aA
Iš Dakaro ralio žemėlapio pasitraukus Argentinai ir Bolivijai, padaugėjo gandų ir spekuliacijų dėl Dakaro ralio ateities. Ekspertai pradėjo garsiau kalbėti apie ekonominę sunkiausių pasaulio varžybų pusę, kaštus, kuriuos patiria valstybės-šeimininkės bei tikimybę, kad Lotynų Amerikoje varžybos neužsibus. Tačiau kaip teigia daugiau nei dešimtmetį Dakaru gyvenantis Antanas Juknevičius, organizatoriai iš Pietų Amerikos pasitraukti nenori, ir to imsis tik išskirtiniu atveju, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Antanas Juknevičius
© Gedmantas Kropis

6 mln. JAV dolerių – tiek neoficialiais duomenimis šiemet Dakarą organizuojančiai „Amaury Sport Organisation“ sumokės Peru vyriausybė už šalies-šeimininkės teisę. Papildomus 25 milijonus JAV dolerių šaliai atsieis su varžybų organizavimu susiję logistiniai, infrastruktūros sprendimai ir kiti kaštai. Nepaisant kosminio skaičiaus, apskaičiuota, kad ekonominė nauda valstybei, kurioje šiemet vyko vos 5 etapai įvertinta daugiau nei 40 milijonų JAV dolerių. Taigi teoriškai, 2019-ais ši grąža turėtų būti dvigubai didesnė.

„Apžvelkime faktus – sausio mėnesį rengiamas Dakaro ralis – vienintelis ne tik automobilių sporto, bet ir apskritai tokio lygio sporto renginys vykstantis tuo metu visame pasaulyje. Varžybos ne veltui turi didžiulį žinomumą, o reportažai rodomi 190-ies šalių televizijose – tai strategiškai puiki data bet kokiam renginiui“, – aiškina oficialiai Dakaro ralio legenda prieš 10-ą savo startą pripažintas „Craft bearings“ pilotas A. Juknevičius. – Sudėkime aplinkybes, labai gerą sklaidą ir turime pačią geriausią reklamą valstybei – mano žiniomis dauguma šalių-šeimininkių „A.S.O.“ moka būtent iš turizmo departamento lėšų.“

Tiesa, su pietietiško mentaliteto valstybių atstovais diskusijos užtrunka itin ilgai ir privalo būti tęstinės, nenutrūkstamos. Kaip pasakoja su Dakaro organizatorių atstovais šia tema diskutavęs A. Juknevičius, susitarimus su Pietų Amerikos valstybėmis reiktų matuoti maksimaliai dviejų mėnesių periodais, o po 60 dienų vėl viskas prasideda iš naujo.

„Įsivaizduokite: organizuojate tokio mąsto renginį, bent porą metų deratės su partneriais, milžiniškomis įmonėmis, televizijomis, o vieną dieną tau sako – manjana. Tai reiškia, kad atsakymą gausi vėliau, rytoj, o gal ir po dviejų mėnesių. Dėl šios priežasties valstybės Dakare vis keitėsi, o net ir paskelbus maršrutą nuolat atsirasdavo spekuliacijų, kad valstybės nebūtinai sumokės organizatoriams. Tas pats buvo ir šiemet“, – pasakoja A. Juknevičius.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Galiausiai toks elgesys verčia organizatorius ieškoti alternatyvų, o jų neradus ar nesuradus bendros kalbos – blefuoti, siekiant paskatinti valstybes glaudesniam bendradarbiavimui. Anot geriausią Baltijos šalių ekipažų rezultatą jau triskart pagerinusio Antano Juknevičiaus, Dakaras iš Pietų Amerikos išsikraustytų tik vienu, išskirtiniu atveju – jei valstybių atstovai atsisakytų mokėti šeimininkų mokestį.

„Vos tik kažkas suabejoja ar mokėti, atsiranda krūva straipsnių, kaip „A.S.O.“ šneka su Afrikos valstybėmis ieškodama galimybių grįžti į šį žemyną. Tiesa tokia, kad į senąsias šalis Afrikoje jis niekada negrįš, o kol iš Peru, Argentinos, Bolivijos, Čilės ar kitų valstybių organizatoriai surinks daugiau nei 20 milijonų JAV dolerių, to daryti tiesiog neverta. Net ir žiūrint į visą pasaulį, vietas, kur teoriškai galėtų vykti tokio mąsto, kilometražo ir sunkumo lenktynės galima suskaičiuoti ant rankos pirštų.“

Tarp tokių vietovių Lietuvos „ponu Dakaru“ pramintas lenktynininkas vardina Artimuosius Rytus – Omaną, Jungtinius Arabų Emyratus, taip pat šiaurės Afriką – PAR, Namibiją. Tarp potencialių vietovių Dakarui perkelti dažnai girdime ir Kiniją, tačiau A. Juknevičiaus teigimu, tai galėtų įvykti tik kardinaliai pakeitus varžybų datą, taip skaudžiai pakenkiant žinomumui.

Antanas Juknevičius, "Craft bearings" komandos pilotas
Antanas Juknevičius, "Craft bearings" komandos pilotas
© Komandos archyvas

„Kinijoje esančioje Gobio dykumoje sausio mėnesį galima pamatyti net sniego, o vidutinė temperatūra naktį yra žemiau nulio – tokiame klimate varžybas rengti būtų neįmanoma, o vienintelis būdas – kelti varžybas į vasarą, kuri kasmet ir taip užtenka įvairiausių sporto ir kt. pasaulinių renginių, – atskleidžia A. Juknevičius. – Yra du aspektai, į kuriuos privalome atsižvelgti kalbėdami apie potencialias vietoves šioms varžyboms. Pirmas ir bene svarbiausias – teritorija. Dakarui reikia menkai apgyvendintos, bent kelis tūkstančius kvadratinių kilometrų užimančios teritorijos, kurioje sausio mėnesį būtų tinkamas klimatas. Antras, nemažiau svarbus – finansinis aspektas. Kaip jau minėjau, kol Lotynų Amerikos šalys moka milijonus, „A.S.O.“ suviliotų tik dar didesnės sumos, kurias gali rasti vos keliuose regionuose visame pasaulyje.“

2019-ais Peru vyksiantis Dakaro ralio maratonas bus jau 41-asis istorijoje, 10-asis Antanui Juknevičiui kaip ekipažo nariui ir 3-iasis, kuriame labiausiai patyręs Lietuvos ralio reidų lenktynininkas dalyvaus kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu. 2018-ais „Craft bearings“ ekipažas galutinėje rikiuotėje užėmė rekordinę 12-ą vietą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (101)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (189)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Kitokie pasikalbėjimai. Radistai Jonas su Rolandu ir Mantas Katleris (90)

„Kitokie pasikalbėjimai“ kviečia į Kauno „Gargarą“, kur Mantas Katleris kalbins radistus...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (30)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (26)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Gyvai / Europos taurės mūšis Berlyne: ALBA – „Rytas“ (4)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Rytas“ (1-2) išvykoje dar kartą...

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (338)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (22)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...

Kodėl įspūdingo dydžio dangoraižiuose paliekami tušti aukštai?

Honkongas – 7,5 milijonus žmonių turintis milžiniškas miestas. Nieko nestebina faktas, kad jame...

Po košmariškos savaitės vairuotojams prabilo apie neišvengiamus pokyčius: žada baudas ir sankcijas (110)

Šiomis dienomis ne vienas vairuotojas ar pėstysis keiksnojo kelininkus dėl nevalytų kelių....