aA
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) bei atskirų ją sudarančių komitetų posėdžiai pastaraisiais metais neretai balansuodavo prie pat riboženklio, kurį peržengus dalykiški profesionalų debatai virsdavo turgaus erzelyne. Tikimybei, kad būtent pagal tokį scenarijų gali vykti kovo 25-ąją suplanuotas visuotinis LASF suvažiavimas, bukmekeriai greičiausiai būtų numatę panašų koeficientą, kaip ir prognozuodami Lietuvos – Anglijos futbolo rinktinių dvikovos „Wembley“ stadione baigtį. Ačiū Dievui, reikalai susiklostė visiškai atvirkščiai.
Romas Austinskas
© DELFI / Domantas Pipas

Šįkart lenktynininkų bendruomenės laukė išskirtinai svarbus sprendimas – radikaliai pakoreguotų LASF įstatų tvirtinimas. Kadangi šiuo dokumentu užsimota peržiūrėti tiek federacijos prezidento įgaliojimus, tiek kertinius atskirų LASF struktūrinių padalinių veiklos principus, išgirdę apie darbotvarkėje užfiksuotą 4 valandų laiko limitą, patys klubų delegatai ironiškai šypsojosi: paprastai diskusijos užtrunka bent dvigubai ilgiau.

Tačiau suvažiavimui startavus pretenzijas dėl siūlomų pokyčių (tarp jų federacijos prezidento galių sustiprinimo ir apribojimo dirbti daugiau nei dvi ketverių metų kadencijas panaikinimo), pateikė vienintelis „K. Girdausko automobilių sporto klubo“ atstovas. Jo manymu, tokios apimties dokumento, surašyto specifine juridine kalba, išnagrinėjimui buvo numatyta pernelyg mažai laiko, patys įstatai iki galo neparuošti (projekte neįtrauktos privalomos įstatus tvirtinti turinčio notaro pastabos), todėl siūlė šį klausimą atidėti ir taip išvengti galimų ginčų teismuose.

Tačiau tokioms įžvalgoms nepritarė net 32 iš 33 delegatų – tikrųjų LASF narių, todėl po keleto neesminių korekcijų federacijos įstatų pakeitimui buvo pritarta.

Kas slypi už permainų ir koks jų turinys? Į šiuos klausimus dar diskusijų metu tiksliai ir paprastai atsakė LASF žiedo komiteto pirmininkas Rimvydas Agurkis.

„Iš 44 tikrųjų LASF narių ir šį kartą į suvažiavimą prisiruošė tik 33, tačiau net jei būtų susirinkę absoliučiai visi delegatai, toli gražu nereikštų tikrai kokybiško atstovavimo lenktynininkų bendruomenei. Taip bus tik tokiu atveju, jei tos bendruomenės išsirinks savo lyderius, kurie bus jai atskaitingi, o ne rūpinsis siaurais kurios nors struktūros interesais.

Šįkart pateiktos LASF įstatų pataisos kaip tik ir siūlo tokią praktiką, kuri sudarytų prielaidas operatyviai priimti kvalifikuotus sprendimus, užtikrintų komitetų veiklos nenutrūkstamą keičiantis jų vadovams ir leistų išvengti situacijų, kai sportininkai tampa komitetų pirmininkų užgaidų (būtent taip praėjusiais metais nutiko ralio komitete) įkaitais“, – pastebėjo R. Agurkis.

Be to, LASF vadovų teigimu, įstatų korekcijos leis aiškiau paskirstyti funkcijas tarp federacijos valdymo ir vykdymo organų, užtikrins tiek greitesnę bei paprastesnę juose dirbančių asmenų kaitą, tiek darbų tęstinumą (keičiantis LASF vadovams atskiri komitetai dirbtų kaip dirbę). Svarbu ir tai, kad pakeitus LASF komitetų formavimo principus, juose dirbtų skirtingų sričių ir kompetencijos atstovai (teisėjai, saugaus varžybų organizavimo, tech. reikalavimų ir pan.), o tai garantuotų profesionalesnį požiūrį į kiekvieną automobilių sporto šaką, geresnį jos specifikos suvokimą.

