aA
Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai nepasikeistų atsidūrus ir kitos markės automobilyje – posūkių svirtelės prie vairo, kondicionieriaus valdymą rasite centrinėje konsolėje, susireguliuoti automobilio veidrodėlius ar įjungi pavarą, tikėtina, neužtruks gerokai ilgiau nei įprastai, nes viskas lyg ir taip pat. Tačiau kaip viskas vyktų, jeigu atsidurtumėte sportiniame Dakaro bolide?
Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
© Marian Chytka nuotr.

General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas, šiais metais Dakare finišavęs aukščiausioje Lietuvos ir Baltijos šalių istorijoje 11-toje vietoje, pranešime žiniasklaidai pasakoja, jog visų pirma jūs taip lengvai neįlipsite. Jeigu jūsų automobilyje vienintelė matoma ir apčiuopiama saugumo priemonė yra saugos diržas, tai čia pirmiau teks įveikti saugos lankus, išsiraizgiusius per visą bolidą, ir tik tuomet segtis saugos diržą.

Tiesa, ne bet kokį, o šešių taškų, sėdintįjį prispaudžiantį prie sportinės sėdynės (be masažo funkcijos ir paminkštinimų – tik kietas, tvirtai kūną apgobiantis anglies pluošto šedevras) ne tik per abu pečius, bet ir kojas, dubenį. Turbūt jau supratote, jog komforto čia bus gerokai mažiau nei jūsų automobilyje, kad ir ką vairuojate.

Tačiau jūs jau baigėte šią estafetę, prisisegėte, nusišluostėte prakaitą nuo kaktos, užsidėjote šalmą ir norite pagaliau pradėti judėti. Regis, vairas vietoje, o bolidas jau užvestas laukė jūsų nuo pat atvykimo pradžios (nes norint užvesti „Toyota Gazoo Racing Hilux“ tektų dar pamindžikuoti, kol vyktų kosminio laivo užkūrimui prilygstantis procesas). Dabar telieka jungti pavarą ir važiuoti.

Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
© Rytis Šeškaitis

Pavarų svirties vieta nuostabos nesukels – ji ten pat, kaip ir standartiniame automobilyje. Tačiau tai – sekvencinė pavarų dėžė, o tai reiškia, jog svirtis juda ne H principu, o tik į priekį ir atgal. Tačiau tai nėra viskas: jeigu nenorite sugadinti pavarų dėžės dar pirmojo važiavimo metu, pavaras jungti turite su tam tikra jėga – naudojant ne mažiau 300–400 niutonmetrų, kuomet įprastai tai daroma maždaug 100 niutonmetrų jėga.

Įveikėte šį išbandymą? Gerai, keliaukime toliau. Įsivaizduokite, jog važiuojate ir staiga prieš jus susidaro avarinė situacija. Ką darote? Turbūt spaudžiate garsinį signalą, kuris, įprastai, įtaisytas vaire. Tačiau supratus, jog tokio dalyko čia nėra, akys krypsta į centrinę konsolę. Tarp tų 30-ties vienodo dydžio, tvarkingai išdėliotų mygtukų, rasite ir garsinį signalą. Maždaug prie užvedimo mygtuko, bet nenuklyskite iki hidraulinių kojų mygtuko, ar netyčia nepradėkite ko nors ventiliuoti su vienu iš penkių rankiniu būdu valdomų ventiliatorių.

Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
© Rytis Šeškaitis

Pradėjo lyti? Paprašykite šturmano pagelbėti – jis valytuvus įjungs kojomis. Norite automobilį pasistatyti? Žvilgtelėkite į vietoj veidrodėlio įtaisytą monitorių, kuris rodo kameros fiksuojamą vaizdą. Subliuško padanga ir ją reikia pasikeisti? Keliaukite į šturmano pusę ir atsidarę dureles, pro kurias tikrai nepateksite ant galinių sėdynių, ir pasiimkite net 31 kg sveriantį ratą.

