aA
„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“ tipo traukos lenktynės, kuriose svarbiausias – ne automobilio galingumas, o vairuotojo tikslumas, teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai. Greičiausią priekiniais ratais varomą automobilį Lietuvoje vairuojantis Kirilas Šumilinas sako, kad kol jis kovos su automobiliu, bandydamas daugiau nei 800 AG sukabinti su trasos danga, standartinius, ypač automatines pavarų dėžes turinčius, automobilius vairuojantys lenktynininkai į krepšelį krausis apdovanojimus.
Kirilas Šumilinas ir jo "Honda Civic"
© Egidijus Babelis

Laimės tiksliausias vairuotojas

„Bracket“ tipo lenktynėse svarbiausias ne automobilio galingumas ar greitis, o vairuotojo įgūdžiai. Čia mažytis miesto „kibirėlis“ gali aplenkti greičiausią pasaulyje superautomobilį. Galia tokiose lenktynėse nieko nelemia: vairuotojas turės įveikti 1/8 mylios distanciją per savo paties nustatytą laiką. Kuo mažiau nuo jo nutols, tuo aukštesnę vietą užims.

„Mes jau bandėme tokį formatą keliuose etapuose Latvijoje. Tokio tipo „drago“ varžybose iš tiesų gali laimėti bet kas. Vienas vairuotojas sako, kad įveiks distanciją per 10 sekundžių, o kitas – 20. Tad jeigu pirmasis pravažiavo per 15 sekundžių, o antrasis – per savo skelbtas 20, jis ir laimi.

Šiose lenktynėse labai svarbus startas, įtakos rezultatui gali turėti kiekviena pramiegota milisekundė. Eglutė (starto šviesoforas) dirba skirtingu laiku. Jei vienas varžovas deklaruoja, kad trasą įveiks per 20 sekundžių, o kitas – 30, pirmąjį išleidžia 10 sekundžių anksčiau nei antrąjį. Idealiu atveju abu lenktynininkai finišo liniją turėtų kirsti vienu metu. Ir finišas bus pats įspūdingiausias, mat lėtesnis automobilis pro jį važiuos galbūt 100 km/val. greičiu, kitas praskris kaip pro stovintį daugiau nei 200 km/val. greičiu“, – „Bracket“ principus nupasakojo greičiausią „Civic“ Lietuvoje vairuojantis K. Šumilinas.

Profesionalūs bolidai neprognozuojami

Lietuvos savo klasės „drago“ čempionas ir rekordininkas, paklaustas, ar jam pačiam patinka tokios naujovės, nuleisdamas galvą nusišypso ir pasukioja ją, leisdamas suprasti, kad ne itin. Tokiose lenktynėse jis ne tik neturės jokio pranašumo, bet sukibimo stoka taps dideliu trukdžiu.

„Mano manymu, toks formatas yra geriausias automatinę pavarų dėžę ir starto kontrolę turintiems automobiliams, kad būtų kuo mažiau žmogiškojo faktoriaus. Yra tokių lenktynininkų, kurie trasas įveikia kaip laikrodžiai. Mums, profesionalams, ypač su priekiniais ratais varomomis mašinomis, bus labai sudėtinga, mat automobiliai yra labai sunkiai vairuojami ir neprognozuojami. Juk galios yra labai daug, o sukibimo – ne.

Pirma antra pavara mano „Civic“ yra nevaldomas daiktas. Turi nuspėti, kada jis įsibėgėja, nes kai ratai prasisuka, tachometras būna „užsilenkęs“. Reikia jausti, kada mašina baigia įsibėgėti pirma, kada – antra pavara, juk ji važiuoti pradeda tik nuo trečios“, – valdymo niuansus pasakoja Kirilas.

Pašnekovas sako, kad kone visą „drago“ tiesę Palangoje jo automobilio ratai prasisuks ir sukibimą suras tik trasos pabaigoje. Vis dėlto jis nesijaudina, mat traukos varžybose svarbiausios yra pirmosios 60 pėdų (kiek daugiau nei 18 metrų), pats startas, nuo kurio priklauso rezultatas.

