Įgyvendinti programą „maximum“ mūsiškiams pavyko lygiai 75 proc.

Varžovams, startuojantiems vieną varančią ašį turinčiais automobiliais šįkart jokių vilčių nepaliko R. Baubinas. Neseniai Lietuvos vicečempionu ketvirtojoje įskaitoje tapęs Ričardas su savo oranžiniu „Honda Civic“ kaimyninės šalies trasose taip pat diktavo greičio madas ir paskutinės sezono lenktynės jam tebuvo formalumas prieš trofėjų kolekcijos papildymą antruoju Baltarusijos čempiono titulu.

Kur kas daugiau intrigos buvo kovojant dėl pergalės galingiausių automobilių, varomu visais ratais, klasėje. Prieš čempionato finišą daugiausia (202) taškų buvo „N40–Narvesen“ komandos lyderio Eugenijaus Sladkevičiaus sąskaitoje. Vienas pagrindinių varžovų Sergejus Viazovičius (178 taškai) užėmė trečią vietą, tačiau buvo visiškai aišku, kad Baltarusijos ralio čempionu taps tas, kuris laimės „Forest Lake 2015“ lenktynės.

Šįkart varžybų, vykusių Ušači miestelio apylinkėse, programoje buvo 9 greičio ruožai iš kurių vienas kartojosi net tris kartus, o dar trys – po du kartus (bendras GR ilgis – 82,6 km). Kelių būklę mūsiškiai sportininkai įvertino kaip nepriekaištingą, tačiau stebėjosi itin dideliais vidutiniais greičiais: 8 ar 12 kilometrų ilgio ruožuose buvo vos po 4–5 lėtesnius posūkius.

„Pirmąjį lenktynių ratą – keturis greičio ruožus – Eugenijus su S. Viazovičium važiavo sekundė į sekundę. Tačiau vėliau nutiko keistas dalykas: teisėjai į kortelę įrašė tą patį 3 GR ir 4 GR starto laiką, todėl mūsiškių ekipažui atvažiavus į ketvirtojo ruožo startą pasirodė, kad Eugenijus „20 minučių vėluoja“. Jam buvo skirta 2 minučių bauda, kuri regrupingo metu lietuvius nubloškė į rikiuotėse vidurį tarp sportininkų, vairuojančių „VAZ-2108“.

Kai šitą nesusipratimą pastebėjęs Andrius nubėgo pas teisėjus aiškintis, šie iš pradžių pareiškė, kad baudą sumažins iki 20 sekundžių. Kai baksnojant pirštu į jų pačių klaidą, teisėjai galiausiai sutiko baudą panaikinti, vyrai buvo spėję įveikti vieną greičio ruožą, kuriame pasivijo minute anksčiau startavusį „aštuntuką“ ir be abejonės prarado nemažai laiko“, – pasakojo „Forest Lake 2015“ startavusio trečiojo lietuvių ekipažo iš „N40–Narvesen“ komandos pilotas Algirdas Kazlauskas.

Kad ir kokių dviprasmiškų minčių keltų toks teisėjų neprofesionalumas, E. Sladkevičiui pergalė šiame ralyje bei galutinėje čempionato įskaitoje išsprūdo dėl kitos priežasties: antroje varžybų pusėje sustreikavo mūsiškių „Mitsubishi EVO X“ pavarų dėžė – „dingo“ ketvirtoji pavara.

Taip susiklosčius įvykiams Eugenijus ne tik prarado galimybę aplenkti S. Viazovičių, bet ir buvo priverstas praleisti į priekį iš paskos važiavusį Anatolijų Šimanovskį su „Subaru Impreza STi“.

Trečioji vieta šiose lenktynėse reiškė, kad galutinėje turnyro lentelėje E. Sladkevičiui iki čempionato „aukso“ pritrūko (neoficialiais duomenimis) dviejų taškų. Gera žinia – tokio rezultato visiškai pakanka A. Petruškevičiui tapti Baltarusijos čempionu šturmanų įskaitoje, nes S. Viazovičiui sezono metu talkino keletas skirtingų navigatorių.

Kuriozu baigėsi ir trečio lietuvių ekipažo – A. Kazlausko su pirmą kartą į šturmano krėslą sėdusio Regimanto Šapranausko pasirodymas. Žilviną Juršį pavadavusio Regimanto šalme sumontuota pasikalbėjimo įranga pasirodė esanti kitokio standarto, nei Algirdo. Šią vaikišką klaidą vyrai pastebėjo jau stoję į startą, todėl laiko kažką pakeisti nebebuvo.

„Pirmąjį greičio ruožą Regimantas bandė perrėkti variklio kriokimą ir visą sportinio automobilio salone girdimą kakofoniją. Žinoma, kad mūvint šalmus tai absoliučiai neįmanoma. Dar kurį laiką jis stenogramą bandė skaityti kurčnebylių kalba, rodydamas visas įmanomas kombinacijas pirštais.

Buvo ir žiauriai juokinga, ir baisu, nes dideliu greičiu įveikti nešokamus, tačiau horizontą užstojančius tramplinus, nežinant bus už jų koks nors posūkis ar nebus, iš tiesų galima tik važiuojant „minu, kiek matau“ režimu. Gavom gerą pamoką“, – atviravo paskutinis likęs A. Kazlauskas.

Oficialūs Baltarusijos ralio čempionato rezultatai turėtų būti paskelbti lapkričio 21 dieną Minske.