Visi LASF komitetai nuo šiol turės mažiausiai dvejiems metams parengtą strateginį veiklos planą, kurį bus privalu patvirtinti per 30 kalendorinių dienų nuo naujai suformuotos komandos pirmojo posėdžio.

Komiteto pirmininką bus galima atstatydinti iš užimamų pareigų LASF tarybos motyvuotu nutarimu ar LASF narių raštišku ir motyvuotu reikalavimu tarybai, kurį pasirašo, ne mažiau kaip 50 proc. balso teisę turinčių narių. Tokiu atveju (atstatydinus ar atsistatydinus komiteto pirmininkui) automatiškai įgaliojimų netenka ir jo pavaduotojas, tačiau kiti komiteto nariai lieka dirbti. Atstatydintas komiteto narys negalės užimti LASF organuose jokių pareigų 4 metus, o atsistatydinęs (išskyrus dėl asmeninių priežasčių, nesusijusių su einamomis pareigomis) – 2 metus.

Drauge su LASF įstatytų pataisomis numatomi ir federacijos eilinio suvažiavimo bei prezidento kompetencijos pokyčiai: nuo šiol Lietuvos automobilių sporto kodekso keitimu, LASF veiklos ir formų krypčių nustatymu, komiteto pirmininkų rinkimu ir atšaukimu rūpinsis LASF taryba, o ne suvažiavimas. Pastarasis valdžios organas ne mažesne kaip 2/3 suvažiavime dalyvaujančių tikrųjų narių delegatų balsų dauguma galės keisti LASF įstatus, o 1/2 delegatų balsų dauguma rinkti ar atšaukti prezidentą. Visais kitais klausimais sprendimams pakaks 1/3 suvažiavime dalyvaujančių tikrųjų narių valios.

Beje, šiuo metu nemažai tikrųjų LASF narių keičia savo statusą pasirinkdami būti asocijuotais nariais. Tačiau federacijos vadovai patikino, kad ateityje bus siekiama sąlygas ir teises visiems suvienodinti.

Automobilių sporto profesoriumi tituluojamas treneris ir LASF viceprezidentas Jonas Dereškevičius, vertindamas suvažiavimo sprendimus sakė tikintis patobulintų „žaidimo taisyklių“ efektyvumu.

„Mano supratimu, tai padės organizacijai tapti modernesne, geriau atitinkančia šios dienos poreikius, sudarys prielaidas jaunimui paprasčiau prisibelsti į federacijos administracijos vartus ir išdėstyti jiems rūpimus dalykus. Kitaip tariant, LASF valdymas bus žymiai šiuolaikiškesnis“, – teigė J. Dereškevičius.

Naujuoju LASF etikos ir drausmės komisijos nariu išrinktas profesionalus teisininkas Kazimieras Vasiliauskas savo ruožtu atkreipė dėmesį, kad šįkart automobilių sporto bendruomenė pademonstravo pavydėtiną solidarumą: iš 33 suvažiavimo delegatų 31 be išlygų pritarė ilgai brandintoms permainoms, o tai leidžia tikėtis, kad jų įgyvendinimas neužstrigs.

Pačio LASF prezidento Romo Austinsko veidą po kiek neįprastai sklandžiai ir produktyviai finišavusio suvažiavimo papuošė šypsena.

„Bemaž 26 metus Lietuvos automobilių sporto bendruomenė gyveno vadovaudamasi vienais principais, o dabar ryžosi sukti kiek kitu, mūsų manymu kur kas efektyvesnės veiklos, keliu. Nors aš visada sakydavau, kad norint padaryti kokį nors gerą darbą nereikia jokių stebuklingų reglamentų, visgi daugeliu atvejų kokybiški teisės aktai atlieka savotiško katalizatoriaus vaidmenį – organizacija tampa racionalesnė ir evoliucionuoja sparčiau.

