aA
Vienas žymiausių lietuvių mechanikų Darius Biesevičius šiuo metu yra pakeliui į Argentinos sostinę, kur netrukus prasidės Dakaro bekelės maratonas. Prieš išvykdamas jis sutiko praskleisti paslapties skraistę apie vieną svarbiausių savo karjeros projektų – pirmąjį lietuvišką Dakaro visureigį.
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

„Seniai brandinau mintyse projektą – automobilį, į kurį sudėčiau visas savo žinias ir patirtį, sukauptą bekelės lenktynėse. Pavasarį ryžausi pradėti konstruoti. Džiaugiuosi, kad išvykdamas jau galiu pasigrožėti pirmojo prototipo kontūrais“, – sakė žymusis mechanikas.

Per savo karjerą D. Biesevičius taisė ir tobulino daugybę sportinių modelių: nuo gana mėgėjiškų iki kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojančių ralio, žiedo ir bekelės monstrų. Ne iš knygų mechanikas žino, kaip yra svarbu ir tuo pačiu sunku suderinti automobilio aukštus techninius rodiklius, patikimumą ir kainą. Įdomu, kad pirmąjį savo sportinį visureigį Darius sukonstravo absoliučiai nuo nulio: „Pradėjome nuo švaraus popieriaus lapo. Sukūrėme savo konstrukciją, mazgų išdėstymą. Buvo tikrai rimtas iššūkis.“

Projekto autorius prasitarė, kad konstruoja automobilį pagal T3 klasės reikalavimus. Priekines radiatoriaus groteles puošia „Seat“ ženklas. „Pasirinkau trečios kartos „Seat Leon“ modelį, kuris tapo ne tik dizaino pagrindu, bet ir paskolino 2 litrų turbodyzelinį variklį. Po patobulinimų ir reguliavimo variklis bus gerokai pajėgesnis nei standartinis. Kitų techninių sprendimų kol kas nekomentuosiu“, – sakė D. Biesevičius.

D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

Apie projekto kaštus Darius nelinkęs kalbėti: „Laukia tūkstančiai kilometrų testų. Tik po jų paaiškės techninių sprendimų piniginė išraiška“. Šiuo metu D. Biesevičiui įgyvendinti projektą finansiškai padeda keli privatūs rėmėjai.

„Suprantu, kad visiems labai smalsu, bet daugiau detalių ir planų atskleisiu grįžęs iš Pietų Amerikos. Taip, kitais metais planuoju automobilio debiutą ir norėčiau bent vieną tokį automobilį išleisti į 2016 m. Dakarą. Sieksiu, kad tai nebūtų vienintelis egzempliorius. Jei latviai gamino „Oscar“ automobilius, tai kodėl gi mes, lietuviai, negalime gaminti savo automobilių. Tik dėl modelio pavadinimo dar neapsisprendžiau“, – su šypsena dalinosi planais Darius.

Darius Biesevičius pradėjo mechaniko karjerą 1991 m., o po poros metų ir pats pradėjo pilotuoti ralio automobilius. 1998-2000 m. Darius darbavosi žinomoje ralio komandoje „EARS Motorsport“. Jam savo automobilius yra patikėję beveik visi žymiausi Lietuvos ir daugelis užsienio ralio pilotų. D. Biesevičiaus dirbtuvėse gimė visa eilė unikalių ralio ir žiedinių lenktynių automobilių. Nuo 2008 m. Darius taiso ir tobulina bekelės automobilius tarptautinėse lenktynėse.

D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)
D. Biesevičius konstruoja pirmą lietuvišką Dakaro automobilį (A. Lauciaus nuotr.)

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pagaliau pergalė: klampiame mūšyje „Žalgiris“ patiesė „Panathinaikos“ (324)

Penktadienį Eurolygos centrinėje 19-o turo akistatoje Kauno „Žalgiris“ nutraukė keturių iš...

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (12)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

Ant raudonojo „Žmonių“ apdovanojimų kilimo – būrys garsiausių Lietuvos šou pasaulio atstovų (206)

Penktadienio vakarą Nacionaliniame operos ir baleto teatre rinkosi garsiausi šou ir kultūros...

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (44)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (1)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...

Emigrantai galėjo būti įtraukti į automatinį kaupimą – ragina pasitikrinti (109)

Išvykę iš šalies, tačiau to nedeklaravę ir kadaise išsiėmę, bet nepanaikinę individualios...

Vietos gyventojai pakraupo sužinoję, kas iškirto jų mišką: valstybinei institucijai gresia nemenkos baudos (234)

Vilniečiai nustėro, kai pamatė, kad medkirčiai įsisuko į jų pamėgtą miškelį. Tačiau dar...

Prabangų apdovanojimų vakarą sutrikdė incidentas: iš garsenybių besityčiojęs „šuo“ išvytas su apsauga (118)

Penktadienio vakarą prabangiame „Žmonių“ apdovanojimų renginyje Nacionaliniame operos ir...

Ar įmanoma vyrą išmokyti būti geru tėčiu?

Kas vyrus įkvepia aktyviai įsitraukti į šeimos gyvenimą? Nuoširdžiausią savo dėmesį skirti...

Sibire – operacija „Patrauk kalną“: 11 priekabų sprogmenų, didžiulis „An-124“ ir keturi „Il-76“ (84)

Rusijoje sukama galvas, kaip sunaikinti didžiulę nuošliaužą, blokuojančią Burėjos upę ir...