„Šiųmetis sezonas mūsų komandai buvo itin spalvingas ir permainingas kaip amerikietiški kalneliai. Pradėjau jį su BMW automobiliu, užbaigiau su garaže labai netikėtai atsiradusiu „Cupra TCR“. Praėjusių metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą keturiose varžybose šiemet gyniau trimis skirtingais automobiliais. Tačiau nei su vienu iš jų nepavyko su niekuo taip vyriškai palenktyniauti. Nesužavėjo manęs šiųmetis formatas ir daugiau tokiose lenktynėse nenoriu dalyvauti, tad kitais metais ieškosiu tokių varžybų, kuriose lenktynininkai važiuotų apylyge technika ir lenktyniautų ne greičiu tiesiosiose, o sugebėjimais prie vairo“, – aiškino „DHL Racing“ komandos veidas Ramūnas Čapkauskas.

Į finalines Lietuvos čempionato lenktynes Estijoje Ramūnas Čapkauskas ir Paulius Reisas atvažiavo turėdami vienodą taškų skaičių. Pirmąjį važiavimą laimėjo P. Reisas, antrąjį – R. Čapkauskas. Tačiau P. Reisas surinkęs vienu tašku daugiau tapo čempionu. Iš pirmo žvilgsnio tokie duomenys rodo, kad kova dėl čempiono titulo buvo tokia žūtbūtinė, kad automobilių sporto aistruoliams plaukai turėjo šiauštis. Tačiau R. Čapkauskas sako, kad tai daugiau atsitiktinumas, kurį nulėmė lenktynininkų pasirodymai ankstesniuose etapuose, o lenktynės juose nebuvo tokios, kokios turėtų būti.

Kaltina skirtingą techniką

Problema ta, kad galingiausia R3000+ klasė neturi jokių apribojimų, jokių lubų automobilių techninėms ir dinaminėms charakteristikoms. Joje galima važiuoti praktiškai su bet kokiu kėbulą turinčiu automobiliu, kurio variklio darbo tūris viršija 3 litrus. Motorams su turbina skaičiuojamas 1,7 koeficientas, todėl čia pat lenktyniauja ir 2 litrų „Volkswagen Motorsport“ turbininius variklius turintis R. Čapkauskas su TCR bolidu, Indrė Senkutė su „Volkswagen Golf GTI“ ir Tauro Tunylos į priekį vedama „Neste Dream 2 Drive“ komanda.

Visi šie priekiniais ratais varomi hečbekai turi panašų arklio galių skaičių, svyruojantį nuo 350 iki 400 AG, panašias dinamines savybes, tačiau toje pat klasėje važiuojančio Pauliaus Reiso 3 serijos BMW automobilyje sumontuotas „Audi“ variklis, pasiekiantis 680 AG ir jis varo užpakalinius ratus. Edvino Einikio „Audi S4“ bolidas varomas visais ratais, o juos suka 540 AG išvystantis agregatas.

Tai visiškai skirtingi, skirtingai valdomi automobiliai, kurių net pajėgumas skiriasi ne dešimtimis, o šimtais arklio galių. Vieni geba greičiau važiuoti posūkiuose, kiti – tiesiosiose, vieni lengvai valdomi ant šlapios kelio dangos, kiti, kaip P. Reiso BMW su milžiniška galinius ratus veliančia galia – net ant sausos dangos ne visada randa sukibimą. Teoriškai visų automobilių pliusai ir minusai kai kuriems skirtingą techniką turintiems lenktynininkams leidžia važiuoti panašiu tempu: tiesiosiose greitesnis P. Reiso BMW, posūkiuose – vikrusis R. Čapkausko TCR ir rodos, jų tempas yra panašus, tačiau pastarasis lenktynininkas sako, kad tokie skirtumai realybėje lenktynes paverčia parodija.