Be to, Palangos trasos danga – asfaltas. Profesionaliose „drago“ trasose lenktynininkai važiuoja betonu, padengtu klijais ir guma. Kirilas sako, kad JAV tokius parametrus turintys priekiniais ratais varomi automobiliai ketvirtį mylios pajėgia įveikti greičiau nei per 9 sekundes. Nei Lietuvoje, nei Baltijos ar aplinkinėse šalyse tokių trasų nėra, tad jo pasiektas 11,2 sekundės rezultatas dar nėra pagerintas.

Užduotis – „arklius“ ant žemės pastatyti

Tačiau iš Šalčininkų kilęs konstruoti mėgstantis vaikinas nepasiduoda ir dažnai vakarus leidžia garaže, mėgindamas dar labiau sutrumpinti savo lenktynių laiką. Kitaip nei galima pamanyti, variklį jis pastaruoju metu palikęs likimo valiai ir jo nebeliečia.

„Arklių mums užtenka. Didžiausias rebusas, kaip juos patupdyti ant asfalto“, – nusijuokia.

Honda Civic“ kėbule sumontuotas 2,2 litro šios markės „Prelude“ modelio keturių cilindrų variklis. Jis gana stipriai modifikuotas, pridėta turbina. Kiek šis agregatas išvysto galios, pats savininkas neįsivaizduoja, tačiau spėja, kad jame turėtų slėptis daugiau nei 800 „arklių“. Tokios buvo maksimalios galios matavimo stendo galimybės. Tikrojo automobilio pajėgumo jis neatlaikė.

Tuo metu, kai lankėmės pas Kirilą garaže, šis svarstė, kaip į priekinę automobilio dalį įdėti dar daugiau svorio. Šiais ratais varomo modelio problema – fizika. Greitėjant automobilio galas tūpia, priekis kyla, varantiesiems ratams palikdamas dar mažiau sukibimo. Tad iš galinės dalies kuo daugiau svorio stengiamasi pernešti į priekinę, kad starto metu varantieji ratai turėtų didžiausią sukibimą.

„Iš tiesų automobilio gale nieko nėra. Jį galima plikomis rankomis pakelti nuo žemės. Bet mūsų automobiliai nėra tokie jau lengvi, nes „drago“ varžybose tarp priekiniais ratais varomų modelių konstruktorių galioja tokia nerašyta taisyklė: ką išpjauni iš galo, dedi į priekį“, – išdavė K. Šumilinas.

Vaikinas ištisus mėnesius kone kiekvieną vakarą keliauja į garažą ir krapštosi prie savo „Honda Civic“ automobilio, kad kelis kartus per metus atsisėstų prie vairo ir per kiek daugiau nei 10 sekundžių pravažiuotų trasą.

„Man patinka konstruoti, galvoti ir tobulinti techniką. Galiniais ratais varomi automobiliai, be jokios abejonės, traukos lenktynėse greičiausi. Tačiau aš pradėjau nuo priekiniais ratais varomo „Honda Civic“, su juo ir tęsiu, nes čia dar nesu išsisėmęs ir matau labai daug potencialo“, – prisipažino greičiausias Lietuvos „civikistas“.

Darbų, kuriuos reikėtų padaryti ateityje, sąrašas taip pat dar ilgas. Pradedant kumšteline arba sekvencine pavarų dėže, kuri leistų 100 km/val. greitį pasiekti pirmąja pavara, baigiant visiškai rėmine konstrukcija. Vienintelis dalykas, kurio „Honda“ mylėtojas neplanuoja keisti, – „Civic“ kėbulas. Net jeigu jis sumanys sukonstruoti rėminės konstrukcijos galiniais ratais varomą monstrą, ant jo uždės šį kupė modelio kėbulą.

Kaip K. Šumilinui ir kitiems „drago“ profesionalams seksis varžytis „Bracket“ tipo traukos varžybose, bus galima išvysti „Aurum 1006 km lenktynių“ metu Palangoje liepos 19 d. Sportininkai varžysis 1/8 mylios (201,168 m) distancijoje.

