Ekipos flagmanas Ernestas Staponkus, kurio sąskaitoje ne vienas čempiono ir vicečempiono titulas, šiuo metu ruošia naują „VW Polo“ automobilį klasės „Super 1600“ įskaitai. Juo bus dalyvaujama Europos ralio kroso čempionate. Nors, atrodytų, kad „poliukas“ mašinytė maža ir nieko ten „nepribursi“, tačiau taip nėra: jame montuojama sudėtinga unikalios konstrukcijos pakaba, sekvencinė greičių dėžė (pavaras leidžianti perjungti nenaudojant sankabos), Vokietijos „Voss Motorsport“ dirbtuvėse pagamintas galingas variklis, anglies pluošto kėbulo detalės ir t. t.

Beveik viskas naujam tvariniui gaminama pagal užsakymą Čekijoje, Anglijoje, Vokietijoje... Štai, pavyzdžiui, taupant automobilio svorį, prieš kelias savaites iš Rusijos atvažiavo taip pat pagal užsakymą pagaminti, vos po 6 kg sveriantys 17 colių kaltiniai ratlankiai. Tuo metu populiariausi ralyje naudojami 15 colių ratai be padangos sveria apie 9,5 kg. „Taip jau atsitinka... Kai dauguma mašinos „organų“ plaukia į vieną vietą, darbai, kuriant naują ralio kroso automobilį, pradeda netilpti į grafikus ir tenka susitaikyti su mintimi, jog skubėti negalima. Kol mašina nebus sustyguota lyg pirmasis simfoninio orkestro smuikas, startuoti ja būtų neprotinga“, - sakė Ernestas Staponkus.

Tačiau pilotas ir komanda „ES Motorsport“ nesiruošia ramiai sėdėti sudėję rankas. „Po trejų metų pertraukos sunku pasakyti, kiek toli pažengė varžovai. Žinom, kad laukia sunki įžanga ir tam intensyviai ruošiamės: treniruojamės Lietuvoje, užsienio trasose. Kol kovinis „VW Polo“ konstruojamas, per tą laiką surinkome naują, kiek paprastesnį „Renault Clio Sport“. Dabar tai pagrindinis treniruoklis, kuris padeda atstatyti mano, kaip lenktynininko formą. Neslėpsiu - mūsų tikslai visada tik aukščiausi. Kad pasiekti garbingiausią podiumo laiptelį tikrai galime, jau esame įrodę ne kartą“, - sakė E. Staponkus.

Nors „ES Motorsport“ pagrindinio ginklo dar neturi, tačiau jau šį antradienį komandos karavanas išvyko į Čekiją (būtent čekai tituluojami vienais geriausių, kroso ir ralio kroso meistrų). Ten, garsiose „Blueengineering“ dirbtuvėse Sukorady mieste bus išnuomotas Europos ralio kroso čempionatui ruoštas „Super 1600“ klasės „VW Polo“. Šiuo automobiliu lenktyniavo keli garsūs sportininkai, o 2011 m. lenkas Krszystofas Skorupskis pelnė trečią vietą Europos čempionatui pasibaigus, nors važiavo tik kiek daugiau nei pusę etapų. Čekijoje E. Staponkus jau susipažino su automobiliu ir „Blueengineering“ inžinieriais išbandė jį trasoje.

Ketvirtadienį „S Motorsport“ vairus pasuko Danijos link. Lietuvos sportininkams gerai žinomoje, šalia Nysum miesto esančioje, trasoje, gegužės 12-13 d. prasidės šių metų NEZ ralio kroso čempionatas. Jei su automobiliu susidraugauti pavyks greitai, tuomet Ernestas mėgins patikrinti vietinio favorito – dano Ulriko Linnemano budrumą. Bus tikrai nelengva: U. Linnemanas, kuris pernai tapo Europos vicečempionu, lenktyniaus namų trasoje ir turės didelį palaikymą.

Taip pat reikės tausoti ir automobilio resursus, nes jei lenktynės praeis sėkmingai, komanda grįžti namo dar tikrai neskubės. „Grįžti į Lietuvą, kai po savaitės Norvegijoje Mysen mieste startuos antras NEZ’o etapas, nėra tikslo. Turėsime keletą dienų poilsiui, automobilio testams ir vėl stosime prie starto linijos nešini Lietuvos trispalve“, - pasakojo E. Staponkus.

Ernesto Staponkaus pasiekimai ir titulai:

2002 m. Baltijos šalių automobilių kroso čempionas;

2006 m. Lietuvos automobilių kroso čempionas;

2007 m. NEZ ralio kroso vicečempionas ir Lietuvos ralio kroso čempionas;

2008 m. Lietuvos ralio kroso čempionas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją