aA
Sausio pradžioje Peru dykumas ir kalnus užimsiantis Dakaro ralio maratonas paskelbė atnaujintas taisykles. Vienas iš įdomiausių punktų – įvedama pusmaratonio distancija. Ką tai reiškia ir kaip tai pakeis sunkiausių pasaulio varžybų eigą?
Benediktas Vanagas 2018-ųjų Dakaro ralyje
© Marian Chytka nuotr.

Naujosios taisyklės nurodo tam tikrus ribojimus: visų pirma, galimybė dalyvauti šioje įskaitoje yra privilegija ir ji bus suteikta tik organizatorių valia, teigiama „General Financing team Pitlane“ komandos pranešime žiniasklaidai. Norėdami siekti šios privilegijos, dalyviai privalės per 24 valandas po iškritimo užpildyti paraišką. Bet koks nusižengimas dalyvių kodeksui ar kitoms taisyklėms taps automatiniu bilietu namo. Renginio organizatoriai pasilieka sau teisę neleisti startuoti šioje įskaitoje nenurodydami priežasties.

Kitas dalykas – laikas. Startuoti iš naujo bus leista tik tiems, kurie iškrito iki poilsio dienos sausio tryliktąją. Taip pat bus draudžiama bandyti iš naujo, jeigu pasitraukta buvo dėl sužeidimų ar kitų sveikatos negalavimų.

Jokių privilegijų

Pusmaratonio taisyklės taip pat numato privilegijų panaikinimą. Puikus šios situacijos pavyzdys būtų 2017-ųjų Nassero Al-Attyah pasitraukimas. Šiuo metu ne tik Dakaro raliui, bet ir startui su lietuviška ralio-kroso komanda pasaulio čempionate besiruošiantis sportininkas savo pasirodymą tąkart baigė labai anksti. Po itin didelio susidūrimo su akmeniu, katarietis stipriai pažeidė savo automobilio važiuoklę ir nors sugebėjo pasiekti techninę zoną, tą kartą jam buvo uždrausta tęsti savo pasirodymą dėl pažeisto automobilio rėmo.

Atsižvelgiant į nekuklią „Toyota“ komandos aptarnavimo galią, į tokią situaciją patekęs N. Al-Attiyah šįkart galėtų leisti ramiai suremontuoti savo automobilį ir pasirodymą tęsti po poilsio dienos. Tokiu atveju jis privalėtų pirmąją dieną pradėti pagal savo startinį numerį, tačiau žemiau visų, kurie vis dar dalyvauja maratone. Taip pat jis prarastų privilegiją prašyti teisėjų sprendimu pakelti jo startinę vietą ir nepaisant jo tolimesnių rezultatų, negalėtų naujos dienos pradėti aukštesnėje, nei 25 startinėje pozicijoje.

Kaip įprasta, naujos dienos startinė pozicija sprendžiama pagal vakarykštį finišą, tačiau suteikus šansą stipriems, galbūt kone papildomą poilsio savaitę turėjusiems pilotams varžytis su lyderiais, būtų prarastas teisingumo principas, tad šioje vietoje varžybų organizatoriai reikalaus kasdien įrodyti savo vertę iš naujo.

Nepaisant fakto, kad šioje hipotetinėje situacijoje N. Al-Attiyah galėtų kasdien laimėti greičio ruožus, bendroje rezultatų lentelėje jo laiko nerastume – tam bus sukurtas atskiras „Semi-Marathon“ polapis. Taip pat atsiras apribojimai ir žengimui ant finišo podiumo – pusmaratonio dalyviai ten bus įleidžiami tik po to, kai minia pasveikins visas varžybas įveikusius dalyvius.

„Planas turistams“

Trumpai tariant, naujosios taisyklės tai tarsi paguodos varžybos tiems, kurie gali siekti finišo ir gali kasdien džiuginti žiūrovus savo puikiu pasirodymu, tačiau įsismarkavę padaro klaidą arba tiesiog turi vieną nesėkmingą techninę dieną.

