Šį savaitgalį Lenkijos miesto Rzeszowo apylinkėse susirinks patys greičiausi Europos ralio meistrai, kurie varžysis ralyje „Rajd Rzeszowski“. 26-ą kartą vykstančios varžybos yra 3-asis Lenkijos bei 5-asis Europos ralio čempionato etapas.
D. Butvilas ruošiasi raliui Lenkijoje
© Asmeninis albumas

Šiais metais „Rajd Rzeszowski“ lenktynininkų yra vadinamas bene karščiausiu sezono raliu. Visų pirma, oro temperatūra laikosi didesnė nei 30 laipsnių, tad automobilio salone pakyla dvigubai. Antra, konkurencija šiame ralyje bus milžiniška – starto sąraše net 96 lenktynininkai.

„Rzeszowo ralyje būsiu vienas naujokų, nes čia bus tik mano antras startas. 2014 metų sezone su „Subaru Poland Rally Team“ komanda šis etapas mums buvo pats sėkmingiausias sezone. Rzeszowo ralis pasižymi labai aukštomis temperatūromis. Visą ralio savaitę laikysis didesnė nei 30 laipsnių oro temperatūra. Pilotams tai reiškia atšiaurią lenktyniavimo aplinką – 40-60 laipsnių įkaitusį automobilio saloną. Vietomis prie kojų temperatūros pakyla ir iki 70-ties laipsnių“, – pastebi D. Butvilas.

„Tiesiogine ir perkeltine prasme, lenktyniniame kombizone pilotams kraujas gali ir „užvirti“, nes ralyje bus neregėtai didelė konkurencija. Kartu su mumis R5 klasėje startuos dar 23 automobiliai. Kadangi šios varžybos sutampa su Europos ralio čempionato etapu, jos išsiskiria dalyvių gausa, bene dvigubai ilgesne trasa ir platesne geografija.

Visi ruožai bus vidutiniškai 20 kilometrų ilgio. Palyginimui galiu pasakyti, kad Lietuvos ralyje vos vienas kitas ruožas siekia tokį kilometražą, taigi prie to nepratusiems pilotams bus papildomas iššūkis išlaikyti koncentraciją, kovojant su karščiu ir nuovargiu. Ilgametis mano šturmanas Renatas Vaitkevičius turės daug darbo. Paruošti stenogramą 214 kilometrų greičio ruožų – velniškai didelis darbas“, – ralio konkurenciją apibrėžia vienintelis Lenkijos ralio čempionate kovojantis Lietuvos lenktynininkas.

Rzeszowo ralis driekiasi Žemųjų Karpatų regiono keliais, kalvomis ir mažais miesteliais. Lietuvio akiai tai kiek neįprastas vaizdas, nes tokių kalvų Lietuvos trasose nėra. Keliukai, siauri ir greiti, dalyvių laukia daug kirtimų per žolę.

„Kiekvienas rato „nuleidimas“ nuo asfalto – rizika prakirsti padangą, tačiau norint palaikyti greitį – tai daryti būtina. Europos čempionato dalyviai pagal starto tvarką važiuos pirmesni ir turės švaresnį kelią, tačiau mūsų tikslas ir toliau jaukintis „Škoda Fabia R5“ automobilį. Jau važiavome ant ledo, sniego, šlapio ir purvino asfalto, žvyro. Dabar laukia karštas ir lipnus asfaltas. Sekmadienio testuose dirbome su inžinieriais iš Čekijos taikant automobilį prie vietinės ralio specifikos ir mano vairavimo stiliaus – tai labai svarbi diena padedanti pamatus greičiui varžybose“, – būsimo ralio trasų specifiką pristato D. Butvilas.

Sportininkas neprognozuoja būsimo ralio rezultatų, nes „Rajd Rzeszowski“ ralyje varžysis eilė sportininkų, turinčių tūkstantines kilometrų patirtis asfalto trasose. Šiuo metu D. Butvilas su R. Vaitkevičiumi užima 2-ąją vietą Lenkijos ralio čempionate.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ralio šturmanas – apie sėkmės receptą: svarbu susidėlioti griežtą darbotvarkę

Dažnas lenktynių šturmaną apibūdina kaip rimtą ir susikaupusį žmogų. Ir ne veltui –...

Estas O. Tanakas taps „Toyota“ WRC komandos pilotu

„ Toyota Gazoo Racing World Rally“ komanda oficialiai paskelbė, kad estas Ottas Tanakas...

Sezoną Lenkijoje baigęs D. Butvilas: buvome labai greiti, tik pritrūko sėkmės (1)

Praėjusį savaitgalį Lenkijoje finišavo šios šalies ralio čempionatas, į kurį po dvejų metų...

Paskutiniame Lietuvos šonaslydžio čempionato etape nugalėjo B. Čirba (2)

Praėjusį šeštadienį, spalio 14 dieną, Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis,...

G. Grinbergas – geriausių pasaulio „Rok Junior“ lenktynininkų septintuke (1)

Pasaulio „ROK Junior“ kartingo kategorijos čempionate Italijoje šį savaitgalį paaiškėjo...

Top naujienos

Byra dar vienas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (1)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (4)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

Orai: iš šaltesnių orų gniaužtų pavyks ištrūkti, tačiau yra vienas bet (4)

Savaitės pradžioje vyraus šaltoki orai , krituliai numatomi tik kai kur. Visgi, antroje savaitės...

Orlaivio kapitonas: skrydžio metu sudėtingiausi du dalykai (81)

Nestandartinės situacijos dėl oro ar techninių nesklandumų skrydžio metu pilotui nekelia baimės,...

Lietuvoje buriasi nauja grupuotė: mato kyšančias Kremliaus ausis (1307)

Pogrindyje tūnojusi Lietuvos radikalų fašistų grupelė lenda į viešumą. Šalies didmiesčiuose...

Poros, kurių galėjo ir nebūti: dabar darnūs santykiai kadaise buvo subyrėję (1)

Daug kas mano, kad visos garsenybių poros išgyveno romanus tarsi iš pasakos. Tačiau daugelis jų...

R. Valatka. Partinė, valstybinė ir emigrantų šizofrenija darkosi laisvai (266)

Socialdemokratai turi naują baltą pūkuotą partijos Pirmininką. Bet nebeturi frakcijos Seime....

Kodėl mokslininkai taip ilgai nesuprato, iš kur atsiranda vaikai? (87)

Iki 1875 m. niekas visame pasaulyje nežinojo, kaip atsiranda vaikai. Nežinojo nei eiliniai žmonės,...

V. Jurgutis: visi savanoriškai apsidalinome atleidimo lapeliais (21)

Liberalų sąjūdį ir toliau krečia krizė. Prieš dvi dienas iš partijos pirmininko pareigų...

Šeimos krizę išgyvenantis A. Šedžius prabilo apie žmonos pasirinkimus: aš taip nedaryčiau

Visai neseniai Lietuvą apskriejo žinia - Andriaus ir Monikos Šedžių šeimą ištiko krizė, tad...