aA
Populiariausiose Lietuvos visureigių varžybose „4x4 Perimetras“ gausiausia yra „Tourism“ klasė – joje varžosi standartinius modelius turintys vairuotojai. Tai visureigiai, kurie naudojami kiekvieną dieną – ir kelionėms mieste, ir užmiestyje. Dalyvavimas varžybose jų nesugadina, jiems nereikia jokio specialaus paruošimo – net alyva variklyje būna standartinė.
4X4 Perimetras
4X4 Perimetras
© Organizatoriai

„Kiekviename Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etape dalyvauja keliolika tokių standartinių visureigių, kuriais į varžybas atvažiuoja ne visada po darbo persirengti spėję žmonės. Tai geras laiko praleidimo būdas su visa šeima ar draugais ir tuo pačiu – visureigio galimybių išbandymas.

Norime paneigti tą mitą, jog į varžybas galima važiuoti specialiai paruoštu visureigiu. Turizmo klasės dalyviai čia atvažiuoja tik pakeitę padangas į „All-Terrain“ tipo, o visa kita – kaip ir kiekvieną dieną“, – teigia bekelės lenktynių organizatorių pranešime cituojamas jų sumanytojas Gediminas Grigaitis.

Jis priduria, jog daug žmonių perka keturiais ratais varomus visureigius ir važinėdami tik asfaltuotais keliais net neįsivaizduoja, kokias dideles galimybes jie turi. Mėgėjiškos varžybos – puikus būdas išbandyti jo galimybes.

Standartinė ir alyva

„Tourism“ klasės dalyviai paprastai pakeičia keturias visureigių detales – padangas. Specialios „All-Terrain“ tipo bekelei skirtos padangos prastuose keliuose suteikia kur kas daugiau sukibimo nei kasdieninės, skirtos komfortiškam ir ekonomiškam važinėjimui mieste bei greitkelyje. Tokiose varžybose net variklio alyvos keisti nebūtina.

„Sportiniams automobiliams skirta alyva užtikrina variklio apsaugą esant ekstremalioms sąlygoms – didelei apkrovai, aukštai temperatūrai ir t. t. Mano nuomone, jeigu varikliui nebuvo atlikti jokie patobulinimai, tai mėgėjiškam sportui turėtų užtekti alyvos, kurią gamintojas rekomenduoja kasdienėms reikmėms“, – sako „Valvoline“ alyvos gamintojo atstovas Mantas Staškus.

Kaip pavyzdį jis pateikia projekto #iGo2Dakar automobilį „Nissan Navara“. Šių metų pradžioje pikapas keliavo kartu su Dakaro ralio dalyviais ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. Jo variklis puikiai atlaikė visus išbandymus – ir keliones aukštikalnėmis, ir dykumų karštį, ir staigią temperatūrų kaitą, ir didelį greitį, nors jame buvo naudota gamintojo rekomenduojama standartinė alyva – „Valvoline Synpower MST C4 5W-30“.

Specialistas pataria reguliariai tikrinti alyvos lygį – taip pat, kaip ir prižiūrėti kitus automobilio agregatus.

„Kiekvienas variklis daugiau ar mažiau „vartoja“ variklinę alyvą priklausomai nuo gamintojo ir vairavimo stiliaus. Nepriklausomai nuo automobilio amžiaus, aš rekomenduočiau profilaktiškai patikrinti alyvos lygį. Naujesniems automobiliams su DPF sistema lygis gali ne tik mažėti, bet ir didėti – per didelis skysčio kiekis irgi negerai. Jis turi būti tarp minimalios ir maksimalios reikšmių ant matuoklio“, – sako M. Staškus.

Jeigu matote, kad variklio alyvos lygis arti minimalios reikšmės ar net žemiau, reikėtų papildyti. Specialistas rekomenduoja nemaišyti skirtingų alyvos tipų – jeigu variklyje supiltas 5W-30 skystis, tokiu reikėtų ir papildyti. Kita vertus, tų pačių 5W-30 pasirinkimo spektras labai platus – yra atskiros C1, C2, C3, C4 ir kitos specifikacijos.

„Aš visada rekomenduoju pilti tokią alyvą, kuri atitinka gamintojo specifikacijas konkrečiam automobiliui, nepriklausomai nuo jo amžiaus. Jeigu nurodyta tik 5W-30 ar panaši kombinacija, geriau pasikonsultuoti su patikimais pardavėjais, kurie nurodys konkretų automobiliui geriausiai tinkantį produktą“, – pataria specialistas.

Pikapai – ištvermingiausi

Pastarąjį dešimtmetį gerokai pailgėjo automobilių techninių aptarnavimų ciklas. Daugeliui dyzelinių automobilių alyvos keitimas rekomenduojamas tik kas 30 tūkst. km, kai kuriems benzininiams taip pat. Pagrindinės to priežastys, pasak alyvos specialisto – didėjantis automobilio naudojimas ir technikos pažanga.

