Gegužės viduryje Dakaro ralį organizuojanti organizacija A.S.O. paskelbė, kad kitąmet sunkiausias pasaulyje bekelės maratonas vyks tik Peru teritorijoje. Praėjus lygiai mėnesiui pasirodė informacija, kad ir ši Pietų Amerikos šalis atsisako priimti Dakarą. Kol kas informacija nėra oficiali, tačiau tai kelia įtampą tarp visų ralio dalyvių. Dabar esminis klausimas, ką pasakys organizatoriai ir ar jiems pavyks užglaistyti finansines Peru valdžios abejones.
Antanas Juknevičius
© Vytautas Dranginis

DELFI kalbinti Lietuvos ekipažai pernelyg nenustebtų, jei ralis Peru teritorijoje neįvyktų, o naujų galimų Dakaro namų geografija driekiasi nuo Kinijos iki Pietų Afrikos respublikos (PAR).

Organizatoriai tyli

A.S.O. oficialiai paskelbė, kad kitų metų Dakaras vyks sausio 6-17 dienomis tik Peru teritorijoje. Tai būtų pats trumpiausias Dakaro ralis istorijoje ir pirmas kartas, kai lenktynės vyktų tik vienos šalies teritorijoje.

Dabar Pietų Amerikos žiniasklaida skelbia, kad Peru savo sprendimą artimiausiomis dienomis atšauks. 2019 metais Peru rengs Panamerikos žaidynes, kuriose vyks 39 sporto šakų varžybos. Kalbama, kad Limai būtų per didelė našta per vienerius metus surengti du grandiozinius sporto renginius.

A.S.O. kol kas savo pozicijos nepateikė, o tai suteikia dar daugiau erdvės interpretacijoms.

Netiki, kad neįvyks

Geriausias Lietuvos Dakaro lenktynininkas, šiemet pasiekęs rekordinį Baltijos šalyse rezultatą (12 vieta) Antanas Juknevičius neskuba priimti skubotų išvadų.

„Dūmų be ugnies nebūna. Matyt, kažkoks tam pagrindas yra. Šią akimirką aš vadovaujuosiu sveiku protu – jokios patvirtintos informacijos nėra. Gal yra kažkoks pagrindas, bet dabar nėra ką daug kalbėti, kas yra gandų lygio. Bet kokiu atveju, jei kažkas keisis – mes pasiruošę dalyvauti. Esame dalyvavę Dakare Afrikoje, pravažiavome pusę Afrikos valstybių. Man jokio skirtumo, kokios šalys bus. Pravažiavau visas šalis, kur vyko Dakaras ir Pietų Amerikoje. Iš esmės nėra jokio skirtumo, kokios bus šalys – tai vistiek bus Dakaras“, – sakė A. Juknevičius.

Tačiau pilotas sutinka, kad dėl laiko trūkumo renginio kokybė gali nukentėti.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Faktas, kad kai liks mažiau laiko, organizatoriams bus sunkiau parinkti kokybiškas trasas. Pats renginys gali nukentėti, trasos nebus tokios apgalvotos, bet vis tiek tai bus sunku, vis tiek tai bus Dakaras. Mes neverksime ir dalyvausime. Ar Kinijoje, ar Afrikoje, ar Lotynų Amerikoje, ar Mongolijoje – mes vis tiek dalyvausime. Netikiu, kad Dakaras gali visai neįvykti. Jei neįvyktų, tada jau būtų skaudu. Kitais atvejais – mes viskam pasiruošę“, – DELFI patikino A. Juknevičius.

Įtampa auga

Ar įmanoma perkelti Dakarą į kitą žemyną, jei Peru išties nuspręs pasitraukti?

„Labai sudėtingas klausimas. Be to, jau birželio vidurys, todėl reikalai dar labiau sunkėja. Kita vertus, yra didelė komercinė motyvacija. Aš manau, kad A.S.O. nebūtų oficialiai paskelbę apie Dakarą Peru, jei neturėtų sutarties. Jei Peru norės pasitraukti, tai finansiškai jiems bus brangus sprendimas.

A.S.O. labiausiai spaudžia laikas. Nebūna dūmų be laužo – aš manyčiau, kad A.S.O. jautė nesklandumus ir turi kitus variantus. Dakaras ir A.S.O. yra verslo projektas, tai nėra savaitgalio pramoga. Manau, kad A.S.O. į tai ir žiūri kaip verslininkai ir dėlioja įvairius variantus“, – DELFI samprotavo Dakaro lenktynininkas Vaidotas Žala.

„Agrorodeo“ pilotas neslėpė, kad nežinia sukelia įtampą.

„Žinoma, papildoma įtampa dėl organizacinių reikalų atsiranda. Tai toks sportas, kad kuo iš anksčiau dėlioji, tuo viskas sklandžiau gaunasi. Mes jau praktiškai turime planą, struktūrą, turime sutarimą su visai pagrindiniais partneriais. Tai reiškia, kad šis procesas turėtų įvykti iš naujo.

