aA
Iki šių metų Darius Biesevičius kovą su Dakaro ralio gorgonėmis laimėdavo „sausu“ rezultatu – visi lietuvių mechaniko prižiūrėti automobiliai pasiekdavo maratono finišą. Praėjusį sausį D. Biesevičiui teko pirmą kartą iškelti baltą vėliavą, kuomet išbandymų neatlaikė jo paties sukurtas prototipas. Apmaudą nurijęs lenktynių senbuvis šįkart ruošia išsyk du automobilius.
Šiemet Dakare V. Žala ir S. Jurgelėnas važiavo D. Biesevičiaus sukonstruotu automobiliu
© Komandos nuotr.

Nektaras, kurį Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui Pietų Amerikoje nešė bitute pakrikštytas D. Biesevičiaus kūrinys, nebuvo saldus.

Debiutantai sėkmingai pradėjo ralį, bet jam įsibėgėjus vis daugiau laiko leisdavo ne trasoje, o greta jos bandydami atgaivinti sustingusią techniką.

Galiausiai dešimtame etape (iš 13) ilgai lenktynininkus kankinusi automobilio turbina išleido paskutinį kvapą.

D. Biesevičiui tai buvo smūgis žemiau juostos. Ir nesvarbu, kad iš „Seat Leon“ modelio perdirbtas prototipas pirmą kartą buvo įmestas į Pietų Amerikos dykviečių karštį, o tame pačiame etape ginklus sudėjo iki tol bendroje įskaitoje pirmavęs ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“).

„Aš vertinu labai prastai. Ne taip planavau. Kas, kad tai buvo pirmas krikštas – čia tik pasiteisinimai“, – iki šiol dėl praėjusio ralio apgailestauja mechanikas ir inžinierius.

Darius Biesevičius
Darius Biesevičius
© E.Kniežausko nuotr.

Kuomet prabėgus porai mėnesių po lenktynių į Europą buvo parplukdyti dalyvių automobiliai, D. Biesevičiaus komanda puolė narstyti savąjį po kaulelį, ieškodama ištikusių gedimų priežasčių ir kurdama patobulinimus.

„Stengsimės pakeisti silpniausias vietas. Pirma – kompiuteris, antra – galbūt turbina“, – dar laukdamas „bitutės“ grįžimo, prognozavo V. Žala.

Pilotas neapsiriko: iš gamintojų Olandijoje jau užsakytas naujas kompiuteris.

„Reikės jį pritaikyti mūsų varikliui, sureguliuoti. Tai ir bus didžiausias darbas. Daug detalių keisti nereikės – tik dylančias, o važiuoklė liks ta pati. Niekas nesulūžo, nematau reikalo dėti naujas detales“, – ruošos darbus nupasakojo D. Biesevičius.

Patyręs mechanikas neabejoja, kad šįkart jam „suteikti garantiją“ lenktyniniam automobiliui bus kur kas paprasčiau nei praėjusiais metais.

„Pirmą kartą mums labiausiai pritrūko automobilio testų. Tai, kas atlaikė Dakaro ralį, jau patyrė pačius geriausius testus. Liko tik išmėginti tai, ką pakeisime. Darbo baras – žymiai siauresnis: iš esmės, tik variklio reguliavimas. O panašiu metu praėjusiais metais neaišku buvo absoliučiai viskas“, – aiškino D. Biesevičius.

Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas
Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tiesa, vienas neaiškumas virš komandos planų kybo ir šiemet. Ir pakankamai didelis.

Laisvu laiku D. Biesevičius jau konstruoja antrą savo Dakaro plieninį eržilą.

Išmonės nestokojantis lietuvis naudojasi tais pačiais brėžiniais, bet į juos įkomponavo galingesnį motorą. Varomą ne biodyzelinu, kaip praėjusį kartą, o benzinu.

V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas varžėsi T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams. 1675 kg sveriančios „bitutės“ krūtinėje plakė „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinė širdis, pasiekianti 210 arklio galių.

Dabar D. Biesevičius žvalgosi į populiariausią T1 klasę, kurioje lenktyniauja ir Benediktas Vanagas, ir Antanas Juknevičius.

„Iš esmės padaryta dar tik pradžia. Konstruojame lengvesnį rėmą, jis kol kas net nesuvirintas, stovi atskirais gabalais. Nesiekiame žūtbūt pabaigti iki kito Dakaro ralio. Judame po truputį, viskas remiasi į pinigus ir laiką. Teoriškai įmanoma, kad kitais metais važiuosime nauju automobiliu. Bet planas „A“ – atgaivinti „bitę“ ir pašalinti visas nesąmones, kurios mums dėjosi ralyje šiais metais“, – sumanymais su DELFI dalinosi mechanikų brigados vadovas.

Pabandyti iš naujo nusiteikęs ir pats ekipažas.

„Matau, kad mes su Sauliumi abu esame užsispyrę išvynioti šį reikalą iki galo. Iš esmės komandos strategija nesikeičia. Net neabejoju, kad važiuosime Dakare ir kitais metais“, – DELFI patikino V. Žala.

Primename, kad 2017-ųjų sausį Dakaro ralis vyks Argentinoje, Bolivijoje ir Paragvajuje. Pastaroji valstybė – naujokė Dakaro žemėlapyje.

Darius Biesevičius
Darius Biesevičius
© DELFI / Karolina Pansevič

Būtent Paragvajuje prasidės Dakaro ralis. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs šalies sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3500 metrų virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausi pasiek finišą Buenos Airėse.

Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 kilometrų, ilgiausias etapas drieksis 700 kilometrų. Lenktynių startas numatytas sausio 2 dieną, finišas – sausio 14-ą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (41)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

Kaunas ruošiasi pasitikti popiežių: piligrimai plūstą į Santaką visame Kauno Senamiestyje eismas sustojo (43)

Tokio sujudimo Kauno Senamiestis dar nematė. Dar neišaušus į Santaką ėmė plūsti žmonės, kur...

Bene keisčiausiame mieste pasaulyje savaitgalis kainuoja tūkstančius (14)

Bemaž pusė tūkstančio už viešbučio kambarį, šimtai už įėjimą į pramogų parką, o jame...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (514)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Orai: bus šalta ir lis (3)

Virš Skandinavijos besisukantis galingas žemo slėgio sūkurys į šalį atnešė rudenišką orą....

Apie audringą Grafininos ir jos vyro gyvenimą prabilo kaimynai ir pažįstami: abejonių dėl jų turtų kėlė viena detalė (2)

Buvusi „Olialia“ mergaitė Sandra Grafinina yra iki šiol ieškoma policijos – vieni teigia,...

Pasakoja apie slaptus bandymus su žmonėmis Rusijoje: instinktyviai dar mėginau įkvėpti (125)

Nepriklausomu informacijos kanalu „Proekt“, prie kurio darbuojasi tiriamąjį darbą dirbantys...

Nosį pasaulio čempionui sukruvinęs rusas turėjo brangiai sumokėti (76)

Anthony Joshua apgynė savo titulus, svarbiausioje bokso sunkiasvorių dvikovoje nokautavęs...

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1523)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (95)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Kraupus įvykis Vilniaus rajone: senolis įtariamas kaimynės, su kuria gėrė, nužudymu (5)

Popiežiaus viešnagės metu gausios policijos pareigūnų pajėgos skubėjo į Vilniaus rajone...