aA
Vienas žymiausių lietuvių mechanikų Darius Biesevičius šiuo metu yra pakeliui į Argentinos sostinę, kur netrukus prasidės Dakaro bekelės maratonas. Prieš išvykdamas jis sutiko praskleisti paslapties skraistę apie vieną svarbiausių savo karjeros projektų – pirmąjį lietuvišką Dakaro visureigį.
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

„Seniai brandinau mintyse projektą – automobilį, į kurį sudėčiau visas savo žinias ir patirtį, sukauptą bekelės lenktynėse. Pavasarį ryžausi pradėti konstruoti. Džiaugiuosi, kad išvykdamas jau galiu pasigrožėti pirmojo prototipo kontūrais“, – sakė žymusis mechanikas.

Per savo karjerą D. Biesevičius taisė ir tobulino daugybę sportinių modelių: nuo gana mėgėjiškų iki kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojančių ralio, žiedo ir bekelės monstrų. Ne iš knygų mechanikas žino, kaip yra svarbu ir tuo pačiu sunku suderinti automobilio aukštus techninius rodiklius, patikimumą ir kainą. Įdomu, kad pirmąjį savo sportinį visureigį Darius sukonstravo absoliučiai nuo nulio: „Pradėjome nuo švaraus popieriaus lapo. Sukūrėme savo konstrukciją, mazgų išdėstymą. Buvo tikrai rimtas iššūkis.“

Projekto autorius prasitarė, kad konstruoja automobilį pagal T3 klasės reikalavimus. Priekines radiatoriaus groteles puošia „Seat“ ženklas. „Pasirinkau trečios kartos „Seat Leon“ modelį, kuris tapo ne tik dizaino pagrindu, bet ir paskolino 2 litrų turbodyzelinį variklį. Po patobulinimų ir reguliavimo variklis bus gerokai pajėgesnis nei standartinis. Kitų techninių sprendimų kol kas nekomentuosiu“, – sakė D. Biesevičius.

D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

Apie projekto kaštus Darius nelinkęs kalbėti: „Laukia tūkstančiai kilometrų testų. Tik po jų paaiškės techninių sprendimų piniginė išraiška“. Šiuo metu D. Biesevičiui įgyvendinti projektą finansiškai padeda keli privatūs rėmėjai.

„Suprantu, kad visiems labai smalsu, bet daugiau detalių ir planų atskleisiu grįžęs iš Pietų Amerikos. Taip, kitais metais planuoju automobilio debiutą ir norėčiau bent vieną tokį automobilį išleisti į 2016 m. Dakarą. Sieksiu, kad tai nebūtų vienintelis egzempliorius. Jei latviai gamino „Oscar“ automobilius, tai kodėl gi mes, lietuviai, negalime gaminti savo automobilių. Tik dėl modelio pavadinimo dar neapsisprendžiau“, – su šypsena dalinosi planais Darius.

Darius Biesevičius pradėjo mechaniko karjerą 1991 m., o po poros metų ir pats pradėjo pilotuoti ralio automobilius. 1998-2000 m. Darius darbavosi žinomoje ralio komandoje „EARS Motorsport“. Jam savo automobilius yra patikėję beveik visi žymiausi Lietuvos ir daugelis užsienio ralio pilotų. D. Biesevičiaus dirbtuvėse gimė visa eilė unikalių ralio ir žiedinių lenktynių automobilių. Nuo 2008 m. Darius taiso ir tobulina bekelės automobilius tarptautinėse lenktynėse.

D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (225)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (133)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (68)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (12)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Patenkintas Šaras „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (148)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (19)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Vieną tritaškį per rungtynes pataikęs „Rytas“ namie nusileido vokiečiams (181)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės turnyre patyrė antrą pralaimėjimą iš eilės....

Antrąją „Neregėtą Lietuvą“ išleidęs Jovaiša: pirmasis albumas buvo naudojamas ne pagal paskirtį (21)

Fotografas Marius Jovaiša prieš 10 m. pristatęs jau dabar bene žymiausią Lietuvos fotografijų...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (41)

„Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės dainas,...