aA
Patarlę – „namuose ir sienos padeda“ – žino ne tik krepšininkai, teisę atkrintamųjų rungtynių seriją pradėti savoje arenoje laikantys esminiu pranašumu, bet ir automobilių sporto meistrai. Trasos konfigūracija, tiesiųjų atkarpų ilgis, įkalnių-nuokalnių bei tramplinų ypatumai diktuoja atitinkamus sprendimus mechanikams reguliuojant „kovinės“ mašinos važiuoklę, transmisiją ir netgi slėgį padangose, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Autokroso varžybos Vilkyčiuose
© Organizatorių archyvas

Todėl akivaizdu, kad triženklį skaičių ratų įveikęs pilotas turės pranašumą prieš varžovą, trajektorijas studijuoti galėjusį tik oficialių treniruočių metu. Ar įmanoma šią „neteisybę“ panaikinti? Kaip FIA užtikrina sąžiningą konkurenciją?

Europos autokroso čempionato karavaną Vilkyčių trasoje birželio 8-10 dienomis priimsiantis šių lenktynių organizatorius ir „Vilkyčių ASK“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas teigia, kad panaikinti didelius biudžetus turinčių (todėl galinčių daug laiko ir energijos skirti treniruotėms įvairiose trasose) komandų pranašumo net teoriškai neįmanoma. Visgi egzistuoja tam tikri „saugikliai“, kuriuos FIA naudoja siekdama Senojo žemyno pirmenybėse dalyvaujančius sportininkus apsaugoti nuo siurprizų.

„Tam, kad automobilių kroso meistras, atvykęs į jam nepažįstamą trasą, nesijaustų tarsi ledo ritulio pačiūžomis apautas futbolininkas, FIA kelia itin griežtus reikalavimus visoms arenoms ir kas trejus metus inspektuoja, kaip jų laikomasi. Trasų šeimininkams nėra diktuojama, kiek posūkių ar tramplinų joje turėtų būti, tačiau aiškiai apibrėžiami reikalavimai, kokio tiksliai ilgio ir pločio turi būti konkreti trasa, o kalbant apie saugumą užtikrinančius infrastruktūros dalykus fantazijai vietos apskritai nepaliekama“, – tikina K. Gudžiūnas.

Beje, sąvoka „saugumas“ apima ne tik trasą juosiančius atitvarus, jų aukštį, tvirtinimo būdus, vielos tinklo tvoras, turinčias apsaugoti žiūrovus nuo iš po ratų skriejančių akmenų lietaus, ir netgi grunto struktūrą.

„Pastarasis dalykas yra vienas didžiausių galvosūkių visų kroso trasų šeimininkams, nes netgi labiausiai patyrę kelių statybos inžinieriai negali pasakyti, kokiomis proporcijomis molį, žvyrą, skaldą ar kitas medžiagas reikia maišyti, kad itin dideles apkrovas gaunančiuose posūkiuose jau po vienos klasės automobilių važiavimo nebūtų išrausiamos gilios provėžos ar išmušamos duobės. Ilgai studijavau kitų šalių praktiką, diskutavau su kelininkais, bet akivaizdu, kad universalaus recepto nėra – čekai, prancūzai, vokiečiai, vengrai renkasi skirtingus sprendimus, kurie turi ir savų pliusų, ir minusų“, – atvirauja Vilkyčių ASK vadovas.

Autokroso varžybos Vilkyčiuose
Autokroso varžybos Vilkyčiuose
© Organizatorių archyvas

Tiesa, net ir neturint tvirto pagrindo, kokiu gali džiaugtis Skandinavijos šalių ralio kroso ir kroso lenktynių organizatoriai, kokybiškai paruošti startui galima visas trasas – skiriasi tik priežiūros algoritmas varžybų metu ir kaina. Tarkime Vilkyčiuose po kiekvienos visų klasių važiavimų sesijos, „kovinius“ automobilius ir bagius būtinai turi pakeisti greideriai, grunto volai ir sutankinimo mechanizmai, o tvyrant sausiems orams – dar ir laistymo mašinos. Tai labai brangu, tačiau šių darbų nepadarius, mažesnės galios variklius turintys bolidai sudėtingiausiose trasos vietose greičiausiai pradėtų strigti, o žiūrovai skęstų dulkėse.

