Automobilių žiedinės lenktynės Baltijos šalyse pastaruosius sezonus išgyvena atgimimą ir, netgi, pakilimą. Viena populiariausių lenktynių serija Baltijos šalyse – vadinamosios ištvermės arba ilgųjų nuotolių – „Baltic Endurance Championship“ (BEC) – keturių valandų čempionatas.
BEC 4H čempionatas
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, atsinaujinęs ir suvienijęs tris šalis, skaičiuojantis trečiąjį sezoną, šiais metais BEC 4H čempionatas startuos „DeWalt Grand Prix“ lenktynėse Rygoje jau paskutinį balandžio mėnesio savaitgalį.

Kaip viskas prasidėjo

BEC 4H čempionatas kilo iš visiems puikiai žinomų Palangos 1000 km lenktynių. Dar 2010 metais, varžybų dalyviai norėjo daugiau galimybių lenktyniauti: jeigu yra technika, yra komanda, kodėl į trasą važiuoti tik vieną kartą metuose? Taigi, Lietuvoje prasidėjo 555 km lenktynių čempionas su keliais įskaitiniais etapais.

Deja, ši idėja gyva ilgai neišsilaikė: globali krizė, nuolatinės problemos su vienintele Lietuvoje Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa, organizaciniai nesklandumai – pagrindinės priežastys, trukdžiusios čempionatui suklestėti.

Po pertraukos grįžusios ilgų nuotolių lenktynės su organizatoriais iš Latvijos, panašu, pradėjo augti: lenktynių serija, startavusi su 10 stabilių dalyvių, antrojo sezono pabaigoje jau galėjo skaičiuoti 25 pastoviai lenktynėse dalyvaujančių komandų. Šios lenktynių serijos organizatoriai Andis Meilandis ir Janis Ducmanis teigė, kad pradžia nebuvo lengva: 555 km lenktynių atsikandę dalyviai, į ilgųjų nuotolių čempionatą ir organizaciją žiūrėjo ganėtinai skeptiškai.

Šiandien čempionate – dalyviai iš Baltijos šalių, Baltarusijos, Rusijos, Anglijos ir Skandinavijos

Lietuvos „ENEOS 1006 km“ lenktynių Palangoje tradicijos – gana stiprios. Todėl nenuostabu, kad pagrindiniai ilgųjų nuotolių – BEC 4H – čempionato dalyviai yra iš Lietuvos. Tačiau, augantis komandų susidomėjimas kasmet keičia bendrą vaizdą ir statistiką: kiekvieną sezoną epizodiškai prisijungia po 1-2 komandas iš Latvijos ir Estijos.

Taip pat, tarp startuojančių komandų galima rasti ir nuolatinių dalyvių iš Baltarusijos, Rusijos, Anglijos ir Švedijos. Tiesa, pirmam etapui artėjant, jau žinoma, kad pirmą kartą čempionatą papildys ir komanda iš Suomijos. Tai reiškia, kad konkurencija apima ne tik Baltijos šalis: jų čempionatas turi susidomėjimą ir kur kas didesniu mastu.

Ištvermės lenktynių unikalumas ir patrauklumas

Vienas patraukliausių faktų tiek dalyviams, tiek žiūrovams, kad šios serijos lenktynėse tarpusavyje gali konkuruoti patys įvairiausi automobiliai, atitinkantys federacijų keliamus reikalavimus technikai: kaip bebūtų, saugumas išlieka vienu prioritetų. Pradedant „Porsche 911 GT3“ ir baigiant antrosios kartos „VW Golf“, starto tiesiojoje gali rikiuotis pati įvairiausia technika.

Šiose lenktynėse didelę įtaką turi ne tik pati technika, bet ir taktika, vairuotojų meistriškumas bei komandos pasirinkimai: pastarųjų sezonų patirtis rodo, kad dyzeliniu kuru varomi bolidai – itin stipri konkurencija greitiems „Lexus“ ar „BMW M3“ automobiliams. Visos komandos turi daug galimybių konkuruoti tarpusavyje, tiek bendroje, tiek klasių įskaitose, kas daro lenktynes patraukliomis ir nedidelius biudžetus turinčioms komandoms.

Kuo ši lenktynių serija skiriasi nuo kitų? Tuo, kad čia – itin svarbus komandinis darbas, susikalbėjimas, stabilumas, technikos ištvermė: tai lyg ilgas bėgimo maratonas, o ne sprintas. Čia siekiama techniką išlaikyti efektyvia nuo pat starto, iki pat finišo, kovojant su konkurentais kartais net ir dėl sekundės dešimtųjų dalių.

Dar vienas šios lenktynių serijos pliusas – didesnė komandos sudėtis: ištvermės lenktynėse gali startuoti nuo 2 iki 4 vairuotojų, tad ir biudžetas tenka ne vienam lenktynininkui, o visai komandai. Tai – ne tik daugiau galimybių suburti komandą, bet ir puiki proga lenktynininkams, kurie jau kurį laiką pasitraukę iš sporto, į jį grįžti kiek lengvesnėmis, palankesnėmis sąlygomis. Technikos įvairumas bei prieinama lenktynių serija gali tapti tuo paskatinimu, kurio reiktų norintiems grįžti į lenktynių trasą.

2017 metų sezonas

Šiemet Baltijos šalių ištvermės čempionato BEC 4H sezoną sudaro penki etapai. Pirmasis jų – visų lenktynių serijų pradžia „DeWalt Grand Prix“ metu Rygos Bikerniekų trasoje balandžio 29 d. Likusieji keturi etapai pasiskirsto tarp tos pačios trasos Latvijoje ir „Auto24Ring“ trasos Pernu mieste Estijoje.

Taip pat, svarbu paminėti, kad BEC 4H du etapai vyks 1006 km lenktynių metu Palangoje liepą ir 1000 km lenktynių metu Pernu mieste rugsėjo antroje pusėje. Šiame etape dalyvaujantys ekipažai galės arba pasitraukti iš lenktynių po 4 valandų važiavimo, arba tęsti jas iki pat finišo.

Šiais metais dalyviams siūloma viena įskaita daugiau: kaip jau įprasta, automobiliai skirstomi į A2000, A3000, A3000 + ir GT klases, o „Diesel“ klasė šiais metais skyla į dvi grupes: iki 2000 cm3 ir virš 2000 cm3 varikliais ginkluotus automobilius.

Daugiau apie BEC 4H čempionatą galima rasti organizatorių internetiniame puslapyje www.batcc.eu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (4)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Antanas Juknevičius: vis daugiau Lietuvos verslų mato automobilių sporte naudą (1)

Jubiliejiniam, 40-ąjam Dakaro ralio maratonui Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis ruošiasi...

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (123)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (15)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (293)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (23)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (608)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (90)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Už ką Valinską išmetė iš universiteto (4)

Arūnas Valinskas Lietuvos NT brokerių forume prisipažino, už ką buvo išmestas iš Vilniaus...

Ištyrė giliausias vandenynų vietas: radiniai atskleidė tikrą tragedijos mastą

Mokslininkai skelbia pirmą kartą dirbtinio pluošto ir plastiko aptikę Žemės giliausio...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (5)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (261)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...