Iki šių metų Darius Biesevičius kovą su Dakaro ralio gorgonėmis laimėdavo „sausu“ rezultatu – visi lietuvių mechaniko prižiūrėti automobiliai pasiekdavo maratono finišą. Praėjusį sausį D. Biesevičiui teko pirmą kartą iškelti baltą vėliavą, kuomet išbandymų neatlaikė jo paties sukurtas prototipas. Apmaudą nurijęs lenktynių senbuvis šįkart ruošia išsyk du automobilius.
Šiemet Dakare V. Žala ir S. Jurgelėnas važiavo D. Biesevičiaus sukonstruotu automobiliu
© Komandos nuotr.

Nektaras, kurį Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui Pietų Amerikoje nešė bitute pakrikštytas D. Biesevičiaus kūrinys, nebuvo saldus.

Debiutantai sėkmingai pradėjo ralį, bet jam įsibėgėjus vis daugiau laiko leisdavo ne trasoje, o greta jos bandydami atgaivinti sustingusią techniką.

Galiausiai dešimtame etape (iš 13) ilgai lenktynininkus kankinusi automobilio turbina išleido paskutinį kvapą.

D. Biesevičiui tai buvo smūgis žemiau juostos. Ir nesvarbu, kad iš „Seat Leon“ modelio perdirbtas prototipas pirmą kartą buvo įmestas į Pietų Amerikos dykviečių karštį, o tame pačiame etape ginklus sudėjo iki tol bendroje įskaitoje pirmavęs ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“).

„Aš vertinu labai prastai. Ne taip planavau. Kas, kad tai buvo pirmas krikštas – čia tik pasiteisinimai“, – iki šiol dėl praėjusio ralio apgailestauja mechanikas ir inžinierius.

Darius Biesevičius
Darius Biesevičius
© E.Kniežausko nuotr.

Kuomet prabėgus porai mėnesių po lenktynių į Europą buvo parplukdyti dalyvių automobiliai, D. Biesevičiaus komanda puolė narstyti savąjį po kaulelį, ieškodama ištikusių gedimų priežasčių ir kurdama patobulinimus.

„Stengsimės pakeisti silpniausias vietas. Pirma – kompiuteris, antra – galbūt turbina“, – dar laukdamas „bitutės“ grįžimo, prognozavo V. Žala.

Pilotas neapsiriko: iš gamintojų Olandijoje jau užsakytas naujas kompiuteris.

„Reikės jį pritaikyti mūsų varikliui, sureguliuoti. Tai ir bus didžiausias darbas. Daug detalių keisti nereikės – tik dylančias, o važiuoklė liks ta pati. Niekas nesulūžo, nematau reikalo dėti naujas detales“, – ruošos darbus nupasakojo D. Biesevičius.

Patyręs mechanikas neabejoja, kad šįkart jam „suteikti garantiją“ lenktyniniam automobiliui bus kur kas paprasčiau nei praėjusiais metais.

„Pirmą kartą mums labiausiai pritrūko automobilio testų. Tai, kas atlaikė Dakaro ralį, jau patyrė pačius geriausius testus. Liko tik išmėginti tai, ką pakeisime. Darbo baras – žymiai siauresnis: iš esmės, tik variklio reguliavimas. O panašiu metu praėjusiais metais neaišku buvo absoliučiai viskas“, – aiškino D. Biesevičius.

Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas
Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tiesa, vienas neaiškumas virš komandos planų kybo ir šiemet. Ir pakankamai didelis.

Laisvu laiku D. Biesevičius jau konstruoja antrą savo Dakaro plieninį eržilą.

Išmonės nestokojantis lietuvis naudojasi tais pačiais brėžiniais, bet į juos įkomponavo galingesnį motorą. Varomą ne biodyzelinu, kaip praėjusį kartą, o benzinu.

V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas varžėsi T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams. 1675 kg sveriančios „bitutės“ krūtinėje plakė „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinė širdis, pasiekianti 210 arklio galių.

Dabar D. Biesevičius žvalgosi į populiariausią T1 klasę, kurioje lenktyniauja ir Benediktas Vanagas, ir Antanas Juknevičius.

„Iš esmės padaryta dar tik pradžia. Konstruojame lengvesnį rėmą, jis kol kas net nesuvirintas, stovi atskirais gabalais. Nesiekiame žūtbūt pabaigti iki kito Dakaro ralio. Judame po truputį, viskas remiasi į pinigus ir laiką. Teoriškai įmanoma, kad kitais metais važiuosime nauju automobiliu. Bet planas „A“ – atgaivinti „bitę“ ir pašalinti visas nesąmones, kurios mums dėjosi ralyje šiais metais“, – sumanymais su DELFI dalinosi mechanikų brigados vadovas.

Pabandyti iš naujo nusiteikęs ir pats ekipažas.

„Matau, kad mes su Sauliumi abu esame užsispyrę išvynioti šį reikalą iki galo. Iš esmės komandos strategija nesikeičia. Net neabejoju, kad važiuosime Dakare ir kitais metais“, – DELFI patikino V. Žala.

Primename, kad 2017-ųjų sausį Dakaro ralis vyks Argentinoje, Bolivijoje ir Paragvajuje. Pastaroji valstybė – naujokė Dakaro žemėlapyje.

Darius Biesevičius
Darius Biesevičius
© DELFI / Karolina Pansevič

Būtent Paragvajuje prasidės Dakaro ralis. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs šalies sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3500 metrų virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausi pasiek finišą Buenos Airėse.

Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 kilometrų, ilgiausias etapas drieksis 700 kilometrų. Lenktynių startas numatytas sausio 2 dieną, finišas – sausio 14-ą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vytautas Švedas apsisprendė dalyvauti visame Latvijos čempionate (1)

Savaitgalį Latvijoje vykusiame Talsio ralyje dešimtadalį visų dalyvių sudarė mūsų šalies...

Pirmasis AFL etapas: naktinė premjera, nauji „Race“ lyderiai ir „Time Attack“ rekordo paieškos

Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap “ sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas...

Estijoje startavo Lietuvos plento motociklų žiedinių lenktynių čempionatas

Šeštadienį Estijos „auto24ring“ žiede įvyko pirmasis šių metų Lietuvos plento motociklų...

MotoGP: Prancūzijoje – trečioji iš eilės Marquezo pergalė

„Honda“ lenktynininkas Marcas Marquezas triumfavo sekmadienį Prancūzijoje vykusiose...

WRC: Neuville‘is nugalėjo Portugalijoje ir tapo čempionato lyderiu

„ Hyundai “ lenktynininkas Thierry Neuville‘is triumfavo šį savaitgalį Pasaulio ralio...

Top naujienos

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (9)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (162)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (5)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (53)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (36)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (199)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis?

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Ašaros po sekso: ar tai normalu?

Neįtikėtina, bet ašaros po lytinės sueities, nors ir gali trikdyti, yra gana paplitęs dalykas....

CSKA toliau košmariškai nesiseka Belgrade: visa komanda išlaipinta iš lėktuvo (130)

„Žalgirio“ krepšininkai pirmadienio pavakarę grįžo iš Belgrado į Kauną, kuriame jiems buvo...

„Žalgirio“ vyrai nusilenkė Rotušės aikštėje susirinkusiems sirgaliams Kauno meras prašė Šaro pasilikti (271)

Fantastišką sezoną Eurolygoje sužaidęs Kauno „Žalgiris“ paneigė krepšinio ekspertų...