aA
Kovas Europos Le Mano serijos varžybose pradėjusios lietuvių vadovaujamos komandos „Speed Factory Racing“ vadovas Dalius Steponavičius „Laisvosios bangos“ radijui teigė, kad po pirmųjų varžybų Silverstone komanda jau spėjo išanalizuoti rezultatus, padaryti išvadas ir nenuilsdama dirba toliau.
Dainius Matijošaitis ir Dalius Steponavičius
© A.Venskaus nuotr.

„Inžinieriai, mechanikai dirba kiekvieną dieną, todėl smarkiai pasistūmėjome į priekį ir tikimės geresnių rezultatų. Jau spėjome išbandyti Barselonoje esančią trasą. Po testo esu ramus – mūsų bolidas pasiekia tokį patį greitį, kaip ir konkurentų. To labai trūko Silverstone'o trasoje. Sunku paaiškinti, kur pirmosiose varžybose buvo pabėgęs mūsų greitis, bet esu ramus, kad Imolos trasoje galėsime pakovoti dėl aukštesnių pozicijų“, – sakė komandos vadovas.

Lietuvių komandos automobilis pirmąjį Europos Le Mano serijos etapo garažą pasiekė gerokai pavėlavęs, todėl komandai ruošti jį lenktynėms teko ir naktimis. „Automobilio vėlavimas susijęs su tuo, jog tai nauja klasė šiose varžybose ir organizatoriai po įvairių testų keisdavo reikalavimus, – situaciją komentavo komandos vadovas. – Reikėjo daug ką perdarinėt, gamykla buvo labai apkrauta ir nespėjo padaryti automobilio laiku, dėl to daugeliui komandų teko plušėti naktį. Silverstone mes buvome susikoncentravę į tikslą pabaigti varžybas, o ne siekti maksimalių rezultatų. Daugiau dėmesio skyrėme saugiam važiavimui be klaidų ir tai mums atnešė labai reikalingų taškų“.

Pašnekovo teigimu, šiose varžybose daugiausiai lemia ne greitis, o tikslumas ir įvairūs paskaičiavimai. „Pateiksiu pavyzdį. Automobilį galima stabdyti dviem būdais: dešine koja, kurią stabdymo metu visiškai nukeli nuo akceleratoriaus ir kaire koja, kuomet stabdai akceleratoriaus neatleidęs maždaug 5 proc. Pastarasis važiavimas yra labai svarbus ir leidžia sutaupyti apie 2-3 litrus kuro, kurie yra labai svarbūs varžybų pabaigoje taupant užpylimo laiką arba netgi vieną sustojimą. Tai yra labai sudėtingas procesas jau vien šią sritį paėmus, o dar galime kalbėti apie padangas ir kitus veiksnius“, – patirtimi dalinosi pašnekovas.

D. Steponavičiaus teigimu, Silverstone, kalbant apie vairuotojų keitimus, jokios konkrečios taktikos nebuvo. Jau nuo pat pradžių buvo nuspręsta, kad varžybos bus savotiškas testas, todėl važiavimo laiką buvo stengiamasi padalinti visiems pilotams po lygiai.

„Imoloje viskas bus kitaip, tačiau pasakyti, kas yra palanuojama, sunku. Yra įvairiausių gudrybių priklausomai nuo rato ilgio, piloto vairavimo stiliaus ir tas gudrybes įžvelgti galima tik po treniruočių konkrečioje trasoje, šiu atveju Imoloje“ ,– sakė komandos vadovas.

Anot jo, Imolos trasa turi visiškai kitą specifiką, lyginant su Silverstone'u. Visų pirma, Imoloje yra kitoks asfaltas, ji labai siaura taip pat skiriasi posūkių charakteristikos, todėl varžybos bus gerokai sudėtingesnės vairuotojui, nes galimybių lenkti bus kur kas mažiau.

„Mums tenka kovot su GP automobiliais tiesiojoje, nors mūsų automobilis yra pastebimai greitesnis posūkiuose. Taigi mes turėsime užspaustą galimybę važiuoti greitai, nes bus sunku tuos automobilius lenkti“, – įžvalgas dėstė D. Steponavičius.

Jis pripažino, kad lenktynės Silverstone buvo panašios į dažytoją, atėjusį dažyti sienos be dažų ir teptuko, tačiau treniruotės Imolos trasoje leidžia manyti, kad laukia geresnis etapas.

„Pradėjus testus Barselonoje, per dieną pavyko sutaupyti 2,5 sek., lyginant su rezultatu, kuris buvo tos pačios dienos rytą. Tai labai geras pasiekimas ir manau, kad dabar esame pastebimai greitesni. Tikiuosi, kad per kelias dienas turėsime galimybę išmėginti ir „Paul Ricard“ trasą“, – kalbėjo pašnekovas.

Kitas Le Mano etapas vyks gegužės 16-17 dienomis, todėl D. Steponavičiaus teigimu, dar yra laiko pasiruošti, kad rezultatai būtų kaip galima geresni.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Patarė, ko Dakaro ralio gerbėjai turėtų nedaryti Saudo Arabijoje (2)

Pasauliui tampant vis kosmopolitiškesniam, naftos klodais turtinga Saudo Arabija garsėja...

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ nugalėtojus sužavėjo bekelės rungtis – panoro nuosavų visureigių (1)

Norint nugalėti konkurse „ Geriausias Lietuvos vairuotojas “, nepakanka gerai jausti automobilį...

„Jeep Compass“ – „parketinis“ visureigis? Po bekelės varžybų taip neatrodo

Lietuvoje jau antri metai vyksta bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionatas ir šių...

Baltijos šonaslydžio čempionato finale padangas svilino ir lietuvių trijulė

Šį savaitgalį Rygoje vyko paskutinis, penktasis, Baltijos šalių šonaslydžio čempionato etapas....

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (167)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (4)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (68)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (52)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (164)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...