aA
Populiariausiose Lietuvos visureigių varžybose „4x4 Perimetras“ gausiausia yra „Tourism“ klasė – joje varžosi standartinius modelius turintys vairuotojai. Tai visureigiai, kurie naudojami kiekvieną dieną – ir kelionėms mieste, ir užmiestyje. Dalyvavimas varžybose jų nesugadina, jiems nereikia jokio specialaus paruošimo – net alyva variklyje būna standartinė.
4X4 Perimetras
© Organizatoriai

„Kiekviename Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etape dalyvauja keliolika tokių standartinių visureigių, kuriais į varžybas atvažiuoja ne visada po darbo persirengti spėję žmonės. Tai geras laiko praleidimo būdas su visa šeima ar draugais ir tuo pačiu – visureigio galimybių išbandymas.

Norime paneigti tą mitą, jog į varžybas galima važiuoti specialiai paruoštu visureigiu. Turizmo klasės dalyviai čia atvažiuoja tik pakeitę padangas į „All-Terrain“ tipo, o visa kita – kaip ir kiekvieną dieną“, – teigia bekelės lenktynių organizatorių pranešime cituojamas jų sumanytojas Gediminas Grigaitis.

Jis priduria, jog daug žmonių perka keturiais ratais varomus visureigius ir važinėdami tik asfaltuotais keliais net neįsivaizduoja, kokias dideles galimybes jie turi. Mėgėjiškos varžybos – puikus būdas išbandyti jo galimybes.

Standartinė ir alyva

„Tourism“ klasės dalyviai paprastai pakeičia keturias visureigių detales – padangas. Specialios „All-Terrain“ tipo bekelei skirtos padangos prastuose keliuose suteikia kur kas daugiau sukibimo nei kasdieninės, skirtos komfortiškam ir ekonomiškam važinėjimui mieste bei greitkelyje. Tokiose varžybose net variklio alyvos keisti nebūtina.

„Sportiniams automobiliams skirta alyva užtikrina variklio apsaugą esant ekstremalioms sąlygoms – didelei apkrovai, aukštai temperatūrai ir t. t. Mano nuomone, jeigu varikliui nebuvo atlikti jokie patobulinimai, tai mėgėjiškam sportui turėtų užtekti alyvos, kurią gamintojas rekomenduoja kasdienėms reikmėms“, – sako „Valvoline“ alyvos gamintojo atstovas Mantas Staškus.

Kaip pavyzdį jis pateikia projekto #iGo2Dakar automobilį „Nissan Navara“. Šių metų pradžioje pikapas keliavo kartu su Dakaro ralio dalyviais ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. Jo variklis puikiai atlaikė visus išbandymus – ir keliones aukštikalnėmis, ir dykumų karštį, ir staigią temperatūrų kaitą, ir didelį greitį, nors jame buvo naudota gamintojo rekomenduojama standartinė alyva – „Valvoline Synpower MST C4 5W-30“.

Specialistas pataria reguliariai tikrinti alyvos lygį – taip pat, kaip ir prižiūrėti kitus automobilio agregatus.

„Kiekvienas variklis daugiau ar mažiau „vartoja“ variklinę alyvą priklausomai nuo gamintojo ir vairavimo stiliaus. Nepriklausomai nuo automobilio amžiaus, aš rekomenduočiau profilaktiškai patikrinti alyvos lygį. Naujesniems automobiliams su DPF sistema lygis gali ne tik mažėti, bet ir didėti – per didelis skysčio kiekis irgi negerai. Jis turi būti tarp minimalios ir maksimalios reikšmių ant matuoklio“, – sako M. Staškus.

Jeigu matote, kad variklio alyvos lygis arti minimalios reikšmės ar net žemiau, reikėtų papildyti. Specialistas rekomenduoja nemaišyti skirtingų alyvos tipų – jeigu variklyje supiltas 5W-30 skystis, tokiu reikėtų ir papildyti. Kita vertus, tų pačių 5W-30 pasirinkimo spektras labai platus – yra atskiros C1, C2, C3, C4 ir kitos specifikacijos.

„Aš visada rekomenduoju pilti tokią alyvą, kuri atitinka gamintojo specifikacijas konkrečiam automobiliui, nepriklausomai nuo jo amžiaus. Jeigu nurodyta tik 5W-30 ar panaši kombinacija, geriau pasikonsultuoti su patikimais pardavėjais, kurie nurodys konkretų automobiliui geriausiai tinkantį produktą“, – pataria specialistas.

