Praėjusį savaitgalį Utenos apylinkėse praūžė bene greičiausias žiemos festivalis – „Halls Winter Rally“, kuriame mažiausiai klaidų ir stabiliausią tempą demonstravo Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas. Nors sąlygos buvo išties sudėtingos ir permainingos, tačiau vėl į vieną automobilį sugrįžęs čempioniškas ekipažas padarė brandų ir užtikrintą darbą – buvo greičiausi absoliučioje įskaitoje ir iškovojo nugalėtojų taurę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
D. Butvilas ir R. Vaitkevičius laimėjo žiemos ralyje
© Asmeninio albumo nuotr.

D. Butvilas, sugrįžęs iš Utenos ir jau spėjęs įsilieti į kasdienį ritmą, dalinasi įspūdžiais apie įvykusią žiemos ralio šventę, ekipažo pasiekimus ir kilusius sunkumus.

- Dominykai, kas tau yra „Halls Winter Rally“?

Utenoje vykstantis „Halls Winter Rally“ yra vienas mano mėgiamiausių ralio renginių, kuriame esu startavęs daugiausiai – 8 kartus. Visada sakiau, kad ledas ir sniegas – geriausia danga raliui. Ji įdomi tuo, kad sukibimas nuolat kinta, ir jo amplitudė gali būti labai įvairi.

Geriausiai padanga dirba ant kieto ledo, kurio išties nemažai turėjome šį savaitgalį. Turi labai greitai taikytis prie kintančių sąlygų – tirpstančio ledo, sniego, lietaus, provėžų ir t.t. Būtent tai mane labiausiai ir žavi, kai atsiskleidžia sportininkų profesionalumas ir universalumas.

- Pirmą kartą startavai pajėgiu „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Kaip sekėsi pratintis prie naujo automobilio?

Pagrindinis ralio tikslas – susipažinti su nauja „R5“ klasės technika. Tikslui pasiekti parinkome ir teisingas priemones, ir strategiją. Visų pirma, norint įgauti patirties reikia pravažiuoti kuo daugiau kilometrų, o tai reiškia važiavimą iki finišo. Jeigu noriu būti finiše, kvaila būtų rizikuoti, važiuoti vėluojant stenogramai ar tiesiog visiškai nematant kelio!

Taip pat kvaila būtų buvę nervintis ar perdaug sekti rezultatus. Prisipažinsiu, pirmąją dieną rezultatus patikrindavau tik serviso zonoje, nes tiesiog nenorėjau jų žinoti: mes fokusavomės į ekipažo darbą ir automobilio studijavimą. Viso ralio metu nepadarėme klaidų, todėl nuotraukų su keliais ratais griovyje ar pievoje nebus. Žinau, kad žiūrovai tokias mėgsta.

Ralio diena prasidėjo kvalifikaciniu važiavimu. Prisipažinsiu, pačiam buvo įdomu ir nekantru sužinoti, kokiu tempu įveikėme trasą. Naujoje mašinoje vertinti savo greitį objektyviai gali būti sunku. Rezultatas tik patvirtino, kad esame pasiruošę startuoti ralio greičio ruožuose.

- Šiais metais ralis nebuvo labai lengvas. Kaip jis klostėsi tau?

Pirmoji ralio diena atnešė daug skirtingų jausmų. Nors konkurentai tvirtino, kad svarbiausia tokiomis sąlygomis yra stenograma – tai ne visai teisinga. Svarbios buvo ir teisingai parinktos lempos. Šiuo atveju, kai nieko nematai, net ir labai gera stenograma nepadės. Žemiau tvirtinamos lempos būtų padėję pramušti spindulį po rūku ir palaikyti geresnį tempą rūke, todėl pirmosios dienos greičio ruožuose nesijaučiau užtikrintas ir negalėjau važiuoti norimu tempu. Buvo net nemalonu važiuoti tokiame tirštame rūke, tačiau sąlygos visiems buvo vienodos ir turėjo daryti viską, ką tik galėjome.

Antrąją dieną pradėjome iš pirmosios starto pozicijos. Sąlygas apsunkino pradėjęs tirpti sniegas. Ledas tampa minkštas, padangų dygliai neturi kur įsmigti. Vėžė susidaro greitai ir ekipažai važiuojantys paskui greičiau prisikasa iki žvyro ar kito kietesnio pagrindo.

- Kas labiausiai padėjo pasiekti stabilų ir itin greitą tempą?

Teko koreguoti vairavimo stilių, nes šis automobilis turi kitokias dinamines savybes. Visą laiką stengiausi likti vežėje, nerizikavau ramstydamasis į pusnis ir nepiktnaudžiavau posūkių kirtimais, nes juose nesunkiai gali rast akmenį ar grumstą, kuris susprogdins padangą – matėme ne vieną nuo to nukentėjusį ekipažą. Taip pat stabdydavau gana vėlai, bet dar buvau pasilikęs nedidelį rezervą, ir, jeigu būtų reikėję pakovoti dėl sekundžių, manau, nesunkiai būčiau nukirpęs nuo savo laiko papildomų sekundžių.

Ypatingai svarbus šiose varžybose buvo Renato darbas, bet jis iššūkį priėmė ir susitvarkė puikiai. Neįsivaizduoju kaip šturmanas skaito naktį per rūką.. Esu tikras, jis nieko nespėja pamatyti ir vadovausi tik pojūčiais ir logika… Renatas greitai adaptavosi prie pakitusio automobilio ir sulyg kiekvienu ruožu mūsų darbas darėsi sklandesnis.

- 8-as kartas buvo pergalingas. Kiek tau svarbi ši pergalė?

Laimėti „Halls Winter Rally“ – viena iš senų mano svajonių. Jaučiau didžiulį ralio fanų bendruomenės ir draugų palaikymą. Sulaukiau gausybės sveikinimų, kas tikrai džiugina ir pakrauna tolimesniems žygiams. Partneriai liko labai patenkinti tokia sezono pradžia ir pradėsime pasirengimą rimtesniems iššūkiams. O kalbant apie juos – tikiuosi jau greitu metu sužinoti apie tolimesnius mūsų sezono planus. Norėčiau grįžti į tarptautinę areną, aš manau, esame tam pasiruošę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius: šiame sporte būtina išsiskirti

Jau beveik 20 metų Antano Juknevičiaus gyvenimas sukasi aplink automobilių sportą ir Dakaro...

„Agrorodeo“ komanda į Dakarą pasiims penkias tonas mantos

2018 metų Dakaro raliui besiruošianti „ Agrorodeo “ komanda baigė komplektuoti automobilį „...

Ralyje Portugalijoje – sėkmingas Pipiro ir Paliukėno pasirodymas

Praėjusį savaitgalį, lapkričio 17-19 dienomis, Portugalijoje įvyko nacionalinis ralio etapas...

„Moterų ralis“ jau ruošiasi startui: kviečia formuoti komandas (1)

Kiekvieną pavasarį vykstantis nuotaikingas sporto renginys „ Moterų ralis “ kviečia aktyvias...

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų (2)

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (23)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (27)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime (3)

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (69)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (136)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (194)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (165)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...