomis sąlygomis, kokių galėtų pavydėti net krepšinio aistruoliai: šįkart Lietuvos automobilių „drag“ lenktynių čempionato „DragFest.lt 2017“ veiksmas keliasi į Druskininkus.

Veisiejų gatvė ateinantį savaitgalį bus paversta 1/8 mylios ( 201,168 m) trasa, kuriose varžysis ne tik geriausi Lietuvos ir Latvijos „drago“ meistrai, bet ir svečiai iš Lenkijos, turintys tokios technikos, apie kurią mūsiškiai vyrai kol kas tik svajoja. „Drago“ žinovai teigia, kad vien dėl šios priežasties verta suplanuoti vizitą į Druskininkus.

Traukos lenktynės
Traukos lenktynės
© LASF

Norėdami maksimaliai išnaudoti progą parodyti traukos lenktynių žavesį, varžybų organizatoriai Veisiejų gatvės šonuose ne tik montuoja didžiules tribūnas, bet ir rūpinasi tokiais dalykais, kaip vaikų žaidimo zonos, užkandžių ir gėrimų prekybos taškai, biotualetai etc. Trasoje taip pat kausis ne tik skirtingų klasių automobiliai, bet ir motociklų „drago“ entuziastai.

Nors Lietuvoje yra maždaug 70-80 aktyviai „drago“ lenktynėse dalyvaujančių sportininkų, tikslus dalyvių skaičius paprastai paaiškėja tik varžybų dieną.

„Drago“ mašinas konstruojantys meistrai daro viską, kad jų technika maksimaliu pajėgumu galėtų dirbti maždaug 10 sekundžių. Dėl šios priežasties iš variklio išspaudžiama viskas, kas tik teoriškai įmanoma, praktiškai nepaliekant ilgesnės eksploatacijos resursų. Ieškant šių ribų, varikliai neretai tiesiog „susprogsta“ ant galios matavimo – reguliavimo stendų ar atvykę į startą. Galima prognozuoti, kad panašūs rūpesčiai kažkam sutrukdys pademonstruoti savo meistriškumą ir šį kartą“, – pasakoja organizatoriai.

Įdomu ir tai, kad traukos lenktynėse automobilių klasės skirstomos pagal trasos įveikimo laiką (ET) atmetus reakcijos laiką:

● „Stock“ klasė. Minimalus klasės ET – 9.3 sekundės 1/8 mylios distancijoje;
● „Street A“ klasė. Minimalus klasės ET – 8.5 sekundės 1/8 mylios distancijoje;
● „Super Stock“ klasė. Minimalus klasės ET – 7.9 sekundės 1/8 mylios distancijoje.
● „Street B“ klasė. Minimalus klasės ET – 7.3 sekundės 1/8 mylios distancijoje.
● „Super Gas“ klasė. Minimalus klasės ET – 6.3 sekundės 1/8 mylios distancijoje.
● Pro FWD Klasė – priekiniais ratais varomi automobiliai važiuojantys 7,8 sekundės 1/8 mylios ir greičiau. Minimalus klasės ET – 4.5 sekundės 1/8 mylios distancijoje.

Pačios „aštriausios“ „drago“ mašinos 1/4 mylios finiše priartėja prie 300 km/val., o mylios distanciją – beveik 400 km/val. greičio. Keisčiausia, kad tokių rezultatų pasiekiama nebūtinai su didžiulio darbinio tūrio variklius turinčiais automobiliais, bet su vaikiškai atrodančiais „Fiat“ ar „Ford“ modeliais.

Traukos lenktynės
Traukos lenktynės
© LASF

Tokią techniką konstruojančių meistrų siekis – kuo geresnis svorio ir galios santykis. Optimaliu laikoma, kai 1 kilogramui tenka 1 AG. Todėl kokia nors „Fiesta“ sverianti apie 400 kg ir turinti 400 AG motorą, gali nemandagiausiu būdu parodyti užpakalį „Ferrari“.

Kaip tik šie dalykai ir paverčia „dragą“ sudėtingu sportu, nes suvaldyti tokių parametrų techniką tampa keblu dėl menkiausių kelio paviršiaus nelygumų ar panašių veiksnių. Adekvačiai neįvertinus kad ir mažiausios smulkmenos važiavimas gali baigtis pasiutusiai skaudžiai – prieš metus Estijos trasoje vienas greičiausių Lietuvos „drago“ meistrų su savadarbiu 1000 AG pajėgumo „Jezomobiliu“ šoktelėjęs nuo nedidukės įdubos asfalte tapo nevaldomas ir vertėsi bene 20 kartų.

Išsamią informaciją apie Lietuvos automobilių „drag“ lenktynių čempionato „DragFest.lt 2017“ programą galite rasti www.lasf.lt arba 17.dragfest.lt svetainėse.

LASF
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (17)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Skvernelio reitingo paslaptis: surastas priešas ir galandami nauji ginklai (122)

Spalis Lietuvos Vyriausybei buvo tikrai karštas, bet ne dėl to, kad šiemet mūsų šalyje...

Kad pavakarieniautų, vienu ypu perka 200 kiaušinių: mūsų gaili, lyg būtume nukankinti tėvai

„Kai turi vieną vaiką, supranti, koks sunkus tavo gyvenimas. Viską sureikšmini, stengiesi, kad...

Gyvai / DELFI Diena. Aktorių prisiminimai apie anapilin iškeliavusį režisierių Nekrošių ir kiek kainuoja būsto paskola? (12)

Ko neteko Lietuvos teatras ir jo gerbėjai? „DELFI Dienoje“ prisiminimai apie anapilin išėjusį...

Petrauskienė žada 40 proc. didesnes algas dėstytojams ir mokslininkams (51)

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl studijų kainų...

(Ne)Grįžtu. Į Airiją emigravusi Inga: kai žiūriu lietuviškas žinias apie Karbauskį – man baisu dėl Lietuvos (291)

Nuosavas namas, atostogos egzotiškuose kraštuose, daugiau nei dešimtmetį puoselėjamas savas...

Žinomi bičiuliai ir kolegos gedi netikėtai mirusio Eimunto Nekrošiaus: liko nepapasakotos istorijos ir neįgyvendinti planai (128)

Antradienį, lapkričio 20 dieną žinomas teatro režisierius Eimuntas Nekrošius iškeliavo...

Turkijos žiniasklaidoje – šiurpus paskutinių nužudyto žurnalisto gyvenimo akimirkų aprašymas (27)

Turkijos naujienų portalas publikuoja citatas ir viešina tapatybes asmenų, kurių balsai skamba...

Trakų pilies grožį užgožę lauko tualetai kelia pasipiktinimą: gėda prieš užsieniečius (26)

Trakų pilies lankytojus papiktino pilies saloje pastatyta eilė kilnojamų tualetų. Lankytojų...

Kelerius metus su ketvirta vėžio stadija gyvenanti Rasa: be proto noriu gyventi (32)

Ketvirtos stadijos vėžio diagnozę prieš ketverius metus sužinojusi Rasa Vaitekūnienė savo...

Ministras rėžė: gal kas valandą ugniagesiams reikia kitos uniformos? (84)

Iš gaisro grįžę ugniagesiai dažnai net neturi antros uniformos, kurią galėtų persirengti, LRT...