Turbūt neskamba komfortiškai, tačiau tai nėra vienintelis nepatogumas šiame bolide. Jeigu kada nors skundėtės, jog jūsų automobilyje garso izoliacija yra prasta, tai po pasivažinėjimo su „Toyota Gazoo Racing Hilux“ savo automobilyje galėsite kone medituoti ir atitrūkti nuo viso pasaulio. Dakaro bolide leidžiamas triukšmas – iki 110 decibelų (dBA). Palyginimui, šnabždesys matuojamas 40 dBA, garsi kalba – 70 dBA, rėkimas – 90 dBA, na o tik šiek tiek triukšmą Dakaro bolido kabinoje pralenkia greitosios pagalbos ar policijos automobilių sirenos, keliančios 120 dbA garsą.

Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
Benedikto Vanago Dakaro ralio bolidas
© Rytis Šeškaitis

Tačiau kodėl viskas šiame bolide viskas yra taip, kaip yra? Visų pirma, kiekviename sportiniame automobilyje svarbu svoris. Kuo mažesnis svoris, tuo automobilis greitesnis. Na o komfortas sveria – garso izoliacijos, krėslus primenančios sėdynės, erdvė ir kiti dalykai.

Dar vienas svarbus akcentas – saugumas. Orientuojantis į šį segmentą, naudojamos tam tikros medžiagos ir sprendimai, pavyzdžiui, nedūžtantis stiklas (kad nebūtų sužaloti viduje sėdintys žmonės), kuris gali būti nesudėtingai „išlaužtas“ iš savo plastmasinių tvirtinimo taškų. Taip pat saugos lankai, kone visą kūną apraizgantys diržai ir t. t. Akivaizdu, jog tokie sprendimai veikia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.3333

Top naujienos

ES „Covid-19“ suvaldymo lyderė skaudžiai suklupo: to, kas vyksta dabar, neįsivaizdavo net juodžiausiuose scenarijuose (136)

Gruodžio pradžioje Airijoje pasibaigus šešias savaites trukusiam karantinui sergamumas...

Siaubinga tragedija: dvidešimtmetis mirtinai pervažiavo kelyje gulėjusį šešiolikmetį (29)

Sekmadienio naktį, apie 0.40 val., kelyje Tauragė-Žigaičiai-Vainutas, dvidešimtmečio vairuojamas...

Tūkstančiai saulės jėgaines įsirengusių gyventojų gavo didesnius tarifus: atsipirkimo neįmanoma prognozuoti (103)

Saulės jėgainė ant stogo planuojama ir dvidešimčiai metų į priekį, tačiau pirmieji...

Po policijos kratos paaiškėjo tamsios vilniečio paslaptys: jaučiau atsakomybę dėl savo vaikų (163)

Vilniaus policijos pareigūnų vizitas jaunos šeimos namuose kaip reikiant sutuoktiniams sukėlė...

Kaip šeši broliai ir jų liūtai sėjo siaubą visame regione: tyrėjai iki šiol nespėja skaičiuoti aukų (87)

Tai buvo šeimynėlė iš pragaro. Daugelį metų (iki praėjusios vasaros) broliai Kani savo...

Į Lietuvą grįžęs Benediktas Vanagas išreiškė didžiausią norą dėl jubiliejinio Dakaro (12)

Šeštadienį, sausio 16-osios, naktį Vilniaus oro uoste nusileido „Inbank Toyota Gazoo Racing...

Pirmasis Astravo AE blokas atjungtas nuo tinklo (355)

Dėl įsijungusios apsaugos sistemos šeštadienį nuo elektros tinklo atjungtas pirmasis Astravo...

Kitokio sprendimo būti negalėjo: „Rytas“ po dar vieno fiasko atleido Kairį Gudelio komentaras (221)

Iš dviejų turnyrų – FIBA Čempionų lygos ir Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės – per savaitę...

Netrukus Europos valgiaraščius užplūs vabalai: ES tarnyba uždegė žalią šviesą (270)

Vabzdžiai ką tik priropojo truputį arčiau europiečių lėkščių. Džiovintas geltonas didysis...

Naują knygelę vaikams pristatantis Selemonas Paltanavičius: man sako, galvoji ne taip, kaip visi suaugę žmonės (30)

Šitokio baltumo ir šitokio gražumo snieguoti rytai, kokius visi išvydome šią savaitę –...