„Anksčiau per 10 metų nuvažiuoti 100 tūkst. km buvo norma, šiandien toks atstumas nuvažiuojamas per 3-5 metus. Jeigu reikėtų keisti alyvą kas 10-15 tūkst. km, servise tektų lankytis labai dažnai“, – teigia M. Staškus.

Visos „longlife“ žymimos alyvos yra pilnai sintetinės. Naudojant kokybišką alyvą, galima užtikrinti tinkamą variklio apsaugą viso intervalo metu, ko nepavyktų padaryti naudojant pusiau sintetinę.
Analogiška situacija ir su komerciniais automobiliais. Jeigu jiems reikėtų lankytis servise kas 10-15 tūkst. km, tai kainuotų daug laiko, o tuo pačiu – ir pinigų. Todėl gamintojai pasiekė, kad kai kurių transporto priemonių alyvos keitimo intervalas būtų net 50 tūkst. km arba 2 metai.

Kalbant apie didesnio pravažumo automobilius, pagal ištvermę pirmauja pikapai – jie paprastai priskiriami komerciniam transportui. Kai kuriems jų servise pakanka apsilankyti kas 2 metus ir tokie reti aptarnavimai nemažina jų patikimumo. Pavyzdžiui, „Nissan Navara“ suteikiama 5 metų arba 160 tūkst. km garantija – ilgesnė nei daugeliui visureigių.

„Variklių gamintojai nurodo alyvos gamintojams, kokias savybes turi turėti tepalas ir vėliau tą patikrina savais metodais. Aš manau, kad visiškai nereikia bijoti 50 tūkst. km ar 2 metų keitimo intervalo – svarbiausia pasirinkti tinkamą ir kokybišką alyvą, kuri atitinka gamintojo nustatytas specifikacijas“, – pabrėžia „Valvoline“ atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

„Iron Wolf Parts Drift Cup“ serijos dalyviai pasidalijo pirmuosius sezono taškus

Praėjusį savaitgalį Marijampolė tapo Lietuvos šoninio slydimo sostine. Čia įkurtoje naujoje...

Istorinių automobilių vairuotojų „Press ralyje“ laukia staigmenos: prireiks ir įgūdžių ir tikslumo (2)

Paskutinį gegužės penktadienį Vilniuje startuos vienas laukiamiausių benzingalvių renginių –...

Renaldo Šeinausko sugrįžimas į ralį: į naują automobilį sės su nauju šturmanu

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas po pertraukos karjeroje vėl grįžta į ralio trasas. Dėl...

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (4)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Top naujienos

Po medikės savižudybės bus išmoktos pamokos: sukrėtimai laukia visos sistemos (9)

Sekmadienį iš gyvenimo savo noru pasitraukė jauna gydytoja anesteziologė-reanimatologė, dirbusi...

Šarūnas Meškys | D+

Skubėkite prisirinkti šių pumpurų: užsienio mokslininkai ištyrė, kaip Lietuvoje paplitęs augalas įveikia mirtiną virusą ir naikina vėžio ląsteles

Italijos ir Pietų Korėjos mokslininkai išsiaiškino stulbinančią augalų savybę, kuri gali...

Pensija nuo 72-ejų? Metas susitaikyti, kad dirbti turėsime ilgiau (293)

Europos Komisija Lietuvai rekomenduoja iki 2040 m. prailginti darbingą amžių iki 72-ejų. Dabar...

Edgaras Savickas | D+

Sovietinis palikimas keliuose: kodėl vis dar atrodo, kad Europa prasideda Lenkijoje (11)

Pagal Sovietų Sąjungos GOST (rus. Государственный стандарт) sukurtas...

Sugalvojo paprastą, bet originalų būdą įamžinti gražiausias Lietuvos vietoves: šis namų akcentas abejingų nepalieka (5)

Norite, jog į namus atėję draugai kalbėtųsi apie keliones, Lietuvos grožį ir pamirštų...

Sinoptikai pateikė ilgalaikę prognozę: yra viena gera ir viena bloga žinia (29)

Prognozuojama, kad gegužė bus šiek tiek šiltesnė, bet ir šiek tiek drėgnesnė už normą.

Atkreipkite dėmesį, kokia poza miegate: ateityje tai turės rimtų pasekmių

Atsižvelgdami į tai, kad trečdalį savo gyvenimo praleidžiate lovoje, tikriausiai norite...

Verslą pradėjusi Simona Nainė atvirai apie savo sėkmės paslaptį: kasdien vadovaujuosi viena auksine taisykle (10)

Išskirtinio stiliaus „Nunu“ prekių ženklas savo pirkėją augina be didelių išlaidų...

Mirus garsiajai „barbekiu mamai“ Halinai Bovševič, prabilo jos dukra: paviešino už širdies griebiantį laišką

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė , barbekiu mama vadinta...

Europa vaduojasi iš koronaviruso gniaužtų: sergamumo augimas fiksuotas tik 3 šalyse, tarp jų ir Lietuva (36)

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ( ECDC ) duomenimis, 16–17 savaitėmis, palyginti...