aA
Praėjusį savaitgalį Utenos apylinkėse praūžė „Halls Winter Rally“. Kol dauguma varžėsi dėl kuo aukštesnių pozicijų, Dominyko Butvilo ir Kamilo Hellerio ekipažas čia atvyko treniruotis kur kas svarbesnėms varžyboms – Europos ralio čempionato antrajam etapui Latvijoje.
Dominyko Butvilo ekipažas Lenkijos ralio čempionate
Dominyko Butvilo ekipažas Lenkijos ralio čempionate
© Komandos nuotr.

Pagrindiniu tikslu „Subaru Poland Rally Team“ ekipažas kėlė stenogramos skaitymo tobulinimą. Kaip sekėsi treniruotis pasakoja pirmą kartą „Halls Winter Rally“ dalyvavęs D. Butvilo šturmanas lenkas K. Helleris.

-Kas labiausiai nustebino „Halls Winter Rally“ lenktynėse Utenoje apylinkėse?

-Kai tinkamai pasiruoši darbui, niekas tavęs nenustebins ir nekils jokių netikėtumų. Visas ralis praėjo sklandžiai – taip, kaip ir planavome – nekilo jokių problemų, nenutiko nieko neplanuoto, tad mėgavausi raliu nuo pat starto.

Žvelgiant plačiau į patį ralį, nustebino didžiulis ralio mėgėjų skaičius. Jų buvo beveik visur! Galima susidaryti įspūdį, kad ralis Lietuvoje yra išties populiari sporto šaka, o tai yra gerai tiek dalyviams, tiek tokių renginių organizatoriams.

-Kaip vertini sportinę šio renginio dalį – greičio ruožus?

-„Halls Winter Rally“ trasos buvo puikios ir mėgavausi, kai jomis važiavome. Itin patiko naktiniai greičio ruožai, nes čia turi koncentruotis tik į stenogramą ir kelią – visa kita lieka nuošalyje. Pirmoji naktinių varžybų diena buvo nuostabi, o iš antros dienos išskirčiau 5-ą ir 7/8-us greičio ruožus. 5-asis greičio ruožas buvo specifinis ir įdomus. Aukštas važiavimo ir stenogramos tempas man labai patiko. 7/8 greičio ruožai pamalonino greitomis ir plačiomis trasomis su posūkiais iškart už tramplynų. Gaila, kad oras nebuvo toks geras, tačiau galiausiai šį ralį vertinu labai teigiamai.

-Kas Jūsų ekipažui buvo sunkiausia?

-Su Dominyku įveikėme visą Lenkijos ralio čempionatą ant asfalto dangos ir jau labai gerai esame „susidirbę“ kaip komanda. Vis dėlto nebuvome važiavę žvyrinių ir ypač žieminių ralių, kur nėra tokio sukibimo, todėl turėjome pasitikrinti keletą bendrų stenogramos skaitymo detalių. Mano manymu, treniruotė buvo sėkminga ir dabar esame pasirengę startuoti Europos ralio čempionate.

-Ką tiksliai tobulinote žiemos ralyje praėjusį savaitgalį?

-Stenogramos skaitymas skiriasi kai yra važiuojama asfalto danga ir kai yra važiuojama žvyro ar ledo danga. Esminis skirtumas yra sukibimas. Lenkijoje beveik visi raliai vyksta ant asfalto dangos, tad man tai yra įprasta nuo pat šturmano karjeros pradžios. Važiuojant žvyru ar ledu šturmanas turi daugiau pasikliauti vaizduote ir numatyti, kaip automobilis elgiasi kiekvienoje trasos dalyje. Ant asfalto dangos šturmano darbas lengvesnis, nes automobilis yra stipriai sukibęs su danga ir stabdymas yra labai efektyvus, tad susipažinimo su trasa metu susidarytą stenogramą skaitai tiesiog kaip laikraštį (juokiasi).

-Kaip vertini šio ralio atmosferą? Ar maloniai buvai priimtas kaip pirmą sykį čia atvykęs sportininkas?

-Jeigu atvirai, tikrai nesitikėjau, kad Dominykas yra toks populiarus Lietuvos ralyje. Jo gerbėjus matėme visur – trasoje, pravažiavimuose tarp greičio ruožų, serviso zonoje ar net degalinėje. Visi buvo itin draugiški, įskaitant ir varžovus, su kuriais turėjau galimybių maloniai pasišnekučiuoti. Ralio štabe dirbantys asmenys taip pat buvo labai mandagūs ir malonūs. Susumavus viską – nuostabius greičio ruožus ir sportinę konkurenciją – apie „Halls Winter Rally“ dar būtinai pagalvosiu ateityje.

-Tad ar išvysime tave dažniau Lietuvoje? Ar rekomenduotum kitiems Lenkijos ralistams atvykti į Lietuvą?