Sužinojęs apie taisyklių pasikeitimą, „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas jų nesureikšmino ir tai laiko daugiau turistų grąžinimo planu, nei pagalba lyderiams:

„Sveikinu tokį sprendimą, nes jis turbūt kažkam yra reikalingas, tačiau abejoju, kad kažkas iš prioritetinių vairuotojų arba iš gamyklinių komandų imtų dalyvauti šioje distancijoje. Iš esmės jie važiuoja dėl pagrindinio prizo, tad ši tema matyt skirta ne jiems. Tai daugiau aktualu privačioms komandoms, žmonėms, kurie tiesiog nori įveikti distanciją, nors ir iškrito pirmosiomis dienomis. Tai gali būti kažkoks sau įrodymas, kad tu gali lenktyniauti, gali pasiekti finišą. Galvoju, kad pavyzdžiui tais metais, kai mes nepasiekėme finišo dėl sankabos gedimo, kažin ar būtume rinkęsi tokį variantą. Mes važiuojame tam, kad įveiktume visą distanciją, tad toks savęs paguodimas, kad štai vis vien atvažiavome ar tai faktas, kad užėmėme kažkokią vietą yra daugiau paguoda sau, kuri matyt nelabai mums reikalinga. Bet čia taip iš mano perspektyvos“, – naujas taisykles vertina sportininkas.

Šios naujos taisyklės, sujungtos su jau gana aiškiomis derybomis dėl maratono grįžimo į Afriką rodo, jog A.S.O. – renginio organizatoriai – iš ties neriasi iš kailio, kad bent išlaikytų esamą situaciją. Norinčių perimti sudėtingiausių pasaulio varžybų vardą tikrai yra, tačiau keturis dešimtmečius dykumose grūdintas užsispyrimas tikrai neleis to vardo atiduoti paprastuoju būdu, o galimybė tęsti lenktynes po pertraukos ar rimtesnio remonto sudarys galimybes į maratoną grįžti nuotykių ieškotojus, kurie seniau sudarydavo nemenką dalyvių dalį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Egzotines keliones mėgstanti mokytoja Veronika atvira: gyventi tik iš atlyginimo būtų sunku (309)

Jau daugiau nei dvi savaites Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) budinti mokytoja Veronika...

„Amerikietiškas“ Putino oligarchas po JAV sprendimo kraujuoja milijardais (47)

Netrukus po to, kai Michaelas Cohenas pasišalino nuo Donaldo Trumpo patvirtinto nekilnojamojo turto...

Žaidimu nusivylęs Jasikevičius: Eurolyga negailestinga, o mes kažkodėl nesiginame specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (31)

Pratęsti pergalių serijos iki trijų Lietuvos čempionams Eurolygoje nepavyko. Kauno „Žalgirio“...

Savaitgalis atneš pūgą ir pusnis sniego (13)

Penktadienį Lietuva atsidurs pietiniame anticiklono pakraštyje. Negausiai pasnyguriuos nebent...

Pagal bavarišką muziką šokęs „Žalgiris“ pralaimėjo Vokietijos čempionams (428)

Kauno „Žalgiris“ (5/7) penktadienio vakarą laikė svarbų egzaminą Vokietijoje. Žalgiriečiai...

14 brangiausiai atsiėjusių klaidų per visą žmonijos istoriją (66)

Nė vienas nesame tobulas, todėl natūralu, kad kartkartėmis darome klaidų, dėl kurių vėliau...

Anglijoje nužudyta ir išniekinta 14-metė lietuvė dar spėjo atsiprašyti tėvų už susidėjimą su netinkama kompanija (126)

Vulverhamptone, Anglijoje , išžagintos, nužudytos ir išniekintos keturiolikmetės iš Lietuvos...

Teisėsaugai – smūgis: teisėjai suabejojo, ar dėl 6 žmonių žūties nuteisė kaltą asmenį (124)

Net šešias gyvybes nusinešio gaisro sostinės Žirmūnų mikrorajono daugiabutyje byla pakrypo...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (76)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Po visų negandų – Elle ir Žilvinas Grigaičiai švyti drauge: prasitarė apie ateities planus (113)

Penktadienio vakarą būrys pramogų pasaulio garsenybių traukė į Vilniuje trankiai paminėtą...