Jei matysime, kad reikalai stringa ir Peru traukiasi, tai bus labai didelis neaiškumas. Tarkime, mašinos perrinkimas turi vykti jau vasarą, o jei yra klausimas, ar Dakaras apskritai įvyks, tai kyla kitas klausimas, ar apskritai reikia investuoti pinigus į mašinos atnaujinimą? Atsiranda papildomos įtampos, bet aš tikiuosi, kad A.S.O. į šią situaciją nesureaguos mėgėjiškai ir pasakys ne tik A, bet ir B. Jie turi pasakyti, koks planas toliau. Jei Peru tikrai pasitraukia, tai būtų didžiulė bėda visiems ir tas laukimas gerai nesibaigtų. Bet aš viliuosi, kad organizatoriai yra pasiruošę nesklandumams“, – vylėsi V. Žala.

Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
© Vytautas Dranginis

Lenktynininkas mano, kad jei Dakaras palieka Pietų Ameriką, tai lenktynės turėtų grįžti į Afriką. Tiesa, šį kartą į pietinę žemyno dalį.

„Manau, kad Kinijai dar anksti. Mano manymu, didžiausia tikimybė yra Pietų Afrika ar kitas Afrikos regionas. Jei Peru pasitraukia, tai Dakaras Pietų Amerikoje užsidaro ir artimiausiu metu negrįš. Vienintelis regionas, kurį būtų galima greitai įsisavinti, tai yra Afrika. Esu pats girdėjęs kalbas, kad PAR būtų tinkama šalis – ten labai stiprus bekelės čempionatas. Netoli yra Namibija, yra smėlio, regionas yra patrauklus ir jie pajėgūs tokiam renginiui. Be to, ir laiko juosta patogi. Ten būtų logiškiausias variantas“, – sakė V. Žala.

Įprastai A.S.O. jau balandžio mėnesį paskelbia preliminarų Dakaro maršrutą. Šiais metais tai nepadaryta iki šiol.

„Organizatoriai iki šios dienos nesiėmė jokių veiksmų dėliojant logistiką. Tarkime, lėktuvų bilietai. Didelė dalis komandų bilietus perka per organizatorius, nes taip saugiau, jie prisiima atsakomybę. Paprastai bilietų įsigijimas galimas gana anksti, kai tik paskelbia Dakaro maršrutą. Iki šiol organizatoriai tyli ir jokios informacijos nėra. Tai suteikia nerimo, kad kažkas iki galo yra neišbaigta. Logistika iki šiol nėra žinoma, tad kažkokių problemų yra“, – svarstė V. Žala.

Laukia oficialios informacijos

Benediktas Vanagas taip pat atidžiai stebi situaciją.

„Kai bus pakankamai rimta informacija, tuomet mes darysime sprendimus. Aš nemanau, kad Dakaras turi šansų neįvykti. Tik klausimas, kur jis vyks ir kokiu formatu vyks. A.S.O. yra milžiniška organizacija, kuri turi daug ryšių visame pasaulyje ir turi daug galimybių. Mes atidžiai stebime situaciją, analizuojame. Negalime priimti sprendimų arba tie sprendimai, kurie buvo priimti dabar juos greičiausiai gali tekti atšaukti. Bet visų pirma mes laukiame oficialios informacijos patvirtinimo“, – DELFI teigė B. Vanagas.

Lenktynininkas sako, kad ne tik Dakaras susiduria su organizaciniais iššūkiais.

Benediktas Vanagas penktajame Dakaro etape
Benediktas Vanagas penktajame Dakaro etape
© Edgaras Buiko

„Bet kuri vieta žemės rutulyje yra potenciali vieta, kur gali vykti Dakaras. Jei nesusitars su Peru, tai gali būti, kad Dakaras judės kažkur kitur. Ši tendencija pakankamai ryški. Tarkime Šilko kelio ralis, kuris yra antras pagal rangą ir lygį ralio maratonas pasaulyje, irgi susiduria su sunkumais. Turėjo būti startas Pekine, o finišas Maskvoje. Likus dviem savaitėm iki starto paskelbta, kad Kinijos dalies apskritai nelieka. Liko tik lenktynės Rusijoje. Tai jau platesnio formato klausimas. Įdomu, kur visa tai nuves“, – svarstė B. Vanagas.

Ar gali būti, kad Dakaras jau netrukus patrauks į Kiniją?

„Tai hipotetinis klausimas. Kad į Kiniją žiūri gamintojai, kad į Kiniją žiūri organizatoriai ir kad Kinija yra tikrai didelė rinka šiam sportui tai vienareikšmiškai taip yra. Visos pagrindinės komandos, kurios gamina techniką ralio maratonams, jos jau yra įkėlusios koją į Kiniją“, – sakė B. Vanagas.

Viena iš didžiausių Pietų Amerikos problemų – politinis nestabilumas.

„Pietų Amerikoje apskritai labai dažnai keičiasi vyriausybės, dažnai keičiasi kryptys, nėra didelio pastovumo. Tai jei sutari su vienais, o valdžia pasikeičia, tai nebūtinai tai įvyks“, – pastebėjo B. Vanagas.

