aA
Rugsėjo 12 dieną Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasoje vyks finalinis „Autoplius Fast Lap“ šių metų sezono etapas. Daugiau nei šimtas dalyvių atvyksta į vienintelę Lietuvoje žiedinių lenktynių trasą, kuri, dėka šių lenktynių organizatorių, tapo truputį saugesne.
Brangiausia lenktynių trasa Baltijos šalyse
© Autoplius Fast Lap

„Jau septintus metus šioje trasoje organizuojame „Autoplius Fast Lap“ lenktynes. Po dvi varžybas metuose, vadinasi – tai jau keturioliktas kartas. Po kiekvienų varžybų mus aplanko dvejopi jausmai. Viena vertus, organizuoti varžybas mums čia labai patinka – susirenka labai daug dalyvių, daug žiūrovų, renginys būna labai smagus. Kita vertus, visuomet susiduriame su nesuprantamais „Nemuno žiedas“ vadovybės veiksmais“, – organizatorių pranešime sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Pasak G.Čenkaus, varžybų organizatoriams „Nemuno žiedas“ yra pati brangiausia trasa Baltijos šalyse. Nors kainorašiuose nurodoma bazinė trasos nuomos kaina yra protinga, šiam renginiui taikoma kainodara už trasos nuomą, papildomas paslaugas ir baudas kelis sykius viršija kainoraštyje nurodomą skaičių.

„Reikia suprasti, kad, tarkime, Latvijos „Bikernieki“ ir Estijos „auto24 Ring“ bazinės nuomos kainos yra panašios, tačiau norint čia organizuoti varžybas, jokių papildomų paslaugų pirkti nereikia – trasos yra visiškai paruoštos lenktynėms. Tuo tarpu „Nemuno žiedo“ trasoje prieš kiekvienas varžybas reikia ieškoti papildomos įrangos, nuomotis tvorą, dažyti linijas, derėtis su trasos vadovais dėl dalykų, kuriuos mes laikome trasos dalimi. Mūsų organizatorių komanda šį kelių savaičių periodą prieš kiekvienas varžybas vadina „statome trasą“ dienomis“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius.

Pagaliau gavo leidimą prisidėti

„Kiekvienais metais „Nemuno žiedo“ direktoriui siūlome savo pagalbą – vietoje mums nepatinkančių papildomų paslaugų apmokestinimo, siūlome savo pagalbą didinant trasos saugumą – investicijas trasai. Šie mūsų pasiūlymai nebuvo išgirsti. Bet šiais metais pagaliau pasiekėme savo – po bendro susitikimo su trasą valdančio Kūno kultūros ir sporto departamento direktoriumi Edžiu Urbanavičiumi, naujuoju LASF prezidentu Romu Austinsku ir VŠĮ „Nemuno žiedas“ direktoriumi Arūnu Samochinu radome sprendimą ir mums buvo leista prisidėti prie trasos saugumo“, – sako G.Čenkus.

Populiarių „Autoplius Fast Lap“ varžybų organizatorių indėlis – pavojingoje trasos vietoje žiūrovus ir dalyvius nuo rimtų incidentų saugantis 92 metrų ilgio dviejų sijų aukščio atitvaras. Po, vadinamo „Makūškės“ posūkio, itin greitoje atkarpoje kadaise atitvaras buvo, bet dėl kažkokių priežasčių vėliau jis buvo panaikintas. Šioje vietoje pasiekiamas apie 180 km/h greitis.

„Ši vieta, mūsų ir LASF SVO komiteto pirmininko Remigijaus Antanavičiaus nuomone, yra labai pavojinga žiūrovams. Vos už 20 metrų yra kelias, kuriuo vaikšto žiūrovai ir stato automobilius. Mūsų statomas atitvaras visų pirma apsaugos juos, o tuo pačiu ir lenktynininkus nuo rimtų incidentų“, – sako Giedrius Čenkus.

Stato patyrę specialistai

Statybos darbams „Autoplius Fast Lap“ organizatoriai pasitelkė VĮ „Automagistralė“ komandą. Šios įmonės vadovas Vladislovas Molis teigiamai įvertino norą padidinti saugumą vienintelėje žiedinių lenktynių trasoje Lietuvoje ir suteikė visą reikalingą pagalbą.

„Tai tėra tik 92 metrai atitvaro, bet tegul jie tampa simboliu, kad labai norint – galima pasiekti rezultatą. Dirbdami kartu su LASF prezidentu, žiedo komiteto pirmininku Rimvydu Agurkiu ir kitais žmonėmis, pasiekėme, kad tie 92 metrai tapo saugesniais. Ačiū jiems. Jei mums bus leidžiama, ketiname ir toliau prisidėti prie trasos tobulinimo darbų“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius.

