aA
Dominykas Butvilas jau šį savaitgalį startuoja Europos ralio čempionato (ERC) Kipro ralyje. Dar prieš kiek daugiau nei savaitę pirmą kartą vykusiame „DHL Rally Elektrėnai“ startavęs ir Lietuvos sirgalius džiuginęs sportininkas, jau treniruojasi Kipro keliuose ir siekia simboliškai įsirašyti į Europos ralio istoriją.
Dominykas Butvilas
© Tomasz Kalinski

„Nežinau, ar buvo lietuvis važiavęs Kipro ralio keliais, bet šiais metais jau bus“, – su šypsena kalba vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų.

Kipro ralis pakankamai unikalus savo kraštovaizdžiu ir kelių specifika. Pirmosios varžybos surengtos 1970 m. Nuo to laiko jis buvo įtrauktas į prestižiškiausių čempionatų kalendorius – WRC (World Rally Championship), IRC (Intercontinental Rally Challenge), ERC (European Rally Championship), MERC (Middle East Rally Championship).

Kipras nėra didelė rinka automobilių gamintojams, o būtent tai būna vienas pagrindinių kriterijų Tarptautinei automobilių sporto federacijai (FIA) svarstant ralius – kandidatus. Kipre gyvena mažiau žmonių nei Estijoje, tačiau jie turi ypatingų trasų, dėl kurių šios varžybos tampa patrauklios.

Pasaulio čempionate Kipro ralis garsėja kaip lėčiausios ir dažnai pačios karščiausios varžybos.

„Nustebsite, – pabrėžia D. Butvilas, – lėčiausias ralis? Yra ruožų, besidriekiančių ant žvyro kalnuose. Kelias vietomis toks vingiuotas, jog net greičiausi pasaulio ralio automobiliai nesiekia vidutinio 80 km/h greičio. Važiuojant lėčiau automobilis mažiau vėsinasi, temperatūra salone kyla, kaista ir visi agregatai. Tai reikalauja papildomos ištvermės ir iš pilotų.

Žinoma, ne visi ruožai tokie lėti. Pastaraisiais metais ralis vis greitėjo, o dalis trasų driekėsi ir asfalto danga“, – dėsto pirmasis Lietuvos lenktynininkas, besivaržantis Europos ralio čempionate.

Būsimame Kipro ralyje labai didelę svarbą turės geras automobilio balansas, kuris leis važiuoti greitai tiek ant asfalto, tiek ant žvyro.

„Tam reikia didelių kompromisų, nes pilnai vienai dangai paruošta mašina gerokai skiriasi nuo kitos. Mano manymu, važiuosime daugiau žvyrui pritaikyta mašina. Patirtis rodo, kad su žvyriniais nustatymais ant asfalto gali važiuoti greičiau, nei atvirkščiai – su asfaltiniais ant žvyro.

Ta pati logika tinka ir padangų pasirinkimui. Nors naudosime itin kietas ir tvirtas žvyrines padangas, jos turėtų gerai dirbti ir ant karšto asfalto. Su šiomis padangomis dar turiu labai mažai patirties, todėl per trumpas treniruotes turėsiu maksimaliai greitai jas išstudijuoti ir priderinti savo vairavimo stilių,“ – teigia D. Butvilas.

Apie šį sezoną ERC

Europos ralio čempionate (ERC) yra 10 etapų. Po septynių ralių pirmauja K. Kajetanovičius iš Lenkijos su „Ford Fiesta R5“. Antroje vietoje – pagrindinis jo konkurentas iš Airijos Craigas Breenas su „Peugeot 208 R5“. Trečias – rusas Aleksejus Lukjaniukas su „Ford Fiesta R5“.

„Kajetanas yra mano kolega ir bičiulis, todėl aš asmeniškai labai džiaugiuosi dabartine jo padėtimi. Jis irgi ne vienerius metus važiavoje toje pačioje „Subaru Poland Rally Team“ komandoje, kurioje dabar startuoju ir aš. Daugkartinis Lenkijos čempionas yra vienas greičiausių pilotų visoje Europoje. „Junior“ klasėje čempionas jau yra – Emilis Bergkvistas su „Opel Adam R2“, - trumpai situaciją čempionate pristato lietuvis.

„ERC2 klasėje, kurioje startuojame mes, vėl nusimato aštri kova. Aštuoni dalyviai užsiregistravo lenktynėms. Yra net trys vietiniai kipriečiai su „Mitsubishi“ automobiliais, kurie bus greiti. Jie išmano lenktynių specifiką, moka pasirinkti tinkamiausias padangas ir mašinos nustatymus.

Žinoma, didesnė konkurencija gali ir padėti laimėti daugiau taškų. Optimistiškiausiu scenarijumi, jeigu pavyksta laimėti, o konkurentai atsilieka keliomis vietomis, įmanoma sumažinti atitrūkimą čempionate. Šiuo metu esame trečioje vietoje ir tik maksimalus taškų bagažas iš Kipro yra mus tenkinantis rezultatas. Kovosiu dėl pergalės, nes tai, galbūt, svarbiausios sezono varžybos. Nuo jų priklausys tolesnė čempionato eiga mūsų komandai,“ – atsargiai apie būsimą etapą kalba D. Butvilas.

Europos ralio čempionato etapas Kipre startuoja penktadienį ir finišuos sekmadienį. Po septynių ERC etapų D. Butvilas užtikrintai užima trečiąją poziciją ERC2 klasėje, nusileisdamas tik antrąją poziciją užimančiam vengrui D. Botkai ir čekui V. Stajfui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (208)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (145)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (1)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (25)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praeiname pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (19)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (14)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule „Budočnost“ rekordas (10)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (100)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Trileris Zagrebe baigėsi kroatų triumfu – ispanus įveikė per teisėjo pridėtą laiką (1)

UEFA Tautų lygos pagrindinis mačas ketvirtadienį vyko Zagrebe, kur pasaulio vicečempionai...

Stiliaus tragedija: į karališkosios šeimos puotą atvyko su permatoma suknele ir be liemenėlės (39)

Praėjusią naktį vykusios princo Charleso 70-ojo gimtadienio iškilmės neabejotinai tapo vienu...