Pikapai – ištvermingiausi

Pastarąjį dešimtmetį gerokai pailgėjo automobilių techninių aptarnavimų ciklas. Daugeliui dyzelinių automobilių alyvos keitimas rekomenduojamas tik kas 30 tūkst. km, kai kuriems benzininiams taip pat. Pagrindinės to priežastys, pasak alyvos specialisto – didėjantis automobilio naudojimas ir technikos pažanga.

„Anksčiau per 10 metų nuvažiuoti 100 tūkst. km buvo norma, šiandien toks atstumas nuvažiuojamas per 3-5 metus. Jeigu reikėtų keisti alyvą kas 10-15 tūkst. km, servise tektų lankytis labai dažnai“, – teigia M. Staškus.

Visos „longlife“ žymimos alyvos yra pilnai sintetinės. Naudojant kokybišką alyvą, galima užtikrinti tinkamą variklio apsaugą viso intervalo metu, ko nepavyktų padaryti naudojant pusiau sintetinę.
Analogiška situacija ir su komerciniais automobiliais. Jeigu jiems reikėtų lankytis servise kas 10-15 tūkst. km, tai kainuotų daug laiko, o tuo pačiu – ir pinigų. Todėl gamintojai pasiekė, kad kai kurių transporto priemonių alyvos keitimo intervalas būtų net 50 tūkst. km arba 2 metai.

Kalbant apie didesnio pravažumo automobilius, pagal ištvermę pirmauja pikapai – jie paprastai priskiriami komerciniam transportui. Kai kuriems jų servise pakanka apsilankyti kas 2 metus ir tokie reti aptarnavimai nemažina jų patikimumo. Pavyzdžiui, „Nissan Navara“ suteikiama 5 metų arba 160 tūkst. km garantija – ilgesnė nei daugeliui visureigių.

„Variklių gamintojai nurodo alyvos gamintojams, kokias savybes turi turėti tepalas ir vėliau tą patikrina savais metodais. Aš manau, kad visiškai nereikia bijoti 50 tūkst. km ar 2 metų keitimo intervalo – svarbiausia pasirinkti tinkamą ir kokybišką alyvą, kuri atitinka gamintojo nustatytas specifikacijas“, – pabrėžia „Valvoline“ atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos ralio čempionate verda intrigos dėl čempionų vardų

Ilgą laiką prievolė organizuoti baigiamąjį Lietuvos ralio čempionato etapą buvo laikomas...

Vanagas po pirmų naujo „Hilux“ testų: keistas jausmas (18)

Rugsėjo viduryje naują „ Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolidą ateinančių metų Dakaro raliui...

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (92)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje (1)

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Top naujienos

Užkalnis. Rinkimų košmaro scenarijus (96)

Jums reikės rinktis iš Sauliaus Skvernelio ir Rolando Pakso. Toks bus antrasis prezidento rinkimų...

Vienas popierius apnuogino nepatogią tiesą: ką iš tiesų žinome apie Seime priimamus sprendimus? (106)

Pastaruoju metu konfliktai tarp valdančiųjų ir opozicijos yra tapę tokie įprasti, kad sunku juos...

Ušacko ultimatumas Gabrieliui Landsbergiui: tai primena gerai surežisuotą spektaklį atnaujinta 13.52 (11)

Trečiadienį kandidatas į prezidentus Vygaudas Ušackas viešai kreipėsi į Tėvynės Sąjungos -...

Skvernelio kovos su kylančiomis kainomis planas: aštriausių pasiūlymų nebeliko (39)

Trečiadienį Vyriausybė svarsto planą, kaip ruošiamasi didinti konkurenciją maisto produktų...

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (9)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Karbauskis prisipažino: Guoga būtų geresnis meras už Šimašių (112)

Europarlamentaras Antanas Guoga šiuo metu nėra siūlomas kandidatu į sostinės merus, bet juo...

Demaskuok.lt pristatyta Europos Komisijos atstovybėje

Rugsėjo 26 d. nacionalinė iniciatyva Demaskuok.lt pirmą kartą pristatyta ES institucijų...

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (684)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (104)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Vilkaviškietės slapta kamera nufilmavo siaubingą įrašą: vyras atidaro voljero vartus ir lazda daužo šunį (33)

Feisbuke plinta šokiruojantis vaizdo įrašas: į svetimą kiemą įsibrovęs vyras atidaro voljerą...