Iki finišo – 2000 km

Kaip teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai, per dvi su puse paros arba 60 valandų bekelės nuotykių entuziastams teks įveikti maždaug 2000 kilometrų maršrutą, besidriekiantį palei Lietuvos valstybės sieną ne visur pramintais takais ar giliau įspraustomis provėžomis.

Birželio paskutiniąją ir pirmosiomis liepos dienomis Lietuvos pasienį drebins galingi, didesnį pravažumą turintys visureigiai, ruošti specialiai šiam bekelės maratonui, ir jokiu papildomu pravažumo arsenalu neaprūpinti serijinės gamybos visureigiai.

„Mums didelė garbė pakelti simbolinį užtvarą ir pakviesti ne tik lenktyniauti, bet kartu ir susipažinti su palei Lietuvos pasienį besidriekiančius vaizdingais kampeliais, kuriuose be specialaus pasienio tarnybų leidimo buvoti negalima, – linkėdamas lenktynių dalyviams sėkmės spaudos konferencijoje kalbėjo Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadas generolas Renatas Požėla. – Pasieniečiai yra šio renginio partneriai, mat maratono trasa eina mūsų saugomu sienos ruožu. Su jo organizatoriais turime kelerių metų bendradarbiavimo patirtį ir mielai jiems suteikiame visokeriopą pagalbą. Esame svarstę ir idėją, kad maratone galbūt galėtų dalyvauti ir vienas kitas pasieniečių ekipažas, nes visureigiai yra pagrindinė mūsų transporto priemonė. Kol kas dėl objektyvių priežasčių to nepavyko padaryti, tačiau ateityje šios minties neatsisakome“.

Varžybų organizatorius ir lenktynininkus sveikino ir Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.

„LASF palaiko ir skatina populiarumo susilaukusias automobilių sporto šakas, tarp kurių ir jau šeštus metus paeiliui rengiamas maratonas „4x4 perimetras“. Jo dalyviams ir organizatoriams linkiu ir toliau puoselėti bekelės entuziastų pamėgtas lenktynes, praturtinant jas naujais elementais, netikėtomis idėjomis, kad varžybos taptų patrauklesnės dar didesniam būriui entuziastų“, – kalbėjo LASF prezidentas.

Bekelės maratono dalyviai varžysis atskirose – „Extreme“ ir „Tourism“ klasėse. Pirmojoje dėl vietos ant nugalėtojų pakylos kovos 12 ekipažų, o antrojoje – 10.

Bene pagrindinis varžytuvių tarp šių klasių dalyvių skirtumas – lenktynių trasa. „Extreme“ klasės dalyvių laukia net septyni gana sudėtingi greičio ruožai, o „Tourism“ klasės dalyviai greičio rungtyse nesivaržys.

Skiriasi ir ekipažo narių skaičius : „Extreme“ klasės visureigyje pergalės paprastai siekia tik vairuotojas su šturmanu, o „Tourism“ įgulą gali sudaryti tiek žmonių, kiek gamintojas yra numatęs tame automobilyje sėdimų vietų.

Startas ir finišas – Druskininkuose

„Manęs dažnai klausia, kodėl bekelės maratonas „4x4 perimetras“ prasideda ir baigiasi Druskininkuose?, – spaudos konferencijoje kalbėjo G. Grigaitis. – Atsakysiu tiesiai šviesiai. Kai prieš keletą metų su pasiūlymais dėl šių varžybų kreipėmės į keletą šalies savivaldybių, kvietimo atvykti ir tartis iš Druskininkų vadovų sulaukėme jau kitą dieną“.

Druskininkai varžybų dalyvius ir maratono gerbėjus svetingai priims ir šįmet. Lenktynininkai į Druskininkų kempingą rinksis maratono išvakarėse – birželio 29-sios pavakarę, kai čia darbą pradės administracinė ir techninė komisijos. Tikimasi, jog visi pateikę paraiškas sėkmingai įveiks šių komisijų patikros rėtį ir ištraukę burtus, lemsiančius ekipažų starto tvarką, birželio 30-osios 6 val. ryto atvairuos savo bolidus prie bekelės maratono „4x4 perimetras“ starto linijos.

