aA
Arūnas Gelažninkas yra gerai žinomas Lietuvos motociklų bendruomenėje – jis yra daugkartinis šalies motokroso bei enduro čempionas. Metai po metų jis plaukė pasroviui, vis pagalvodamas, kad būtų smagu kada nors išbandyti jėgas Dakaro ralyje – juk tai yra visų enduro vairuotojų svajonė. Tačiau konkrečių žingsnių to link jis nedarė iki pernai, kol vienas draugas paklausė – „Tai ar nori važiuoti į Dakarą?“
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

Ilgai negalvojęs A. Gelažninkas atsakė „Taip“ ir tuomet prasidėjo – pasiruošimas, dalyvavimas papildomose varžybose, navigacijos užduotys, finansų rinkimas ir daugybė kitų niuansų. Kaip sekėsi šias užduotis atlikti, pasibaigus Lietuvos motociklų sporto čempionatams A. Gelažninko paklausė #iGo2Dakar projekto komanda.

– Kaip atėjo idėja, kad laikas startuoti Dakare?

– Idėją pradėjo stumti mano draugai, ne aš pats. Automobilių vairuotojų dėka Dakaro ralis pradėjo populiarėti ir manęs vis kas nors paklausdavo, kada aš pradėsiu važiuoti. Aš pagalvodavau, kad būtų smagu, bet jokių žingsnių nedariau. Vėliau pradėjau važiuoti endure, o kiekvieno enduristo svajonė yra Dakaras – juk tai yra šio sporto viršūnė. Prieš metus su draugu Andriumi sėdėjome, šnekučiavomės ir jis paklausė – nori važiuoti į Dakarą? Man iš tikro norėjosi patirti kažką naujo, tad atsakiau – „Noriu“. Jis sako, padėsiu tau ieškant rėmėjų ir panašiai, tad darom.

Norint gauti leidimą startui Dakare, reikia dalyvauti keliose didesnėse enduro varžybose. Todėl pavasarį skubėdami užsiregistravom ir važiavom „Merzouga rally“ Maroke. Jaučiau, kad važiuoju į nežinią – po žiemos tik kelis kartus ant motociklo buvau atsisėdęs, tačiau pavyko viskas neblogai ir ten iškovojau teisę važiuoti Dakare.

Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

– Koks pojūtis važiuoti tokio lygio varžybose?

– Peržiūrėjau ankstesnių metų dalyvių sąrašus ir pasidarė aišku, kad to ralio nelaimėsiu – ten labai daug stiprių sportininkų, Dakare užėmusių aukštas vietas. Tačiau greičiausiųjų dešimtuką pasiekti įmanoma.

Kai likus kelioms savaitėms iki ralio pradžios organizatoriai paviešino dalyvių sąrašą, nustebau – ten buvo visa Dakaro grietinėlė. Tačiau tai neišgąsdino, nes jie tokie pat žmonės – anksčiau ar vėliau reikės su jais važiuoti. Buvo netgi labai naudinga, nes pamatėm, kaip dirba jie patys, kaip funkcionuoja komandos.

Motokrose varžybose esu matęs, kaip atrodo gamyklinės komandos, tačiau ralyje aš – naujokas, dedu pirmuosius žingsnius tobulėdamas. Su keliais sportininkais pasikalbėjęs sužinojau naujų dalykų.

– Kaip sekėsi naviguoti? Kaip ruošeisi, kas mokė skaityti kelio knygą?

– Dakare daug lemia gebėjimas naviguoti. „Merzouga rally“ tam ir buvo skirtas – norėjom pamatyti, kaip reikia naviguoti, kaip kopos atrodo, kaip motociklas į jas reaguoja. Pirmos kelio dienos buvo kažkas tokio – aš supratau, ką kelio knyga nori parodyti ir kokie yra ženklai, tačiau juos atpažinti važiuojant yra gerokai sunkiau. Trys kumščio dydžio akmenukai kelio knygoje pažymėti kaip dideli akmenys ir suprask juos kaip nori. Pradžioje pasitikėdavau kitais varžovais, sekdavau juos ir nejaučiau, kad kažką išmokau.