Nuo šiol kiekvienos automobilių sporto šakos valdyme galės dalyvauti iš esmės visi suinteresuoti ir geriausiai realias problemas žinantys žmonės. Todėl jų siūlomi projektai neabejotinai bus kokybiškiausi, o tai savo ruožtu padės geriau dirbti LASF piramidės viršūnei – daugiau dėmesio skirti strateginių uždavinių sprendimui“, – sakė R. Austinskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išdalijo Dakaro ralio startinius numerius: aišku, kokie teko ir lietuvių komandoms (2)

Šį trečiadienį Prancūzijoje surengta speciali spaudos konferencija, kurioje kiekvienam Dakaro...

Geriausio Lietuvos lenktynininko rinkimuose – išskirtinis pretendentų kiekis (1)

Viena tradicinių „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų nominacijų yra „Metų vairas“,...

Siurprizas Juknevičiaus stovykloje: komanda gavo naują pavadinimą (4)

2019-ųjų Dakaro ralyje Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu dar kartą įrodė, kad gali...

Apdovanoti geriausi šių metų drifto sezono pilotai (1)

Kaune buvo apdovanoti geriausi šonaslydžio 2019–ųjų sportininkai bei asmenys prisidėję prie...

„Aurum 1006 km“ lenktynių festivalis – ant trečiojo dešimtmečio slenksčio

Jau paaiškėjo didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse vadinamo Aurum 1006 km...

Top naujienos

Nausėda: tokio biudžeto pasirašyti negalėsiu Papildyta 12:21 val. (108)

Prezidentas Gitanas Nausėda kritikuoja politikų apetitus leisti lėšas ir fantazijos stoką,...

Perdirbėjų pagalbos šauksmas: gelbėkite mus nuo „Lidl“ (354)

Trys Lietuvos grūdų, mėsos ir paukštienos gamintojus ir perdirbėjus vienijančios asociacijos...

Pas Kaune sučiuptą narkobaroną rasta pusė milijono eurų ir keturi ginklai vilkike – 320 kg ekstazio (15)

Sekmadienį, lapkričio 17 d., Lietuvoje bei Latvijoje vyko Europolo koordinuota tarptautinė...

Estijos ministro žodžiai sukėlė skandalą: Baltijos šalys rengia planą B opozicija reikalauja ministrą atleisti (80)

Suomijos kraštutinių dešiniųjų euroskeptiškos Konservatorių liaudies partijos (EKRE) lyderis...

Nerandant bendro sutarimo, ministerija svarsto iš viso atsisakyti tėvadienių siūlo naujus laisvadienius – ne tik vaikų priežiūrai (194)

Vieną vaiką auginanti Indra jau po Naujųjų metų žada grįžti į darbą. Pagal dabar galiojantį...

Kavinėje stoties rajone pasijautė lyg restorane: nebegali sulaikyti džiaugsmo (20)

Leiskite jums papasakoti apie dar vieną „Pietų pertrauka“ idėją, kurią praėjusią savaitę...

Paskelbta, kurie septyni automobilių modeliai šiemet pripažinti pačiais geriausiais (42)

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai pasiekė aukščiausią pavarą. Trečiadienį...

Panevėžyje – gydytojų specialistų trūkumas: jei būtų ką, į darbą priimtų tą pačią dieną (4)

Nors alergijos, kamuojančios tiek kūdikius, tiek suaugusiuosius, yra viena dažniausių ligų,...

Egidijui Dragūnui gresia nauji nemalonumai: vaiko teisių apsaugos tarnyba tirs Selo bendravimą su vaiku (85)

Egidijus Dragūnas, panašu, turi dar daugiau nemalonumų. Socialiniuose tinkluose pasirodžius...

Žinutė iš Sevilijos: „Žalgiris“ dėl Riverso nesikreipė

Sevilijos portalas „Diario de Sevilla“ skelbia, kad informacija apie Kauno „Žalgirio“ klubo...