Ramuno Čapkausko Estijos Parnu trasoje laukia įtempta kova

„Per kiekvieną startą P. Reisas turi pranašumą, mat jo automobilis kone dvigubai galingesnis ir visada iš vietos šauna pirmas. Mano mašina vikresnė, geriau valdoma ant šlapios dangos, aš jį galiu prisivyti posūkiuose, tačiau kai tik pavykdavo išlįsti šalia jo į lenkimą, tiesėje jis nuspaudžia „gazą“ ir nuvažiuoja nuo manęs. Tas pats tuo atveju, kai aš pirmauju. Posūkiuose man nereikia ginti savo pozicijos, aš ir taip dažniausiai vingiais greičiau važiuoju, o jam nėra jokio reikalo mane atakuoti, nes jis mane laisvai gali pralenkti tiesiojoje. Taip nutiko ir Estijoje, praskrido kaip pro stovintį. O prieš jo „arklius“ aš jokių vaistų neturiu. Gali padėti nebent lietus, kaip Kačerginės „Nemuno žiede“ buvo. Bet Estijoje, šlapioje „Auto24 Ring“ trasoje P. Reisas įrodė, kad jis geba puikiai valdyti tokį agresyvų automobilį ir ant slidžios dangos. Ten jo pasirodymas buvo vertas plojimų, tačiau mano nuomone lenktynės neturėtų būti tokios“, – kalbėjo R. Čapkauskas.

„R. Čapkauskas žinojo į kur veliasi. Ne veltui mes ją vadiname „bombų“ arba „no limits“ klase. Jis dalyvauja joje antrus metus – pirmus jam pavyko iškovoti čempiono titulą, šį kartą ne. Jei norima sveikos konkurencijos, akivaizdu, tam yra kitos trys klasės (R1600, R2000, R3000) su visai kitokia techninių reikalavimų filosofija. Žinoma, norėtume, kad visi Lietuvoje važiuotų pagal dabartines pasaulio tendencijas – su TCR klasės automobiliais. Tačiau spręsdami daugumos galimybes, dėmesį koncentravome į prieinamesnes ir gausesnes 1.6, 2.0 ir 3.0 klases, kuriose ir susidarė sveika konkurencija, apie kurią R. Čapkauskas kalba. Norime padėkoti jam už kovą, čempionišką charakterį – kad ir atsitiktinė, bet kova su Paulium Reisu buvo nuostabi“, – sakė „Autoplius.lt Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Ieškos lygiaverčių varžovų

„DHL Racing“ komandos pilotas atkreipė dėmesį ir į tai, kad šioje klasėje drastiškai mažėja dalyvių. Sezono pradžioje prie starto linijos galingiausios klasės važiavimuose stojo daugiau nei tuzinas automobilių, o paskutinėse lenktynėse šių liko tik 8, mat kai kuriems jų, kai trasoje laksto milžiniškas kaimenes arklių po kapotu slepiantys automobiliai, nėra jokių perspektyvų juos pavyti. O kitais metais šioje klasėje bus dar bent vienu dalyviu mažiau.

„Kitais metais tokiose lenktynėse tikrai nedalyvausiu. Aš kitaip įsivaizduoju lenktyniavimą ir važiuosiu ten, kur technika taip smarkiai nesiskiria. Dabar mano planuose yra ne tik Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionatas, kitąmet tikriausiai važiuosiu ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionate, kuriame lenktyniauja nemažai vienodų TCR klasės automobilių. Išbandžiau šias lenktynes Estijoje, tikrai įdomu ir smagu“, – pareiškė R. Čapkauskas.

Ramūno Čapkausko komanda lenktynių trasoje

Vis tik jis neišsižada ir „Autoplius.lt Fast Lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato. Pasak jo, šios lenktynės visai nepanašios į tradicine lenktynes, organizatoriams vis pavyksta sukurti gražią šventę, kurioje smagu sudalyvauti. Be to, kitose klasėse, kurioje yra tam tikros lubos dalyvių fantazijai konstruojant automobilius, vyksta nuožmi kova.

„Brandinu galvoje planus prikelti sudaužytą BMW automobilį ir į jį įdėti mažesnį 3 litrų darbo tūrio variklį, kad galėčiau varžytis R3000 klasėje, mat ten visi važiuoja labai panašaus pajėgumo technika ir lenktynių metu vyksta tikrai įdomūs procesai. Nėra jokių išsišokėlių su milžiniška galia ir visi aršiai lenktyniauja. Toks planas mane žavi. Vis tik svajoju, kad kada nors bus sukurtos sąlygos konkurencijai tarp dalyvių ir galingiausioje R3000+ klasėje. Juk visokiems „bombų“ projektams yra numatyta laisva, „Open“ klasė, kurioje jie gali lenktyniauti“, – ateities planus išdavė per savo karjerą 34 įvairiausių lenktynių čempiono titulus sukaupęs R. Čapkauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)