Projekto #iGo2Dakar dalyviai praneša jau daugiau nei savaitę kvėpuojantys karštu Pietų Amerikos oru ir Peru dykumų dulkėmis. Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius padeda lietuvių komandoms ir rengia užkulisinių naujienų reportažus – tokių, kurių pačios komandos stengiasi nekomunikuoti. Viena jų – sunkvežimiai, kurie lenktynių įskaitoje nesivaržo.
Dakaro ralyje pavėsis – prabangos dalykas
© Andrius Laucius

Stebina „Peugeot“ komandos mastai

Tokią prabangą sau leisti gali nedaugelis komandų – privačios ekipos, turinčios po 1-2 lenktynininkus, apie trasoje važiuojančius techninės pagalbos sunkvežimius gali tik svajoti. Tačiau gamyklinės, savo gretose turinčios 3 ir daugiau ekipažų, sau leidžia kur kas daugiau. Lietuviams didelį įspūdį paliko „Peugeot“ komanda, kurios lenktynininkai dominavo Dakare 2016 ir 2017-ais metais.

„Peugeot“ komanda tarp bivuakų keliauja keliolika „Traveller“ mikroautobusų, keliais detalių pilnais sunkvežimiais ir kemperiais. Kiekvienas lenktynininkas turi po atskirą namelį ant ratų, tarsi viešbučio kambarį, ir miega atskirai nuo visų“, – pirmųjų dienų įspūdžius pasakojo A. Laucius.

Keturiems komandos automobiliams skirta šimtai detalių – vien atsarginių ratų yra 360. Iš jų būtų galima sudėti ne vieną Dakaro raliui skirtą „Peugeot“, komanda neturi tik atsarginių rėmų ir variklių. Rėmo keitimas išvis yra draudžiamas, o už variklio pakeitimą skiriama kelių dešimčių valandų bauda, reiškianti bet kokių pretenzijų į aukštą rezultatą palaidojimą. Todėl stiprios komandos taupo svorį ir papildomų variklių net neima.

Atsargines dalis daugelio komandų atstovai gabena sunkvežimiais, kursuojančiais iš vieno bivuako į kitą. Tačiau greičiausios ir gausiausios komandos sau leidžia dalį detalių gabenti lenktynių trasoje ir, jeigu prireiktų, pagelbėti sugedusiems savo ekipažams.

„Pavyzdžiui, „Peugeot“ tentais apkabinėtas sunkvežimis važiuoja trasoje, bet nelenktyniauja dėl pozicijų. Jis tik gabena daugybę atsarginių „Peugeot“ detalių, o kabinoje sėdi geriausi mechanikai, galintys greitai padėti nutikus nelaimei trasoje“, – sakė A. Laucius.

Nelenktyniaujantys sunkvežimiai – dėl taisyklių

Dakaro ralio taisyklėse numatyta, kad dalyviams draudžiama gauti pagalbą iš šalies: padėti sugedusiam ekipažui gali tik kitas Dakaro ralio dalyvis. Organizatoriai kiek pro pirštus žiūri į šios taisyklės taikymą rikiuotės gale esantiems ekipažams, tačiau lyderiai jos laikytis privalo griežtai. Todėl dėl aukščiausių pozicijų kovojančios komandos, be automobilių ekipažų, registruoja ir vieną sunkvežimį. Jo pareiga – važiuoti kuo arčiau lėčiausio komandos automobilio ir sustoti padėti, jeigu to prireiktų. Pavyzdžiui, duoti atsarginių detalių ar kažką suremontuoti.

„Sunkvežimių įskaitoje važiuoja virš 30 ekipažų, bet reali kova vyksta gal tarp „Top 20“. Likusiųjų užduotis – ne užimti kuo geresnę vietą, bet teikti pagalbą komandos automobiliams“, – pasakojo M. Plukys.

Jis juokavo, kad sunkvežimiai lyderiams pagalbą vis tik suteikia gana retai. Jų automobiliai būna puikiai paruošiami prieš kiekvieną etapą ir, kone perrenkami iš naujo, tad tikimybė kažkam sugesti – itin maža. O vairuotojai dideles klaidas padaro itin retai. Tačiau kai tokią padaro, Dakaras paprastai baigiasi ir joks technikų sunkvežimis nebegelbėja.