Kaip 1973-aisiais, taip ir dabar

Šie atitvarai lenktynių trasoje buvo įrengti vos per tris dienas. Būrys patyrusių darbuotojų greitai perprato lenktynių trasos specifiką ir įrengė dviejų juostų ir beveik šimto metrų atitvarus, kurie apsaugos ir žiūrovus, ir automobiliais lenktyniaujančius varžybų dalyvius, ir motociklininkus.
Beje, šiems darbams vadovaujantis VĮ „Automagistralė“ meistrijos vadovas Klemensas Mereckas pasakoja, kad tai ne pirmas kartas, kai jis dirba „Nemuno žiedo“ trasoje.

„Man smagu čia sugrįžti po daug metų. Dar būdamas studentas 1973 metais prisidėjau prie senosios trasos statymo darbų. Buvau praktikantas, tais metais nuo gegužės iki spalio dirbome čia – statėme tuo metu pirmą trasą Lietuvoje. Mačiau kaip vyksta pirmosios lenktynės“, – pasakoja K.Mereckas.

Specialistas priduria, kad ir plika akimi matosi, jog trasai reikalingos investicijos, modernesni saugumo sprendimai bei didesnis dėmesys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Deividas Jocius laukia starto Monte Karlo WRC etape

Pirmojo šių metų Pasaulio ralio čempionato ( WRC ) etapo, Monte Karlo ralio dalyviai sausio 22...

Prasidėjo dalyvių registracija į 1006 km lenktynes

Oficialiai pradėta ir dalyvių į 21-ąsias „Aurum“ 1006 km lenktynes registracija. Didžiausiu...

Oficialu: Dakaro organizatoriai nori plėtros – 2021-aisiais ralis vyks per dvi valstybes (4)

Dakaro ralį organizuojanti ASO kompanija prisipažino, kad deda pastangas, jog išplėstų renginį...

„Toyota“ prieš „Mini“: Dakare atsilikusi gamyklinė komanda turėjo imtis neįprastų sprendimų (6)

Saudo Arabijoje dėl ilgų tiesiųjų Dakaro maratonas vietoje į bekelę orientuotų lenktynių tapo...

Žala ir Jurgelėnas apie Dakarą: skaičiavome kilometrus, kol galėsime važiuoti į namus (3)

Pirmąją Dakaro dieną visus nustebinęs Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas džiaugėsi,...

Top naujienos

Po reto įžūlumo medžioklės Vilniaus rajone – išskirtinė malonė girtam šauliui (259)

Per išgertuves nusprendęs pamedžioti Vilniaus rajono gyventojas išsitraukė namuose slėptą...

Pavojingiausi mikrorajonai Vilniuje: mažos būsto kainos suvilioja tik drąsiausius (118)

Rinkdamiesi būstą, naujakuriai sudaro visą reikalavimų sąrašą: patraukli kaina, kokybiškas...

Ekspertas: Putinas ieškojo atpirkimo ožio – rado Medvedevą (16)

Kai Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas praėjusią savaitę pranešė apie radikalų Rusijos...

Lenkijos premjeras atšaukė privatų vizitą į Lietuvą (4)

Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis atšaukė penktadienį planuotą privatų vizitą į...

Po beprecedenčių priemonių 11 mln. gyventojų Kinijos miestas tapo vaiduokliu susisiekimas ribojamas jau devyniuose miestuose (25)

Kinija penktadienį izoliavo milijonus žmonių, gyvenančių netoli naujo koronaviruso protrūkio...

Gydytojas Morozovas ragina nejuokauti: masiškai daromos sveikatą ir pinigus kainuojančios klaidos (78)

„Aš be antibiotikų nuo gripo nepasveikstu“ – jei dar neprasidėjo, tai tuojau prasidės...

Paskelbti NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynių starto penketai, Sabonis pakilo dar labiau (33)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį NBA paskelbė šių metų „Visų žvaigždžių“...

„Žmonių“ eteryje – netikėta žinutė skirtingose vietose sėdintiems Stonkams ir Bareikiui: suprato tik akyliausi (137)

Ketvirtadienio vakarą buvo pagerbiami skirtingose srityse nusipelnę Lietuvos žmonės. Kasmetiniuose...

The Economist

Nugaros skausmas – rimta ir prastai sprendžiama pasaulinė problema (3)

Kodėl geresni metodai padėti kenčiantiems plinta taip lėtai?