-Lietuvoje dalyvavau dviejuose raliuose – „Kauno ruduo 2013“ ir „Halls Winter Rally“. Organizacine prasme, šiems renginiams buvo tikrai gerai pasirengta. Tačiau didžiausias Jūsų turimas privalumas – fantastiški žvyriniai greičio ruožai, kuriuos galiu rekomenduoti visiems. Manau, kad tikrai būtų daugiau Lenkijos sportininkų, norinčių startuoti Lietuvoje. Bet problema tame, kad didžioji Lenkijos ralistų dalis yra iš pietinės Lenkijos dalies, tad atstumas iki Lietuvos yra kiek per didelis. O arčiau Lietuvos–Lenkijos pasienio gyvenančius sportininkus D. Żarna ir K. Butruk jau matėme šį savaitgalį sėkmingai besivaržančius Utenos apylinkėse.

Labai tikiuosi, kad man pavyks dalyvauti lietuviškame ralyje kaip įmanoma greičiau. Ačiū Dominykui už puikų savaitgalį Lietuvoje, o dabar lekiame į Latviją ruoštis svarbiam startui su „Subaru“ komanda Europos ralio čempionato antrajame etape.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Iron Wolf Parts Drift Cup“ serijos dalyviai pasidalijo pirmuosius sezono taškus

Praėjusį savaitgalį Marijampolė tapo Lietuvos šoninio slydimo sostine. Čia įkurtoje naujoje...

Istorinių automobilių vairuotojų „Press ralyje“ laukia staigmenos: prireiks ir įgūdžių ir tikslumo (2)

Paskutinį gegužės penktadienį Vilniuje startuos vienas laukiamiausių benzingalvių renginių –...

Renaldo Šeinausko sugrįžimas į ralį: į naują automobilį sės su nauju šturmanu

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas po pertraukos karjeroje vėl grįžta į ralio trasas. Dėl...

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (4)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Top naujienos

Šarūnas Meškys | D+

Skubėkite prisirinkti šių pumpurų: užsienio mokslininkai ištyrė, kaip Lietuvoje paplitęs augalas įveikia mirtiną virusą ir naikina vėžio ląsteles

Italijos ir Pietų Korėjos mokslininkai išsiaiškino stulbinančią augalų savybę, kuri gali...

Po medikės savižudybės bus išmoktos pamokos: sukrėtimai laukia visos sistemos (232)

Sekmadienį iš gyvenimo savo noru pasitraukė jauna gydytoja anesteziologė-reanimatologė, dirbusi...

Pensija nuo 72-ejų? Metas susitaikyti, kad dirbti turėsime ilgiau (716)

Europos Komisija Lietuvai rekomenduoja iki 2040 m. prailginti darbingą amžių iki 72-ejų. Dabar...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Atkaklusis nacis, kuris norėjo grįžti į Vokietiją: pabėgėlio išradingumas pranoko „Holivudo“ filmus, o Hitleris už tai net apdovanojo

Sėkmė šypsosi tik atkakliems. Taip teigiama apie pasiekimus asmeniniame gyvenime, versle, sporte ir...

Iš Gazos Ruožo vėl lekia raketos: po Izraelio aviacijos smūgio sugriuvus 12 aukštų pastatui „Hamas“ surengė masinę ataką (415)

Gazos Ruožą kontroliuojantis islamistų judėjimas „Hamas“ antradienį paskelbė paleidęs 130...

Sugalvojo originalų būdą įamžinti gražiausias Lietuvos vietoves: šis namų akcentas abejingų nepalieka (16)

Norite, jog į namus atėję draugai kalbėtųsi apie keliones, Lietuvos grožį ir pamirštų...

Smurtą artimoje aplinkoje patiria ir vyrai: specialistas papasakojo, su kokiomis problemomis susiduria dažniausiai (52)

90 proc. smurto artimoje aplinkoje patiria moterys. Vyrų, patiriančių smurtą , yra gerokai...

Į Norvegiją išvykusi lietuvė patyrė tikrą siaubą – dukters kūną rado jau atvėsusį Pasakojimas, paremtas tikrais įvykiais (24)

Vilma atvyko į Norvegiją užsidirbti. Kartu pasiėmė ir dukrelę Laurą. Su Lauros tėčiu visi...

Atkreipkite dėmesį, kokia poza miegate: ateityje tai turės rimtų pasekmių (16)

Atsižvelgdami į tai, kad trečdalį savo gyvenimo praleidžiate lovoje, tikriausiai norite...

Edgaras Savickas | D+

Sovietinis palikimas keliuose: kodėl vis dar atrodo, kad Europa prasideda Lenkijoje (34)

Pagal Sovietų Sąjungos GOST (rus. Государственный стандарт) sukurtas...