aA
10-asis Dakaro ralio greičio ruožas turėjo kaip reikiant patikti įspūdingų vaizdų ištroškusiems žiūrovams. Jau netoli starto esančios kopos pareikalavo duoklės ir kaip reikiant aplamdė šonus visame pasaulyje žinomiems lenktynininkams. Avarijų buvo tiek daug, kad organizatoriai priėmė sprendimą stabdyti lenktynes.
Fernando Alonso avarija Dakaro ralyje. Inbank team Pitlane/Rytis Šeškaitis nuotr.

Vienas pirmųjų nukentėjo Fernando Alonso su šturmanu Marcu Coma. 310 numeriu pažymėtas gamyklinės „Toyota“ komandos narys – labai greitas lenktynininkas, tačiau, matyt, pamiršo Dakaro senbuvių kartojamą taisyklę – jeigu kažkur matai daug žiūrovų, reiškia, privalai būti labai atsargus, o geriausia – važiuoti lėčiau.

F. Alonso dideliu greičiu parlėkė į staiga statėjančią kopą ir, matyt, paskutinę akimirką suvokęs, kad laukia skrydis žemyn, bandė stabdyti.

F. Alonso ir M. Comos bolidas pasisukęs šonu tiesiog nusirideno nuo kopos. Šią akimirką užfiksavo ir fotografas Rytis Šeškaitis, dirbantis su „Inbank team Pitlane“ komanda.

Toks nusileidimas, laimei, nesužalojo nei piloto, nei jo šturmano, tačiau aplamdė bolidą. Panašu, kad 11-ąjį greičio ruožą lenktynininkas privalės užbaigti su dužusiu stiklu, jei niekas iš dalyvių jo neturės. Be to, tai F. Alonso kainavo poziciją absioliučioje įskaitoje, mat pilotas prarado valandą laiko tvarkydamasis automobilį.

Kopa buvo pažymėta

Netrukus kone toje pačioje vietoje nelaimė ištiko dar vieną lenktynininkų ekipažą: 360 numeriu pažymėtą Romano Starikovičiaus ir Berto Heskeso duetą.

Jiedu, kaip ir F. Alonso, pakilo į kalną labai sparčiai ir nė nemėgino stabdyti. Smūgis į žemę buvo labai didelis.

Ekipažas nuvažiavo keliasdešimt metrų į šalį ir tuojau pat stojo. Kaip pasakojo įvykio vietoje buvę lietuviai, blogai pasijuto ir pats pilotas, ir jo šturmanas. Pastarasis sakė, kad nebejaučia kojų.

Kaip vėliau informavo ralio organizatoriai, ir R. Starikovičius, ir B. Heskesas patyrė nugaros traumas ir buvo išgabenti į ligoninę sraigtasparniu.


Ne vienas Dakaro stebėtojas šiurpo, matydamas tokius skrydžius nuo kopų, ir stebėjosi, kad galbūt jos nebuvo pažymėtos kelio knygoje. Visgi Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ šturmanas, akcentavo, kad vakare vykusiame dalyvių brifinge buvo pabrėžta, kad jau už 5 km nuo starto laukia „lūžtančios kopos“, be to, jos buvo aiškiai pažymėtos ir kelio knygoje.

Ir tai – ne vienintelės avarijos 10-ajame greičio ruože. Organizatoriai paskelbė, kad nelaimė ištiko ir prancūzą Jerome Renaudą, kuris, nuvažiavęs 126 km, vertėsi ir ieškojo pagalbos, kas galėtų jį atversti ant ratų.

Medikų pagalbos prireikė ir motociklininkui Leonardo Cola. Pastarasis krito nuo motociklo nuvažiavęs vos 13 kilometrų ir netrukus buvo išskraidintas organizatorių sraigtasparniu medikams.

Nebeliko laisvų sraigtasparnių

Sklido žinia, kad 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas buvo sutrumpintas dėl esą artėjančios smėlio audros, o tokiu atveju, aiškino Mindaugas Plukys, „iGo2Dakar“ komandos narys, į orą pakilti negali sraigtasparniai ir, prireikus medicininės pagalbos, lenktynininkams ji nebūtų suteikta.

Visgi Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ lenktynininkas, informavo, kad jo žiniomis, lenktynės nutrauktos, mat dėl avarijų gausos nebeliko laisvų sraigtasparnių.

Tą pačią žinią patvirtino ir Dakaro pankai Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Kredos“ ekipažas.

„Pirmoje greičio ruožo dalyje buvo labai daug avarijų, organizatoriai neturi užtektinai sraigtasparnių, kad užtikrintų trasos saugumą“, – kalbėjo A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(51 žmogus įvertino)
4.6078

Top naujienos

Kokias karines pajėgas iš tikrųjų turi Iranas? Mini „galingą ir baimę sėjantį ginklą“ (77)

Po Qasemo Soleimani nužudymo drastiškai padidėjus Jungtinių Valstijų ir Irano konflikto...

Svajonių darbą galima rasti ir Lietuvoje: dirba keturias dienas per savaitę, tik su viena sąlyga (31)

Lietuvoje specialistai tampa vis reiklesni – vien tik geras atlyginimas „nebepaperka”...

Orai: žiemos nematyt (15)

Sekmadienį šiauriau Lietuvos slinks ciklonas. Šio sūkurio įtaka šalies orams bus nedidelė, tad...

Moteriškas kerštas: mamytė nori pašėlti, jeigu nori ir tu, – paskambink (108)

Daugybę kartų administracine tvarka bausta, kartą dėl smurto teista ir jau areštinės gultą...

Po Meksiką keliavusi lietuvių šeima: čia patyrėme tai, ko net nesusapnuotum (135)

Neseniai iš kelionės po Kenijos safarius grįžusi Marijos ir Algirdo Vaičaičių šeima trumpam...

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (1063)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (131)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Karališkieji rūmai: princas Harry su Meghan oficialiai lieka be titulo, lėšų ir turės grąžinti pinigus už būstą (226)

Nuo pavasario princas Harry ir Meghan neteks lėšų, skirtų vykdyti karališkąsias pareigas, ir...

Gediminas Jankauskas. Net popiežiai mėgsta tango ir futbolą (22)

2013 metų kovą viso krikščioniško pasaulio dėmesys buvo nukreiptas į Vatikaną, o reportažuose...

Ryškėja „Eurovizijos“ atrankos lyderiai, keliaujantys į pusfinalį: 6 dalyviai ištarė „sudie“ (185)

Šį šeštadienį suskambo jau antroji „ Eurovizijos “ nacionalinės atrankos „Pabandom iš...