aA
Situacijų, kuomet viduryje dykumos sugenda bolidas, pasitaiko daugeliui Dakaro maratono dalyvių. O pagal sudėtingiausių planetos lenktynių taisykles gauti pagalbą iš techninės komandos draudžiama. Dėl šios priežasties išvykus į greičio ruožus pilotas ir šturmanas privalo mokėti pataisyti automobilį ir turėti dažniausiai lūžtančias detales bei reikalingiausius įrankius savo automobilyje, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Benediktas Vanagas parodė tris svarbiausius įrankius Dakaro ralyje
© Komandos archyvas

General Financing team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas pasakoja, jog lenktyniniame Dakaro automobilyje būna nuo 2 iki 3 atsarginių ratų. Tai – privaloma kiekvienam dalyviui. Net iki kelių šimtų kilometrų besitęsiantys greičio ruožai labiausiai paveikia būtent ratus, todėl jie sugadinami greičiausiai.

Kitas svarbus pakabos komponentas – atsarginė apatinė svirtis. Įprastai, standartiniuose automobiliuose, kuriais važinėjama bendrojo naudojimo keliuose, visos svirtys – skirtingos. Tačiau „Toyota Gazoo Racing HIlux“ panaudotas puikus inžinerinis sprendimas: ši svirtis tinka visiems 4 ratams, todėl bolide atsargai pakanka turėti vos vieną.

B. Vanago sportiniame automobilyje yra vietos ir kelioms lanksčioms jungtims (liaudiškai vadinamiems „šarnyrams“), vairo traukei ir net tokiai didelei detalei kaip pusašis. Rodos, detalių apstu, tačiau, kaip teigia lenktynininkas, kartais ir jų nepakanka norint sutaisyti automobilį. Pilotas prisimena, kuomet 2018 metų Dakarą finišavo su trimis ratais. Tuomet lūžo ne tik minėtos detalės, bet ir stebulė, lankstas ir nemažai kitų dalių. Tai tik parodo, jog Dakare visko numatyti iš anksto neįmanoma ir reikia galvoti, kaip išsisukti iš padėties, čia ir dabar.

Dar viena įdomybė, jog organizatoriai draudžia išvažiuoti į greičio ruožą neturint bent 10 litrų vandens. Taip siekiama išvengti dalyvių dehidratacijos, kurią nėra sunku pasiekti kaitinant 40 laipsnių ir daugiau karščiui. Lenktynininkas atskleidžia, jog kartais turimą vandenį panaudoja ir varikliui aušinti, o be vandens turi ir kitokių būtinų skysčių: variklio, transmisijos ir hidraulikos alyvų.

Tokių komponentų klasikiniuose ralio boliduose nerasite dėl kelių paprastų priežasčių – tai svoris ir distancijos. Atvirkščiai nei įprastame ralyje, Dakare greičio ruožai yra gerokai ilgesnių distancijų, ypač per maratono dienas, kuomet ekipažai į bivakus negrįžta kelias dienas. Todėl svarbu apskaičiuoti, kiek ir kokių detalių reikia vežtis su savimi, nes kiekviena detalė yra papildomas svoris, o papildomas svoris lėtina bolidą.

Tiesa, kai kurios gamyklinės komandos ieškodavo būdų, kaip išlaviruoti tarp šių dalykų. Pavyzdžiui, „Volwagen“, kuomet dar dalyvavo Dakaro ralyje, vienam iš keturių lėčiausiai greičio ruožą įveikusių komandos ekipažų įdėdavo 70 kg įrankių ir atsarginių detalių. Jeigu lyderiaujantys komandos bolidai sugesdavo, gale važiuojantis ekipažas greitai suteikdavo reikiamą pagalbą.

Tačiau ne gamyklinės komandos to sau leisti negali ir turi galvoti ne tik, kokias detales, bet ir įrankius su savimi pasiimti. „General Financing team Pitlane“ komanda bolide, visų pirma, turi specialų įrankių dėklą. Dėklo turinį sudaro skirtingo diametro raktai, veržliarakčiai, atsuktuvai, įvairios replės, plaktukas, terkšlė ir kt. O į svarbiausių įrankių trejetuką patenka daugiafunkcis kišeninis peiliukas, plastikinės sąvaržos ir... lipni juosta.

„Ko negali padaryti lipni juosta, gali padaryti daug lipnios juostos“, – juokauja B. Vanagas, rodydamas net kelias pakuotes skirtingų juostų.

Technikų komanda kartu su ekipažo nariais šiuos įrankius atrenka atsižvelgus į dažniausiai pasitaikančius gedimus bei kiekviename sportiniame automobilyje randamą knygą „Emergency book“. Šioje 50-ties puslapių knygoje detaliai surašyta visa pagrindinė informacija apie automobilį: kaip jį taisyti, ką atlieka tam tikri komponentai ar ką reiškia įvairūs mygtukai.

Tam, kad ekipažas ne tik būtų aprūpintas detalėmis, bet ir mokėtų šalinti gedimus, prieš varžybas rengiama „Technical day“, tapusi įprasta gamyklinių komandų praktika. Šios dienos metu daugiausiai dirba komandos pilotas ir šturmanas, o techninės komandos nariai jiems tik patarinėja. „Technical day“ galima pavadinti generaline repeticija – mokomasi ir praktikuojamasi pakeisti svarbiausias automobilio dalis, taip pat stengiamasi tai padaryti per kuo trumpesnį laiką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (587)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (156)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (312)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1504)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (465)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (62)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (273)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

„Olympique“ paskutinis pro pūgą prasibrovė į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygoje baigėsi grupių etapas. Trečiadienį buvo likęs tik vienas nežinomasis –...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (39)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...