Kaip ir praėjusiais metais, taip ir 2015-tųjų Dakare B. Vanago šturmanu bus baltarusis Andrejus Rudnickis. Tąkart jiems pavyko finišuoti 35-oje vietoje.

„Esu pasimokęs pirmajame Dakare, kai pradėjau šnekėti, ko esame verti. Tada buvome tris kartus žemiau, todėl sudėtinga pasakyti. Taip, mes esame ūgtelėję per tuos dvejus metus, esame gavę šiek tiek patirties, turime techniką, su kuria galima kautis su kai kuriais iš pagrindinių Dakaro dalyvių. Tikslus pasilaikysiu sau, nes esu nusvilęs skaudžiai. Padarysime viską, ką galime“, – prognozuoti nebuvo linkęs B. Vanagas.

Dvejus metus „Oscar“ vairavęs pilotas šįsyk persėdo į „Toyota Hilux“ visureigį. Šis automobilis jam atsiėjo 400 tūkst. eurų (1,38 mln. litų). Dalį išlaidų padengė Mongolijos lenktynininkams parduotas senasis „Oscar“, bet pinigų brangiam pirkiniui B. Vanagas vis tiek pritrūko ir jis turėjo skolintis.

Iš viso Dakaro raliui jis tikisi surinkti 2,7 mln. litų biudžetą. Nepaisant įspūdingos kainos, testuojant automobilį paaiškėjo techniniai gedimai.

„Norėjau turėti daugiau testų. Labai džiaugiuosi, kad jų metu išaiškėjo techniniai nesklandumai. Nors automobilis ir naujas, bet gavome jį tik su puse arklio galių. Bet dabar jis yra labai greitas“, – pasakoja lenktynininkas.

B. Vanagas jaučiasi saugus užnugaryje turėdamas puikią mechanikų komandą, kuriai dažnai tenka iškęsti daugiau, nei patiems lenktynininkams.

„Manau, kad turime geriausius mechanikus lietuvius. Jie ir pasaulio kontekste būtų aukštai. Turime tris mechanikus ir labai priklausysime nuo jų. Jiems Dakaras – ne ką lengvesnis nei mums. Naktimis mes, nors ir nedaug, bet miegame. O mechanikai tuo metu dirba. Jų žmogiška klaida gali lemti lenktynių baigtį“, – kalba jis.

B. Vanago šturmanas A. Rudnickis prieš artėjantį Dakarą išskiria naujovę – dienos maratoną.

„Organizatoriai kaip visada gąsdina, kad bus labai sunku. Svarbiausias momentas – dienos maratonas. Dvi dienas turėsime lenktyniauti be mechanikų palaikymo“, – pastebi šturmanas.

Šio maratono metu lenktynininkai startuos Čilėje ir turės ilgą greičio ruožą. Jie nakvos Bolivijoje atskirai nuo komandos ir tik su turimais įrankiais galės remontuoti automobilį. Kitą dieną jų ir vėl lauks ilgas greičio ruožas.

DELFI skaitytojai karščiausias naujienas iš Dakaro ras specialioje rubrikoje „Dakaras 2015“, kurioje bus galima skaityti vyrų autoklubo N40 atstovo Renaldo Gabarto reportažus iš ralio trasų.

A. Juknevičius ir E. Duoba: tikslas – išlikti gyviems ir būti dešimtuke

Pirmadienį į Dakaro ralį išvykstantis Antanas Juknevičius neslepia, kad jo tikslas – pagerinti geriausią lietuvių rezultatą šiose varžybose. Pasitikėjimo savo jėgomis jam prideda ne tik sukaupta milžiniška patirtis, bet ir naujas automobilis.

Geriausias lietuvių rezultatas priklauso tam pačiam A. Juknevičiui, 2009 m. Dakaro ralyje būnant Aurelijaus Petraičio šturmanu užėmusiam 25-tąją vietą.

„Tikslai visada yra tie patys – norisi pasirodyti kuo geriau ir padaryti viską, kad nebūtų gėda už rezultatą. Visada yra fortūna, labai norėtųsi, kad ji neatsuktų mums nugaros. Tai – vienintelis faktorius kurio nevaldome. Tiek atkentėjome praėjusiais metais, tad tikimės, kad šiemet viskas bus gerai.