Pirmojo ekipažo lenktynių finiše tame pačiame Druskininkų kempinge varžybų organizatoriai laukia liepos 2 d. apie 18 val.

Varžysis ir patyrę vilkai, ir debiutantai

„Tikimės, jog viskas praeis sklandžiai, nes esame pilnai pasirengę ir tinkamai parengę savo techniką savaitgalį prasidedančioms lenktynėms, – varžybų spaudos centrą, viešųjų ryšių agentūrą „Visus Bonus“ patikino molėtiškis Vaidotas Paškevičius, kuriam tai bus jau ketvirtasis bekelės maratonas. – Šį sportą kultivuoju nuo 2007 metų ir jis man arčiausia prie širdies, nes bekelės maratonas prilygsta raliui-reidui. Tai tikras sportininko ištvermės ir technikos patikimumo išbandymas“.

Vaidoto atmintyje ilgam išliks antrasis G. Grigaičio rengiamų varžybų startas 2014-aisiais, o tiksliau – jų finišas, kai jis pirmasis kirto lenktynių baigmės žymą.

V. Paškevičius šįkart 2000 km bekelės maratono šturmui parengė „Nissan Terrano“ visureigį.

Molėtiškį galima laikyti vienu labiausiai patyrusių bekelės meistrų. Jis neseniai sugrįžo iš jubiliejinių, dvidešimtųjų „Ladogos“ trophy raid varžybų, kuriose kartu su Dariumi Meleška džiaugėsi trečiąja prizine vieta prototipų klasėje. Tačiau Vaidotą bene labiau džiugina 16-ta vieta, iškovota Lenkijoje vykusiame pasaulio ralio-reido čempionato etape tarp pusšimčio varžovų.

Šeimyninis Algio, Arūno ir Aurimo Atkočiūnų iš Panevėžio rajono Žibartonių kaimo ekipažas – šio bekelės maratono debiutantai.

„Nusprendėme šiemet lenktynėms mūsų parengto „Land Rover Discovery“ vairą patikėti broliui Arūnui, šturmano kėdėje įsikurs tėvas Algis, o man teks svarbiausiojo patarėjo visais varžybų strategijos ir taktikos klausimais vaidmuo“, – juokauja Aurimas Atkočiūnas.

„Tourism“ klasės debiutantai iškart nuversti kalnų nežada, tačiau pasiekti finišą – pasiryžę.

„Antraip būtų gėda sugrįžti į Žibartonis, iš kurių leistis užburiamiems bekelės grožio kažkada paskatino šios sporto šakos entuziastas Audrius Sutkus“, – teigia gerai nusiteikę Atkočiūnai.

Ir priduria, pirmam kartui finišas, o paskui – bus matyti...

Iš šios užuominos nesunku suprasti, jog debiutu šeimyninis trio neapsiribos. Pirmas kartas tik paskatins tobulėti ir siekti naujų aukštumų. Kaip, beje, skatino ir daugelį bekelės maratono „4x4 perimetras“ dalyvių.

Šeštą kartą paeiliui rengiamo bekelės maratono dalyviai varžosi su labai skirtingais padidinto pravažumo automobiliais. Todėl netenka stebėtis, jog į finišą iki šiol skubėję ekipažai vairavo beveik visų įmanomų markių visureigius, kokių tik yra Lietuvoje ar Baltijos šalyse.

„Nors lenktynininkų technikos parkas margas ir šiemet, džiaugiuosi ir didžiuojuosi, jog 60-ties valandų maratono automobiliu šįkart tituluosime naująjį, tačiau jau pelniusį tarptautinį pripažinimą „Nissan Navara“ pikapą“, – varžybų pristatyme teigė „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)