Geriausią rezultatą 2017 m. čia pasiekė Kęstutis Volbekas su „Nissan GT-R“, distanciją įveikęs per 7,05 sek. ir finišo liniją kirtęs 175 km/val. greičiu. Absoliučiai geriausias Palangos „drago“ rezultatas priklauso Aivarui Štikeliui, 2015 m. su „BMW Altered“ aštuntadalį mylios įveikusiam per 5,79 sek.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš virtualių lenktynių į tikrą trasą išvažiavęs Domantas Ladauskas: apie tai nedrįsdavau svajoti

Jau trečius metus lenktynininko Tauro Tunylos išvystytas „Dream2Drive“ projektas suteikia viltį...

Penktosiose elektromobilių lenktynėse laukiama naujų rekordų (2)

2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse,...

Ko bijo bendrą komandą sukūrusios Indrė Senkutė-Gedgaudienė ir Ernesta Globytė

Nors Lietuvos lenktynių trasose lenktyniaujančias moteris galima suskaičiuoti ant vienos rankos...

Jubiliejinėse 1006 km lenktynėse tokią pat sukaktį minės ir lenktynių komentatorius

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyks jubiliejinės, 20-osios „ Aurum 1006 km lenktynės “....

Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

Lenktynių sezonas pamažu įsibėgėja – automobilių ir motociklų sporto renginiai jau kiekvieną...

Top naujienos

Antanas Saulaitis – apie lietuvius, šventes ir nuodėmes: pasižiūri į žmones ir negali žinoti, ar čia laidotuvės, ar Velykos (188)

„Vienoje šeimoje buvo keturios mergytės, jos kiekvieną dieną sutaupė po vieną saldainį per...

Darbas su nepilnamečiais vieno pavojingiausių Vilniaus mikrorajono gatvėse: nedraudžiame muštis, gerti ar rūkyti (99)

Naujininkai, vienas prieštaringiausiai vertinamų sostinės mikrorajonų, pamažu atgimsta....

Šri Lankoje per Velykų pamaldas bažnyčiose ir viešbučiuose nugriaudėjo šeši sprogimai žuvo mažiausiai 100 žmonių (75)

Trijose bažnyčiose ir trijuose viešbučiuose Šri Lankos sostinėje Kolombe ir jo apylinkėse...

Ukrainos prezidento rinkimai: jauno komiko ir nesėkmingo reformatoriaus akistata balsavimas prasidėjo (268)

Ukrainiečiai sekmadienį balsuos prezidento rinkimuose, per kuriuos jie konflikto draskomos savo...

Keisčiausios Velykų tradicijos: nuo margučių mūšio iki savęs nuplakimo ir nukryžiavimo

Velykos, simbolizuojančios gamtos pabudimą ir Kristaus prisikėlimą, minimos visose...

Tauragės r. sunkiai sužalotas ukrainietis beveik po trijų valandų mirė ligoninėje (117)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį itin skaudi nelaimė įvyko Tauragės r., Taurų kaime. 23.55...

Orai: pirmąją Velykų dieną gamtą gaivins lietus (30)

Po ilgokai užsitęsusio sausringo laikotarpio, pirmąją Velykų dieną pagaliau žemę drėkins lietus.

Skaudi tiesa apie princesės Dianos gimdymus: teko derinti su sporto tvarkaraščiais ir taikstytis su Charleso nusivylimu (22)

Visas pasaulis su nekantrumu laukia pirmojo Meghan Markle ir princo Harry‘io vaiko gimimo. Šis...

Požymiai, rodantys, kad organizmas užtvindytas toksinų (22)

Toksinai mūsų tyko visur, kur tik įmanoma: ore, kuriuo kvėpuojame, vandenyje, kurį geriame, ir...

Išskirtinis bokštas Kaune: 10 kilometrų knygų ir lyg ant delno atsiverianti miesto panorama (2)

Mažajame ąžuolyne, ant Parodos kalno, yra ypatinga vieta, nuo kurios atsiveria užburianti Kauno...