„Balkan Offroad Rallye“ buvo naudingesnis. Daugelį dienų buvau greičiausias ir startuodavau pirmas, tad turėdavau naviguoti pats. Pirmomis dienomis dariau klaidas, vis bandydavau nuskubėti kažkur, tačiau po to sekėsi vis geriau. Manau, bendras rezultatas neblogas – dabar esu pasiruošęs kur kas geriau nei pavasarį.

– Kai kurie dalyviai specialiai nevažiuoja pirmi, nes kitų pėdsakais sekti lengviau. Ar pats taip darei?

– „Merzouga“ ralyje tai pasiteisino, ypač smėlynuose. Tačiau pėdsakai ne visada teisingi būna – kartais važiuoji ir matai, kad jau porą punktų praleidi, tada tenka apsisukti ir jų ieškoti pačiam. Negali vien pėdsakais pasitikėti.

Balkanų ralyje daug akmenuotų vietovių, dulkių, pėdsakų ten praktiškai nebuvo.

Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

– Daugiau naviguoti tekdavo pagal orientyrus?

– Taip. Daugiausia visokie keliukai buvo, laukuose ir kalnuose. Keliai nebuvo uždaryti, nes eismo ten praktiškai nėra, tačiaur kartais sutikdavome mašinas, tad pasitaikydavo įvairių situacijų. Vietiniai žmonės ten gyveno savo gyvenimą.

Dakare pirmais metais nebūsi lyderiu, tad apie tai, kad būsi pirmas ir reikės kažką praleidinėti, galvoti nereikia.

– Tad pirmi metai – tik apsižvalgymui?

– Dakare lygis labai aukštas – čia susirenka visi buvę enduro, motokroso ir kitų šakų čempionai. Pirmais metais neįmanoma parodyti aukšto rezultato – aš neturiu tokios patirties, esu dalyvavęs tik keliuose raliuose. Mano tikslas ne tik pravažiuoti, bet ir užimti kuo geresnę vietą, tačiau aukščiau bambos neiššoksiu.

– Ar šiemet dar numatytos treniruotės?

– Varžybų, kuriose reikėtų naviguoti, šiemet nebeturėsiu. Liko mažiau nei mėnuo iki motociklo atidavimo, per šį laikotarpį reikia jį pilnai paruošti, kažkiek išbandyti vietoje. Navigavimo įgūdžių daugiau patobulinti nepavyks.

– Su kokiu motociklu startuosi?

– Kol kas važiuoju su savo treniruočių motociklu KTM, o skirtą Dakaro raliui parodysiu vėliau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (966)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Po „Brexit“ sukelto chaoso Britanijoje – nerimas iš Europos lyderių: JK tai būtų katastrofiška trys scenarijai (194)

Europos Sąjunga antradienį paragino Didžiąją Britaniją apsispręsti, kaip ji nori tęsti...

Dėl krepšinio pamišusioje valstijoje augęs Krameris: nuo „Air Jordan“ sportbačių iki svajonės apie NBA (4)

Itin svarbių Europos taurės rungtynių išvakarėse DELFI TV studijoje apsilankęs Vilniaus...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (66)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (150)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

Tiesa ir mitai apie naujagimių svorį: ar antsvorio turinčiai mamai būtinai gims stambus vaikas?

Anot gydytojos neonatologės Eglės Markūnienės, žmogaus kūno sudėjimas yra nulemtas genų,...

Burnos kvapo priežastys gali jus nustebinti: gydytoja papasakojo apie tarpdančių siūlo testą (5)

Pagrindinės priežastys, dėl kurių iš viduramžių lietuvio burnos, kaip tvirtinama rašytiniuose...

Darbdaviams baimę kelianti karta ateina dirbti: jų lūkesčiai stebina

Technologijų išmanymas, nauja darbo kultūra ir nuolatiniai pokyčiai – tai šiuolaikinės darbo...

Vokietijos pilietis Lietuvoje pasijuto diskriminuojamas (35)

Esu Vokietijos pilietis ir turiu 2009 metais Lietuvos migracijos tarnybos išduotą nuolatinio...

Aštri britų žiniasklaidos reakcija: šalis – beprecedentėje padėtyje papildyta (39)

Jungtinės Karalystės parlamentas antradienio vakarą atmetė premjerės Theresos May...