Aš labai džiaugsiuosi, jeigu pavyks pagerinti 2009 m. rezultatą. Jei būsime 24-i, būsime įvykdę užduotį. Kaip pakankamai kuklaus biudžeto komandai, svajoti apie aukštesnes vietas būtų nerealu. Gal pavyks ir geriau, bet čia ir vėl svarbi fortūna“, – prieš laukiantį iššūkį kalba A. Juknevičius.

Kiek atsargiau, bet optimistiškiau kalba naujasis lenktynininko šturmanas, senas A. Juknevičiaus bičiulis Edvardas Duoba. Jis pakeis praėjusiais metais šturmanu buvusį Vytautą Obolevičių, dėl darbo negalintį vykti į Dakarą ir šiais metais.

„Pagrindinis tikslas – išlikti gyviems, atvažiuoti į finišą sveikiems ir būti dešimtuke. Esame pasiruošę visapusiškai, svarbiausia, kad atlaikytų technika“, – mano E. Duoba.

Jam šis Dakaro ralis – pirmasis, tačiau laukiantis iššūkis negąsdina:

„Baimių čia negali būti. Turime tikslą ir užduotį, kuriuos būtina pasiekti“.

Šiame Dakaro ralyje A. Juknevičius startuos su nauju automobiliu. Prireikė beveik dvejų metų, kad lietuviškas visureigio prototipas „Mebar“ iš brėžinių persikeltų į lenktynininko garažą. Šis prototipas buvo sukurtas Dakaro ralyje populiaraus „Toyota Hilux“ pagrindu. Automobilis turėtų būti kur kas pranašesnis už standartinį „Toyota FJ Cruiser“ visureigį, su kuriuo A. Juknevičius Pietų Amerikoje vykstančiame Dakaro ralyje važiavo praėjusiais metais.

„Nuotaikos – kiek geresnės, nes automobilį turime daug geresnį. Pernai važiavome su standartiniu automobiliu, šiemet važiuojame su prototipu. Galime mažiau saugotis, nes automobilis atleidžia daugiau klaidų. Tad pagrindinis skirtumas nuo praėjusių metų – automobilis. Mūsų ryžtas ir nusiteikimas – visada tokie patys. Kokie buvome kovingi ir optimistai, tokie ir būsime, to neatimsi, tai – pagrindinis mūsų variklis“, – neslepia A. Juknevičius.

Šįmet A. Juknevičiui su komanda, kurią, be jo ir E. Duobos, sudarys dar šeši žmonės – du mechanikai ir keturi lydintys asmenys – pavyko viskam pasiruošti laiku. Vienintelis galvos skausmas – neišbandytas automobilis lenktynių sąlygomis.

„Mums pritrūko ne vienos nakties, o vienų varžybų ištestuoti mašiną. Mašiną norisi būti išbandžius kovinėmis sąlygomis. Gali lakstyti Lietuvos miškais, bet tai – ne tas pats, kai yra įtampa ir kova, tai – visai kitoks patikrinimas. Mums tik šito trūksta. Bet šiaip viską padarėme laiku ir ramia sąžine. Išaugome iš studentų amžiaus“, – juokavo jis.

Tai bus jau devintasis Dakaro ralis A. Juknevičiui – penkis kartus jis dalyvavo kaip ekipažo narys, dar keturis – kaip komandos vadovas.

„Patirtis visada padeda, nes daug situacijų yra patirta, žinai kas gali atsitikti. Kiekvienais metais įgauni naujos patirties. Pamenu pirmus Dakaro ralius – tai buvo žiauru, nes kiekvienoje sudėtingoje situacijoje turi daugybę pasirinkimų. Bet kuris iš jų gali būti neteisingas ir ne tik pabaigti lenktynes, bet ir kainuoti sveikatą“, – sako A. Juknevičius.

2015-ųjų Dakaro ralis vyks sausio 4-17 dienomis. Lenktynių maršrutas nusidrieks per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o startuoti ir finišuoti dalyviams teks Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

Praėjusiame Dakaro ralyje A. Juknevičiaus ir V. Obolevičiaus ekipažas užėmė 56-tą vietą.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)