aA
10-asis Dakaro ralio greičio ruožas turėjo kaip reikiant patikti įspūdingų vaizdų ištroškusiems žiūrovams. Jau netoli starto esančios kopos pareikalavo duoklės ir kaip reikiant aplamdė šonus visame pasaulyje žinomiems lenktynininkams. Avarijų buvo tiek daug, kad organizatoriai priėmė sprendimą stabdyti lenktynes.
Fernando Alonso avarija Dakaro ralyje. Inbank team Pitlane/Rytis Šeškaitis nuotr.
Fernando Alonso avarija Dakaro ralyje. Inbank team Pitlane/Rytis Šeškaitis nuotr.

Vienas pirmųjų nukentėjo Fernando Alonso su šturmanu Marcu Coma. 310 numeriu pažymėtas gamyklinės „Toyota“ komandos narys – labai greitas lenktynininkas, tačiau, matyt, pamiršo Dakaro senbuvių kartojamą taisyklę – jeigu kažkur matai daug žiūrovų, reiškia, privalai būti labai atsargus, o geriausia – važiuoti lėčiau.

F. Alonso dideliu greičiu parlėkė į staiga statėjančią kopą ir, matyt, paskutinę akimirką suvokęs, kad laukia skrydis žemyn, bandė stabdyti.

F. Alonso ir M. Comos bolidas pasisukęs šonu tiesiog nusirideno nuo kopos. Šią akimirką užfiksavo ir fotografas Rytis Šeškaitis, dirbantis su „Inbank team Pitlane“ komanda.

Toks nusileidimas, laimei, nesužalojo nei piloto, nei jo šturmano, tačiau aplamdė bolidą. Panašu, kad 11-ąjį greičio ruožą lenktynininkas privalės užbaigti su dužusiu stiklu, jei niekas iš dalyvių jo neturės. Be to, tai F. Alonso kainavo poziciją absioliučioje įskaitoje, mat pilotas prarado valandą laiko tvarkydamasis automobilį.

Kopa buvo pažymėta

Netrukus kone toje pačioje vietoje nelaimė ištiko dar vieną lenktynininkų ekipažą: 360 numeriu pažymėtą Romano Starikovičiaus ir Berto Heskeso duetą.

Jiedu, kaip ir F. Alonso, pakilo į kalną labai sparčiai ir nė nemėgino stabdyti. Smūgis į žemę buvo labai didelis.

Ekipažas nuvažiavo keliasdešimt metrų į šalį ir tuojau pat stojo. Kaip pasakojo įvykio vietoje buvę lietuviai, blogai pasijuto ir pats pilotas, ir jo šturmanas. Pastarasis sakė, kad nebejaučia kojų.

Kaip vėliau informavo ralio organizatoriai, ir R. Starikovičius, ir B. Heskesas patyrė nugaros traumas ir buvo išgabenti į ligoninę sraigtasparniu.


Ne vienas Dakaro stebėtojas šiurpo, matydamas tokius skrydžius nuo kopų, ir stebėjosi, kad galbūt jos nebuvo pažymėtos kelio knygoje. Visgi Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ šturmanas, akcentavo, kad vakare vykusiame dalyvių brifinge buvo pabrėžta, kad jau už 5 km nuo starto laukia „lūžtančios kopos“, be to, jos buvo aiškiai pažymėtos ir kelio knygoje.

Ir tai – ne vienintelės avarijos 10-ajame greičio ruože. Organizatoriai paskelbė, kad nelaimė ištiko ir prancūzą Jerome Renaudą, kuris, nuvažiavęs 126 km, vertėsi ir ieškojo pagalbos, kas galėtų jį atversti ant ratų.

Medikų pagalbos prireikė ir motociklininkui Leonardo Cola. Pastarasis krito nuo motociklo nuvažiavęs vos 13 kilometrų ir netrukus buvo išskraidintas organizatorių sraigtasparniu medikams.

Nebeliko laisvų sraigtasparnių

Sklido žinia, kad 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas buvo sutrumpintas dėl esą artėjančios smėlio audros, o tokiu atveju, aiškino Mindaugas Plukys, „iGo2Dakar“ komandos narys, į orą pakilti negali sraigtasparniai ir, prireikus medicininės pagalbos, lenktynininkams ji nebūtų suteikta.

Visgi Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ lenktynininkas, informavo, kad jo žiniomis, lenktynės nutrauktos, mat dėl avarijų gausos nebeliko laisvų sraigtasparnių.

Tą pačią žinią patvirtino ir Dakaro pankai Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Kredos“ ekipažas.

„Pirmoje greičio ruožo dalyje buvo labai daug avarijų, organizatoriai neturi užtektinai sraigtasparnių, kad užtikrintų trasos saugumą“, – kalbėjo A. Juknevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(51 žmogus įvertino)
4.6078

Top naujienos

Slapta sudaryto sandorio atgarsiai nuaidėjo visame pasaulyje: gali tekti rinktis tarp dviejų grėsmių (12)

Prancūzija nėra vienintelė šalis, nepatenkinta naujuoju JAV, JK ir Australijos saugumo susitarimu:...

Po tragiškos pareigūno žūties kraupioje avarijoje – policijos kova dėl sumokėtų pinigų (82)

Prieš ketverius metus Pagėgių savivaldybėje įvykusi tragiška avarija , kai tarnybos metu žuvo...

Prieštaraujantys masinei vakcinacijai rado kelią į Seimą: profesoriaus atsakas buvo negailestingas (432)

Masinei vakcinacijai prieštaraujantys aktyvistai, susibūrę į Sveikatos teisės institutą, rado...

Pardavęs verslą sostinėje Aukštadvaryje sukūrė Ameriką: esu pats laimingiausias žmogus (10)

„Esu pats laimingiausias žmogus. Darau tai, ką noriu“, – šypsosi Egidijus Šova. Prieš...

Mirė Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, rašytojas Leonardas Gutauskas (15)

Eidamas 83-iuosius metus naktį į šeštadienį mirė nacionalinės kultūros ir meno premijos...

Įvertino, kodėl išsiskyrė Vyriausybės ir prezidento požiūriai į Kiniją: štai kas iš tiesų galėjo lemti takoskyrą (1)

Vyriausybei nusprendus Vilniuje steigti Taivano atstovybę ir dėl to sulaukus griežtos Kinijos...

Katkus apie vakcinaciją: yra trys etapai, vieną jau praleidome – jis nebegrįš (37)

Susirgimų koronavirusu kreivė ir toliau lipa aukštyn, bet įspūdžio jau kelias savaites nebedaro...

Detaliai paaiškino, kaip iš tiesų kuriami komfortiški automobiliai ir kodėl čia svarbūs virpesių dažniai

Nors šiuolaikinių automobilių komforto atributų labai padaugėjo, vienas svarbiausių patogaus ir...

Po 300 skambučių tėvams nepavyko vaiko užregistruoti pas kardiologą: nebežino ko griebtis (458)

Pastaruoju metu pacientai negali suprasti, kodėl jiems taip sunkiai sekasi užsiregistruoti pas...

Paaiškino paliekamų arbatpinigių rebusą: kiek mokesčių kokiu atveju nubyra valstybei (85)

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija pasidalijo skaičiavimais, susijusiais su gyventojų...