„Pastaraisiais metais mes taip suderinome trasos tvarkymo varžybų metu darbus, kad specialioji technika gruntą tvarkyti pradeda anksčiau nei sportininkai pasiekia serviso zoną. Dėl trasos lygumo ir atsparumo tiek iš lenktynininkų, tiek iš FIA komisarų ir oficialių stebėtojų sulaukiam tik gerų atsiliepimų. Pastarųjų raporte apie 2017-aisiais vykusį etapą tik rekomendacijos sekretoriate pastatyti didesnį monitorių, kuriame būtų „gyvai“ transliuojami rezultatai, pasirūpinti interneto ryšio sparta, patobulinti kai kurias procedūras. Bet svarbiausi dalykai, lemiantys varžybų kokybę, pas mus niekuo nenusileidžia kitos Europos trasoms“, – pasidžiaugė K. Gudžiūnas.

Beje, po ilgokos pertraukos Europos autokroso čempionato žemėlapyje vėl atsirado Latvija. Garsiojoje Bauskės trasoje birželio 1-3 dienomis vyks II pirmenybių etapas, po kurio visi geriausi pilotai pervažiuos į Vilkyčius, ruoštis savaite vėliau vyksiančio III etapo kovoms.

Be to, Vilkyčiuose vėl pakviesti startuoti ir pagal vadinamosios Nacionalinės klasės techninius reikalavimus paruoštais automobiliais važiuojantys sportininkai, todėl veiksmo čia turėtų būti išskirtinai daug.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar pavyks lietuviams išsaugoti rekordines vietas Dakare

Naujausios žinios iš Dakaro ralio: kokie iššūkiai laukia lietuvių, artėjant didžiajam ralio...

Ko Dakare lengvai nesužinosi: kam surenka kelio knygas ir kas buvo Vanago varikliui (8)

Laisvos akimirkos Dakare išnaudojamos remontui, poilsiui ir bendravimui su gerbėjais. Tokią...

Pozicijas Dakaro rikiuotėje praradęs Vanagas virto ant šono, gedo ir automobilis papildyta 23.59 val. (329)

Aštuntoji Dakaro diena turėtų būti ypatinga: laukia 360 km greičio ruože ir organizatorių...

Kaip sekasi lietuviams po ilgo ir alinančio Dakaro maratono etapo?

Naujausios žinios iš Dakaro: kaip sekasi lietuviams po ilgo ir alinančio maratono etapo? Apžvalgą...

Sunkiausią Dakaro dieną ištvėrė visi lietuviai – išsaugotos ir dvi rekordinės pozicijos atnaujinta 00.54 val. (142)

Septintoji Dakaro ralio diena, kai dalyviams teko įveitki daugiau nei 300 kilometrų smėlio...

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (458)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Po „Brexit“ sukelto chaoso Britanijoje – nerimas iš Europos lyderių: JK tai būtų katastrofiška trys scenarijai (5)

Europos Sąjunga antradienį paragino Didžiąją Britaniją apsispręsti, kaip ji nori tęsti...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (38)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (73)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

4 mėnesių kūdikis vis dar komoje: iš mediko – niūri prognozė (71)

Po dar vieno sukrėsto vaiko sindromo atvejo, kai kūdikis atsidūrė komoje, prof. dr. Rimantas...

Aštunta diena Dakare sėkminga ne visiems lietuviams – dėl geriausio rezultato laukia kova papildyta 02.54 val. (329)

Aštuntoji Dakaro ralio diena buvo permaininga kaip niekada. Organizatoriai žadėjo nelengvą dieną,...

Gintarė Karaliūnaitė pirmą kartą prabilo apie santykius su Rolandu Janavičiumi: tai buvo pirma ir vienintelė abipusė meilė (68)

Dažnai sakoma, kad itin populiariems pramogų pasaulio atstovams, retai sekasi asmeniniame gyvenime....

Istorinis balsavimas: „Brexit“ susitarimas atmestas, balsuos dėl nepasitikėjimo May (742)

Antradienio vakarą, 19 valandą vietos (21 val. Lietuvos) laiku, po ilgų derybų ir premjerės...

Vilnietė patikrino, ką galima rasti Lenkijos išparduotuvių miestelyje: užėjus į pirmą parduotuvę mane ištiko euforija (205)

Iš Italijos slidinėjimo kurorto į Lietuvą garmėjusi Agnė negalėjo praleisti progos aplankyti...

Šaltojo karo metu netrūko kuriozų: juoką sukėlė pasikėsinimas į JAV šnipų lėktuvą (30)

Šaltasis karas tarptautinėje arenoje buvo neramūs laikai. Abi kariaujančios pusės darė viską,...