Geriausias pavyzdys – pirmame greičio ruože ketvirtą vietą užėmęs Bryce‘as Menziesas, antrame nuvažiavęs vos 6 kilometrus. Jis nepatikėjo organizatorių pateiktoje kelio knygoje dviem šauktukais pažymėtu pavojingu tramplinu – amerikiečiui pasirodė, kad tai tik nedidelis pakilimas. Taip nebuvo – pašokęs į orą, B. Menzieso vairuojamas dviem ratais varomas MINI keletą kartų vertėsi per priekį.

M. Plukys priminė, kad net ir be pagalbos savo komandai teikimo sunkvežimių ekipažai turi ką veikti. Juk jeigu kitiems komandos nariams sekasi gerai, jie taip pat gali pasivaržyti – žinoma, pernelyg nerizikuodami, juk jų tikslas – atvažiuoti iki finišo. Tačiau taip galima užimti visai neblogą poziciją – pavyzdžiui, pagalbinis „Astana Racing“ komandos iš Kazachstano sunkvežimis po trijų etapų užima 13-ą vietą.

Kita sunkvežimių ekipažų veikla, jeigu jų komandoms sekasi gerai, – pagalba kitiems dalyviams. Projekto #iGo2Dakar dalyvis priminė, kad 2017-ųjų Dakaro ralyje pro šalį važiavęs „Toyota“ komandos pagalbinis sunkvežimis pagelbėjo Benediktui Vanagui, kurio „Toyota Hilux“ sugedo – davė reikiamas detales bei papasakojo apie remontą. Tiesa, tai lenktynininko neišgelbėjo – Dakaras tą dieną jam baigėsi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Emigrantų šeimos tragedijos dalyviai paprašė išklausyti ir kitą pusę: prabilo apie girtavimus ir palaidą gyvenimą (41)

Po to, kai Lietuvoje atostogavęs vienuolikametis berniukas buvo slapta išgabentas į Vokietiją,...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (11)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....

Klaipėdiečių kantrybė trūko: juodos dulkės skverbiasi į būstus, vaikai ėmė kosėti (160)

Šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje gyvenantys klaipėdiečiai nori uždrausti vienai didžiausių...

Mirė soul muzikos karalienė Aretha Franklin: 76-erių žvaigždę palaužė vėžys (2)

Muzikos pasaulį sudrebino naujiena: mirė 76-erių soul muzikos karalienė Aretha Franklin, praneša...

„DELFI dėmesio centre“ taip pat galės matyti BTV ir „Info TV“ žiūrovai (88)

Nuo rugpjūčio 27 d. DELFI TV eteryje pradedama rodyti laida „DELFI dėmesio centre“, kurią ves...

Ušackas kreipėsi į Lietuvos žmonės: klausia, ar jam verta dalyvauti prezidento rinkimuose balsavimas (105)

Diplomatas Vygaudas Ušackas kreipėsi į Lietuvos žmones klausdamas, ar jam tikslinga būtų...

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Emilio Vėlyvio rengtos provokacijos bažnyčioje (113)

Neįprastu būdu Žolinių šventę paminėti sugalvojo režisieriaus Emilio Vėlyvio naujausio...

Sąlygos darželyje kelia siaubą: užtrukus remontui vaikai priversti patalpomis dalintis su statybininkais (1)

Vasarą veikiančiuose Panevėžio lopšeliuose-darželiuose vienu metu bando išsitekti ir mažieji,...

Treneris Artur Swan apie lietuviškas kūnų transformacijas „prieš ir po“: visa tai – apgaulė (6)

Treneris, sveikos gyvensenos ir mitybos specialistas Artur Swan piktinasi internetą užplūdusiomis...

Juodasis ligoninių sąrašas: kol kas nėra, bet netruks atsirasti (30)

Neplanuojama naikinti ligoninių ir jokio juodojo sąrašo nėra, LRT RADIJUI tvirtina Sveikatos...