„Tokio masto renginys nori nenori papuola į politinį lygį. O tai – labai slidus dalykas. Kai yra daugiau valstybių, tai yra daugiau galimybių manevruoti. Bijau pameluoti, bet tai jau nėra pirmas atvejis, kai Peru susiūbuoja jau įsibėgėjus procesui. Politiniai žaidimai ir suteikia tuos neramumus, Šiuo atveju yra tik viena valstybė, kuri prisiėmė tą naštą, todėl tai dabar turi lemiamą reikšmę“, – pritarė V. Žala.

Planų nekeičia

Kol kas į kitų metų Dakarą kelialapį iškovojęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas planų nekeičia.

Kaunietis ir toliau aktyviai ruošiasi Dakarui – savaitgalį sportininkas dalyvavo varžybose Latvijoje, o trečiadienį DELFI skambutis A. Gelažninką pasiekė besitreniruojantį Utenos apylinkėse.

Arūnas Gelažninkas
Arūnas Gelažninkas
© DELFI / Paulius Garkauskas

„Jei Peru atsisakys rengti Dakarą, tai naujų vietų paieškai lieka labai mažai laiko. Labai tikiuosi, kad Peru nebuvo tas atsarginis variantas, nes pradžioje kalbėta, kad Dakaras vyks Čilėje, Peru ir Ekvadore“, – sakė pilotas.

A. Gelažninkas taip pat laukia oficialios A.S.O. pozicijos.

„Kol kas planai nesikeičia. Iš esmės nėra skirtumo, kur Dakaras vyks, svarbiausia, kad jis įvyktų. Mes ruošiamės pagal planą ir nieko nekeičiame. Dabar laukia trumpos atostogos, rugpjūtį jau laukia ralis Vengrijoje. Kol informacija yra gandų lygyje, mūsų planai nesikeičia. Kai tik bus oficialiai patvirtinta, tada ir priimsime sprendimus“, – sakė A. Gelažninkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Aurum 1006 km lenktynėse“ auga įtampa (2)

Įpusėjus „Aurum 1006 km lenktynėms“, jų lyderių pulsas kyla: nei vienam nepavyksta atitolti,...

Naujas Lietuvos rekordas: elektromobiliu 1000 km įveikti per 21 val. 33 min. (15)

Aidas Bubinas , Valdas Jarutis, Vitoldas Milius ir Yogendra Pratap šeštadienį finišavo...

Atkakliose 1006 km lenktynėse Palangoje – trigubas „Porsche“ triumfas ir rekordas rezultatai, komentarai (74)

Šeštadienį Palangoje vyko didžiausias lenktynių festivalis Rytų Europoje – „Aurum 1006 km...

Šonaslydžio lenktynės vos nesibaigė tragedija: apsaugos darbuotoją išgelbėjo greita reakcija (33)

„Aurum 1006 km lenktynės“ tai ne tik visos dienos maratoninės lenktynės. Penktadienio vakarą...

Atkaklioje „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje greičiausias buvo Robertas Kupčikas (4)

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš...

Top naujienos

Vieta, kuri privers pakeisti nuomonę apie Palangą ir pasijusti visiškai kitaip (11)

Palangoje , J. Basanavičiaus gatvėje, vietoj gyventojams galvos skausmą kėlusių karuselių tuos...

Užkalnis liko alkanas (111)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Duris į NBA užkulisius pravėręs Motiejūnas: „Rockets“ šiemet žengė didelį žingsnį atgal (29)

Penki sezonai, 248 rungtynės ir 1826 pelnyti taškai. Tokiais pasiekimais per savo NBA karjerą...

Agnė Jagelavičiūtė su vyru pakrikštijo savo sūnų: krikštatėviu tapo Kęstas Rimdžius (141)

Šiandien, liepos 22 d., stilistei Agnei Jagelavičiūtei ir jos vyrui, verslininkui Mantui Volkui...

Rusų žurnalistas: dideliame regione Europoje – Putino pralaimėjimas (195)

Rusija pralaimėjo kovą dėl įtakingumo Balkanuose – devynios iš 12 valstybių (ir Kosovas ,...

Kaip pirmojo Turkijos prezidento žmona tapo tautos atstumtąja

Nors nuo Latife Usaki mirties praėjo daugiau nei keturiasdešimt metų, ji nepaliauja stebinus...

21 keistas, bet patikrintas faktas apie JAV (3)

Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) – didžiausia šalis Vakarų pusrutulyje pagal sausumos plotą,...

Neįtikėtinas įžūlumas Vilniuje: apiplėšta gyvūnų prieglauda, išvaikyti gyvūnai (30)

Feisbuke išplito neįtikėtina istorija. Savaitgalį Vilniuje buvo apiplėšta gyvūnų...

Vieno emigranto istorija, arba kai visi keliai veda į Lietuvą (123)

Emigrantai pagaliau grįžta namo ir ne tuščiomis rankomis – užsienyje įgytos patirtys ir...

Atviras Lietuvos baidarių ir kanojų irklavimo čempionatas

Atviro Lietuvos baidarių ir kanojų irklavimo čempionato finalų transliacija.